Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Citaat van: Aintgotrhythm op 23 juli 2025, 10:03:15@BloodWolf14 ik switch omdat het hele verhaal van TL te bizar is om te verzinnen, is ook helemaal niet handig om dit te verzinnen als hij slecht is want daar prikt iedereen zo doorheen. Bovendien zou dat een play zijn, ik heb hem nog nooit zo'n ingewikkelde play zien doen. Ik denk dat Waterwork dacht dat ie hier wel mee weg zou komen. Vind ik ook wel iets voor hem eigenlijk.
Ik snap ergens wat je bedoelt. Maar dan denk ik ook: dat is geen garantie voor oprechtheid. We hebben allemaal weleens een potje weerwolven gespeeld waarin iemand zo hard ging in z'n eigen plot, dat hij zelf bijna vergat dat het nergens op sloeg. Dat het "niet handig is om te verzinnen als je slecht bent", is waar... tenzij het doel juist is om de chaos zo groot te maken dat niemand nog weet wat links of rechts is. En kijk even om je heen: missie geslaagd.

Gezien de posts van Elias zijn er 2 opties. Of hij behoudt het wereldrecord snellezen, of hij heeft nog steeds van niemand een PM ontvangen. Is de zielsverwant van thelight inactief? Of is er geen zielsverwant? Begrijp me niet verkeerd, de stemwisseling richting WaterWork staat al getypt in het speltopic. Ik wacht alleen nog op dat magische moment waarop Elias meldt dat die mysterieuze zielsverwant zich heeft gemeld. Tot die tijd: blijven we gewoon kritisch.

En dan Falsifica, die probeert BloodWolf een rol toe te dichten in het kampje "verdachte bijzaken". Het is genoteerd op het afwerklijstje voor de volgende dorpsvergadering, dan kan Falsifica nu een keuze maken in de stemming waar het echt om draait.

Samenvattend:
- AGR gelooft TL omdat TL "niet zo'n player is", maar dat is nog altijd geen bewijs.
- Elias heeft vooralsnog geen PM van een zielsverwant.
- Falsifica probeert de discussietrein te kapen en af te slaan naar station "Lynch van BloodWolf".

JarJarBling

Goede morgen iedereen,

ik heb net met @thelight288 gestuurd. (of ik toch naar hem). met mijn redenen waarom ik op hem nog zit maar wel nog niet helemaal vast beraden ben met mijn keus. (de meeste zijn hier al vernoemt dus ik vind het niet nodig ze nog maals te bernomeen.)

Maar ik wou nog even 2 zaken zeggen (een pro en een con naar @thelight288 die ik hier nog niet gezien heb)
  • Pro: (zonder te diep te gaan want dat zou slecht nog helpen), is er nog een andere manier dat @thelight288 een goedje is en niet een zielsverwante heeft en zijn uitspraken toch waar kunnen zijn. (en ik de leugen zou snappen)
  • Con: @thelight288 had me gisteren avond gestuurd met de vraag laat mij leven als sterf ik morgen toch aan lunch. ik vin dat zeer overkomen (als nieuwere speler) als een slechtje (1tje met een actie rol: denk welp, convectie wolf, ...) die nog 1 nacht wilt overleven en zijn actie wilt uit oefenen. voor die de dag er na waarschijnlijk gelynched word.

Ik ben er nog niet echt 100 % uit op wie ik uiteindelijk stem. maar voorlopig light mijn persoonlijke weegschaal zwaarder aan thelights kant. maar nog niet uit gewogen dus.  ;D  :D

je persoonlijk tin-foil hat vertegenwoordiger,
Jarne

123berber

Ik heb inmiddels mezelf door het discussietopic gewerkt. Er wordt veelal hetzelfde gezegd en iets heel belangrijks wat mij opviel is iets wat Zuna als enige ook aanhaalde in post #310
Kort samengevat namelijk dat Thelight in post #276 aanhaalt slechts met 90% te geloven dat Waterwork slecht is en daarna in #286 is dit ineens een zielsverwant en dan pas in #292 is Waterwork 100% slecht.
Hierdoor klinkt het als een slecht verzonnen grap voor mij. Telkens met nieuwe leugens komen op je voorgaande leugen te versterken.

Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Master-Guy

Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Fannie had geen nieuwe informatie t.o.v. de burgemeesterposts, en blijkbaar zijn er net zo veel mensen die een bewezen beul liever niet als BM zagen als wel.

Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

Ik krijg nu sterk het gevoel dat jij juist Waterwork wil beschermen zodat Waterwork BM blijft

Chaosimsystem_

Citaat van: Master-Guy op 23 juli 2025, 12:31:36
Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Fannie had geen nieuwe informatie t.o.v. de burgemeesterposts, en blijkbaar zijn er net zo veel mensen die een bewezen beul liever niet als BM zagen als wel.

Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

Ik krijg nu sterk het gevoel dat jij juist Waterwork wil beschermen zodat Waterwork BM blijft

Da

Chaosimsystem_

Dus wat ik wou zeggen op deze post is dat ik hier ook met in mijn hoofd zat. Heb nooit Waterwork vrijgepleit en vindt het ook zeer verdacht door de korte post met gewoon nee heb dat niet gezegd, zo krijgen we een welles nietes spel. Ook had ik het vermoeden dat Waterwork wel is kon weten dat Fannie hem als opvolger had gekozen. Is toch zeer opmerkelijk dat je al een vervanger inschakelt zonder je duidelijk bent dat je bm wordt. In perfecte scenario als wolf kan je dan kiezen deze persoon te luncen als je weet dat je bm wordt.

Thelight is in mijn ogen gewoon puur verdacht doordat hij na stemmen op hem ineens kleine stukken begon open te geven en die wb dat ineens uit niets kwam. Als je ww niet vertrouwde en je zvw wb is zou ik dit eerst hebben aangezien voor te melden want nu komt het totaal niet als een goedje over, eerder iemand slecht die bang is eruit te gaan en zijn partner mee te nemen.

Heeft Elias ondertussen al iets meer gehoord?

Waterwork

Citaat van: 123berber op 23 juli 2025, 12:27:02Ik heb inmiddels mezelf door het discussietopic gewerkt. Er wordt veelal hetzelfde gezegd en iets heel belangrijks wat mij opviel is iets wat Zuna als enige ook aanhaalde in post #310
Kort samengevat namelijk dat Thelight in post #276 aanhaalt slechts met 90% te geloven dat Waterwork slecht is en daarna in #286 is dit ineens een zielsverwant en dan pas in #292 is Waterwork 100% slecht.
Hierdoor klinkt het als een slecht verzonnen grap voor mij. Telkens met nieuwe leugens komen op je voorgaande leugen te versterken.

Iets anders belangrijks wat we denk ik allemaal over het hoofd zien is dat Fannieklm Waterwork burgemeester heeft gemaakt. Ze is gestorven en koos hem voor burgemeester, terwijl er op dat moment een bewezen beul is. Je zou iemand anders toch alleen burgemeester maken boven een bewezen beul als hier sprake is van vertrouwen en rolinformatie?

Ik neig daarom voor nu op Thelight288 te gaan, want ik heb het gevoel dat Thelight hem aan het framen is.

Ik snap je gedachten Berrie maar Fannie en ik hadden niet veel contact over het spel behalve claims op zaterdag toen ze bij mij thuis was. Fannie heeft mij pas last minute BM gemaakt dat was in de forumteam vergadering daar was je zelf ook bij Berrie. Verder zie ik geen redenen waarom ze per se mij ipv Elias bm heeft gemaakt.

