Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Ik verwacht trouwens dat we op zoek zijn naar minimaal 4 startwolven en 2 hulpjes. Ik verwacht eigenlijk wel een Welp in dit spel en mogelijk een Sjamaan/Orc.

Dat zijn 6 spelers van de 23 als beginslechtjes. Daarnaast hebben we dus al een Heks gehad en waarschijnlijk zit er nog wel een neutrale rol in.

Dan zou je mogelijk 8 slechtjes op dag 1 kunnen hebben. Dat zijn 3 mogelijke lynches voordat slecht in de buurt van overmacht komt. Goed had hier sowieso nog een Beul in het team om ook extra moordkracht te hebben naast een mogelijke Heks.

Ik zoek nu in al mijn verdenkingen dus sowieso naar 4 wolven. Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt?

Beertje

Citaat van: BloodWolf14 op 23 juli 2025, 01:36:05Even de TL/WB discussie in kort
samengevat:
- TL meldt dat hij een WB heeft die 1 Conversiewolf zegt (#245)
- Ik stel mijn vraagtekens bij de WB en waarom die naar Thelight stapt (#247)
- Carnage stelt dat dit té toevallig is (#248)
- Beertje gelooft TL niet (#249)
- LW (LustigeWolf) geeft aan dat het, indien niet waar, een slechtje is dat Elias in slecht daglicht wil zetten (#253)
- Waterwork doet alsof hij nergens vanaf weet(?) en zegt dat we de claim niet direct voor waarheid moeten aannemen en vraagt zich af waarom Thelight is gekozen (#255)
- Falsifica wil de WB niet laten controleren (#256)
- Rampposi stemt TL los van deze discussie (#259)
- Rythm stemt mee op Light omdat ze denkt dat hij Elias in een slecht daglicht probeert te zetten (#264)
- Ramp is het eens met Rythm over Light (#270)
- Light claimt een 2e WB te hebben die zegt dat er maar 1 WB is (#271)
- Light gooit Waterwork openbaar als 1e WB, die dus zou liegen (#272)
- Wesp trekt dit 2e verhaal in twijfel (#274)
- Master vraagt om de naam van de 2e WB, ofwel in Dt dan privé (#275)
- Waterwork ontkent ooit WB te hebben geclaimd (#277)
- Master stemt op Light
- JarJar blijft redelijk neutraal en wacht af (#281)
- Chaos springt mee op Light en trekt zijn verhaal in twijfel. Stemt ook op Light (#283)
- LW vind het verhaal te vaag worden en stemt daarom mee (#284)
- Light claimt zvw te zijn met de we WB (#286)
- LW neigt naar geloven, maar wil dat de zvw zich meldt bij bijvoorbeeld Elias (#287)
- Waterwork vraagt om de 2e zielsverwant/WB (#288)
- JarJar stemt Light omdat het overkomt als een slechtje in het nauw en verwacht meer betrouwbare info voor hij wisselt (#293)
- Wesp meldt helemaal niets meer te vertrouwen (#297)
- Elias neigt naar Light te geloven (#304)
- Beertje doet een 180 en gelooft Light nu na meer uitleg? Stemt ook mee op Waterwork nu (#306)
- Ik stem mee op Waterwork omdat het verhaal van Light te ver gezocht is als wolfje denk ik (#307)
- Rythm doet ook een 180 en neigt nu ook Light te geloven en switcht daarom van stem (#308)
- Falsifica distantieert zich enorm en wil nog geen kant kiezen (#309)
- Zuna uit enorm veel twijfel, maar lijkt Light wel te geloven (#312)
[close]

Volgens mij heb ik hierin alles genoemd wat tot zover relevant is in deze discussie.

@Beertje en @Aintgotrhythm wat heeft jullie van mening doen veranderen? Ik vind die 180 vrij bijzonder van jullie beiden. Allebei eerst heel snel klaarstaan om Thelight te judgen zonder de WB claim ook maar ergens lijken te willen geloven, om na meer informatie toch wel mee te willen gaan?

