Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

himan

Ik ga op Angelique stemmen. Het is duidelijk dat ik de boel niet super gevolgd heb en ik kom er niet echt uit. Fals heeft het tot nu toe altijd bij het rechte eind gehad dus daar baseer ik het dan maar op. Ik besef me dat er conversies kunnen zijn geweest, maar de vraag is of je de logische mensen moet converteren. Je kan het ook niet doen natuurlijk... en dan nog is het maar de vraag of het Fals is geweest. Dus ga ik voorlopig nog maar even daarin mee.

BloodWolf14

@Angelique ik zie helaas dat je niet helemaal reageert hoe ik het zou hebben willen zien xD

Elias en AGR zijn bekende hulpjes (voor sommigen) en we weten 4 dode startwolven, te noemen Yasu, CNR, Ingrid en Mex. Robin is vrij zeker conversie geweest dus zoeken we een conversiewolf. Met de Reneiz weten we dat die tussen die 5 namen gaat zitten, en Moonzzz is door Beertje hiervan genoemd. Die is dus ook vrij zeker.

Ik verwacht op 32 spelers echter 7 a 8 startwolven, inclusief 1 of 2 conversies. Met de conversie uit de bordspellen is 1 misschien zelfs de max daarin.

Met Moonzzz, Elias en AGR afstrepen zoeken we dus denk ik nog 2 wolfjes.

Die zitten volgens jou dan bij Skunki en een van Kaasje/Himan/DF/Beertje/LW/Chaos/Lan/Loetjef?

Snap je dat ik je niet op goed plaats als ik je reacties tot zover lees, maar dus wel Light en Fals heb die zeggen dat je online bent als slecht zetten doet?

Je hebt in 40 pagina's discussie [16] posts gemaakt:
#24 BM stem op Fals
#83 Alleen actief in bordspellen argumentatie
#222 Reden voor inactiviteit en claim bij Light
#291 Geen idee wie te stemmen, dus gokje wagen
#342 Vraagt om samenvatting
#478 Bevestiging van Skunki's verhaal
#482 Reactie op Skunki en grappend reageren op Fals beulen/wateren
#564 Wolven willen lynchen ipv hulpjes die actief zijn in spellen
#565 We moeten het bordspel winnen (duh?)
#577 Verdediging op lynchstemmen
#579 Verdediging inactiviteit
#581 Neutraalclaim en aanval Fals
#590 Reactie Fals
#591 Delverclaim
#594 Reactie vraag van mij en aanval Fals
#598 Verdenking op Moonzzz, AGR, Elias, Skunki + netwerkje

Pas in je allerlaatste post noem je dus echt namen die je verdenkt. Op dit punt alleen niet echt meer namen die niet al bekend waren.

Als je dus niet actief bent in het WvW-spel, maar wel vaak online blijkt en dan geen zoekend gedrag vertoont zijn verdenkingen richting jou enkel terecht imo.

Ik kan deze zelfde case ook vrijwel gelijkwaardig maken voor Chaos en Waterwork. Verschil tussen jou en hun is dat Chaos vrijwel niet online is en Waterwork ook zetten doet voor het goedjesteam in het bordspel. In dit geval is de conclusie trekken dat jij waarschijnlijk enkel actief het bordspel speelt voor slecht en niet de andere twee dus niet gek.

Nogmaals dus: Waar moeten we dan wel de 2 andere startwolven zoeken als jij het niet bent? En wie spelen dan actief de bordspellen voor slecht?

BloodWolf14

Waterwork

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 19:20:11^ Bovenstaande vraag zie ik ook graag beantwoord door @Chaosimsystem_ @Waterwork @LustigeWolf @Beertje @Kaasje @Moonzzz en @Dragonfly

Ik verwacht dat Angelique start wolf is. En dezelfde redenen voor dat ze actief is in bordspellen en nu team slecht heel goed gaat. Ook debk ik dat Skunki goed slecht koppel is

Waterwork

Ik drukte iets snel op verzenden. Van Moonzz zijn we dus ook vrij zeker en Skunki dus gs koppel

Wesp in Glas

Citaat van: Waterwork op Gisteren om 19:56:08Ik drukte iets snel op verzenden. Van Moonzz zijn we dus ook vrij zeker en Skunki dus gs koppel
Oke dus we gaan Skunki morgen zichzelf wel laten bewijzen dat ze gokker is. Maar vervolgens moet ze toch dood omdat ze koppel is?

