Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

LustigeWolf, voordat je weer machinist gaat spelen en gaat roepen dat ik in de verkeerde trein zit. Ik heb al gestemd op CarnageRazor. Een ziener claim is voor mij beter bewijs, waar ik niet over ga twijfelen, dan het dubbele wijze burger verhaal van de vorige speldag. Desondanks, wil ik wel nog even ingaan op Bloodwolf, die met smacht op mij aan het wachten is deze speldag met mijn argumenten waarom ik hem nog altijd verdenk.

Allereerst de eerdere redenen:
- Bloodwolf heeft geprobeerd de welp te sturen in post #113 door die te hinten dat die niet op beul kan welpen.
- Bloodwolf heeft gespeeld alsof ie WB was in post #307 door ons te gaan vertellen hoeveel conversie wolven erin zaten. Terwijl we juist niks nu weten.

Daar komt nu nog een extra reden bij:

Bloodwolf is spelers aan het beschuldigen, voor het hebben van afwijkende gedachtes op de stemming. Ikzelf vind spelers die klakkeloos volgen, zoals Henk doet, veel verdachter. Dan spelers als Chaos, die dan wel foutief, gewoon met goede argumenten komt en haar eigen plan trekt.

Ik vind dat we spelers juist moeten aanmoedigen dit potje om met eigen argumenten te komen, ipv te zeggen dat wanneer je niet met de groep meegaat - je daarmee meteen slecht bent.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Aintgotrhythm

Overigens lees ik in DT dat Carnage neutraal zegt te zijn. Dat rijmt niet met zijn verhaal bij mij dat ie goed is. Je valt wel dubbel door de mand zo Carnage...

Chaosimsystem_

Door de zoveel posten en met iedere stem wissel was mijn reden dat ik het niet vertrouwde @BloodWolf14. Omdat ik Thelight zo niet ken in zijn spel en het allemaal te toevallig was. Nu met WW slecht heeft Thelight zich al wat meer bewezen kan die hoogstens G/s zijn.

Maar je blijft teveel hangen voor nu is het belangrijker dat we slecht eruit werken dan hoogstens een g/s al lijkt me dat nog straf als die dat zou zijn dus is het slimmer om hem nu te volgen, want de orc kan ieder moment toeslaan met een yeti eruit al verklaart dit niet waarom de lunch vannacht is gestopt. Is er dan nog een yeti of heeft iemand anders deze kunnen stoppen? Twee yeti's zouden me sterk lijken al is team slecht precies, met een orc en conversiewolf ook vrij sterk.

JarJarBling

Is er al een volgende stap? Voor we aan het wachten zijn? Ik vermoed moest het nu geen orc zijn kunnen we de ziener aan klagen als een sjamaan of the light zelf. Voor de rest moeten we verder met zoeken denk ik.

Moest iemand nog info met mij willen delen altijd welkom. Heelder dagen alleen thuis, dus kan het onderzoek gebruiken.

Je plukky detective,
Jarne

HenkPatat

Een orc dat is echt nieuw voor mij effe opzoeken wat dat is.

Ik stem mee met de burgemeester.  O0

CarnageRazor

Ik snap niet hoe jullie dit niet willen inzien. Net wanneer een yeti doodvalt wordt er een "orc" gezien.

Jullie hangen de verkeerde op.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Zuna

Citaat van: Aintgotrhythm op 24 juli 2025, 19:35:30Overigens lees ik in DT dat Carnage neutraal zegt te zijn. Dat rijmt niet met zijn verhaal bij mij dat ie goed is. Je valt wel dubbel door de mand zo Carnage...

Lijkt mij dat er niet veel andere mogelijkheden zijn dan deze theorie uittesten en anders de zogenaamde Sjamaan eruit werken (ondanks dat dat offboard is, is een sjamaan icm de wolven gevaarlijk)

Maar kunnen we ondertussen wel bedenken wat er nog meer aan gespuis is? Het is een beetje doorgeslagen hiero.
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

noicreC

Citaat van: HenkPatat op 25 juli 2025, 00:12:35Een orc dat is echt nieuw voor mij effe opzoeken wat dat is.

Ik stem mee met de burgemeester.  O0

Ah Henkie. Ik denk dat ik even wat lastiger ga doen, tot ik zeker weet dat de ketchup, die je verkoopt, ook echt ketchup is, en niet de overblijfselen van onze medeburgers.