Je geeft de verklaring zelf al. Ik heb thelight een DM gestuurd met de vraag hoe het nu zat. Kan hij bevestigen, dus zo raar is het allemaal niet.
I love Elias

Thelight288

Citaat van: Beertje op 23 juli 2025, 06:50:45
Citaat van: BloodWolf14 op 23 juli 2025, 01:36:05Even de TL/WB discussie in kort
samengevat:
- LW (LustigeWolf) geeft aan dat het, indien niet waar, een slechtje is dat Elias in slecht daglicht wil zetten (#253)
- Waterwork doet alsof hij nergens vanaf weet(?) en zegt dat we de claim niet direct voor waarheid moeten aannemen en vraagt zich af waarom Thelight is gekozen (#255)
- Rythm stemt mee op Light omdat ze denkt dat hij Elias in een slecht daglicht probeert te zetten (#264)
- Master stemt op Light
- Chaos springt mee op Light en trekt zijn verhaal in twijfel. Stemt ook op Light (#283)
- LW neigt naar geloven, maar wil dat de zvw zich meldt bij bijvoorbeeld Elias (#287)
- JarJar stemt Light omdat het overkomt als een slechtje in het nauw en verwacht meer betrouwbare info voor hij wisselt (#293)
- Beertje doet een 180 en gelooft Light nu na meer uitleg? Stemt ook mee op Waterwork nu (#306)
- Ik stem mee op Waterwork omdat het verhaal van Light te ver gezocht is als wolfje denk ik (#307)
- Rythm doet ook een 180 en neigt nu ook Light te geloven en switcht daarom van stem (#308)
[close]

Volgens mij heb ik hierin alles genoemd wat tot zover relevant is in deze discussie.

@Beertje en @Aintgotrhythm wat heeft jullie van mening doen veranderen? Ik vind die 180 vrij bijzonder van jullie beiden. Allebei eerst heel snel klaarstaan om Thelight te judgen zonder de WB claim ook maar ergens lijken te willen geloven, om na meer informatie toch wel mee te willen gaan?

Je geeft de verklaring zelf al. Ik heb thelight een DM gestuurd met de vraag hoe het nu zat. Kan hij bevestigen, dus zo raar is het allemaal niet.
Citaat van: Beertje op 23 juli 2025, 06:50:45
samengevat:
- Master stemt op Light
[close]

Dit klopt je kwam in DM verhaal halen Dat kan ik bevestigen

LustigeWolf

samengevat:
- Master stemt op Light
[close]

@LustigeWolf je geeft in #287 aan dat Thelight dit niet netjes heeft aangepakt, maar zoals ik het lees is hij continu gepusht om meer info omdat hij zelf stemmen ving met dit verhaal. Hij heeft echter een WB claim openbaar gemaakt, wat je als goedje direct zou doen. Als je geen reden hebt om die claim in twijfel te trekken, waarom dat dan niet delen? Daar waren spelers als Carnage, Beertje en Rythm het kennelijk niet mee eens. Wat denk jij van die drie?

En het niet willen delen van een zielsverwant snap ik volledig. Is alleen maar jezelf een extra lekker hapje maken voor de wolven. Die hele informatie is door andere goedjes(?) eruit getrokken. Zonde.

Ik vind tot zover LW en Wesp het beste uit de discussie komen. Beiden lijken oprecht te willen weten wat er aan de hand is en wie er vertrouwt kan worden. LW's stem op Light vind ik hierin passen.

Falsifica die expres nog geen kant wil kiezen voelt als te gespeeld neutraaltje. Ik weet niet wat ik hiervan denk.

Chaos en Master-Guy komen mij hierin slecht naar voren. MG om de reden dat hij heel veel informatie (beide WB claims) openbaar wil hebben. Laten we het welpjes nog makkelijker maken ::)
Chaos om de reden dat ze snel meespringt op Light. @CarnageRazor kun jij wellicht bevestigen dat Chaos al eerder Light verdacht dan haar Dt-post? Ik doe de gok dat jij het meeste contact met haar hebt. Misschien dat iemand anders dat verhaal nog kan bevestigen?

Ondertussen lijkt het mij in ieder geval zeker dat of Waterwork of Light + zvw? slechtjes zijn. Vandaag een 50/50 tussen deze twee, waarbij ik neig naar Waterwork als slechtje die een heel ongelukkige speler heeft gekozen om fake bij te claimen.

