Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Hey dorpsgenoten,

De eerste dag is begonnen, en zoals altijd staat er veel op het spel. We zitten in een situatie waarin we slim en scherp moeten zijn, en daarom wil ik me graag kandidaat stellen voor het burgemeesterschap.

Waarom ik?
Ik geloof dat we deze eerste dagen een burgemeester nodig hebben die helder en eerlijk communiceert, verbanden durft te leggen en tegelijkertijd ruimte biedt voor dialoog. Iemand die niet direct met de hooivork zwaait, maar ook niet bang is om knopen door te hakken als het moet.

Ik zal actief meedenken, stemmen goed onderbouwen en de rust bewaren als het dorp dreigt te ontsporen. Of ik de perfecte rol heb om dat te doen, laat ik in het midden 😉 – maar ik beloof dat ik mijn verantwoordelijkheid serieus neem.

Ik hoor graag of jullie vertrouwen in mij hebben als burgemeester!

Groet,
Lustige Wolf

noicreC

Citaat van: Beulgemeester op 19 juli 2025, 13:32:31Hey dorpsgenoten,

De eerste dag is begonnen, en zoals altijd staat er veel op het spel. We zitten in een situatie waarin we slim en scherp moeten zijn, en daarom wil ik me graag kandidaat stellen voor het burgemeesterschap.

Waarom ik?
Ik geloof dat we deze eerste dagen een burgemeester nodig hebben die helder en eerlijk communiceert, verbanden durft te leggen en tegelijkertijd ruimte biedt voor dialoog. Iemand die niet direct met de hooivork zwaait, maar ook niet bang is om knopen door te hakken als het moet.

Ik zal actief meedenken, stemmen goed onderbouwen en de rust bewaren als het dorp dreigt te ontsporen. Of ik de perfecte rol heb om dat te doen, laat ik in het midden 😉 – maar ik beloof dat ik mijn verantwoordelijkheid serieus neem.

Groet,
[Jouw naam]

Ik had vertrouwen in je, tot ik het laatste beetje las.

Groetjes
[Mijn naam]

Beulgemeester

Citaat van: LustigeWolf op 19 juli 2025, 13:34:22Hey dorpsgenoten,

Waarom ik?

Groet,
Lustige Wolf

Jij krijgt mijn stem.

HenkPatat

Citaat van: Beulgemeester op 19 juli 2025, 13:25:52
Citaat van: HenkPatat op 19 juli 2025, 13:24:28Hallo allemáál,
Ik heb geen mobiele telefoon.

Ik geloof dat de straling van 4G en 5G je gezondheid aantast.

Verder wil ik graag burgemeester worden.
Waarom omdat ik vanaf mijn computer goed overzicht heb op wat er precies gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy S10+.

Ik denk dat Elias jou kan beulen. Want als ik burgemeester ben maak ik de stad 4G en 5G vrij.
Ik vind de spelomgeving wel plezant.

Wesp in Glas

Hey Elias,

Laat ik eerlijk met je zijn: ik vind je toon echt niet chill. Al dat gebrul en dreigen, daar krijg ik de kriebels van. Maar... je doet tenminste wel wat. En daar heb ik wél respect voor, want de rest zit erbij alsof we op een camping zijn in plaats van in een weerwolvenoorlog.

Dus ja, bij gebrek aan beter zet ik m'n stem op jou als burgemeester. Niet omdat ik het helemaal met je eens ben, maar omdat ik liever iemand heb die te veel doet dan helemaal niks.

Vind het wel echt jammer dat de rest zo stil is. Kom op mensen, zeg ook eens wat. We zitten hier niet voor spek en bonen.

Groetjes,
Kris Kraslot
(Bierdrinker, bloemenkoning)

Master-Guy

Citaat van: LustigeWolf op 19 juli 2025, 13:29:28Goed, Elias laat in elk geval van zich horen. Iets met stoomwals, tikkende klok en executies op maat — ik moest er bijna van gaan rechtzitten. Kijk, ik ben niet van plan m'n hele ziel direct aan de eerste schreeuwer te verkopen, maar ik zie wel iemand die het tempo erin wil houden. En dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik stem mee. Voor nu.

Op wie of wat stem je mee?

Net thuis, even bijgelezen, vooral één schreeuwert ^^ Moet het hebben van mijn intuitie en jullie vorige spellen, daar ik jullie allemaal nog niet ken :P Dat is voor mij wel reden om nu niet op Elias als BM te stemmen.
Heb zelf ook geen interesse om BM te worden, maar als jullie dat allemaal wel willen, houd ik jullie niet tegen.

