Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid1234

Ja dat laatste bedoelde ik inderdaad (dus als een priester raak zou gooien)

JarJarBling

Okay ik denk dat het rood een beetje van voor men ogen gekalmeerd is. Hahaha

Ik denk dat er wel goeie points zijn gegeven over @thelight288 en na hem gesproken hebben. Ben ik steeds minder en minder verdacht op hem. Ik weet dat dit mij miss meer verdacht maakt sinds waterwork meer stemmen krijgt . En dat is miss maar goed.

Ik denk dat ik men stem nog niet ga afzetten van thelight naar waterwork. (Sinds dat als nu blijkt dat waterwork slecht is toch opvallend gaat zijn.) en me toch stiekem aan men tunnelvisie wil houden. (Ook al ben ik waarschijnlijk verkeerd)

Wat ik wil zeggen dat ik het goed vond om verdacht te zijn is:
Dat ik vind dat iedereen verdacht moet worden gelaakt doorheen het spel. Dat de wolven maar al te graag verschuilen in de stilte en de shaduw.

Als het zo is dat ik verkeerd was verdenk me zeker, en sta ik open voor bekeken te worden of op getest worden. Als burger ben ik daar niet perce bang voor  (6)  (A)

Je vriendelijke stier in een antiek winkel,

Jarne

Rampposi

Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Ik heb inmiddels mezelf door het discussietopic gewerkt. Er wordt veelal hetzelfde gezegd en iets heel belangrijks wat mij opviel is iets wat Zuna als enige ook aanhaalde in post #310
Kort samengevat namelijk dat Thelight in post #276 aanhaalt slechts met 90% te geloven dat Waterwork slecht is en daarna in #286 is dit ineens een zielsverwant en dan pas in #292 is Waterwork 100% slecht.
Hierdoor klinkt het als een slecht verzonnen grap voor mij. Telkens met nieuwe leugens komen op je voorgaande leugen te versterken.

Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

Ik blijf om deze reden ook op TL (let op, ik heb bijgelezen tot dit stuk). Het is raar dat je dit zo zegt. Kan zijn dat je je zielsverwantschap niet meteen wilde delen, maar dan had je wel vanaf begin al kunnen zeggen dat je die 2e bron ook vertrouwt ipv 'minder goed ken etc.' zoals TL nu wel heeft gedaan.

Daarnaast voelt deze hele situatie alsof TL conversiewolf is en, omdat fannie beweerde een actie op TL uit te gaan voeren nacht 1, dat fannie daarom dood moest en TL nog een conversie moet maken. Hiervoor is het van belang dat TL de lynch overleefd.

WW is geen conversiewolf, je gaat niet als conversiewolf fake wb claimen op dag 2, daar is je rol te krachtig voor.

Dus, kort besproken en snel getheorethiseerd of hoe je dat zegt denk ik oprecht dat TL de conversiewolf is hier.

Zuna

Citaat van: Rampposi op 23 juli 2025, 18:23:57
Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Ik heb inmiddels mezelf door het discussietopic gewerkt. Er wordt veelal hetzelfde gezegd en iets heel belangrijks wat mij opviel is iets wat Zuna als enige ook aanhaalde in post #310
Kort samengevat namelijk dat Thelight in post #276 aanhaalt slechts met 90% te geloven dat Waterwork slecht is en daarna in #286 is dit ineens een zielsverwant en dan pas in #292 is Waterwork 100% slecht.
Hierdoor klinkt het als een slecht verzonnen grap voor mij. Telkens met nieuwe leugens komen op je voorgaande leugen te versterken.

Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

Ik blijf om deze reden ook op TL (let op, ik heb bijgelezen tot dit stuk). Het is raar dat je dit zo zegt. Kan zijn dat je je zielsverwantschap niet meteen wilde delen, maar dan had je wel vanaf begin al kunnen zeggen dat je die 2e bron ook vertrouwt ipv 'minder goed ken etc.' zoals TL nu wel heeft gedaan.

Daarnaast voelt deze hele situatie alsof TL conversiewolf is en, omdat fannie beweerde een actie op TL uit te gaan voeren nacht 1, dat fannie daarom dood moest en TL nog een conversie moet maken. Hiervoor is het van belang dat TL de lynch overleefd.

WW is geen conversiewolf, je gaat niet als conversiewolf fake wb claimen op dag 2, daar is je rol te krachtig voor.

Dus, kort besproken en snel getheorethiseerd of hoe je dat zegt denk ik oprecht dat TL de conversiewolf is hier.

