Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

RoodHapje

@Robin89 Ik heb vooral Zuna en Aintgotrythm in het echt gesproken zondag. Ik heb Zuna ondervraagd maar die knipperde bijna niet met haar ogen. Ik heb de indruk dat ik weinig heb gezegd wat op een rol zou kunnen wijzen maar wie weet wat er verkeerd is geïnterpreteerd. Ik ben er redelijk van overtuigd dat Zuna niet slecht is. Bij AGR weet ik dat totaal niet zeker maar ik zou het ook onterecht vinden om op basis van zondag deze verdenking naar haar te schuiven want daar is weinig gezegd.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

yasu

Sorry, ik zat de hele dag in vergaderingen en ben nog te moe om echt diep op andere dingen in te gaan, maar wil wel even mijn eerste inzichten benoemen. 

Als ik puur kijk naar het vorige bordspel denk ik dat actief en inactief nog niet per se heel veel zegt. De lunch maakt zo vroeg in het spel denk ik nog niet zo enorm veel uit. Shaddow is normaal ook niet een persoon die zijn rol of hints naar zijn rol vroeg prijsgeeft naar wat ik met hem samen heb gespeeld, soms ben je al blij als je uberhaupt een kantclaim krijgt haha.

Als ik verder even kijk naar wie bij ons dan actief waren en of ik daar sabotage acties zou hebben kunnen zien denk ik eigenlijk van niet. Er werden wel een paar foutjes gemaakt, maar ik denk dat dat oprechte foutjes/snelheids dingetjes waren gezien hoe snel er ineens gespeeld moest worden gisteravond. Ik zoek er zelf in ieder geval nog geen niks achter.

Ik ben het ook eens qua lijstje van castiel over wie hoe erg actief was en de volgorde erin.

Ik heb nog niet het hele dt gelezen en persoonlijk zie ik niet heel veel in het skunki bloodwolf verhaal, ik vind het een beetje duiken op niks, alsof bloodwolf zo vroeg al serieus zou roepen slecht te zijn xD maar goed, snap dat we op speldag 2 iets moeten.

Ik vind het zelf eerder meer opvallend hoe robin op thelight zit, gezien robin vaak wel goed zit qua gevoel op thelight naar mijn idee en ze vaker juist geneigd zijn samen te spelen in wvw. Zelf deel ik echter de gevoelens van robin nog niet nav de gesprekken die ik met hem heb gehad, maar vind die zelf interessanter dan bloodwolf skunki.

yasu

Citaat van: yasu op Gisteren om 17:05:41Zelf deel ik echter de gevoelens van robin nog niet nav de gesprekken die ik met hem heb gehad,
Met hem bedoel ik hier thelight trouwens, ik heb robin nog niet gesproken.

Kaasje

Vind het apart dat Roodhapje claimt gewelpt te zijn, maar meteen Bloodwolf stemt zodra Skunki die noemt. Blijkbaar stemt RH liever op iemand die (wat mij betreft duidelijk) aan het baiten is, dan uit te zoeken waar de welppoging vandaan zou kunnen komen.
Als die inderdaad 'random' is, zou ik het alsnog in RHs omgeving zoeken en dus AGR of Zuna wat meer verdenken.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Perry26

Citaat van: Kaasje op Gisteren om 18:00:55Vind het apart dat Roodhapje claimt gewelpt te zijn, maar meteen Bloodwolf stemt zodra Skunki die noemt. Blijkbaar stemt RH liever op iemand die (wat mij betreft duidelijk) aan het baiten is, dan uit te zoeken waar de welppoging vandaan zou kunnen komen.
Als die inderdaad 'random' is, zou ik het alsnog in RHs omgeving zoeken en dus AGR of Zuna wat meer verdenken.
Hmmm,
Roodhapje beweert met bijna niemand over het spel gesproken te hebben, maar toch gewelpt te zijn.

Normaal gesproken zou ik dat geloven, maar als welp op 30 spelers moet er haast wel ergens info te halen zelf voor een welp, zelfs een kantclaim kan al helpen imo. (Vaak genoeg het gesprek gehad "Heb je een beetje een interessante rol" -> Nee -> Welppoging op je dak.)

Dus waar ik nu aan denk is dat we hier dat oude truukje zien waar wolf A gewelpt is en wolf B het meldt in het dtopic, om zo duidelijk te maken aan de welp dat A en B wolven zijn. Dat of we hebben gewoon een inactieve welp.