Goede samenvatting, Bloodwolf. Echt waar, hulde. Ik moest halverwege lachen toen ik me realiseerde dat dit draadje over een "wijze burger"-claim inmiddels langer is dan de Bijbelvertaling die die eerste wijze ooit las. We zitten hier met een klassieke 50/50 tussen Waterwork en TheLight. Ik ken ze allebei niet goed genoeg om op gedrag te vertrouwen, en inhoudelijk valt er voor beide kanten wat te zeggen.

Vooropgesteld: ja, ik heb TheLight's oprechtheid overwogen — juist omdat ik geen tunnelvisie wil ontwikkelen. Maar wat blijft hangen, is het patroon dat ik eerder noemde: elke keer komt er een nieuw puzzelstukje nádat er druk ontstaat. Eerst was er de claim. Daarna toevallig nog een WB. Toen bleek er ook nog een zielsverwant te zijn. Vervolgens werd Henk genoemd. En nu blijkt die zielsverwant al op de hoogte te zijn van het hele plan — en zou het sowieso vanavond gedeeld worden. Misschien waar. Misschien niet. Maar makkelijk te verifiëren, als die zielsverwant zich gewoon meldt bij Elias. Elias hoeft vervolgens enkel een wel of een niet op het topic te gooien hier. Een openbare claim lijkt me absoluut niet handig in verband met een Welp zoals je ook al meldde. Het kan toeval zijn, maar Master-Guy is wederom naar rolinfo aan het hengelen, dat sluit toch weer aan bij mijn eerdere verdenking van Welp.

We zijn alweer een tijdje overgestapt op deze nieuwe trein, we zijn alleen vergeten te kijken welke kant hij op rijdt.

Waterwork

Citaat van: Zuna op 23 juli 2025, 00:36:25
Citaat van: Aintgotrhythm op 22 juli 2025, 22:33:15Ik neig er ook naar om TL te geloven. Mede omdat hij en Waterwork elkaar goed kennen en elkaar vaker benaderen. Ik denk niet dat dit een gevalletje kat in het nauw is van TL maar dat het hele verhaal van TL toch klopt. Mijn stem gaat dan ook nu naar Waterwork.

Het is inderdaad te logisch om een grote hoax te zijn. Verbaast me dat WW ook de hele claim ontkent. Heeft WW nog elders geclaimd?

TL, WW, Fannie en Adriaan kennen elkaar wel goed heb ik begrepen. Probeert WW van degenen af te komen die door de façade prikken? Moest Fannie daarom weg? Heeft Fannie geclaimd bij WW?

Ik begin me allemaal dingen af te vragen

Ik wil hier ook op reageren want vind het jammer dat mensen de leugen van Thelight ljken te geloven. Je kan ook afvragen dat Thelight zelf van ons probeert af te komen omdat we zaterdag samen waren. Fannie heeft niet geclaimd bij mij, wel heeft ze voordat thelight er was geclaimd een actie op THelight gedaan te hebben, en dat ook gezegd heeft. Dit heeft thelight ook bevestigd. En ik ontken die hele claim omdat ik die niet gedaan heb. Waarom thelight mij onder de bus probeert te gooien is omdat hij mij goed kent en dat weten mensen ook dus is het makkelijker hem te geloven.

Thelight288

Citaat van: LustigeWolf op 23 juli 2025, 07:49:28
samengevat:
- Master stemt op Light
[close]

@LustigeWolf je geeft in #287 aan dat Thelight dit niet netjes heeft aangepakt, maar zoals ik het lees is hij continu gepusht om meer info omdat hij zelf stemmen ving met dit verhaal. Hij heeft echter een WB claim openbaar gemaakt, wat je als goedje direct zou doen. Als je geen reden hebt om die claim in twijfel te trekken, waarom dat dan niet delen? Daar waren spelers als Carnage, Beertje en Rythm het kennelijk niet mee eens. Wat denk jij van die drie?

En het niet willen delen van een zielsverwant snap ik volledig. Is alleen maar jezelf een extra lekker hapje maken voor de wolven. Die hele informatie is door andere goedjes(?) eruit getrokken. Zonde.

