Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Wesp in Glas

Ik twijfel niet meer aan de expertise van Falsifica.
Ik stem met hem mee

Kaasje

Dit is echt extreem lucky (voor mij). Ik had eigenlijk mijn afscheidsbrief al geschreven.
Mijn eerste vraag was inderdaad: mocht Falsifica kiezen. Daar heeft hij al antwoord op gegeven. Ik ga morgen even kijken hoe de stemmen op Mex en mij tot stand zijn gekomen. Maar goed werk op meerdere fronten hier O0
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

LustigeWolf

Citaat van: Falsifica op Gisteren om 21:59:51Ik wou zien hoe de treintjes zich gingen vormen. Het niet onderbouwen van de stemmen en Mex doordrukken. Zie ik als verdacht. Ik weet wat ik je stuurde :) voor mij liep deze stemming hoe ik hoopte. Vooral die late stemmers bekennen goed kleur in dit spel.

Ik stemde niet mee vanwege .5 stemkracht. Afhankelijk van of ik mocht kiezen, weet ik of er leugenwolven actief waren.

Maar hopelijk hebben we die nu eruit. :)

Ik was eigenlijk al een uur bezig met bijlezen en mijn verhaal schrijven, daarvoor had ik verplichtingen. Voor ik het wist was het al tijd en moest ik snel mijn verhaal posten.

Ik had geen sterke voorkeur, maar mijn onderbouwing was als volgt:
Spoiler
Ik heb nog wat teruggelezen en ik ga uiteindelijk toch voor **Mexicanobroeder**.

Zijn naam komt inmiddels bij best wat verschillende mensen terug en eerst vond ik dat eerlijk gezegd een beetje makkelijk, juist omdat het vaak bleef bij "Mex voelt apart". Maar na zijn posts nog eens gelezen te hebben snap ik het wel wat beter.

Het is vooral dat hij best veel namen en observaties noemt, maar ik bij een hoop daarvan niet echt voel dat hij ergens naartoe werkt. Het leest soms meer als zoveel mogelijk spelers even behandelen dan daadwerkelijk proberen uit te zoeken wie er slecht zit. Dat hoeft natuurlijk absoluut geen wolfspel te zijn, maar het maakt het voor mij wel lastig om te zien waar hij nu echt staat.

Zijn uiteindelijke stem op Beertje helpt daar voor mij ook niet echt bij. Ik zie in zijn analyse niet zo duidelijk waarom Beertje er uiteindelijk bovenuit springt ten opzichte van de andere namen die hij bespreekt.

Ik had Kaasje ook nog op mijn lijstje, maar daar zie ik inmiddels in ieder geval meer een duidelijke reactie op de verdenkingen en een concrete reden voor haar stemwissel. Of die reden goed is, is een tweede, maar ik kan haar gedachtegang beter volgen.

Dus ik ga mee in de verdenking die inmiddels rond **Mexicanobroeder** hangt. Niet omdat ik hem nu ineens zeker wolf vind, maar van de huidige opties heb ik daar het minste goede gevoel bij.
[close]

Wesp in Glas

Citaat van: LustigeWolf op Gisteren om 22:21:54
Citaat van: Falsifica op Gisteren om 21:59:51Ik wou zien hoe de treintjes zich gingen vormen. Het niet onderbouwen van de stemmen en Mex doordrukken. Zie ik als verdacht. Ik weet wat ik je stuurde :) voor mij liep deze stemming hoe ik hoopte. Vooral die late stemmers bekennen goed kleur in dit spel.

Ik stemde niet mee vanwege .5 stemkracht. Afhankelijk van of ik mocht kiezen, weet ik of er leugenwolven actief waren.

Maar hopelijk hebben we die nu eruit. :)

Ik was eigenlijk al een uur bezig met bijlezen en mijn verhaal schrijven, daarvoor had ik verplichtingen. Voor ik het wist was het al tijd en moest ik snel mijn verhaal posten.

Ik had geen sterke voorkeur, maar mijn onderbouwing was als volgt:
Spoiler
Ik heb nog wat teruggelezen en ik ga uiteindelijk toch voor **Mexicanobroeder**.

Zijn naam komt inmiddels bij best wat verschillende mensen terug en eerst vond ik dat eerlijk gezegd een beetje makkelijk, juist omdat het vaak bleef bij "Mex voelt apart". Maar na zijn posts nog eens gelezen te hebben snap ik het wel wat beter.

Het is vooral dat hij best veel namen en observaties noemt, maar ik bij een hoop daarvan niet echt voel dat hij ergens naartoe werkt. Het leest soms meer als zoveel mogelijk spelers even behandelen dan daadwerkelijk proberen uit te zoeken wie er slecht zit. Dat hoeft natuurlijk absoluut geen wolfspel te zijn, maar het maakt het voor mij wel lastig om te zien waar hij nu echt staat.

Zijn uiteindelijke stem op Beertje helpt daar voor mij ook niet echt bij. Ik zie in zijn analyse niet zo duidelijk waarom Beertje er uiteindelijk bovenuit springt ten opzichte van de andere namen die hij bespreekt.

