Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Waterwork

Citaat van: Zuna op Gisteren om 00:04:45Ik vind het enigzins gek om mensen te gaan verdenken die weinig / niet bijgedragen hebben aan het spelletje.

Volgens mij is het juist de bedoeling dat wolven het spelletje voor de rest verprutsen, dus foute ideeën geven of doorpakken tot de ketel kablowie doet.

Ik vind het dus een rare trend dat mensen die 'goed meededen' worden weggezet als minder verdacht. Want dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Wat ik liever van jullie wil weten is wie haalde echt de score omhoog en wie haalde hem omlaag. Denk hierbij ook aan het kopen van bepaalde fiches of het niet inzetten van iets ofzo. Ik kende dit spel niet megagoed dus kon het niet goed beoordelen.

Ik ben het eens met Fals met 'het is het laatste potje dus wil niet actieve mensen eruit gaan stampen', maar vind het wel een beetje scheef gedacht om alle actieve mensen maar een pluimpje in hun achterste te steken en niet meer aan te kijken.

De reden dat ik overigens argwaan begon te krijgen is omdat ik na een keidruk weekend en keidrukke werkdag probeerde het spel een beetje te snappen. Ik begreep uit de regels dat de wolven dus EN samen in een team (rood dus) zaten EN ook nog eens verspreid over de andere kleurtjes zaten. Toen ging ik dus kijken wie wat deed.

En toen zag ik dat ze bij mij een ketel meermaals lieten ontploffen en dat is niet goed (althans, mijn kennis van Kwakzalvers is summier). Dus ik dacht: hmmm misschien is iemand hier aan het saboteren zodat blauw niet gaat winnen! En dat heb ik toen gedeeld op het board en dat vindt Fals opeens verdacht.

Eerlijk? De wolven hebben nu gewonnen. Dus ga maar even nadenken wie net dat ene suboptimale idee inbracht of ... Iemand moet even invullen wat precies net verdacht is zegmaar. Ipv meteen degene aan te gaan lopen vallen die opmerkt dat het niet goed met hun ketel gaat (dat dat dichtbij de deadline was komt door wat ik zei: druk weekend en werkdag. Maar zondag was ik met 2 mensen die ook meedoen en een andere grote groep heeft me overdag ook niet echt op Discord gespot. Dit was het eerste moment van tijd!)

Afin. Ik ga me er niet voor schamen ofzo, vond het juist een goede opmerking van mezelf, ondanks dat de timing een beetje jammer was.

Ik ben het niet per se eens hiermee, het 1e spel kon je alleen immuniteit op de lunch winnen. Ik denk juist dat het de wolven niet uitmaakt wie er wint omdat ze de lunch nog kunnen kiezen uit 2 andere teams. En je zeg heel veel maar geen namen wie liet dan express de ketel ontploffen volgens jou?

Beertje

Citaat van: Perry26 op 17 augustus 2026, 22:43:07Hmm, ik had bij dit spel zelf zoiets van "Er zijn 3 mensen met een duidelijk plan en een strategie die ik niet begrijp, dus mijn tijd is beter besteed aan netwerken". Ik verwacht eigenlijk niet dat de wolven het spel actief hebben lopen saboteren want dat valt snel op, en ik verwacht ook niet dat alle  wolven inactief waren, want dat valt ook op.
De verdenking van Fals op op Zuna dan weer wel kan volgen, want dat zit ertussenin, dus op zich is deze analyse niet heel gek ofzo, maar het voelt toch alsof we ons laten afleiden door niet-weerwolven.

Er is een wisselaar dood in de eerste nacht, vinden we dat niet een beetje gek? Als dit gewoon toeval is hebben de wolven gelukt gehad.

Ik had zelf nog niet met Shaddow gesproken (Ik ging de deelnemerslijst van boven naar beneden-ish af, en shaddow stond oneraan) maar is er iemand die dat wel heeft? Weten we met wie hij heeft zitten praten?

