Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Falsifica, gefeliciteerd. Burgemeesterschap is geen bijbaan. Ik verwacht vuurwerk.

Waterwork valt om als Conversiewolf. TL had dus gelijk. De chaos, de claims, de verwarring, dat was onhandig gespeeld, maar het pakt uiteindelijk, dankzij de zvw, goed uit.

Wat mij betreft staat TL voorlopig met één been in het dorp.
Nu nog kijken wat we doen met de rest van de chaosbrigade. Kid inactief dood als Yeti. @HenkPatat heeft vorige dag ook al geen woord gezegd, maar ondertussen wel stemmen zonder uitleg, nergens op reageren, maar wel meeliften? Nee vriend. Zo werkt dat niet. De burgemeester en ik willen weten: waarom deed je wat je deed? Zwijgen is geen optie meer. Tot die tijd krijg jij mijn stem.

Thelight288

Citaat van: LustigeWolf op 24 juli 2025, 10:17:12Falsifica, gefeliciteerd. Burgemeesterschap is geen bijbaan. Ik verwacht vuurwerk.

Waterwork valt om als Conversiewolf. TL had dus gelijk. De chaos, de claims, de verwarring, dat was onhandig gespeeld, maar het pakt uiteindelijk, dankzij de zvw, goed uit.

Nu nog kijken wat we doen met de rest van de chaosbrigade. Kid inactief dood als Yeti. @HenkPatat heeft vorige dag ook al geen woord gezegd, maar ondertussen wel stemmen zonder uitleg, nergens op reageren, maar wel meeliften? Nee vriend. Zo werkt dat niet. De burgemeester en ik willen weten: waarom deed je wat je deed? Zwijgen is geen optie meer. Tot die tijd krijg jij mijn stem.
Eens dat de stem van henkpatat opvalt, zie wel dat die midden in de nacht is geplaatst. Misschien dat die alvast stemt om sowieso niet inactief te sterven, maar inderdaad ben ik zeer benieuwd of er uitleg komt. Als dat zo is moet ik misschien mijn beeld bij hem wijzigen.

Voor WW zijn onfortuinlijke claim bij mij deed noemde hij henkpatat als hoofdverdachte. Tuurlijk noem je als wolf soms medewolven. Maar ik vraag me af of medewolf dat zou doen wanneer deze al 2 stemmen heeft en ook onder andere toen door mij verdacht werd genoemd. Kwam meer op me over als mogelijk makkelijke Lynch voor hem om op te sturen

Wesp in Glas

Citaat van: LustigeWolf op 24 juli 2025, 10:17:12Falsifica, gefeliciteerd. Burgemeesterschap is geen bijbaan. Ik verwacht vuurwerk.

Ik snap je punt echt helemaal hoor — iemand die niets zegt maar wél stemt zonder enige uitleg, dat is gewoon verdacht. Daar ben ik het volledig mee eens.

Maar aan de andere kant: als HenkPatat nog één keer niets zegt, dan gaat 'ie toch inactief dood. Dus om daar nu een stem aan te verspillen... voelt voor mij een beetje als water naar de zee dragen.

We willen wolven vangen, geen stiltemonumenten oprichten.

Groetjes,
Kris Kraslot
(laat zijn stem liever horen dan verloren gaan in stilte)

Beertje

Ik vraag mij vooral af hoeveel mensen al PM's naar Elias hebben gestuurd.
Met een dode conversiewolf die óók op Elias aan het sturen was net na de nacht én die Elias onder de bus probeerde te duwen door bij thelight in the fluisteren dat er een conversiewolf is, mag Elias best meer vertrouwen gaan krijgen.
I love Elias

Wesp in Glas

Citaat van: Beertje op 24 juli 2025, 10:34:28Ik vraag mij vooral af hoeveel mensen al PM's naar Elias hebben gestuurd.
Met een dode conversiewolf die óók op Elias aan het sturen was net na de nacht én die Elias onder de bus probeerde te duwen door bij thelight in the fluisteren dat er een conversiewolf is, mag Elias best meer vertrouwen gaan krijgen.

Grappig dat je dat zegt, want ik hoorde van Elias dat Beertje zelf nog niet eens bij 'm in de PM is geweest.

Dus allemaal roepen dat Elias meer vertrouwen moet krijgen (waar ik in mee ga), maar dan zelf geen moeite doen om info te delen? Dat voelt een beetje als langs de zijlijn staan schreeuwen zonder je voetbalschoenen aan te trekken.

Als je vertrouwen wil dat groeit, moet je ook zelf een zaadje planten.