We hebben 48 uur per dag, dus tijd genoeg voor discussies. Laten we er eens eentje op gang brengen:

Net wat berichten van Elias van andere spellen teruggelezen. Post wel vaker langere berichten, maar niet op een manier als deze om alle informatie te verzamelen. Dat doet mij vermoeden dat de rol/team anders is dan andere keren, en van wat ik heb gelezen was Elias toen Beul en Wijze Burger, twee rollen voor goed die niet meteen al veel goede info hebben. Houd dat in dat Elias nu een rol met info heeft, of in team Wolf zit?

EliasTheBest

Citaat van: thelight288 op 19 juli 2025, 13:26:33Ho ho Elias met bm op jezelf stemmen mag niet he sjonge jonge

dat je de regels kent — dat getuigt van oplettendheid. Maar eerlijk gezegd: dit soort kanttekeningen zijn niet waar dit dorp nu behoefte aan heeft.

Ik heb in mijn burgemeesterspost duidelijk gemaakt wat ik verwacht: rolclaims, visie, lef. Geen flauwe opmerkingen over stemprocedures alsof we hier een dorpsvergadering houden over het plaatsen van een nieuw bankje op het plein.

Als je iets te zeggen hebt, zeg het dan nú. Of blijf aan de zijlijn staan... maar weet dan dat ook jij meegezogen wordt als het misgaat.

Laat je licht écht schijnen.

Beertje

Citaat van: Master-Guy op 19 juli 2025, 13:43:26
Citaat van: LustigeWolf op 19 juli 2025, 13:29:28Goed, Elias laat in elk geval van zich horen. Iets met stoomwals, tikkende klok en executies op maat — ik moest er bijna van gaan rechtzitten. Kijk, ik ben niet van plan m'n hele ziel direct aan de eerste schreeuwer te verkopen, maar ik zie wel iemand die het tempo erin wil houden. En dat kan ik alleen maar toejuichen. Ik stem mee. Voor nu.

Op wie of wat stem je mee?

Net thuis, even bijgelezen, vooral één schreeuwert ^^ Moet het hebben van mijn intuitie en jullie vorige spellen, daar ik jullie allemaal nog niet ken :P Dat is voor mij wel reden om nu niet op Elias als BM te stemmen.
Heb zelf ook geen interesse om BM te worden, maar als jullie dat allemaal wel willen, houd ik jullie niet tegen.

We hebben 48 uur per dag, dus tijd genoeg voor discussies. Laten we er eens eentje op gang brengen:

Net wat berichten van Elias van andere spellen teruggelezen. Post wel vaker langere berichten, maar niet op een manier als deze om alle informatie te verzamelen. Dat doet mij vermoeden dat de rol/team anders is dan andere keren, en van wat ik heb gelezen was Elias toen Beul en Wijze Burger, twee rollen voor goed die niet meteen al veel goede info hebben. Houd dat in dat Elias nu een rol met info heeft, of in team Wolf zit?

De trein wiegt zachtjes heen en weer terwijl ik uit het raam staar. Het landschap buiten trekt traag voorbij: groene weilanden, afgewisseld met dorpen die ik vaag herken. Het monotone geluid van de rails onder me zorgt voor een soort rust, maar mijn gedachten dwalen alweer af naar het spel van gisterenavond: Weerwolven. Ik zucht zachtjes. Soms vind ik het zo leuk, die spanning, de verwarring, het samenspel. Maar soms ook, tja... frustrerend. Vooral door een paar spelers die me het bloed onder de nagels vandaan halen.

Je kent ze wel. Van die mensen die tijdens het spel alleen maar vragen blijven stellen. Waarom heb jij dat gedaan? Wat bedoel je precies? Wie verdenk je nu eigenlijk? Alsof ze een soort detective willen zijn, maar ondertussen niet één beetje zelf iets toevoegen aan het gesprek. Geen theorieën, geen ideeën, alleen maar eindeloze vragen. Alsof ze het spel pas leuk vinden als ze anderen kunnen laten zweten, maar zelf nooit de verantwoordelijkheid nemen om echt mee te denken.

Ik herinner me de laatste ronde van gisteravond. We zaten al uren te spelen, iedereen uitgeput maar nog steeds fanatiek. En daar was zij weer, Lisa, met haar eindeloze stroom aan vragen. "Waarom stem je op hem? Wat denk je dat zijn rol is? Heb je niet gezien dat hij vaag deed bij die opdracht?" Het was alsof ze iedereen ondervroeg alsof ze een rechter was, maar ze zei nooit iets over wat zij zelf dacht of vermoedde. Niemand wist waar ze nou eigenlijk stond. En dat is zo frustrerend. Het voelt alsof ze het spel voor zichzelf houdt, en alleen maar probeert de rest in de war te brengen.