Ha Perry

Ik kijk naar de deelnemerslijst en ik zie dat ik toch wel erg ver bovenaan sta. Je zegt dat je je tijd hebt besteed aan netwerken en van bovenaf bent begonnen. Hoever ben je dan gekomen als ik vragen mag (als dat je reden was om niet het spel mee te doen mag ik dat wel vragen toch)? Mij heb je niet gecontact...
I love Elias

Wesp in Glas

Citaat van: Thelight288 op 17 augustus 2026, 21:43:46Uitleg voor mijn stem ik zat in team met deze mensen

Aintgotrhythm
BloodWolf14
CarnageRazor
Kaasje
Lan
Moonzzz
RoodHapje
Shaddow
Sjaera
thelight288
Wesp in Glas

Dikgedrukte spelers waren actief
Oranje hebben enkele keer een zet gepost of meegedacht
Rest heeft vrijwel niks gedaan
Rood heeft helemaal geen woord in het team topic gezet. Aangezien sjaera helemaal inactief was en nu vervangen schuif ik die van mn verdachte af. Maar roodhapje die ik als fanatieke spellen speler zie die niks zegt vind ik opvallend. Denk dat al zn tijd naar wolventeam mogelijk ging. Vandaar nu mijn stem alvast op hem. Is niet op info gebasseerd verder

Ik heb zeker wel een zet gedaan. Ik zal liegen wanneer ik zeg dat ik actief mee heb gedaan, maar ik heb zeker wel een enkele zet gedaan.

Wesp in Glas

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 01:01:28Wesp omdat hij wel aanwezig is geweest in het Dt/PM, maar dus niet actief in het spel. Waarom dit verschil meneer?
Ik heb echt met niemand PM contact gehad, dus vraag me af waar je dit vandaan haalt. Verwar je me met een andere speler?
Ik vind jammer dat ik afgerekend wordt op mijn activiteit. Ik vond het spel overweldigend. Heb aangegeven dat ik het niet helemaal snapte. Het was weekend. Ik heb proberen te kijken waar kan. Heb mn verhaaltje geschreven en tbf, maar 3 spelers fanatiek alle keuzes maken in een spel dat ik niet helemaal volg op begrijp, kan ik moeilijk mee helpen denken als ik niet weer waar ik over praat. Ik heb 1 keer iets gepakt omdat er op dat moment niemand anders online was. Dus ik heb daar waar nodig EN ik kon, geholpen.

Lan

Ik ben het qua analyse van het bordspel meer eens met de lijn van kijken naar afwijkend gedrag dan naar zoeken naar een saboteur/inactieven jagen. Ik denk dat de beloningen niet hoog genoeg waren om wolven te dwingen om de boel sterk te willen beïnvloeden.

Ik zal mijn input geven op de mensen waar ik me comfortabel bij voel input over te geven:

-Skunki heeft vooraf al aangegeven af en toe een por te willen om actief te blijven dus dat hij inactiever is dan mensen gewend is, is verklaarbaar. Pleit hem uiteraard niet vrij maar ik verdenk hem niet.

-Wannas is in spellen altijd een dieseltje die op gang moet komen dus die zou ik vooral verdenken als hij heel actief is. Doet ook meer ondanks de variant mee dus verwacht ik weinig input van in de bordspellen tenzij het toevallig een keer een spel in zijn straatje is.

-Orange-King verwacht ik eigenlijk wel actiever. Ik vind hem van de drie in de variant het lastigst te beoordelen maar ik verwacht van hem wel enige inzet. Mocht activiteit in de discussie ook laag zijn (daar ga ik nog niet over oordelen zo kort na de nacht), dan zou daar mijn eerste verdenking liggen.

Perry26

Citaat van: Beertje op Gisteren om 08:57:52
Citaat van: Perry26 op 17 augustus 2026, 22:43:07Hmm, ik had bij dit spel zelf zoiets van "Er zijn 3 mensen met een duidelijk plan en een strategie die ik niet begrijp, dus mijn tijd is beter besteed aan netwerken". Ik verwacht eigenlijk niet dat de wolven het spel actief hebben lopen saboteren want dat valt snel op, en ik verwacht ook niet dat alle  wolven inactief waren, want dat valt ook op.
De verdenking van Fals op op Zuna dan weer wel kan volgen, want dat zit ertussenin, dus op zich is deze analyse niet heel gek ofzo, maar het voelt toch alsof we ons laten afleiden door niet-weerwolven.

Er is een wisselaar dood in de eerste nacht, vinden we dat niet een beetje gek? Als dit gewoon toeval is hebben de wolven gelukt gehad.

