Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Wie verraadt zijn familie?

Gestart door adriaan, 16 augustus 2025, 14:26:28

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

[789]Demeter

Welkom broeders en zusters. Er zijn gemene schepsels onder ons die ons voordoen als ons Goden. Ik zal ons graag leiden naar de overwinning tegen deze wezens! Ik stel me verkiesbaar als godmeester(burgermeester)

[789]Jason

Waerachtige luyden ende ghemeynte, 

Met ootmoedigh hert en oprechte sinne begeer ick den eeren ende lasten des ambts van Burghemeester te draghen, opdat ick u dienstich wesen mach in raedt ende daedt. 

Doch moet ick u bekennen, tot mijne verwonderinge en ietwat schimpelijcke verwarring, dat ick den naem "Demeter" telckens wederom aensien voor "Deventer". 'T is of mijns geestes oog liever den plattegrond des lands leest dan de namen der goden. 

Doch weest gerust: mijn streven is oprecht, mijn blik scherp — mits ik niet lees, want dan zijt gij wellicht eene stede.

[789]Icarus

Beste dorpsgenoten,

Zoals jullie weten staat ons dorp opnieuw voor een cruciaal besluit: wie neemt de verantwoordelijkheid om ons door deze duistere nachten te leiden? Ik, Icarus, stel mij kandidaat voor het burgemeesterschap en zal uitleggen waarom ik de meest geschikte keuze ben.

Allereerst heb ik altijd oog voor het geheel. Ik ben niet bang om mijn vleugels te spreiden en het overzicht te bewaren, zelfs als de duisternis dichterbij sluipt. Ik luister naar verschillende stemmen in het dorp en weeg argumenten zorgvuldig af. Geen overhaaste sprongen, maar berekende beslissingen die ons gezamenlijk verder brengen.

Daarnaast is mijn rol als IJzeren Hein een belangrijk wapen in deze strijd. Wie mij wegstemt of uitschakelt, moet rekening houden met de nasleep: mijn val is niet zonder gevolgen. Dit maakt mij tot een burgemeester die niet zomaar uit de weg kan worden geruimd. Het geeft ons dorp een extra laag bescherming, want vijanden zullen wel twee keer nadenken voordat ze mij in de schaduw willen laten verdwijnen.

Bovendien heb ik geleerd om met tegenstrijdigheden om te gaan. Soms voel ik mij meer verwant met de nacht dan met de dag, en juist dat maakt mij sterk. Ik ken de duistere kant, ik begrijp de aantrekkingskracht ervan, en kan daardoor beter inschatten hoe de vijand denkt. Je zou kunnen zeggen dat ik mij in beide werelden thuis voel: het gewone dorp en... iets dat dieper gaat. Misschien klinkt dat geheimzinnig, maar geloof me: in tijden als deze is iemand nodig die het onbekende niet vreest, maar er kracht uit put.

Kies je voor mij, dan kies je voor stabiliteit, voor iemand die door zijn IJzeren Hein-rol stevig verankerd staat en tegelijk met een scherpe blik naar de horizon kijkt. Ik ben geen kandidaat van loze beloftes, maar van stevige garanties en een vleugje ongrijpbaarheid.

Dus, dorpsgenoten: laat ons niet in chaos vervallen. Laat ons een burgemeester kiezen die niet alleen kan leiden, maar ook bestand is tegen de schaduw die ons bedreigt.

Kies voor Icarus.

[789]Zeus

Luister goed, dorpelingen! Ik ben Zeus, god van donder en bliksem. Waarom ik Burgermeester moet zijn? Simpel: Ik breng orde in chaos, precies wat we nu nodig hebben. Met mij als leider is de overlevingskans van het dorp groter (en die van jou dus ook 😉). Kijk om je heen: iedereen weet dat een sterke leider nu cruciaal is. En vergeet dit niet: zonder mijn bescherming ben jij kwetsbaar. De wolven twijfelen geen seconde, dus waarom zou jij dat wel doen? Stem op Zeus, en je staat aan de winnende kant. Stem niet... en wie weet wordt je vannacht wél geraakt door een bliksemschicht.

Jij wil toch niet degene zijn die het dorp in de steek laat? Kies verstandig. Kies Zeus.

[789]Echidna

Χαίρετε, ὦ θεοί· ἐγώ εἰμι ἡ μήτηρ τῶν τεράτων.
οὐκοῦν οὐ θαυμαστόν ἐστιν εἰ βούλομαι ἄρχουσα εἶναι, χαχαχα!

En voor degene die de taal van de goden niet begrijpt

"Gegroet, o goden; ik ben de moeder der monsters. Dus is het niet verwonderlijk als ik de burgemeester wil zijn, hahaha!"

[789]Zeus

Citaat van: [789]Jason op 16 augustus 2025, 15:13:54Waerachtige luyden ende ghemeynte, 

Met ootmoedigh hert en oprechte sinne begeer ick den eeren ende lasten des ambts van Burghemeester te draghen, opdat ick u dienstich wesen mach in raedt ende daedt. 

Doch moet ick u bekennen, tot mijne verwonderinge en ietwat schimpelijcke verwarring, dat ick den naem "Demeter" telckens wederom aensien voor "Deventer". 'T is of mijns geestes oog liever den plattegrond des lands leest dan de namen der goden. 

Doch weest gerust: mijn streven is oprecht, mijn blik scherp — mits ik niet lees, want dan zijt gij wellicht eene stede.
Ik ga niet eens moeite doen om dit ChatGPT-berichtje te lezen. En de rest die het gebruikt voor een speech, zou zich ook dood mogen schamen, zeg.

[789]Jason

Citaat van: [789]Zeus op 16 augustus 2025, 16:26:46
Citaat van: [789]Jason op 16 augustus 2025, 15:13:54Waerachtige luyden ende ghemeynte, 

Ik ga niet eens moeite doen om dit ChatGPT-berichtje te lezen. En de rest die het gebruikt voor een speech, zou zich ook dood mogen schamen, zeg.

Oei dit wordt een zwaar potje voor je Zeurblast, ik bedoel Zeus.

[789]Zeus

Hoezo zwaar?

Ik hoor alleen maar gerommel... klinkt alsof de donder zich al aan het opwarmen is. 😉 Noem me gerust Zeurblast, maar straks als de bliksem inslaat, heb je liever Zeus dan een lafbek zonder paraplu.

[789]Demeter

Waarom zou dat perse chat gpt zijn en wat zou dat uit maken?

[789]Zeus

Verschillende signalen geven het weg, waaronder een heel specifiek leesteken wat de amper word gebruikt in Nederlands schrift.

[789]Bellerophon

Dag mede-wezens. Mijn stem gaat naar Echidna. Kort maar krachtige speech.

[789]Echidna

Εὐχαριστῶ σοι, ὦ Βελλεροφῶν, ὑπὲρ τῆς φωνῆς σου.

[789]Echidna

"Ik dank u, o Bellerophon, voor uw stem."

[789]Echidna