Beertje

Ik ga er inmiddels vanuit dat mijn resultaat op Falsafica niet klopt. Dat is vervelend, maar ik wil wel uitleggen hoe ik hiertoe ben gekomen.

Ik heb gehandeld op basis van de informatie die ik op dat moment had. Daarbij heb ik meerdere keren geprobeerd duidelijk te krijgen hoe de beulactie precies tot stand was gekomen. In de PM's met Falsafica zelf omschrijf hij dat als een grijs gebied, maar niets verkeerds. Verder kreeg ik ook geen duidelijk antwoord op mijn vragen. Als ik dan vraag hoe iets precies zit en daar geen duidelijk antwoord op krijg (sterker nog: het zou een grijs gebied zijn), moet ik uiteindelijk werken met de informatie die ik wél krijg en met de conclusies die daar logisch uit volgen. We zijn hier niet allemaal WvW-veteranen die alles weten.

In combinatie met de rest van Falsafica's gedrag kwam ik daarom uit op de conclusie dat hij in mijn ogen óf geconverteerd was, óf onderdeel moest zijn van een goed-slechtkoppel. Hij plaatste alleen een lijstje met de bekende hulpjes (en Moonz, en Skunki, waar niemand iets van wist) en gaf aan dat hij volledig naar de achtergrond zou gaan met een (sowieso in mijn ogen) lame reden. In mijn ogen dus alsof hij wist dat de conversie zou komen en daarom naar de achtergrond verdween. Op mijn vraag hoe dit speltechnisch werkt, kreeg ik geen antwoord (of duwtje in de goede richting). Daarom heb ik op Falsafica gepusht. Pas nadat ik dit met TL had besproken, heb ik uiteindelijk het missende puzzelstukje: de huidenwisselaar werkt overdag. Dat was dus achteraf. Op het moment dat ik mijn keuze maakte, wist ik dat niet. Je mag daar van vinden wat je wilt, maar ik ga in dit spel uit van wat ik zie, wat ik te horen krijg en wat ik daar op dat moment redelijkerwijs uit kan concluderen. Dat er vervolgens een priester blijkt te zijn, is ongelukkig. Maar blijkbaar was ik, nadat ik twee wolven had aangemeld — Mexicanobroeder en Moonzzz — nog steeds niet betrouwbaar of belangrijk genoeg om die informatie concreet mee te delen. Zelfs niet nadat al vroeg was gemeld dat ik zielsverwant was met Wannes en dus nooit geconverteerd of slecht kon zijn. Informatie is hier blijkbaar eenrichtingsverkeer.

Achteraf is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat ik een verkeerde conclusie heb getrokken. Ik heb via via begrepen dat Bloodwolf geen ketter kan zijn en dat Falsafica dus goed moet zijn (of goed-slechtkoppel). Verder ben ik wel klaar met lijstjes maken om vervolgens vooral nóg een lijstje te maken. Moonzzz is overduidelijk wolf, maar hangt blijkbaar nog steeds niet. Ik hoor daarom graag wat precies het plan is. Gaan we wederom eindeloos nieuwe verdachten verzamelen terwijl een bekende wolf blijft zitten?
I love Elias

Kaasje

Een onmogelijk te beantwoorden vraag voor iemand in mijn positie. Als je niet actief betrokken bent bij een (van de) netwerk(en) en geen rol hebt om daar actief iets aan bij te dragen, is het enige wat je kan doen uitgaan van discussietopic en het schaarse PM-contact. Maar goed, I'll give it a shot:

Je hebt me wel laten realiseren met je post dat we inderdaad nog minimaal drie wolven zoeken. Drie omdat er dus afgelopen nacht iemand geconverteerd is met de bordspelwinst van slecht.
Die drie zijn zeer waarschijnlijk niet Falsifica, TheLight én BloodWolf. Simpelweg omdat TheLight confirmed priester was, Falsifica teveel slechtjes voor de bus gegooid heeft en er blijkbaar meerdere mensen voor BloodWolf als priester spreken. Dus hoe waakzaam ik ook ben voor een conversie in die groep (TheLight of Falsifica), het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat jullie alle drie slecht zijn.
Ik neem voor het gemak even aan dat Skunki zich gaat bewijzen de komende dag. Als dat niet gebeurt of als de lynch van hem afgehouden wordt, dan schuift hij wel wat plekjes omhoog op de verdachtenlijst wat mij betreft.