Ik had zelf nog niet met Shaddow gesproken (Ik ging de deelnemerslijst van boven naar beneden-ish af, en shaddow stond oneraan) maar is er iemand die dat wel heeft? Weten we met wie hij heeft zitten praten?

Ha Perry

Ik kijk naar de deelnemerslijst en ik zie dat ik toch wel erg ver bovenaan sta. Je zegt dat je je tijd hebt besteed aan netwerken en van bovenaf bent begonnen. Hoever ben je dan gekomen als ik vragen mag (als dat je reden was om niet het spel mee te doen mag ik dat wel vragen toch)? Mij heb je niet gecontact...
Ja inderdaad, ik zei ook dat ik de lijst ongeveer van boven naar beneden afging. Waarbij ik vooral ging voor mensen die ik een beetje kende. Van de eerste 20 spelers (t/m Orange-King) heb ik ongeveer iets meer dan de helft gecontacteerd, van iedereen daaronder heb ik niemand gesproken.

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 09:06:08
Citaat van: Thelight288 op 17 augustus 2026, 21:43:46Uitleg voor mijn stem ik zat in team met deze mensen

Aintgotrhythm
BloodWolf14
CarnageRazor
Kaasje
Lan
Moonzzz
RoodHapje
Shaddow
Sjaera
thelight288
Wesp in Glas

Dikgedrukte spelers waren actief
Oranje hebben enkele keer een zet gepost of meegedacht
Rest heeft vrijwel niks gedaan
Rood heeft helemaal geen woord in het team topic gezet. Aangezien sjaera helemaal inactief was en nu vervangen schuif ik die van mn verdachte af. Maar roodhapje die ik als fanatieke spellen speler zie die niks zegt vind ik opvallend. Denk dat al zn tijd naar wolventeam mogelijk ging. Vandaar nu mijn stem alvast op hem. Is niet op info gebasseerd verder

Ik heb zeker wel een zet gedaan. Ik zal liegen wanneer ik zeg dat ik actief mee heb gedaan, maar ik heb zeker wel een enkele zet gedaan.

Op moment van schrijven kon ik niet meer checken, dus moest het uit geheugen doen, sommige momenten waren hectisch dus ik kon me even geen zet van jou herinneren, ik geloof dat je er niet over zal liegen ook, excuus dan, ik had je naam ook oranje kunnen maken omdat je idd wel meer naar t spel gevraagd had en aangaf niet helemaal te snappen

LustigeWolf

Ik kan begrijpen dat mensen conclusies trekken uit hoe mensen spelen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen in de bordspellen echt wel anders zijn qua activiet dan normaal met spelletjes of dan tijdens een spel. Ik vind bordspelletjes ook altijd wel leuk, maar ik moest ook echt eerst op gang komen omdat ik het spel niet kende, dus het duurde even voordat ik mijn activiteit liet zien. Ik ga daar nu dus nog niet te zwaar aan wegen. Ik heb verder ook nog geen info. Dus als er niks wolfs op tafel komt dan zal ik daar voor nu toch mijn keuze op moeten baseren

Angelique

Citaat van: LustigeWolf op Gisteren om 10:12:52Ik kan begrijpen dat mensen conclusies trekken uit hoe mensen spelen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen in de bordspellen echt wel anders zijn qua activiet dan normaal met spelletjes of dan tijdens een spel. Ik vind bordspelletjes ook altijd wel leuk, maar ik moest ook echt eerst op gang komen omdat ik het spel niet kende, dus het duurde even voordat ik mijn activiteit liet zien. Ik ga daar nu dus nog niet te zwaar aan wegen. Ik heb verder ook nog geen info. Dus als er niks wolfs op tafel komt dan zal ik daar voor nu toch mijn keuze op moeten baseren

Nou dit dus... ik ben zo iemand die met bordspelletjes echt bloedfanatiek kan zijn, waardoor ik daardoor dus actiever lijk dan anders. Daarnaast speelt er ook nog het een en ander in de persoonlijke sfeer waardoor het bordspel gisteravond ook echt een soort afleiding was  :( .