Ik vind tot zover LW en Wesp het beste uit de discussie komen. Beiden lijken oprecht te willen weten wat er aan de hand is en wie er vertrouwt kan worden. LW's stem op Light vind ik hierin passen.

Falsifica die expres nog geen kant wil kiezen voelt als te gespeeld neutraaltje. Ik weet niet wat ik hiervan denk.

Chaos en Master-Guy komen mij hierin slecht naar voren. MG om de reden dat hij heel veel informatie (beide WB claims) openbaar wil hebben. Laten we het welpjes nog makkelijker maken ::)
Chaos om de reden dat ze snel meespringt op Light. @CarnageRazor kun jij wellicht bevestigen dat Chaos al eerder Light verdacht dan haar Dt-post? Ik doe de gok dat jij het meeste contact met haar hebt. Misschien dat iemand anders dat verhaal nog kan bevestigen?

Ondertussen lijkt het mij in ieder geval zeker dat of Waterwork of Light + zvw? slechtjes zijn. Vandaag een 50/50 tussen deze twee, waarbij ik neig naar Waterwork als slechtje die een heel ongelukkige speler heeft gekozen om fake bij te claimen.

Goede samenvatting, Bloodwolf. Echt waar, hulde. Ik moest halverwege lachen toen ik me realiseerde dat dit draadje over een "wijze burger"-claim inmiddels langer is dan de Bijbelvertaling die die eerste wijze ooit las. We zitten hier met een klassieke 50/50 tussen Waterwork en TheLight. Ik ken ze allebei niet goed genoeg om op gedrag te vertrouwen, en inhoudelijk valt er voor beide kanten wat te zeggen.

Vooropgesteld: ja, ik heb TheLight's oprechtheid overwogen — juist omdat ik geen tunnelvisie wil ontwikkelen. Maar wat blijft hangen, is het patroon dat ik eerder noemde: elke keer komt er een nieuw puzzelstukje nádat er druk ontstaat. Eerst was er de claim. Daarna toevallig nog een WB. Toen bleek er ook nog een zielsverwant te zijn. Vervolgens werd Henk genoemd. En nu blijkt die zielsverwant al op de hoogte te zijn van het hele plan — en zou het sowieso vanavond gedeeld worden. Misschien waar. Misschien niet. Maar makkelijk te verifiëren, als die zielsverwant zich gewoon meldt bij Elias. Elias hoeft vervolgens enkel een wel of een niet op het topic te gooien hier. Een openbare claim lijkt me absoluut niet handig in verband met een Welp zoals je ook al meldde. Het kan toeval zijn, maar Master-Guy is wederom naar rolinfo aan het hengelen, dat sluit toch weer aan bij mijn eerdere verdenking van Welp.

We zijn alweer een tijdje overgestapt op deze nieuwe trein, we zijn alleen vergeten te kijken welke kant hij op rijdt.

Ik deel info van een speler waterwork, zulke dingen gebeurd ook vaker. Dat dan info fake is kom ik nog vrij snel achter. Die speler is slecht en hoeft nu alleen maar te ontkennen, als waterwork had toegegeven dat hij de wb claim was . En ja ik wil niet onterecht Lynch worden dus ik voelde genoodzaakt alle info die ik had te delen. Want ik snap dat het wat vaag was voor de meeste.

Ik wil ook niet continu hetzelfde blijven zeggen dus ik ga gewoon door met wat ik denk. Wat ik over Henk patat zei staat helemaal los van dit verhaal, dat is een conclusie die ik uit deze situatie trek.

Bedenk even wat heeft het voor mij nut om dit allemaal te verzinnen? Waarom Zou ik mezelf in de kijker spelen. Ik had anders net als waterwork iemand met mijn nep info benaderd als ik slecht geweest was. Dat waterwork mij probeert te framen nu door zn claim in te trekken is toch veel logischer dan dat ik zonder reden een heel lulverhaal opzet dag 1. Om meerderheid te krijgen is zoiets doen best aannemelijk, maar dat 1 sorry hoor dat zou ik nooit doen

Falsifica

Dit krijg je er dus van als ik enkel BW's tldr zou lezen en gisteren post zonder echt te lezen.