Beertje hebben we opeens niks meer van gehoord sinds de priesteractie. Zou die dan geconverteerd zijn? Vandaar de 'Falsifica is gezien'-actie?

Hak op de tak gedachtengang: weten we wie er allemaal geraddraaid is? Elias was er een van meen ik me te herinneren, wie zijn de rest?

Hak op de tak gedachtengang 2: Wat als BloodWolf grafrover was en in nacht 4 graf geroofd heeft van Mexicanobroeder (ketter)? Hij mag zijn water dan opnieuw gebruiken. Nacht 5 zou Falsifica dan geconverteerd zijn. Kan iemand confirmen dat BloodWolf 100% zeker goed was aan het begin van het spel?

Het argument tegen Angelique voelt voor mij een beetje dunnetjes. Skunki idem.

Het wordt een beetje een train of thought zo, maar goed :P

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat het netwerk dat al die tijd heel sterk aanwezig is in dit topic niet inmiddels compromised is. Ik weet niet waar de eerdere (correcte) beschuldigingen precies vandaan kwamen, maar als ik iedereen op zijn woord geloof, kunnen alleen TheLight of Beertje(s bron) geconverteerd zijn nacht 5.
Dan houd je er nog twee over. Ik grijp toch nog een keer terug naar de dag waarop CarnageRazor gelyncht is. De mensen die daar niet op een (inmiddels bekende of vermoedelijke) wolf stemden, zijn: Skunki (BloodWolf), Orange-King (Kid), Kid (Wurn), Himan (Kaasje), Lan (Castiel), Loetjef (LustigeWolf).
Van deze stemmen vind ik er voor nu twee opvallend: Himan omdat hij stemde op iemand die al op scherp stond, en Loetjef omdat ze last minute wisselde om een stem weg te halen van een inmiddels bewezen slechtje.
Skunki valt op vanwege zijn stem op een inmiddels bewezen priester.

Himan vertoont verder geen al te vreemd gedrag ondanks de galstenen. Loetjef heb ik wat minder goede vibes bij (niet persoonlijk). Skunki wordt al flink verdacht.
Dus als ik nu mag kiezen, zeg ik Beertje, Loetjef en Skunki. Maar zoals je leest op onderbuikgevoel.

DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kaasje

Citaat van: Beertje op Gisteren om 20:04:38In combinatie met de rest van Falsafica's gedrag kwam ik daarom uit op de conclusie dat hij in mijn ogen óf geconverteerd was, óf onderdeel moest zijn van een goed-slechtkoppel. Hij plaatste alleen een lijstje met de bekende hulpjes (en Moonz, en Skunki, waar niemand iets van wist) en gaf aan dat hij volledig naar de achtergrond zou gaan met een (sowieso in mijn ogen) lame reden. In mijn ogen dus alsof hij wist dat de conversie zou komen en daarom naar de achtergrond verdween. Op mijn vraag hoe dit speltechnisch werkt, kreeg ik geen antwoord (of duwtje in de goede richting). Daarom heb ik op Falsafica gepusht. Pas nadat ik dit met TL had besproken, heb ik uiteindelijk het missende puzzelstukje: de huidenwisselaar werkt overdag. Dat was dus achteraf. Op het moment dat ik mijn keuze maakte, wist ik dat niet. Je mag daar van vinden wat je wilt, maar ik ga in dit spel uit van wat ik zie, wat ik te horen krijg en wat ik daar op dat moment redelijkerwijs uit kan concluderen. Dat er vervolgens een priester blijkt te zijn, is ongelukkig. Maar blijkbaar was ik, nadat ik twee wolven had aangemeld — Mexicanobroeder en Moonzzz — nog steeds niet betrouwbaar of belangrijk genoeg om die informatie concreet mee te delen. Zelfs niet nadat al vroeg was gemeld dat ik zielsverwant was met Wannes en dus nooit geconverteerd of slecht kon zijn. Informatie is hier blijkbaar eenrichtingsverkeer.
Ik snap er geen bal van. XD
Wat heeft de huidenwisselaar hiermee te maken? En je onderstreepte enorm dat Falsifica gezien was, maar uit je post haal ik dat dat bluf is geweest?
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Angelique

