[Discussie] Wie verraadt zijn familie?

Gestart door adriaan, 16 augustus 2025, 14:26:28

Vorige topic - Volgende topic

[789]Prometheus

Citaat van: [789]Zeus op 21 augustus 2025, 17:43:13Promotheus is goed gestart als ik Athene haar claim geloof, maar vertrouw ik niet vanwege zijn conversieclaim en selectieve gedrag toen hij mij op de lynch wilde.

Jason vertrouw ik ook niet waarom hij de spil is van het netwerk en vertrouwd word door hen. Ik zie hem ook niks doen wat in het voordeel van goed heeft uitgepakt, behalve bewezen goedjes nu zwart hebben gemaakt en bewijzen er al naast te hebben gezeten bij zijn vorige beschuldigingen.

Zeus ik wil even op deze 2 alinea's reageren.
Ik snapte ook niet helemaal waarom Jason vertrouwd werd door een mede-goedje en daarom heb ik hem getest door te claimen dat ik geconverteerd wolf zou zijn. Omdat ik al in die goedjes netwerk zit heb ik daarom die rol geclaimd, om te kijken of hij zou happen.
Dat deed ie niet en gooide mij daarom in de DT, en daarom is Jason voor mij goed. Die heeft met zijn actie bewezen.

Ik heb jou nooit op de lunch gewild, of zover was ik nog niet iig. Ik riep idd dat jij er snel bij was en zo maar dat is nog geen verdenking. Ik weet dat je actief bent. Totzover heb ik alleen naar spelers gewezen die niet zo actief lijken te zijn met zoeken naar wolven. Check mn bijdrage posts in de DT maar.

[789]Prometheus

Lunch = Lynch. Autocorrect op telefoon.

[789]Zeus

Autocorrect corrigeerd naar woorden die je veel gebruikt, dus wat zegt dit over je? ^^

[789]Prometheus

Wauw meen je dit, gaan we op dit niveau spelen?
Ik reageerde letterlijk op jouw post die ik heb geciteerd, dan lijkt me juist een verspreking niet logisch

[789]Zeus

Dus wat gaan we na de dood van Athena doen?
Scenario wolf: wat dan?
Scenario geen wolf: wat dan?

[789]Zeus

Op basis van stemgedrag vind ik Athena niet logisch, of medewolven gooien haar voor de bus. Echidna is de enige levende speler die geen poging heeft gedaan haar te lynchen, maar andersom doet Athena wel een poging Achidna op te hangen. Dus wees kritisch, wat gaan we hierna als opties verwachten?

Belloptron D3 op Athena
Demeter Geen Wolf, hooguit hulpje
Echidna
Jason D3 op Athena
Odysseus D3 op Athena
Promotheus D2 al op Athena, D3 weer
Zeus D2 al op Athena

[789]Zeus

Excuses. Ik dacht deadline om 22.00.
Sorry dat ik iets na de deadline zei.

[789]Prometheus

Deadline is uitgesteld naar morgen ivm Beuls actie

[789]Demeter

Citaat van: [789]Zeus op 21 augustus 2025, 21:23:35Op basis van stemgedrag vind ik Athena niet logisch, of medewolven gooien haar voor de bus. Echidna is de enige levende speler die geen poging heeft gedaan haar te lynchen, maar andersom doet Athena wel een poging Achidna op te hangen. Dus wees kritisch, wat gaan we hierna als opties verwachten?

Belloptron D3 op Athena
Demeter Geen Wolf, hooguit hulpje
Echidna
Jason D3 op Athena
Odysseus D3 op Athena
Promotheus D2 al op Athena, D3 weer
Zeus D2 al op Athena

Dit is nog wel een goede vraag ik ga me erin verdiepen. Als Athena slecht is lijkt het erop dat slecht r gewoon opgeeft

[789]Athena

Ik ben orakel en heb dit echt slecht gespeeld. Ik ga ook op mijzelf stemmen aangezien dit de enige manier is waarop jullie zien dat het spel eigenlijk al zo klaar als een klontje is met de informatie die ik heb.

Zeus en Promotheus zijn goedjes.
Na vannacht ben ik en nog iemand dood. Dan ben je met 6. De BM is bij Jason. Jason vertrouw ik als goedje. Als slecht dan overmacht wil krijgen moeten ze jason vermoorden, jason moet de BM gewoon doorgeven aan of zeus of promotheus en het spel is dan al klaar. Dan is het 1 goedje en 3 slechtjes + 2 van jason/zeus/promotheus.

Het spel is al klaar, alleen jammer dat jullie dit nog niet zien...
Hopelijk na mijn dood is het duidelijk genoeg.

[789]Athena

Voordat ik weggestemd ben wil ik wel vragen waarom men denkt dat ik met zo'n "slecht verhaal" naar buiten wil stappen als ik slecht was.
Mijn pyromaan claim had mij deze dag al laten overleven dan had ik de volgende dag lynch geweest mocht ik slecht zijn. Dan is het hoogstwaarschijnlijk al 3-3 en dus kans dat slecht al had gewonnen. Daarnaast kon 1 van mijn "medeslechtjes" gewoon claimen gepyromaand te zijn.

Ik wil dit in ieder geval even gezegd hebben voordat ik sterf met de rol Orakel zodat hier de reacties op terug te lezen zijn voor het eindspel.

[789]Bellerophon

Maar Athena jij denkt dus dat Zeus, Prometheus en Jason goed zijn.

Klopt het dan dat je denkt dat de slechtjes Odysseus, Echidna en ik (Bellerophon) zijn? Of denk je Demeter met 2 van deze spelers?