Falsifica

Citaat van: Perry26 op Gisteren om 18:24:36Dus waar ik nu aan denk is dat we hier dat oude truukje zien waar wolf A gewelpt is en wolf B het meldt in het dtopic, om zo duidelijk te maken aan de welp dat A en B wolven zijn. Dat of we hebben gewoon een inactieve welp.
Sorry maar wat? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord  XD
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

RoodHapje

Een wolf maakt zich juist aan een welp bekend door niks te melden naar mijn idee?

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Perry26

Citaat van: Falsifica op Gisteren om 18:31:01
Citaat van: Perry26 op Gisteren om 18:24:36Dus waar ik nu aan denk is dat we hier dat oude truukje zien waar wolf A gewelpt is en wolf B het meldt in het dtopic, om zo duidelijk te maken aan de welp dat A en B wolven zijn. Dat of we hebben gewoon een inactieve welp.
Sorry maar wat? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord  XD
Echt niet? Het was ooit een best wel standaardzet in mijn herrinering.

Een wolf kan zich ook bekend maken door niets te melden, maar dan valt het op als er in een keer op dag 2 of 3 wel een welp is. Met deze move hebben de goedjes niet door dat de wolven en de welp potentieel contact hebben met elkaar en lijkt wolf B goed "Want waarom zou een wolf melden gewelpt te zijn".

RoodHapje

Maar hoe weet de welp dan dat het een wolf is? Ik snap het echt niet.

Awards
[close]

Perry26

Citaat van: RoodHapje op Gisteren om 19:08:14Maar hoe weet de welp dan dat het een wolf is? Ik snap het echt niet.
Nouja, het lijkt me best merkwaardig als je welp bent en speler A hebt gewelpt en dan speler B ziet melden dat hij gewelpt is. Als A en B in dat geval geen wolven zijn, kan dit alleen maar veroorzaakt worden door een tweede welp of een huidenwisselaar,

Als A geen wolf is en tóch niks meld, kan dat veroorzaakt zijn door een yeti, b'engel, slotenmaker, gezegende, daar kom je een stuk lastiger achter.

Maar misschien moeten we niet in dit topic teveel speculeren over hoe de wolven het best hun welp kunnen vinden, als dit blijkbaar niet zo bekend is als ik dacht XD.

Williambz

Dag allen! Kan ik toch nog meedoen  :D

Ik heb het dt even doorgelezen. Ik heb zelf natuurlijk niks te melden over het vorige bordspel, omdat ik die niet meedeed, maar ik sluit mij aan bij de mensen die zeggen dat je op basis daarvan niet moet stemmen (tenzij je écht niks anders hebt).

Ik hoop wel nog even rond te praten (spreek mij ook gerust aan in pm of whatsapp), zodat ik er een beetje inkom.

RoodHapje

Citaat van: Perry26 op Gisteren om 19:14:56
Citaat van: RoodHapje op Gisteren om 19:08:14Maar hoe weet de welp dan dat het een wolf is? Ik snap het echt niet.
Nouja, het lijkt me best merkwaardig als je welp bent en speler A hebt gewelpt en dan speler B ziet melden dat hij gewelpt is. Als A en B in dat geval geen wolven zijn, kan dit alleen maar veroorzaakt worden door een tweede welp of een huidenwisselaar,

Als A geen wolf is en tóch niks meld, kan dat veroorzaakt zijn door een yeti, b'engel, slotenmaker, gezegende, daar kom je een stuk lastiger achter.

Maar misschien moeten we niet in dit topic teveel speculeren over hoe de wolven het best hun welp kunnen vinden, als dit blijkbaar niet zo bekend is als ik dacht XD.
ik snap je theorie nu, maar vind het wel apart dat je dit logischer vind dan dat ik gewoon mislukt gewelpt ben.

Awards
[close]

loetjef

Oké, inmiddels DT volledig bijgelezen. Dit wordt nog wat XD

Ik snap dat mensen het niet per se terecht vinden om conclusies te verbinden aan de activiteit van mensen in het bordspel. Immers: sommige spelers willen gewoon weerwolven spelen (herkenbaar), andere spelers snapten het bordspel niet, allemaal begrijpelijk.