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de wolven idd een mengeling van actieve en niet-actieve meespelende spelers zijn geweest want anders zou het wel erg makkelijk zijn  XD . Verder heb ik op het moment nog even niet zoveel toe te voegen, behalve dat ik wel lekker gespeeld heb met de mensen in mijn teampje :)

Lan

Ik vind naar de lunch kijken hier ook wel interessant. Shaddow gaf aan in ieder geval aanvankelijk weinig tijd te hebben voor het spel, ik vind hem zelf niet direct de meest logische lunch. Ik vind het aannemelijk dat iemand meer wist van Shaddow's rol en dat hij daarom dood is (tenzij hij gekozen was door de wisselaar, dan hoor ik dat graag). Mijn kennis van wie er netwerken met Shaddow is alleen uit de prehistorie, ik ben benieuwd of mensen hier meer actuele input hebben.

Skunki

Ik ga proberen zo actief te zijn als voorheen, maar deze website bekijken zit niet meer helemaal in het systeem XD. Dat gezegd hebbende heb ik kort mijn input geleverd bij het bordspel, maar was ik daarna weer druk en de website vergeten XD.

Dus... ikzelf zoek nog niet veel achter het bordspel dat er gespeeld is, ik denk dat ik mij ook meer schaar onder de mensen die zich meer ingeschreven heeft vanwege het laatste spel en minder om de bordspellen die erin gespeeld worden. Dus ik help graag mee waar mogelijk, maar het zoeken van wolfjes vind ik net een tandje interessanter.

Wisselaar dood is een nare, iemand contact gehad met Shaddow dat men weet? Was hij actief in het bordspel deel van de vorige ronde?

Thelight288

Citaat van: Skunki op Gisteren om 11:44:20Ik ga proberen zo actief te zijn als voorheen, maar deze website bekijken zit niet meer helemaal in het systeem XD. Dat gezegd hebbende heb ik kort mijn input geleverd bij het bordspel, maar was ik daarna weer druk en de website vergeten XD.

Dus... ikzelf zoek nog niet veel achter het bordspel dat er gespeeld is, ik denk dat ik mij ook meer schaar onder de mensen die zich meer ingeschreven heeft vanwege het laatste spel en minder om de bordspellen die erin gespeeld worden. Dus ik help graag mee waar mogelijk, maar het zoeken van wolfjes vind ik net een tandje interessanter.

Wisselaar dood is een nare, iemand contact gehad met Shaddow dat men weet? Was hij actief in het bordspel deel van de vorige ronde?

Hij was zeker actief in het spel, hij vond het lastig wel, maar hij stak er moeite in. Ik heb helaas niet echt over weerwolven gehad met hem vooral alleen over t bordspel in het betreffende topic. Ik weet dus ook niet met wie hij contact heeft gehad. Ik weet zo niet even wie, maar shaddow is niet echt de persoon die vroeg zn rol deelt volgens mij

Skunki

Nee, eens. Als Shaddow die rol al had voor de nacht zie ik het hem ook niet met anderen delen.  :-\

Falsifica

We hadden heeel veel pech in team Blauw. Tot 2 maal toe de knalerwt van waarde 3 gelijk uit het zakje, bij een kans van 1/10 eruit gevlogen, etc etc.
Daarom kan ik niet de spelers die met mij het spel actief speelden echt nu al verdenken (Mexicano, LW, Skunki, Ingrid).

Ik zat op Zuna, maar na gesprek met haar heeft ze blijkbaar het spelboard gescreenshot. (Ze mag die uiteraard niet delen)
Maar welke wolf zou alle zetten gaan screenshotten? Dat vind ik geen wolven gedrag.

Zuna mag uiteraard zelf nog wat meer op jacht gaan naar wolven, maar voor nu is ze niet meer mijn verdachte.

Dan als volgende, iets wat me destijds in ronde 3 is opgevallen, maar ik al snel weer was vergeten. OrangeKing heeft zonder overleg bij ons doorpakken doorgestuurd, terwijl we op 6 knalerwten zaten. Hij had het geluk de groene te pakken erna, maar dit is nog steeds het kleinste beetje aan sabotage dat had kunnen gebeuren bij ons.

Dit, met de opmerkingen van Lan erbij, is voor mij nu genoeg voor een stem.

We zitten nog vroeg in deze speldag. Uiteraard kan mijn stem nog veranderen, zeker als OK zelf zijn woordje zou doen hier!
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

RoodHapje

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]