Dodencafé ‘Ben er (on)even klaar mee’

Gestart door Falsifica, 24 juli 2026, 14:38:39

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Ik denk dat er dit spel té veel allianties zijn. Iedereen backstabbed iedereen, en de g/s-koppels maken het al helemaal zwaar voor de slechtjes.

Ik denk dat je wellicht meer mensen dubbele slecht/goed rollen had willen geven om zo dat wat te beperken. Dan krijg je bijvoorbeeld dat meerdere dubbel-slechtjes gaan kijken naar het voorzichtig uitmoorden van enkel-slechtjes, zonder dat ze zichzelf in de voeten schieten.

Dat gebeurt nu echt veel dit spel. Heel leuk de andere kant verraden, maar daarna wordt je zelf teruggepakt, en je kan er echt 0 tegenin brengen. Dus er wordt niet heel veel echt WvW gespeeld imo. Gewoon verraden, meelopen, verraden worden en doodgaan. Hopen dat je als laatste in het vizier wordt genomen :s

Wesp in Glas

Tbf wist ik van gekkigheid ook niet meer wie ik wel en niet kon vertrouwen en waar ik mezelf op moest focussen. Behalve mezelf in leven houden. Dit deed ik door van zo veel mogelijk walletjes te snoepen. Dat ik Chaos en Kid ook doorgaf kun je iets van vinden. Kid kon ik opperen als beide nachten slecht omdat je toch dood ging. En bij Chaos, die was op even nachten een andere alliantie dan mij. Achteraf blijkt dat ze G/S koppel was. Dit was schijnbaar al bekend in de wandelgangen, ik had daar echter niets van meegekregen. Het was op dat moment meer van: Ze zijn op beide nachten een wolf, dus niet op dezelfde lijn als mezelf.

Ik denk dat deze variant het vooral faciliteert dat de allianties niet helemaal helder en grijs zijn.
Ik ga het niet goed praten. Ik snap de haat. Maar ik probeer alleen mijn beredenatie een beetje uit te leggen.

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op  4 augustus 2026, 13:57:57Tbf wist ik van gekkigheid ook niet meer wie ik wel en niet kon vertrouwen en waar ik mezelf op moest focussen. Behalve mezelf in leven houden. Dit deed ik door van zo veel mogelijk walletjes te snoepen. Dat ik Chaos en Kid ook doorgaf kun je iets van vinden. Kid kon ik opperen als beide nachten slecht omdat je toch dood ging. En bij Chaos, die was op even nachten een andere alliantie dan mij. Achteraf blijkt dat ze G/S koppel was. Dit was schijnbaar al bekend in de wandelgangen, ik had daar echter niets van meegekregen. Het was op dat moment meer van: Ze zijn op beide nachten een wolf, dus niet op dezelfde lijn als mezelf.

Ik denk dat deze variant het vooral faciliteert dat de allianties niet helemaal helder en grijs zijn.
Ik ga het niet goed praten. Ik snap de haat. Maar ik probeer alleen mijn beredenatie een beetje uit te leggen.

Niemand heeft echt haat ofzo, ja je teamgenoten zijn wss niet blij. Hoort beetje bij variant. Maar imo is t niet noodzakelijk om je alliantie op een dag te verraden. Zolang de kant waar je slechter voor staat maar niet voorbij is kan je nog op de andere dag proberen te winnen. Maar dat is hoe ik t zie in je winkansen zo groot mogelijk te houden. Voor jou Wesp was het slim om de even wolven te delen want je wilt niet dat even wolven de overhand krijgen.

Kid

Nee hoor, ik bedoelde het ook niet als haat voor een actie. Verraden en verraden worden hoort bij het spel.

Toen Zuna op me stemde, dacht ik ook eerst: wat flik je me nu. Maar dan probeer je het vanuit de ander kant te beredeneren en denk je: ja, diegene heeft daar ook redenen voor en wil zelf ook winnen.

In deze variant is het gewoon heel aanlokkelijk om dat te doen, en BW geeft wel een beetje aan waarom. Dat hoort bij deze variant. Ik noemde het alleen als voorbeeld dat er dit potje meer mensen zijn die hun eigen alliantie hurten op een dag om winkansen op een andere te vergroten.

Wesp in Glas

Citaat van: Kid op  4 augustus 2026, 14:08:08Nee hoor, ik bedoelde het ook niet als haat voor een actie. Verraden en verraden worden hoort bij het spel.

Toen Zuna op me stemde, dacht ik ook eerst: wat flik je me nu. Maar dan probeer je het vanuit de ander kant te beredeneren en denk je: ja, diegene heeft daar ook redenen voor en wil zelf ook winnen.

In deze variant is het gewoon heel aanlokkelijk om dat te doen, en BW geeft wel een beetje aan waarom. Dat hoort bij deze variant. Ik noemde het alleen als voorbeeld dat er dit potje meer mensen zijn die hun eigen alliantie hurten op een dag om winkansen op een andere te vergroten.
Ja helemaal mee eens. Dat zei ik in het wolventopic ook tegen jou. Mensen zijn wanhopig op zoek naar wolven (en terecht, je moet iets), maar denken er niet bij na dat jantje op oneven dan wel wolf is en op even heb je hem nodig om te winnen.

Dat maakt deze variant moeilijk, maar wel superinteressant.

Dit is sowieso de eerste keer dat ik zoiets doe en ik denk voor de meeste mensen ook. Achteraf was de wolven doorgeven misschien niet de juiste play. Vanuit zowel jouw kant als vanuit mijn kant.

Jammer dat dit de eerste en laatste keer is dat we deze variant kunnen doen.

Falsifica

Wat had je verwacht @BloodWolf14

Een na laatste spel, dubbele
Rollen, maar 4 allianties?  :D

Natuurlijk niet, dit is een free 4 all!  XD
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Wesp in Glas

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op  4 augustus 2026, 14:43:57Laatste pot is 3 rollen toch?

Dat zou wat zijn maar spellen tegen elkaar spelen is ook leuk

Falsifica

Ik kijk stiekem het meeste uit naar het verhaal  :D
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

Thelight288

Citaat van: Falsifica op  5 augustus 2026, 00:04:24Ik kijk stiekem het meeste uit naar het verhaal  :D
ik ben daar zo niet goed in maar moet eigenlijk wel

Waterwork

Falsifica

- Captain Jack Sparrow

Beulgemeester

Interessante strategieën en interacties.

Thelight288

Citaat van: Beulgemeester op  5 augustus 2026, 09:47:56Interessante strategieën en interacties.

Mijn favoriete interactie op even was dat Adriaan random zn actie op de Grafrover inzetten die door de Lynch van aappen toevallig een rol werd waarop t lukte xD