Vertel eens, los van Carnage, wie verdenk jij nu nog meer? :)

Ingrid1234

Wat me opvalt in de discussie tot nu toe:

• De push op CarnageRazor begrijp ik wel: Thelight zat de eerste keer natuurlijk ook goed. Carnage z'n verdedigingen lijkt een beetje laconiek. Maar het voelt wel zoals hij zegt beetje toevallig moet ik toegeven.
  • Beertje blijft voor mij lastig te plaatsen. Op dag 1 ging hij/zij van kritisch op Elias naar een stem op hem, zonder echt uitleg. Daarna vrij stil, maar blijft wel steeds meestemmen. Dat schuurt een beetje.
  • Ook HenkPatat blijft in beeld: hij wordt genoemd, maar zegt er nauwelijks iets over. Dat zou een bewuste keuze kunnen zijn, of gewoon een voorzichtige stijl, maar het valt me op.

Ik heb nog geen uitgesproken hoofdverdachte, maar ik hoop wat scherper te kunnen kiezen later op de dag.

LustigeWolf

🚂 Fluitje van de conducteur
Goedemiddag, medereizigers! Jullie spreken weer met jullie favoriete machinist Glenn van Expreslijn Gelijk-Heen-Gelijk-Terug. Vandaag maken we een kort tussenstation bij "Orcenburg", waar we een zekere CarnageRazor gaan ophalen. Nu zijn er in Weerwolvenland drie dingen die ik niet vertrouw: koffers zonder label, wolven met charme, en mensen die zichzelf neutraal noemen.

Want als we even inzoomen op de logica:
Een yeti valt dood om mysterieuze redenen, en plop, en daar is toevallig een "ik heb een orc gezien" claim. Je hoeft geen afgestudeerd spoorgeleerde te zijn om te bedenken dat een orc in een spel met een yeti meer dan logisch is. Je hoeft er geen hoedje van aluminium voor op. Waar we wel ons aluminium hoedje voor op kunnen zetten is wederom de timing.

Maar dan het treinticket van Carnage:
  • Bij Aintgotrhythm zegt hij goed te zijn.
  • In DT roept hij "ik ben neutraal".
  • En op het perron staat hij gewoon nonchalant te wachten in de hoop dat de trein hem voorbij rijdt.

Even tussen ons gezegd en gezwegen: als iemand bij mij komt aanzetten met "ik ben neutraal" zonder enige context, dan hoeft die persoon niet te rekenen op een plaats in mijn coupé. Zeker niet als hij eerst nog ergens anders heeft geroepen dat hij gewoon goed is. Dan voel ik me als machinist best belogen, en dan stop ik dus even bij het stemhokje om een stempel te drukken op je retourtje.

Dus bij deze: mijn stem gaat naar CarnageRazor.
Geen vertragingen. Geen omboekingen. Gewoon doorrijden.
🚂 Tuut tuut

Rampposi

Aan de ene kant denk ik:
- Ja, de timing is raar.
- Ja, de rol die wordt gecalled i.c.m. de timing is raar, maar de rol is zeker logisch dat die in het spel zit.
- Een ziener + Dorpsgek in het spel lijkt mij een beetje overkill in de basisrollenlijst.

Aan de andere kant denk ik:
- Als het fout is, hangen we de bron op.

Ik zie eigenlijk weinig problemen voor de rest.

Beulgemeester

Citaat van: Rampposi op 25 juli 2025, 11:30:23Aan de ene kant denk ik:
- Ja, de timing is raar.
- Ja, de rol die wordt gecalled i.c.m. de timing is raar, maar de rol is zeker logisch dat die in het spel zit.
- Een ziener + Dorpsgek in het spel lijkt mij een beetje overkill in de basisrollenlijst.

Dat werkt alleen als we na de nacht nog weten, wie de bron was. Ik zeg niet dat die nu openbaar moet, maar ik hoop dat thelight niet de enige is, die met deze informatie in vertrouwen is genomen.

EliasTheBest

We hoeven hier verder geen woorden aan vuil te maken. Deze dagen zijn saai, de discussie valt dood. Voor mij persoonlijk komt dat wel lekker uit. Stem op Carnage

Rampposi

Citaat van: Beulgemeester op 25 juli 2025, 11:50:14
Citaat van: Rampposi op 25 juli 2025, 11:30:23Aan de ene kant denk ik:
- Ja, de timing is raar.

Dat werkt alleen als we na de nacht nog weten, wie de bron was. Ik zeg niet dat die nu openbaar moet, maar ik hoop dat thelight niet de enige is, die met deze informatie in vertrouwen is genomen.
Ik had gelezen dat minimaal 3 mensen weten wie de bron (direct of indirect) is dus dat komt wel goed.

Ingrid1234

Citaat van: EliasTheBest op 25 juli 2025, 12:09:45We hoeven hier verder geen woorden aan vuil te maken. Deze dagen zijn saai, de discussie valt dood. Voor mij persoonlijk komt dat wel lekker uit. Stem op Carnage

Wat is dit nou, ineens geen 10 pagina's dt meer om bij te lezen 🤣

Nee grapje, voor nu hebben we een lynch slachtoffer, dus dat is prima.