Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Skunki

Citaat van: LustigeWolf op  2 september 2026, 15:59:40Ik zie weinig reden om af te wijken van de huidige stemming. Als ik het goed begrijp kan Skunki zich dus bewijzen door niet aan de lynch te sterven. Dus daar stem ik dan op mee.

Verder chapeau Skunki, mooie lijst van de helft van de spelers. Je bent alleen 1 persoon vergeten:
- Skunki 6/6 online, 100% van de slechte momenten -> Want ja, je moet wel online zijn om dit te kunnen analyseren.

Zonder gekheid. Ik vind het nog steeds bullshit dat daar uberhaupt naar gekeken word. Ik heb vandaag een rustige thuiswerkdag, dus ik wilde dat benutten om de afgelopen 20 discussie pagina's rustig door te nemen. Elke paginawissel telt als activiteit. Dus ik zie echt geen meerwaarde in deze analyses. En zeker niet als het ook nog klopt wat Falsifica nu oppert.
:') Lol, ik was de gehele tijd offline en ben pas online gekomen nadat het bordspel klaar was.

Dus nee, je moet niet online zijn om dit te kunnen analyseren  ::) ...

Verzoek aan de slechtjes, welp mij even, jullie weten mijn rol. Dit niveau  XD

Falsifica

We moeten Elias hangen.
Als we Skunki lynchen, gaat slecht steeds meer richting de meerderheid.

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat de bordspellen ons tegen vallen. Emoties lopen op, regels gaan niet lekker, maar vooral we hebben achterlijk veel pech.
En het helpt niet dat Skunki zichzelf zo ontzettend aantrekkelijk maakt voor de lynch.

Toch denk ik dat - en ik maak hier een 180 -
Skunki goed is.

Even rekenen: stel Skunki is echt gokker en overleeft de lynch.
In het ergste geval is Skunki zijn rol en gekoppeld en wordt hij gewelpt. En de lunch gaat door.

3 spelers dood, niemand door lynch.
En nog erger is de promotie een Illusiewolf: geen visioen dat ons gaat helpen.

We gaan hier niets mee opschieten, behalve de slechtjes langzaam maar zeker de winst te geven.

We moeten dus wisselen. En ik weet, dit gaat voor sommige moeilijk worden. Ik weet dit is weer dat verschrikkelijke gestuur van mij. Maar zoals ik al eerder zei, ik wil winnen met Goed. En als een schaap blijven stemmen op Skunki, is het minst goede wat we nu kunnen doen.

Elias is geen start wolf, hij was een startwelp. We weten geen startwolf op dit moment. We willen minstens een slechtje minder per speldag. Ik ga dan voor een garantie. Elias is gegarandeerd slecht. Skunki heeft die garantie niet. En zou hij g/s zijn, is dat wederom een reden hem nog niet te pakken. Want een g/s moet eruit voordat Slecht meerderheid kan pakken.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Wesp in Glas

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 16:52:47We moeten Elias hangen.
Als we Skunki lynchen, gaat slecht steeds meer richting de meerderheid.

Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat de bordspellen ons tegen vallen. Emoties lopen op, regels gaan niet lekker, maar vooral we hebben achterlijk veel pech.
En het helpt niet dat Skunki zichzelf zo ontzettend aantrekkelijk maakt voor de lynch.

Toch denk ik dat - en ik maak hier een 180 -
Skunki goed is.

Even rekenen: stel Skunki is echt gokker en overleeft de lynch.
In het ergste geval is Skunki zijn rol en gekoppeld en wordt hij gewelpt. En de lunch gaat door.

3 spelers dood, niemand door lynch.
En nog erger is de promotie een Illusiewolf: geen visioen dat ons gaat helpen.

We gaan hier niets mee opschieten, behalve de slechtjes langzaam maar zeker de winst te geven.

We moeten dus wisselen. En ik weet, dit gaat voor sommige moeilijk worden. Ik weet dit is weer dat verschrikkelijke gestuur van mij. Maar zoals ik al eerder zei, ik wil winnen met Goed. En als een schaap blijven stemmen op Skunki, is het minst goede wat we nu kunnen doen.

Elias is geen start wolf, hij was een startwelp. We weten geen startwolf op dit moment. We willen minstens een slechtje minder per speldag. Ik ga dan voor een garantie. Elias is gegarandeerd slecht. Skunki heeft die garantie niet. En zou hij g/s zijn, is dat wederom een reden hem nog niet te pakken. Want een g/s moet eruit voordat Slecht meerderheid kan pakken.
Ah dit was naar de achtergrond gaan toch?

Orange-King

Eens dat Elias slecht is (mogelijk zelfs weerwolf geworden?) en in dat opzicht in een goede lynch is.

Twijfel om de bewijsbaarheid van Skunki niet te testen in dit stadium.

Oneens dat we nu zouden moeten panikeren over een meerderheid van slecht. 8 slechtjes dood, 5 goedjes (Wurn was ook goed) en 1 neutraaltje. Als we nu op het punt zitten dat slecht bijna wint, dan is er iets gruwelijks mis met de balans in dit spel.

Falsifica

Je wilt liever 3 goedjes dood zonder een slechtje eruit. Be my guest.

Want jouw telling maakt het na de nacht 8-8.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Lan

Ik laat mijn stem voorlopig op Skunki staan. Ik vind het ook verspilling van de lynch, maar ik verwacht dat als we hem nu redden hij later alsnog weer als wolf die zichzelf heeft gered met een riskante bluf naar voren wordt geschoven.

Die goedjes gaan ook dood als we iemand anders dan Skunki lynchen.