Groetjes,
Kris Kraslot
(sproeit waar nodig, schoffelt waar het moet)

Master-Guy

Citaat van: Wesp in Glas op 24 juli 2025, 10:46:37
Citaat van: Beertje op 24 juli 2025, 10:34:28Ik vraag mij vooral af hoeveel mensen al PM's naar Elias hebben gestuurd.

Grappig dat je dat zegt, want ik hoorde van Elias dat Beertje zelf nog niet eens bij 'm in de PM is geweest.

Dus allemaal roepen dat Elias meer vertrouwen moet krijgen (waar ik in mee ga), maar dan zelf geen moeite doen om info te delen? Dat voelt een beetje als langs de zijlijn staan schreeuwen zonder je voetbalschoenen aan te trekken.

Groetjes,
Kris Kraslot

Zelfde gevoel, zou dat komen omdat die twee een eigen boardje hebben ergens?
Wil niet te snel terugvallen in oude gevoelens en vooral ook kijken naar de huidige situatie. Misschien zijn het geen wolven, maar delen ze op een andere manier een boardje? Dan zat ik er toch niet ver naast op dag 0

Master-Guy

Ben even aan het nadenken of het handig is om mijn rol gewoon openbaar te delen. De enige reden die ik me kan bedenken om het nog niet te doen is omdat er mogelijk nog een welpje is dat moet opgroeien..

Heeft iemand informatie over hoeveel welpjes er zijn, of ander advies over het openbaar maken van je rol?

Beertje

Ah!

Is de nieuwe meta nu weer: vertrouw een door de host geconfirmde beul niet omdat hij misschien een koppel is?
Welke opties hebben we nog meer?

Ergens moet je een keer gaan vertrouwen. In 15 jaar weerwolven heb ik 1 ding geleerd: als je niemand vertrouwt, gaan wolven altijd winnen. Ik heb mijn input reeds met Elias gedeeld, om die reden. Als we nu weer terugvallen op iets van voor de burgemeesterstemming... tsja.

Je kan ook thelight in vertrouwen nemen. Ik zie niet waarom hij, als hij wolf is, een conversiewolf onder de bus duwt. (Ook de 'play' van WaterWork om Elias opnieuw verdacht te maken snap ik niet. Misschien kan hij dat na het spel uitleggen).
I love Elias

EliasTheBest

Citaat van: Master-Guy op 24 juli 2025, 10:56:57
Citaat van: Wesp in Glas op 24 juli 2025, 10:46:37

Groetjes,
Kris Kraslot

Zelfde gevoel, zou dat komen omdat die twee een eigen boardje hebben ergens?
Wil niet te snel terugvallen in oude gevoelens en vooral ook kijken naar de huidige situatie. Misschien zijn het geen wolven, maar delen ze op een andere manier een boardje? Dan zat ik er toch niet ver naast op dag 0

Ik quote jullie direct maar even samen. Allereerst Meneer Kraslot, hadden wij contact over mensen die mij hadden benadert gisteren om 11:44. Het klopt dat jij toen de 2e was. Inmiddels hebben zich meerdere mensen bij mij gemeld, sterker nog we hebben het net nog samen over iemand gehad.

Dan onze master guy, of moet ik zeggen repeat guy. Er is meer dan een goed/slecht koppel waar je opeens het licht kunt zien en iemand toch verdedigt. Aangezien je posts met 83 a4tjes snap je dat best wel dus ik vind het eigenaardig dat je dit zelf niet benoemd.

Dan het spel. En ik geef toe, dit gaat diep, misschien wel te ongeloofwaardig maar moet hem delen.

Gisteren werd ik benaderd door de zielsverwant van TL. We bespraken naast het hot topic van dat moment ook wat andere verdachten. Ik ga bewust niet alle namen noemen want dan wordt het strepen. De naam die ik noemde, en vandaag aan de tand wilde gaan voelen zat opeens, een paar minuten daarna, vanuit het niets in mijn pm. Iets in de trend van "Ik wil best mijn rol met je delen hoor". Nadat we contractueel vast hadden gelegd dat we verder zouden gaan op whatsapp werd de keutel ineens ingetrokken. Die rol zou wel na de nacht komen. En je raad het al, die kwam dus niet.

Aangezien ik al licht vermoedens heb dat er ergens in dat hoekje een goed/slecht koppel bivakkeert wilde ik dit zonder namen te noemen delen. Wat vinden we hiervan? Is de persoon gewaarschuwd?