[789]Prometheus

Eerlijk.. Ik zit me helemaal gek te malen.
Ik geloof en hoop echt dat Athena slecht is, niet alleen vanwege haar rol claim maar ook vanwege haar gedrag gedurende de hele spel. Waarom na nacht 1 de deur dicht gooien als ik je een pm stuur? Terwijl je mij gechecked hebt. Maar wel met Zeus een kopje thee doen?
Ik heb het al eerder benoemd dat ik spelers hoog op mijn verdachten lijst heb staan die niet actief mee zoeken, hoger dan een rare rol claim. Omdat je soms wel te maken hebt met gekke rolverdelingen.
Haar claim en uitleg is bizar maar ik probeer alle scenario's te bedenken en ook van ander perspectieven te zien.
Het is zeker voor haar onhandig uitgepakt dat zij wisselende rolclaims heeft gedaan.
Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer spelers hun eerste rolclaim doen, dat het niet hun echte rol is. Zeker niet voor nacht 3. Maar we moeten idd niet vergeten dat we niet met veel spelers zijn en deze spel op snelheid moeten spelen qua netwerken dan afwachten tot nacht 3 voorbij is.

Ik durf nu niet te zeggen wie ik allemaal vertrouw want dan is de goedjes netwerk gewoon bekend. Ik wil niet dat de andere controlerende rol bekend word gemaakt.

Het gaat mij nu even om dat Athena nu claimt koppel te zijn met iemand. Als zij goed is, hoe groot is de kans dat zij gekoppeld is met een slechtje? Als zij slecht is, hoe groot is de kans dat zij gekoppeld is met een goedje?
En als zij toch een G/G-koppel blijkt te zijn dan zijn we nog maar met 5 over met een nacht dode.
Hoeveel slechtjes hebben we dan opgehangen? Precies 0.
In ergste geval als we weer goedje ophangen... dan is het nog niet voorbij, en Jason heeft BM stem.
Ik weet ook niet of het haar tactiek is om te roepen dat ze gekoppeld is zodat we gaan twijfelen. Maar ze roept wel elke keer steeds iets nieuws.
We weten sws meer als we Athena lynchen. En fingers crossed......

[789]Demeter

Ik vraag me vooral af waarom je zoveel vertrouwen hebt, ik hoop dat je gelijk hebt, maar hoe weet je of je niet dronkaard bent? Hoe weet je of er niet gerommeld is met t visioen? Hoe weet je zo zeker dat Jason goed is. Je had ook al twijfels aan Prometheus of die geconverteerd was, door het verhaal, maar nu zet je m op zeker goed. En je negeert de vraag van Zeus over deze post

Citaat van: [789]Athena op 19 augustus 2025, 03:41:19
Citaat van: [789]Demeter op 18 augustus 2025, 11:54:41Ik denk dat de meeste geen concrete informatie hebben. Rustige nacht is fijn, maar mij boeit het niet perse waardoor het komt. Daar mogen wolven zich druk over maken. Wat Icarus al in dt gedeelt heeft denk ik ook niet dat die aan slechte kant behoord. Wie wel ga ik proberen achter te komen deze speldag.
Citaat van: [789]Zeus op 18 augustus 2025, 14:04:44Ik uit verdenkingen naar Promotheus. Hij zit subtiel naar mijn rol te vissen door te vragen of ik een nachtactie heb die is mislukt. Ik zou niet weten waarom ik zoiets random zou delen met iemand die zelf ook (nog) niks deelt.
Combineer dit. Ligt nog geen etmaal van elkaar af. Zeus vindt dit een halfgebakken beschuldiging, ik vind het volwaardig verdacht.

Om de tijdlijn compleet te maken, verzoek ik Demeter om te delen of en wanneer Demeter een goddelijk bericht van onze Prometheus heeft ontvangen. Ikzelf heb dit 17 augustus tegen de dagwisseling aan mogen ontvangen.

Je wist dat Zeus en prom samen konden winnen, Zeus verdenkt prom en je ging hier op mee. Waarom?

En dan ook zeg je nu dat je wel mee op jezelf stemt. waarom zou je meestemmen op jezelf als je orakel bent. Daar help je niemand mee. (Enige reden wanneer ik op mezelf zou stemmen is wanneer ik huidenwisselaar zou zijn). Tenzij je dus slecht bent en je wilt zo min mogelijk zeggen met wie je mogelijk slecht bent. Anders zou ik Eggen je noemde 2 wolven tussen 3 namen. Wie van die 3 verdenk je het meeste? Echidna?

Ik zie nu net met het schrijven de 2 post erna. Je zou nu ook nog koppel zijn? Als dat klopt en je zou g/g zijn? Dan is het nu toch sws belangrijk dat je ervoor zou vechten? Want dan klopt het zeker niet dat het spel "al klaar is".

[789]Demeter

Citaat van: [789]Athena op 22 augustus 2025, 00:40:30Ik ben orakel en heb dit echt slecht gespeeld. Ik ga ook op mijzelf stemmen aangezien dit de enige manier is waarop jullie zien dat het spel eigenlijk al zo klaar als een klontje is met de informatie die ik heb.

Zeus en Promotheus zijn goedjes.
Na vannacht ben ik en nog iemand dood. Dan ben je met 6. De BM is bij Jason. Jason vertrouw ik als goedje. Als slecht dan overmacht wil krijgen moeten ze jason vermoorden, jason moet de BM gewoon doorgeven aan of zeus of promotheus en het spel is dan al klaar. Dan is het 1 goedje en 3 slechtjes + 2 van jason/zeus/promotheus.

Het spel is al klaar, alleen jammer dat jullie dit nog niet zien...
Hopelijk na mijn dood is het duidelijk genoeg.

Never mind op het koppel gedeelte, prom dacht dat je hiermee koppel claimde, maar volgens mij bedoel je lunch met de ander dood na de nacht. niet dat iemand met je mee zou sterven?