Kaasje

Aha, zag hem al aankomen.
Citaat van: Kaasje op 31 augustus 2026, 12:42:51Helemaal prima als Skunki lynchbescherming koopt. Dan kan hij zich mooi bewijzen de volgende dag, maar dan moeten we wel standvast zijn en ook daadwerkelijk Skunki stemmen.
Ik ga er zonder sterkere argumenten tegen Skunki stemmen niet in mee. Dat deze call to action van Falsifica komt had ik niet verwacht.
Als we worst case 8-8 komen te staan ga ik alsnog uit van een 2/3 goed, 1/3 slecht. Dus zelfs dat is niet zo heel dramatisch.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

LustigeWolf

Ik denk ook dat het wel meevalt. Er zijn al 7 slechtjes dood, neutralen niet eens mee geteld. Om dan op 8 uit te komen zou betekenen dat er met 13 (15-2x conversie) slechtjes (bijna de helft) gestart is. Dat kan ik me niet voorstellen met ook nog x aantal neutralen erbij.

Dit klinkt meer als een plan om Skunki door z'n centen te laten jagen, waarom weet ik niet. Ik blijf ook voor nu bij Skunki zodat hij zich gewoon kan bewijzen.

redeast

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 15:31:25@Skunki @Angelique

Ik wil mijn excuses aanbieden voor het gebruik van activiteit als argument. Er is een kans dat slecht via whatsapp mag stemmen, is de nieuwe theorie. In dat geval gaat dit volledig niet op.

We moeten kijken naar de gasten tijdens het potje dus. Maar slechtjes laten normaal niet weten dat ze als gast meekijken tijdens het spel.

Dus tenzij iemand dit letterlijk toegeeft, kunnen we niks herleiden uit de bordspel activiteit.

Sorry dat ik jullie daar op heb aangevallen. Hopelijk kunnen we dit nog goedmaken.
Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 15:37:00@adriaan @redeast @123berber

Kan slecht via whatsapp beurten doen?
Wij kunnen hier geen uitspraken over doen. Verder hebben wij geen verplichting te melden hoe wij communiceren met spelers of groepen spelers.

redeast

Citaat van: Orange-King op  2 september 2026, 13:19:58Ik denk trouwens dat de weerwolven, met hun bordspelwinst, de vorige nacht een hulpje hebben gepromoveerd tot een weerwolf met speciale krachten. Of mogen ze dat niet doen? (want hoe zetten ze die kracht in als je niet 100% zeker bent dat een hulpje daadwerkelijk hulpje is, krijgen ze dan bevestiging van de spelleiding en/of mislukt de actie @adriaan @123berber @redeast ?)

In dat geval zou ik volgende speldag zeker Elias (krachteloos hulpje) of AGR (hulpje met krachten?) als volgende lynchtarget zien.
Er mag gekozen worden uit alle spelers. Wanneer het een slechtje betreft krijgt deze de gekozen rol. Indien het geen slechtje betreft gebeurt er niks.

Falsifica

Citaat van: redeast op  2 september 2026, 18:14:51
Citaat van: Orange-King op  2 september 2026, 13:19:58Ik denk trouwens dat de weerwolven, met hun bordspelwinst, de vorige nacht een hulpje hebben gepromoveerd tot een weerwolf met speciale krachten. Of mogen ze dat niet doen? (want hoe zetten ze die kracht in als je niet 100% zeker bent dat een hulpje daadwerkelijk hulpje is, krijgen ze dan bevestiging van de spelleiding en/of mislukt de actie @adriaan @123berber @redeast ?)

In dat geval zou ik volgende speldag zeker Elias (krachteloos hulpje) of AGR (hulpje met krachten?) als volgende lynchtarget zien.
Er mag gekozen worden uit alle spelers. Wanneer het een slechtje betreft krijgt deze de gekozen rol. Indien het geen slechtje betreft gebeurt er niks.

Hoe werkt die keuze? Mogen ze zelf de rol kiezen of is dit random? Want zoals het er staat:

CiteerAls team slecht wint, dan mogen ze een slechtje naar keuze een willekeurige andere slechte rol geven, met uitzondering van conversiewolf of omegawolf.

Lijkt het alsof die rol een willekeurige is die ze niet mogen bepalen?
- Captain Jack Sparrow

Angelique

Save to say dat ik een beetje verward ben  ???. Voelt een beetje als een complete 180.

Mijn instinct zegt laten we de slechtjes eruit werken, aangezien dat uiteindelijk ook het doel is. Maar iemand bewijzen kan natuurlijk ook heel powerfull zijn.

Maar 1 vraag van mij, waarom Elias ipv iemand als AGR? Puur omdat hij eventueel volbloed wolf zou kunnen zijn?

redeast

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 18:30:14Lijkt het alsof die rol een willekeurige is die ze niet mogen bepalen?
Het is een keuze.

Falsifica

Citaat van: Angelique op  2 september 2026, 18:36:13Save to say dat ik een beetje verward ben  ???. Voelt een beetje als een complete 180.

Mijn instinct zegt laten we de slechtjes eruit werken, aangezien dat uiteindelijk ook het doel is. Maar iemand bewijzen kan natuurlijk ook heel powerfull zijn.

Maar 1 vraag van mij, waarom Elias ipv iemand als AGR? Puur omdat hij eventueel volbloed wolf zou kunnen zijn?

Heel makkelijk deze.
AGR is een sjamaan en Elias een krachteloze welp.
Een sjamaan ziet rollen, Elias is enkel een stem. Dus waarom zou je een sjamaan inwisselen als er een hulpje rondloopt die nu niks voor het team kan doen?
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

@Kaasje

Vat eens voor mij samen waarom we Skunki verdenken. Want ik ben het vergeten. Gewoon even de argumenten opsommen. Want je gaat toch niet van stem wisselen. Dus even kijken hoe sterk de argumenten ook alweer waren.
- Captain Jack Sparrow