Wat ik wel opvallend vind, is Robin's opmerking dat mensen die hameren op activiteit verdacht zijn. Mind you: dit was vlak na de eerste nacht, er is vaak nog weinig info bekend, mensen proberen een discussie te starten en ik vind dit echt de ultieme manier om discussies dood te slaan. Later benoemt hij dit nog een keer en vult hij het aan met dat we beter kunnen focussen op andere dingen zoals de lunch (waarom noem je dat niet in je eerste bericht?) en de welpactie (die nog niet bekend was bij zijn eerste post). Wel noemt Robin thelight inclusief een uitleg over thelight's stem op RH en dat dat voor thelight niet passend is. Dat vind ik dan wel weer sterk.

In tegenstelling: Zuna benoemt ook dat activiteit relevant is, maar zoekt wel naar nieuwe theorieën (al dan niet zonder verdachte namen te noemen), door te willen focussen op wie scores omhoog/omlaag haalde. Overigens vind ik het ook positief dat Zuna in de BW/Skunki ragebait probeert door te vragen.

Om het meteen maar over de BW/Skunki ragebait te hebben: ja, dit is echt precies hoe ik deze spelers van vroeger ken XD vind ik dus niks aan te verbinden. Wel opvallend dat Roodhapje meteen mee gaat onder het mom van "leg het maar eens uit want het is een rare actie". Oké, maar dat kun je toch ook in de discussie verder uitvragen zonder meteen een ietwat sturende stem (want tweede stem vroeg op de dag) te zetten?

Wespinglas valt mij in de discussie ook op: hij is verdedigend op opmerkingen over zijn activiteit, maar lijkt nog weinig poging te doen om andere theorieën te bedenken. Voelt voor mij een beetje als "kijk ik heb gepost ik doe actief mee". Zelfde geldt voor Beertje die alleen maar feedback geeft op Perry's melding over netwerken. LustigeWolf, Angelique en Kaasje geven kort commentaar op de activiteit maar verder weinig info, dus nog een beetje nietszeggend. Van Angelique begrijp ik dit echter, in het bordspel gaf ze ook al aan dat er even wat anders gaande is. LustigeWolf ken ik niet goed als speler (geldt ook voor Beertje en Wesp).

Lan denkt mee in de opvallende activiteit tour en noemt daarin vooral OK als verdachte. Lan probeert ook de focus naar lunch te schuiven. Falsifica gaat daarna aan op de opmerking over OK, en vult dit aan. Interessant is dat Roodhapje hierna de welpactie meldt. Wellicht een ander spoor proberen in te slaan?

Conclusie: ik vind in het DT tot nu toe Zuna en Lan best positief overkomen. Ik vind op dit moment Roodhapje negatief naar voren komen, en datzelfde geldt voor de mensen die posten zonder al te veel inhoud (sorry). Robin vind ik lastig, maar geeft wel wat kriebels. Ondanks dat OK niet heeft gepost, vind ik dat ook nog wel een interessante gezien het gevoel dat daarvan wordt weggestuurd, maar dat is lastig verder te onderbouwen zonder dat we OK zelf horen.

Verder ben ik me er ook terdege van bewust dat we van bijna de helft van het spel niets gehoord hebben, maar we moeten toch iets :')
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Falsifica

Roodhapje was niet gewelpt, daar heeft Perry gelijk in. Ik was gewelpt.  ^-^ 

Ik vermoed omdat ik VakantiEhuisje had staan in mijn verhaal post. XD
Ik dacht, ik kan dit gelijk melden, of ik laat iemand anders dit doen, zodat ze me nogmaals konden welpen op Huidenwisselaar. En ik de welp 2 nachten kon bezighouden met mij. Echter hoeft dit dus niet.

Citaat van: Perry26 op Gisteren om 18:24:36Hmmm,
Roodhapje beweert met bijna niemand over het spel gesproken te hebben, maar toch gewelpt te zijn.

Normaal gesproken zou ik dat geloven, maar als welp op 30 spelers moet er haast wel ergens info te halen zelf voor een welp, zelfs een kantclaim kan al helpen imo. (Vaak genoeg het gesprek gehad "Heb je een beetje een interessante rol" -> Nee -> Welppoging op je dak.)

Dus waar ik nu aan denk is dat we hier dat oude truukje zien waar wolf A gewelpt is en wolf B het meldt in het dtopic, om zo duidelijk te maken aan de welp dat A en B wolven zijn. Dat of we hebben gewoon een inactieve welp.