Wat Ramposi zegt over conversiewolf heb ik ook tegen meerdere mensen gezegd in PM. Dat ik dat de enige logische actie zou vinden als Thelight(TL) slecht is, voor deze suïcide.

Ik had dit ook bij mensen privé aangegeven en duidelijk eerder aangegeven TL goed over te vinden komen (hij is als een van de weinigen groen bij mij), maar ik stem op Waterwork dus. Al heb ik nog steeds mijn twijfels bij Berber.

Ik ben dus geen spuitelf, vandaag was mijn laatste werkdag voor mijn vrije dagen ingingen. Ik zal dus aanweziger zijn als ok de ochtendgloren haal, beloofd!
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Thelight288

Maar wacht je denkt wel dat ik conversie wolf bent die fake wb claimde? Daar komt het toch op neer? Dat vind ik een kromme redenatie

Waterwork

Oke dit is mijn laatste post zie dit als mijn afscheidsbrief. Ik vind het jammer dat het op zo manier moet maar mijn dood levert wel 2 slechtjes op. En of ik nu dood ga aan de lynch of dat ik gewelpt wordt I accept ik ben namenlijk de Bengel. Ik had jullie graag willen helpen. Ik zie je wel op het dodenboard verschijnen Thelight eind deze week. Nogmaals jammer om zo onder een bus gegooid te worden maar that's the way it is. Diva Marc slays away

EliasTheBest

Citaat van: Waterwork op 23 juli 2025, 19:10:48Oke dit is mijn laatste post zie dit als mijn afscheidsbrief. Ik vind het jammer dat het op zo manier moet maar mijn dood levert wel 2 slechtjes op. En of ik nu dood ga aan de lynch of dat ik gewelpt wordt I accept ik ben namenlijk de Bengel. Ik had jullie graag willen helpen. Ik zie je wel op het dodenboard verschijnen Thelight eind deze week. Nogmaals jammer om zo onder een bus gegooid te worden maar that's the way it is. Diva Marc slays away

Nou nu weet iedereen het zeker. Bedankt voor de bevestiging. Je nekharen gingen overeind staan van dat ik een zeker goedje zou zijn. Dat had je zelf in de hand maat. Dat je ook nog een niet Fannie hebt beschermd vraag ik me af wat je dan wel hebt gedaan.

Een beschermengel die zowel een uitgekomen beul als burgemeester niet beschermd, klinkt niet heel overtuigend vind je niet?

Rampposi

Citaat van: EliasTheBest op 23 juli 2025, 19:27:43
Citaat van: Waterwork op 23 juli 2025, 19:10:48Oke dit is mijn laatste post zie dit als mijn afscheidsbrief. Ik vind het jammer dat het op zo manier moet maar mijn dood levert wel 2 slechtjes op. En of ik nu dood ga aan de lynch of dat ik gewelpt wordt I accept ik ben namenlijk de Bengel. Ik had jullie graag willen helpen. Ik zie je wel op het dodenboard verschijnen Thelight eind deze week. Nogmaals jammer om zo onder een bus gegooid te worden maar that's the way it is. Diva Marc slays away

Nou nu weet iedereen het zeker. Bedankt voor de bevestiging. Je nekharen gingen overeind staan van dat ik een zeker goedje zou zijn. Dat had je zelf in de hand maat. Dat je ook nog een niet Fannie hebt beschermd vraag ik me af wat je dan wel hebt gedaan.

Een beschermengel die zowel een uitgekomen beul als burgemeester niet beschermd, klinkt niet heel overtuigend vind je niet?
Punt 1: Hoezo weet jij dat je niet beschermd ben geweest door WW (Waterwork)? Ik lees nergens waar hij zegt wie hij beschermd heeft.
Punt 2: Je hecht echt veelste veel waarde aan een BM zo vroeg in het spel, sorry hoor maar BM is echt niet zo speciaal als we vroeg in het spel zitten.

Rampposi

Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 19:03:20

Maar wacht je denkt wel dat ik conversie wolf bent die fake wb claimde? Daar komt het toch op neer? Dat vind ik een kromme redenatie
Je werd wel enorm verdacht bij meerdere mensen voordat je met die wb verhaal kwam. Dus ja, jij als conversiewolf zou dit doen om zo nog je conversie te kunnen gebruiken aankomende nacht.

Kan een slotenmaker TL opsluiten vannacht? Dan hebben we dat ook alvast gedekt.