Eerste aanleiding stemmen op TheLight:
Citaat van: Rampposi op 22 juli 2025, 19:10:24
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 11:21:14Ik denk niet dat elias slecht is, maar ben het hier niet helemaal mee eens. Stel er is op jou verzoek idd een yeti buiten geweest, kan die ook een bescherming hebben dwars gezeten, De kans dat hij geconverteerd is is heeeel klein , maar niet 0%
Bij deze heb jij mijn voorlopige stem.

Citaat van: Aintgotrhythm op 22 juli 2025, 19:28:44
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:25:59ik probeer elias toch niet verdacht te maken? hij is bewezen beul en kan alleen slecht zijn door conversie, maar ik ga daar echt niet op lynchen, ik vind alleen onmogelijk en 0% gevaarlijke woorden om te gebruiken. zoals ik zei ik acht de kans heel klein dat elias geconverteerd is. het is echter niet onmogelijk

Maar door hier zo op te blijven hameren heb ik wel het idee dat je hem vast klaarstoomt voor een eventuele latere lynch. "De kans is niet 0% dus voor nu geen prioriteit, maar..." Een beetje dat verhaal. (Oke, nu ga ik echt!)

TheLight had dus niet al stemmen omdat hij een wijze burger weet die betwist dat Waterwork een wijze burger weet.
TheLight had stemmen, omdat hij als nog, zelfs nadat er al duidelijk uitleg was gegeven, weer Elias in twijfel trok.

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:35:43Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet
Dan vind ik deze post inderdaad best toevallig. Nu de intentie is, jezelf van de lynch te redden.

Ik kan er niet om heen dat TheLight veel meer informatie lijkt te hebben dan Waterwork. Als we ze opsommen:

Waterwork:
- ?

TheLight:
- Weet van 2 WB's
- Zegt zielsverwant te zijn
- Heeft die 'zielsverwant' voor hem laten spreken
- Is veel sterker hier aanwezig

TheLight, jij kwam met eerst een WB die claimt dat er 1 conversiewolf inzit toch?
En daarna kom je aan met een 2e WB die claimt dat er maar 1 WB is?
En daarna zeg je dat die eerste WB info van Waterwork komt?
En daarna zeg je een zvw te hebben die voor je spreekt?
Maar je laat die vervolgens niet gelijk naar Elias toekomen?

Citaat van: BloodWolf14 op 22 juli 2025, 22:19:01Want denk er even over na: Als een wolf zich meldt als nep-WB, dan heeft die er baat bij om te noemen dat er een conversiewolf in het spel zit. Of juist omdat er geen in zit, of omdat er meer in zitten. Dit laatste geval is best heftig voor een rolverdeling, dus ik neig dan naar 0 conversiewolven. In dat geval probeert Waterwork hier Elias in een slechter daglicht te zetten.
Sorry Bloodwolf, maar dit soort uitspraken, opnieuw, zorgen ervoor dat ik op jou blijf tunnelen. Stel thelight spreekt de waarheid, dus Waterwork is dan slecht en die eerste WB klopt niet, hoe kun jij hier al zeggen hoeveel conversiewolven er dan inzitten.

Juist in deze situatie, weten we helemaaaaal niks. Maar jij meent te weten hoeveel het er dan zijn?

Oh en wat je van mij vind, daar reageer ik ook op: Als iets te neutraal voelt dan voel je fout. Ik speel voor goed.

----

TheLight heeft veel 'bewijs', maar kwam zelf met de rare twist aan informatie, maar pas nadat hij stemmen ving voor iets totaal anders. Ik denk dat er een kern van waarheid kan zijn in wat hij zegt, maar ik vind het allemaal iets te toevallig nu ik alles heb gelezen.

Bloodwolf blijft mijn hoofdverdachte. Die probeert hier zonder Wijze Burger claim OOK het aantal conversiewolven te vertellen.  ???

Mijn stem staat dus al prima.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

Falsifica probeert weer eens van de feiten af te wijken. Ik lees mijn inbox en berichten even door.