Ik ben nu niet meer thuis tot 21 uur, dus kan geen uitgebreide post meer maken. Dus om nu nog even met 2 namen te komen met alleen mijn telefoon terwijl ik ook ook bij de kapper zit, wordt een uitdaging. Als jullie dat een smoes vinden, be my guest maar waarom jullie in vredesnaam iemand gaan lynchen waarvan je het niet zeker weet versus iemand waarvan je het wel zeker weet verbaasd mij...

Lynch mij dan maar, maar dan hoop ik dat mijn lijkje wraak neemt op degene die deze hele discussie gestart hebben.

Skunki

Ik stem op mezelf en ga nu weer offline, want tsja, online zijn wordt afgeraden in dit spel!  O0

Offline lees ik wel mee, vind me maar via WhatsApp!

BloodWolf14

@Beertje thanks voor Moonzzz.

Na het verhaal van je ben ik iets meer van het g/s-verhaal af. Ik vind wel dat het niet slim is om een sterke verdenking als 100% rolactie op te gooien omdat mensen niet meegaan in die verdenking. Dit heeft het spel idd best wat beïnvloed, wat in mijn ogen onnodig was.

Ik ben nu wel heel benieuwd waar jij nog 2 wolven verwacht op dit punt?

Ik ga hieronder even proberen weer te geven (zonder al te veel info) waar ik op dit punt van het spel zit.

Ten eerste wil ik mensen afstrepen van startwolf zijn.

Fals is dat voor mij 100% niet. Die mag duidelijk zijn.

Ook Light is vanwege zijn rolactie geen startwolf.

Het is ondertussen (denk ik) algemeen bekend dat er een raddraai heeft plaatsgevonden bij OK/Wurn/Elias. Ook OK en Elias zijn dus geen startwolven.

AGR is bekend als hulpje door het eerdere netwerk rondom Fals, en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen.

Kaasje is een optie geweest bij de 2e lynch als tegenhanger van Mex/CNR. Ik verwacht daar ook geen startwolf.

Loetjef speelt al sinds het begin van het spel sterk en ook bij haar heb ik geen echte reden om te twijfelen.

Beertje heeft Moonzzz naar buiten gebracht en is daarmee echt geen startwolf.

Bovenstaande spelers wil ik allemaal afstrepen van startwolf zijn. Hierna wordt het allemaal meer gokwerk voor mij persoonlijk.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik op Wesp en Lan na volgens mij iedereens claim op dit punt weet. Dat is voornamelijk via anderen gekomen aangezien ik zelf niet actief aan het netwerken was voor mijn wateractie. Onder andere Kid heeft goed geholpen met claims op een rijtje zetten. Helaas helpt geen enkele claim écht om iemand af te strepen van startwolf zijn.

Angelique en WW zijn beiden neutraal. Ik weet niet in hoeverre ik verwacht dat ze dit beiden zijn. In ieder geval veel potentie tussen deze twee voor een wolfje.

Op basis van gedrag en stemmen zou ik zelf Lan, Wesp en LW hier willen afstrepen. Ik vind Lan en Wesp beide sterke posts hebben. Ondanks dat ik hun claims niet weet voelen zij wel als goedjes aan. LW heeft dan een 5e (werd 4) stem gezet op Mex waardoor die gelyncht zóú zijn had Loetjef niet gewisseld.

Ik denk dat deze lynch sowieso het meeste weggeeft van alle lynches.

Dan hebben we nog Chaos, DF, Himan en William die allemaal een vraagteken voor mij zijn. Allevier hebben ze geen bijzondere bijdrage gedaan in het Dt. Wat hen onderscheid zijn dan dus eventueel stemmen.