Ik snap dat vragen stellen belangrijk is. Je moet immers uitzoeken wie de weerwolven zijn, en dat gaat niet zonder twijfel en onderzoek. Maar het gaat om de balans. Je moet zelf ook bijdragen, anders voelt het alsof je alleen maar zit te zeuren of mensen aan het twijfelen probeert te brengen zonder zelf iets te riskeren. Het spel draait om samenwerken en het delen van je gedachten, niet alleen om anderen uit te horen en dan zwijgen.

Ik pak mijn tas iets steviger vast en kijk weer naar buiten. Misschien zou ik zelf ook wel zo kunnen zijn, vroeg ik me af. Iemand die alleen maar vragen stelt, bang om iets verkeerd te zeggen. Maar nee, ik wil niet zo zijn. Ik wil juist degene zijn die durft te zeggen wat ze denkt, die haar vermoeden durft te delen, ook al is het misschien fout. Want alleen zo word je een echt onderdeel van het spel. En ja, soms zit ik ernaast, maar dan leren we daarvan.

De trein stopt. Mensen stappen in en uit, de lucht vult zich met de geur van koffie en natte jas. Mijn gedachten glijden weer terug naar het spel, en ik glimlach. Morgen weer een potje, misschien wordt het deze keer anders. Misschien ben ik dan degene die de vragen stelt, maar ook de antwoorden durft te geven. Want dat is waar het uiteindelijk om draait.
I love Elias

LustigeWolf

Eerst een post vol twijfel en slappe achterdeurtjes ("ik ken jullie niet dus ik stem maar niet"), dan een epistel van tien alinea's over de geur van koffie en je persoonlijke frustraties — maar een duidelijk standpunt over dit spel? Ho maar.

Ik ben hier om Weerwolven te spelen, niet om je dagboek te lezen.

Dus laat ik het simpel houden:
– Op wie stem je?
– Wat vind je van de kandidaten?
– Wie valt je op?

Of moet ik straks ook de NS-tijdlijn erbij pakken om te begrijpen waar je hoofd zit?

Waterwork

Ik hoef geen bm te zijn mijn stem gaat sowieso niet naar Elias als hij op deze toon praat,mijn stem gaat naar Lustige Wolf ik vind dat een goede speech

CarnageRazor

Ik stem voor ons Fanneke, na haar ijzersterk potje.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Master-Guy

Citaat van: Beertje op 19 juli 2025, 14:02:24De trein wiegt zachtjes heen en weer [bla bla bla] waar het uiteindelijk om draait.

Dat je mij citeert houd waarschijnlijk in dat je vind dat ik niet genoeg vingers wijs.
Vooruit dan, bij deze :)

Citaat van: Beertje op 19 juli 2025, 13:33:49Oké... ik geef toe, ik aarzel wel een beetje. De toon van Elias is hard, misschien iets té. Maar tegelijk: hij neemt wel initiatief, en dat mis ik bij anderen. Ik stem op hem als burgemeester. Laat maar zien wat je waard bent.
Citaat van: Beertje op 19 juli 2025, 13:22:48Wow oké Elias chill ff.

Je klinkt nu een beetje als een dictator in een Disney-film ofzo. Je zegt dat wie niet met je is, tegen je is? Dat is letterlijk gaslighting bro. Iedereen heeft recht op hun eigen tempo en keuze, je hoeft mensen niet te pushen of te dreigen. Ook "executies zijn koud"? Sorry maar we spelen een spel, niet een of ander machtsfantasie-imperium. Consent en respect zijn wél belangrijk, ook in spelletjes.

Je bent in 11 minuten wel erg snel gewisseld van mening. Niet snel genoeg om een foutje te hebben gemaakt, te snel om je gedachten nog eens op een rijtje te zetten terwijl je de rest van de berichten aan het bijlezen bent. Bijna alsof je eerste reactie "echt" was, je daarna erachter kwam dat je in één team met Elias speelt, en nu alles wat probeert te sussen..

Hebben we hier de eerste twee wolfjes te pakkene?

Master-Guy

PS: Die laatste twee citaten staan verkeerd om, voor hen die terug moeten lezen.
Het onderste bericht is van 13:22, die erboven van 13:33

LustigeWolf

Citaat van: CarnageRazor op 19 juli 2025, 14:25:24Ik stem voor ons Fanneke, na haar ijzersterk potje.

Nou, applaus voor geschiedenisles, maar we spelen vandaag, niet gisteren.
Een "ijzersterk potje" uit een vorig spel zegt helemaal niks over haar team of rol nu — behalve dat ze misschien goed weet hoe ze zich onschuldig moet voordoen.

Laten we stemmen op basis van dit spel, niet op basis van nostalgie. Dit is geen reünie.

Master-Guy

Citaat van: LustigeWolf op 19 juli 2025, 14:39:14Dit is geen reünie.
Grappig dat je dat zegt, ik zit hier wel vanuit een invite voor een reunie ^^