Ik had Kaasje ook nog op mijn lijstje, maar daar zie ik inmiddels in ieder geval meer een duidelijke reactie op de verdenkingen en een concrete reden voor haar stemwissel. Of die reden goed is, is een tweede, maar ik kan haar gedachtegang beter volgen.

Dus ik ga mee in de verdenking die inmiddels rond **Mexicanobroeder** hangt. Niet omdat ik hem nu ineens zeker wolf vind, maar van de huidige opties heb ik daar het minste goede gevoel bij.
[close]
Wie is **Mexicanobroeder** ?

BloodWolf14

Ik ben nu live aan het teruglezen. Net klaar met werk. (TLDR onderaan)

Met de informatie dat Carnage als Leugenwolf is gestorven kan ik een aantal plus- en minpuntjes weer neerzetten.

Ten eerste AGR die voor Carnage letterlijk een reden geeft waarom hij slecht moet zijn (geen contact) en dan dr stem op William zet met het argument dat die ook nog niets van zich heeft laten horen. Mijn vraag is dan: Waar zijn de bijdragen van Carnage die William niet heeft?

Wannas die dit daarna aanhaalt en op basis daarvan een stem op Carnage zet is weer een plusje voor hem wat mij betreft. Ik zie geen reden om dit op een medewolf te doen, zelfs al zou je ook Leugenwolf zijn.

#261 van Beertje vind ik echt een sterke post. Mijn vraag waarom Beertje per se verdacht wordt ten opzichte van anderen die zich niet melden staat hiermee in lijn.

RH die Carnage stemt terwijl hij vrijwel niet online is geweest is ook weer pluspunten. Ik heb eerder vandaag nog tegen Loetjef gezegd dat hij weer verdwenen was van het toneel na de Welpactie, maar met een geldige reden zo te zien. Kan dus ook van mijn verdachtenlijst af.

Chaos die niet stemt... idk wat ik daarmee moet. Komt af en toe kijken in het Dt maar voegt dan niet heel veel toe. @Chaosimsystem_ wat denk jij atm van Elias, Mex, OK en Skunki?

Himan op Kaasje is jammer, maar ik denk dat zij meer spellen samen met Shaddow samen gespeeld hebben en Himan daarom wel beter de inschatting kan maken of dit Kaasje slecht maakt of niet. Ik twijfel nog steeds.

Wesp voelt goed aan. Die verlorenheid over mijn 'slecht' claim lijkt niet gespeeld. Denk dat je als wolfje daar wel van op de hoogte zou zijn geweest.

#276 van Elias is ook weer een niet al te sterke post om een stem op te baseren. Chaos was ook totaal niet een kanshebber op dat punt. Misschien dat Elias hier de aandacht van CNR af wilde halen, idk.

#283 van Falsifica is wel een okay post. Ik zie hoe hij de lijntjes trekt. Beetje jammer dat ze toch niet bestaan. @Fals spreek jij Skunki ook nog privé? Bij ons is er namelijk na zijn openbare verdenking niets meer gezegd.

Carnage die nog een serieuze post maakt richting Kid, die al als verdachte was genoemd door Yasu, is ook een pluspunt voor Kid in mij ogen. En again wordt Kaasje als verdachte genoemd.

Ik ben het wel eens met Fals dat wanneer er iemand van het rijtje van Yasu een medewolfje zou zijn, dat Mex waarschijnlijk is.

DF die CNR stemt maar Mex wel weer verdedigd is een beetje apart in mijn optiek. Wel als je dus zou uitgaan van Mex als medewolfje van Yasu.

Met Fals die mocht kiezen blijkt er dus geen Leugenwolf actief te zijn geweest. Ik kom idd uit op 4/4/4 in stemmen voor de drie kandidaten.

Het moment van de stem van DF bepaalt deze lynch veel denk ik. Zij zette met die stem de telling op 4/3/3 Mex/Kaasje/CNR. Op dat punt dus Mex lynch.

Mex stemt, begrijpelijk, op Kaasje met 3 minuten te gaan. Daarmee dus 4/4/3 Mex/Kaasje/CNR. CNR dus nog geen lynch en daarmee geen reden tot paniek? Soort van. Ik zou als medewolf hier vrijwel altijd op een van de andere twee opties stemmen. Of als CNR zelf switchen. Dat gebeurt niet. Er zijn echter wel 3! switches in de laatste minuut waardoor het gelijkspel is ontstaan. LW stemt nog op Mex om die op 5 te zetten (wat zei ik net?) maar Moonzzz en Loetjef zorgen er samen voor dat de 4/4/4 ontstaat. Die 2 dus ook zeker goed in mijn optiek.

Volgens mij is dit echt een kneiterlange post zo. TLDR:
Wannas, Beertje, RH, Wesp, Kid, Moonzzz en Loetjef pluspunten uit deze lynch.

DF, Kaasje en Mex twijfelachtig.

LW en Elias komen uit deze lynch slecht naar voren imo.

Uit eerder bepaalde momenten haal ik Fals, Light, Wurn, Lan en Robin ook als goedjes naar voren. Wordt de lijst voor lynchopties toch al snel een stuk kleiner :)