Lynch 2 hebben Chaos en William helaas niet gestemd. Himan zette relatief vroeg een 3e stem op Kaasje. DF zette laat op de dag een 3e stem op CNR waar Mex er al 4 had. Moonzzz stemde last-minute ook CNR om Kaasje en CNR gelijk te zetten met CNR. Tenminste, dat was het idee als Loetjef niet geswitcht zou hebben.

Ik zie de kans best groot dat DF hier mogelijk ook als wolf mee heeft gestemd.

@Dragonfly ik mis je nog steeds hier. Waar zoeken we volgens jou nog de laatste 2 wolven?

Lynch 3 was het de keuze tussen Ingrid/Mex.

Daar stond DF (samen met Mex, Skunki en AGR) al vroeg op de dag op Ingrid. Na hun stemmen volgde de beulactie van RH. Elias is toen als eerste op Mex gegaan (geen contact?). Skunki, Angelique, AGR, Himan en DF zijn daarna op Mex gegaan. Chaos, in tegenstelling tot andere verdachten, stemde hierna nog op Ingrid. William en Moonzzz dáárna nog weer op Mex.

Ik ben nog een beetje aan het puzzelen wat het plan van slecht hier moest zijn? Ingrid had al bekend slecht te zijn dus was niet meer te redden. Mogelijk dat slecht de focus op Mex wilde leggen in de hoop dat goedjes na zo snel zo veel stemmen en de wateractie zouden switchen? Not sure. Een aantal deden het in ieder geval wel.

Mex watert na deze stemmen. Enkel Chaos staat niet op hem.

Voor mijn gevoel geeft de stem van Chaos hier aan dat zij niet samen met andere slechtjes werkt aan een soort plan. In mindere mate dus pluspunten voor Chaos.

De dag erna (lynch 4) stemt iedereen van het lijstje Elias, Angel, Chaos, Himan, William, WW, AGR, Skunki, DF en Moonzzz op Ingrid. Enkel Skunki heeft aan het begin van de speldag nog een random stem op Elias gezet. Deze lynch haal ik vrijwel niets uit.

En dan dus afgelopen lynch (die ik wel heb bijgehouden):
 Lynch 5
(Light -> Moon)
(Fals -> Moon)
(Water -> Moon)
Angel -> Moon
(Wesp -> Moon)
(Loetjef -> Moon)
Skunki -> Moon
(OK -> Moon)
(Lan -> Moon)
(Kaasje -> Moon)
(Blood -> Skunki)
(Fals -> Beer)
(Fals -> Skunki)
William -> Moon
(Kaas -> Skunki)
LW -> Moon
Kaas -> Moon
AGR -> Blood (1)
(Loetjef -> AGR)
Blood -> AGR (1)
(Fals -> AGR)
(Wesp -> Skunki)
(Lan -> AGR)
(OK -> AGR)
(Fals -> Skunki)
(Water -> Skunki)
Lan -> Moon
Chaos -> Skunki
(Light -> AGR)
(Elias -> DF)
Light -> Angel
Fals -> Angel
Water -> Angel
Wesp -> Angel
OK -> Moon
Loetjef -> Moon
Elias -> Skunki (2)
Himan -> Angel
Moon -> Angel
Beer -> Moon
DF -> Angel (7)
Kid -> Moon (10)
[close]
Hier stond Chaos nog op Skunki terwijl geen andere van mijn verdachten op hem had gestemd. Again klein pluspuntje voor haar. Angelique stemde als een van de eersten op Moonzzz en is nooit meer gewisseld. Ook William is nooit meer van Moonzzz af gegaan.

Himan en DF zijn wel op Angelique gegaan. Misschien in de hoop dat anderen nog zouden switchen? (Als Angelique wel neutraal is)

Als ik de 4 namen in volgorde van meest naar minst verdacht moet zetten is dat voor mij DF -> Himan -> William -> Chaos.

LW is in dit hele verhaal vrijwel buiten beschouwing gelaten, maar hij zette een 5e stem op Mex dus staat altijd boven de andere vier.

Dat is mits Skunki en Angelique beiden geen slechtjes zijn. Dat zien we vandaag vanzelf.