EliasTheBest

Daar ben ik weer, is het niet veel logischer om tussen TL en WW te zoeken? Daar zit een echte leugen ipv een waarschijnlijke.

Aintgotrhythm

@BloodWolf14 ik switch omdat het hele verhaal van TL te bizar is om te verzinnen, is ook helemaal niet handig om dit te verzinnen als hij slecht is want daar prikt iedereen zo doorheen. Bovendien zou dat een play zijn, ik heb hem nog nooit zo'n ingewikkelde play zien doen. Ik denk dat Waterwork dacht dat ie hier wel mee weg zou komen. Vind ik ook wel iets voor hem eigenlijk.

Master-Guy

Als aller eerste: Ik ben blij dat we nu gewoon een inhoudelijk spelletje kunnen spelen.
Dank allemaal hiervoor, laten we vooral proberen het niet opnieuw persoonlijk te maken!

Goed, even de afgelopen twee dagen geprobeerd samen te vatten voor mijzelf:

Spoiler
Wat we zeker weten tot zo ver:

Feit: EliasTheBest startte dit spel als Beul
Feit: Adriaan startte en eindigde dit spel als heks, en werdt gebeuld door Elias
Feit: FannieKLM startte en eindigde dit spel als Dorpsgek
Feit: FannieKLM is verkozen tot Burgemeester nadat een stem van HenkPatat 50 seconden te laat was om gelijkspel te maken tussen FannieKLM en EliasTheBest
Feit: FannieKLM heeft Waterwork gekozen als nieuwe Burgemeester
Feit: Ingrid1234 heeft (in ieder geval openbaar) pas één post gemaakt op 20/7, en een BM stem uitgebracht, maar verder nog niets openbaars gedaan
Feit: Kid is inactief (en zal zeer waarschijnlijk uitgeschreven/vervangen worden)

Feit: 23 spelers die een rol hebben gekregen
Feit: Basisrollen lijst van 33 rollen:
14 goede rollen
7 slechte rollen
5 neutrale rollen
7 extra rollen

Spoiler
GEEN FEIT MAAR META VERWACHTING/AANNAME:
Ik ga er van uit dat er een verdeling is van 1 wolf op 3 a 4 goedjes, aangevuld met 2 of 3 neutraal/extra rollen.
Daarbij zou de kans groot zijn dat er maar één wolvenrol is die NIET in het spel zit.
Ook als dit wat verder gebalanceerd wordt, en er twee wolvenrollen NIET in het spel zitten, verwacht ik niet dat conversiewolf en welp onderaan de verlanglijstjes stonden, maar eerder ketter en normale weerwolf
Natuurlijk is dit geen garantie dat de conversiewolf en welp er in zitten, maar ik acht de kans erg groot van wel.
[close]

Huidige stand van lynchstemmen, 07:00, op moment van typen:

Spoiler
Falsifica: EliasTheBest --> Bloodwolf
Bloodwolf: Beertje --> Waterwork
123berber: HenkPatat
Master-Guy: HenkPatat --> thelight288
EliasTheBest: Falsifica
Rampposi: thelight288
Aintgotrhythm: thelight288 --> Waterwork
thelight288: Waterwork
Chaosimsystem_: thelight288
LustigeWolf: thelight288
JarJarBling: thelight288
Waterwork: thelight288
Beertje: Waterwork
BloodWolf14: Waterwork
Weesp in Glas: Waterwork
[close]

BloodWolf14: 1
Waterwork: 6
thelight288: 6
Falsifica: 1
HenkPatat: 1

De 6 stemmen op thelight288 zijn van 22/7 tussen 20:14 (door Master-Guy) en 21:25 (door Waterwork)
De laatste 4 stemmen op Waterwork zijn allemaal van daarna, 22/7 om tussen 22:14 en 22:37 (Beertje, BloodWolf14, Aintgotrhythm, Wesp in Glas)

Samenvatting van posts, zoals ik ze lees en interpreteer, posts eruit gelaten die niets toevoegen.
Sorry als ik details van voor deze periode mis, maar ook ik kan geen 200 berichten letterlijk onthouden :P