Thelight288

Citaat van: Rampposi op 23 juli 2025, 19:46:35
Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 19:03:20

Je werd wel enorm verdacht bij meerdere mensen voordat je met die wb verhaal kwam. Dus ja, jij als conversiewolf zou dit doen om zo nog je conversie te kunnen gebruiken aankomende nacht.

Kan een slotenmaker TL opsluiten vannacht? Dan hebben we dat ook alvast gedekt.

Dit was voor mij niet bekend. En met nummer b ben ik het wel eens heel graag zelfs

Falsifica

Die Bengel claim heeft me opnieuw aant twijfelen gebracht, maar ik laat mijn stem staan. Sorry Waterwork als ik het mis heb.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Beulgemeester

Tja, in dit ontstane dilemma vind ik TheLight iets beter uit de verf komen. Sowieso wordt je altijd vrij snel verdacht als je besluit informatie te delen, daar iedereen altijd kritisch dan direct is. Je krijgt veel meer vragen wanneer je informatie deelt dan wanneer je dit niet doet.

In mijn optiek kwam Waterwork ook niet per se over als iemand die echt onder de bus wordt gegooid. Vandaar dat ik mijn stem op hem heb gezet.

Ik zie eerder in dit draadje ook dat Falsifica heel erg bezig lijkt de discussie gaande te houden en open te houden voor alternatieve situaties, iets dat ik hem vaker in spellen heb zien doen als goedje. Dus ik vertrouw hem ondanks zijn neutraal claim wel.

Ik mis zelf wel heel erg de input van HenkPatat, hij lijkt een soort ongeleid projectiel te zijn voor mij, gericht op het zaaien van chaos en frustratie. Ik zou op hem hebben gestemd, als er niet een duidelijk tweekamp was ontstaan in de tussentijd.

Chaosimsystem_

Inderdaad heb hetzelfde gevoel als Falsifica. Bengel is top 3 claim van slecht om zich voor uit te geven. Al blijf ik ook nog steeds twijfelen of dit niet inderdaad een batlle is tussen g/s koppel en slecht.

Ook nog is omdat dit een spel is waarin je zelf een lijst mocht sturen en zie nu niet iemand direct beschermengel als rol kiezen (kan natuurlijk altijd)

Falsifica

Het grootste probleem dat ik heb is dat ik eerder WW Bengel zie kiezen dan TheLight Wijze Burger.. Ikzelf had geen van die 2 rollen erop. Maar Bengel is toch meer geliefd.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

Mocht ik dood gaan even mijn gedachte hier:

Ik heb uit de gesprekken met waterwork en andere spelers en de post in dt wat mensen die me positief en negatief opvallen. Ik begin met de positieve mensen.

zuna
Hele goede gesprekken mee gehad ze komt zoekend over en heeft een goede open houding

lustigewolf
Komt kritisch over, geloofde me niet direct, maar nam ook niet gelijk een beslissing

elias
Bewezen beul ja niet veel over te zeggen wel ook kritisch nog steeds

jar jar communiceerde wel ondanks hij op mij bleef heb ik idee dat die wel oprecht nadenkt

noicrec
Ook wel alert en ns prive uitleg

henkpatat
Waterwork was hem ook verdacht aan het maken bij mij toen ik m noemde en hij al 2 stemmen had denk ik niet dat hij hier een medewolf noemde

carnage
Twijfelde heel lang geeft me eigenlijk niet oprechte vibes. Maar denkt wel mee staat niet helemaal op rood, snap dat er twijfels zijn maar na ook prive uitleg bleef hij dingen aankaarten die ik uit had gelegd

Dan nu de mensen die ik verdacht vind

chaosimsystem

Deze ging eigenlijk gelijk mee met waterwork, maar waarom? Ze stelde geen kritische vragen. Voelde eigenlijk als in bescherming nemen van een medeslechtje. Zou ze dat opzichtig doen weet ik niet, maar zou er echt in de gaten houden. Ze heeft ook nooit verhaal komen halen.

123berber

Hier wil ik nog even zijn post aanhalen waar hij fannie die ww burgemeester maakte noemen ik heb geen tijd om te quoten, maar voor jullie beeld vorming was er een vergadering waar redeast vroeg wie fannie bm maakte, daar zaten fals Berber, ww en ik bij. Fannie noemde waterwork maar wilde eigenlijk toch Elias bm hebben, maar ze had al ww gezegd en mocht niet meer veranderen. Dat er toch niet zoveel vertrouwen was weet Berrie, dus vind zijn post heel vreemd