HenkPatat

Was gisteren erg druk met werk. Dus dacht toen ik thuis kwam laat ik maar een stem zetten dan is dat gedaan. Want kreeg een waarschuwing voor inactiviteit.

LustigeWolf

Stel je eens voor:
Je bent een conversiewolf. Je grootste kracht is je mysterie. Je enige zekerheid: niemand weet dat jij het bent.

Dus wat doe je? Je stuurt doodleuk een PM naar TheLight waarin je bevestigt dat jouw rol zich in het spel bevind.
En dat moet hij meteen posten ook. Sorry hoor, maar als dat tactiek was... dan was het een riskant potje Russisch roulette met een waterpistool.

Toch blijft het me steken. Want als we even aannemen dat Waterwork niet gewoon een complete kamikaze met zelfhaat was, dan moet daar toch iets achter zitten. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het gevoel krijg dat die bekentenis niet voor TheLight was. Maar voor ons. Voor het dorp. Zodat we iets zouden gaan denken. Of juist niet zouden denken.

Wat dat "iets" is? Laat ik het nog even in het midden. Ik ben tenslotte niet de Wijze Burger. Maar wie weet... misschien wil iemand anders z'n grijze hersencellen ook even aan het werk zetten.

Goed, ik ben vast weer paranoïde. Dat krijg je er van als je iedere nacht uit je raam moet kijken.

Beertje

Citaat van: LustigeWolf op 24 juli 2025, 11:45:48Stel je eens voor:
Je bent een conversiewolf. Je grootste kracht is je mysterie. Je enige zekerheid: niemand weet dat jij het bent.

Dus wat doe je? Je stuurt doodleuk een PM naar TheLight waarin je bevestigt dat jouw rol zich in het spel bevind.
En dat moet hij meteen posten ook. Sorry hoor, maar als dat tactiek was... dan was het een riskant potje Russisch roulette met een waterpistool.

Toch blijft het me steken. Want als we even aannemen dat Waterwork niet gewoon een complete kamikaze met zelfhaat was, dan moet daar toch iets achter zitten. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het gevoel krijg dat die bekentenis niet voor TheLight was. Maar voor ons. Voor het dorp. Zodat we iets zouden gaan denken. Of juist niet zouden denken.

Wat dat "iets" is? Laat ik het nog even in het midden. Ik ben tenslotte niet de Wijze Burger. Maar wie weet... misschien wil iemand anders z'n grijze hersencellen ook even aan het werk zetten.

Goed, ik ben vast weer paranoïde. Dat krijg je er van als je iedere nacht uit je raam moet kijken.

Heerlijk verwoord, sowieso +1 voor stijl. Ik denk ook dat WaterWork een kamikazevlucht heeft gemaakt met de vleugels van een opblaasbare zwaan. En hoewel je post leest als een thriller, proef ik ook een belangrijk inzicht: soms is een domme actie gewoon een domme actie. Niet elke zet is 4D-chess. Maar soms wel. Dus tja. Goed dat je twijfelt, dat doen slimme mensen. Dit spel is niet gemaakt voor mensen die alles zeker weten. Het is gemaakt voor mensen die, ondanks onzekerheid, toch keuzes durven maken.

@HenkPatat Kijk, ik snap het: IRL drukte, stem geplaatst om inactiviteit te voorkomen. Fair. Maar zonder context voelt zo'n stem als het gooien van een dobbelsteen in een storm. Dat is niet stemmen maar statistiek gokken. Dus: dank voor je reactie, maar ik hoop op meer dan alleen een "ik moest iets doen".
I love Elias

HenkPatat

@Beertje ik werk in een nachtclub. Daar doe ik de toiletten en soms ben ik ook portier.

Was gister wel erg druk, 4 mensen hadden gekotst (wat nog weinig is) maar iemand had in ze broek gepoept. Dat was wel een apart iets.

Maar ik snap jullie gedachten. Ik heb alvast me raam afgeplakt want wat ik lees kan je er paranoïde van worden

Falsifica

Sorry maar je geeft hier enkel uitleg voor inactiviteit. Geen stemuitleg, ik zal wat meer druk op je leggen dan.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

noicreC

Je kunt zo heel makkelijk achter inactiviteit schuilen. Een makkelijke wolven tactiek
Maar je bent nieuw, je hebt ook hulp van een mentor, dus dit kan ook een nieuweling zijn die niet beter weet.

Vertel mij eens, wie verdenk jij nu? Wie zie jij als goed?

Neem je tijd hiervoor, lees even de afgelopen pagina's terug. Kom even met argumenten, desnoods een onderbuikgevoel.