Verder wil ik nogmaals duidelijk maken dat ik geen WB claim heb gedaan, thelight liegt. Hij gooit me voor de bus omdat ik sneller met claims naar hem zou kunnen omdat we goede vrienden zijn. Waarom doe je er alles aan Thelight om niet op de lynch te raken? Maar ik ben beetje klaar om in herhaling te vallen, beetje lastig om zo mezelf te moeten verdedigen tegen leugens.

JarJarBling

miss even een belangrijke vaststelling, en punt van algemeen nut!

het is voor spelers die niet iedere naam van rollen en spelers kent om alle afkortingen snel te begrijpen. dus voor nieuwe spelers even in je text 1 keer vermelden wie je met een afkorting bedoelt. al vast bedankt :D

Falsifica

TheLight zegt me nu per whatsapp dat zijn zvw niet wilt genoemd worden bij Elias.

Waarom niet, je spreekt je andere helft hiermee toch vrij? Het is niet alsof je een rol geeft waar een welp je op kan pakken.

Dus dit vind ik raar, TheLight, kan het niet zo zijn dat je gewoon liegt over je zielsverwant?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Master-Guy

Citaat van: Falsifica op 23 juli 2025, 13:35:59TheLight zegt me nu per whatsapp dat zijn zvw niet wilt genoemd worden bij Elias.

Waarom niet, je spreekt je andere helft hiermee toch vrij? Het is niet alsof je een rol geeft waar een welp je op kan pakken.

Dus dit vind ik raar, TheLight, kan het niet zo zijn dat je gewoon liegt over je zielsverwant?

Niet dat ik jou niet wil geloven, maar ik hoor graag (ook) even van thelight.
Ook ik zou dat erg vreemd vinden en ben benieuwd naar de redenering

BloodWolf14

Ik vind het leuk: Normaal gesproken wordt dag 1 een 'vogeltje' direct geloofd. Nu bestaat er een WB die de claim van Waterwork kan ontkrachten, maar dit 'vogeltje' wordt in twijfel getrokken?

Falsifica weet beter dan dit. Ik hoorde van Light dat Waterwork grote kans heeft op conversiewolf zijn. Ik schat de kans dan ook groot dat er nu gewoon wolfjes aan het pushen zijn op Light om die conversie nog levend te houden.

JarJarBling

Citaat van: BloodWolf14 op 23 juli 2025, 13:46:49Ik hoorde van Light dat Waterwork grote kans heeft op conversiewolf zijn. Ik schat de kans dan ook groot dat er nu gewoon wolfjes aan het pushen zijn op Light om die conversie nog levend te houden.

Dit heb ik ook vernomen van @thelight288 maar met de kanttekening dat Waterwork dit zelf gezegt zou hebben. lijkt me dus mega sterk dat dit waar moet zijn. waarom zou hij dat doen? (buiten het opgeven van dit spel?)

@BloodWolf14 was je heir ook op de hoogte van? vind het wel een belangrijke kanttekening om bij vermelden. en dus verdacht dat je het weglaat (moest je het weten.)

Thelight288

Mijn Zvw heeft zich nu gemeld bij Elias. En ik sta er achter als Waterwork niet slecht is kunnen jullie daarna mij en mijn zielsverwant lynchen

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 14:05:35Mijn Zvw heeft zich nu gemeld bij Elias. En ik sta er achter als Waterwork niet slecht is kunnen jullie daarna mij en mijn zielsverwant lynchen

@EliasTheBest als jij dit kunt bevestigen, dan heb ik voor nu voldoende om mijn stem aan te passen weg van thelight

EliasTheBest

Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 14:05:35Mijn Zvw heeft zich nu gemeld bij Elias. En ik sta er achter als Waterwork niet slecht is kunnen jullie daarna mij en mijn zielsverwant lynchen

Dit klopt, aangezien ik TL niet zoveel leugens zie doen denk ik dat ik op waterwork ga stemmen.

Het kan ook zijn dat TL of de zvw onderdeel is van een g/s koppel en zo zeker weten dat waterwork slecht is. Dat maakt voor ons dan nu niet zoveel uit :)