Perry zegt hier:
- Dat hij niet gelooft dat RH gewelpt is
- Dat dit een truc moet zijn
- Dat als dit dus niet zo is, de welp moet kijken naar huidenwisselaar
- En eindigt dit met dat we mogelijk niet erover moeten speculeren

Dus voor mij is dit eig al bevestigen:
- Perry is welp
- Perry heeft contact met de welp
- Perry zoekt contact met de welp
- Perry is gruwelijk onhandig bezig

Vertel me maar welke je wilt, ga ik alvast mijn stem wijzigen.

Oh en voor het geval dat perry een wolf is, of er meerdere welpen rondlopen, hier een serie dierennamen:
Spoiler
Hert – Uil – Ibis – Das – Egel – Neushoorn – Wolf – Impala – Slang – Schorpioen – Everzwijn – Leeuw – Aap – Alpaca – Rat
[close]
Succes he!
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Perry26

Citaat van: Falsifica op Gisteren om 21:14:27Roodhapje was niet gewelpt, daar heeft Perry gelijk in. Ik was gewelpt.  ^-^ 

Ik vermoed omdat ik VakantiEhuisje had staan in mijn verhaal post. XD
Ik dacht, ik kan dit gelijk melden, of ik laat iemand anders dit doen, zodat ze me nogmaals konden welpen op Huidenwisselaar. En ik de welp 2 nachten kon bezighouden met mij. Echter hoeft dit dus niet.

Citaat van: Perry26 op Gisteren om 18:24:36Hmmm,

Perry zegt hier:
- Dat hij niet gelooft dat RH gewelpt is
- Dat dit een truc moet zijn
- Dat als dit dus niet zo is, de welp moet kijken naar huidenwisselaar
- En eindigt dit met dat we mogelijk niet erover moeten speculeren

Dus voor mij is dit eig al bevestigen:
- Perry is welp
- Perry heeft contact met de welp
- Perry zoekt contact met de welp
- Perry is gruwelijk onhandig bezig

Vertel me maar welke je wilt, ga ik alvast mijn stem wijzigen.

Oh en voor het geval dat perry een wolf is, of er meerdere welpen rondlopen, hier een serie dierennamen:
Spoiler
Hert – Uil – Ibis – Das – Egel – Neushoorn – Wolf – Impala – Slang – Schorpioen – Everzwijn – Leeuw – Aap – Alpaca – Rat
[close]
Succes he!
?

Nouja, kijk die tweede post is er alleen maar vanwege jouw en RH, omdat ik echt even niet snapte waardoor jullie in de war raakte. Ik legde alleen maar een potentiële strategie hier uit. Ik zou als welp niet echt een huidenwisselaar in overwegen nemen natuurlijk, maar het is een speltheoretische optie dus voor de volledigheid vermeld zodat het duidelijk was waar ik aan dacht.
Maarja, nu vallen we weer in die val. Van mij mag je best speculeren over wat ik met die post wilde bereiken, en of ik een treintje wilde starten op RH ofzo, maar het lijkt me handiger om daar over te speculeren dan over de specifieke strategie die ik in gedachte had.

Maarja, RH is echt gewelpt is natuurlijk ook een optie, ik zei ook niet dat ik er niks van geloofde ofzo, dit leek me ook een optie om in overwegen te nemen. (Als ik een claim echt niet geloof zeg ik dat meestal gewoon letterlijk)

Daarbij, snap ik niet helemaal wat jouw theorie hier is Falifica? Ik ben nu denk ik net zo in de war als jij en RH hier waren. Als ik de opties bekijk
Perry is Welp: leest alsof if welp ben en denk dat RH slecht is vanwege de door mij gestelde rede, dan is het niet logisch om dit hier te posten toch?
Perry heeft contact met de welp: dan kan ik de door  mij beschreven strategie niet hebben gebruikt, want ik heb nooit geclaimd gewelpt te zijn. Dus dan zie ik niet in hoe dat hiermee te maken heeft
Perry zoekt contact met de welp: Hmm, mja is op zich de enige realistische optie in je lijstje, maar dan zijn er subtielere manieren om dit te doen toch?
En over dat gruwelijk onhandig bezig zijn: toen ik dit posten kon ik me niet voorstellen dat de wolven en de welp nog dit nog niet hebben bedacht, dus als dat in jouw optiek wel zo is ben ik inderdaad onhandig bezig :P.

Trouwens, waarom staat "Maar als welp op 30 spelers" zo groot opgemaakt? Snap niet echt waar je dat in je redenering gebruikt.