Spoiler
#216/#217/#218 sluit de discussie af over BloodWolf die regeltechnisch wat dingen kenbaar maakt/herhaalt
#219: Master-Guy opent de discussiedag
#220: Elias geeft aan niemand te hebben gesproken sinds zijn beulactie, en dat Falsifica neutraal is
#221: Falsifica legt uit waarom lunch de meest logische gedachte is
#222/#224: Beertje probeert de gedachten af te schuiven van een conversiewolf
#225: Elias geeft aan dat Falsifica een saboteur is omdat deze het alleen maar heeft over conversiewolf of g/s koppels, echter zie ik dit zelf niet terug in de berichten van Falsifica
#227: JarJarBling verklaart waarom Elias geen lunchdoelwit is van de wolven (bewezen goedje)
#230: LustigeWolf geeft zijn gedachten over waarom Falsifica probeert Elias te lynchen
#231: Falsifica reageert op LustigeWolf zijn beschuldigingen met in mijn oog valide discussiepunten
#232: JarJarBling probeert de discussie open te houden met een nieuwe theorie
#233: Elias geeft aan waarom de kans klein is dat hij geconverteerd is
#236: LustigeWolf geeft aan waarom hij Falsifica niet vertrouwd (tunnelvisie, wantrouwen) maar trekt de berichten van Falsifica hierbij enorm uit context, en uit zijn "afwerklijstje"
#237: LustigeWolf is blij dat Falsifica van de Elias-trein af is
#239: Chaosimsystem vraagt zich af waarom de te late BM stem van Henk Patat niet is meegenomen
#242: BloodWolf haalt oude, inmiddels al gecorrigeerde berichten (#113, #115, #252) aan om zichzelf goed te laten lijken
#243: BloodWolf bevestigd Wijze Burger gevraagd te hebben naar Conversiewolven te kijken
#245: thelight geeft aan dat hij een Wijze Burger claim heeft die aangeeft dat er één conversiewolf is
#246/#251: Bloodwolf probeert opnieuw de vruchten van #113 te claimen, maar krijgt hier geen reactie op en wordt afgekapt door Master-Guy in #252
#247: (14:26) Bloodwolf start de discussie of (de informatie van) thelight betrouwbaar is
#248/#249: CargnageRazor en Beertje slenteren mee zonder inhoudelijk informatie toe te voegen
#253/#255: LustigeWolf en Waterwork gaan mee in de discussie maar uiten nog wel twijfels
#256: Falsifica boeit het niet of er een conversiewolf is tot nacht 3
#257/#258/#259/#261: Rampposi herhaalt berichten van andere spelers zonder informatie toe te voegen
#262: Verzamelpost van Zuna
#265: Rampposi loopt enorm mee in wat al door anderen is gezegd
#267: Aintgotrhythm verweit thelight van wat hij zelf doet: Iemand niet geheel vrij spreken, maar ook niet helemaal verdacht maken, zodat je later beide kanten op kunt
#269: Rampposi trekt heet bericht van Zuna enorm uit context
#270: Rampposi loopt enorm mee in wat al door anderen is gezegd
#271: thelight komt uit zichzelf naar voren met dat er een 2e Wijze Burger claim is ontvangen, dat deze aangeeft dat er maar één Wijze Burger is, en gelooft zijn eerste bron opeens niet meer
#272: (12 minuten later) thelight gooit de claim van Waterwork open en geeft aan dat de andere claim via-via is gekomen
#274/#275: Wesp in Glas en Master-Guy plaatsen onafhankelijk ongeveer hetzelfde bericht
#276: thelight zegt 90% te weten wat Waterwork liegt
#277: Waterwork claimt geen Wijze Burger geclaimt te hebben bij thelight
#279: thelight wil zijn kennis meet niemand delene
#286: thelight claimt zielsverwant, en dat de zielsverwant de andere wijze burger is
#287: LustigeWolf komt met het idee de zielsverwant zich te laten melden bij Elias (die mijn inziens nu nog bijna 100% zeker een goede beul is)
#296: LustigeWolf komt met goede argumenten over waarom thelight zijn verhaal wankelt
#298: thelight geeft aan dat Waterwork HenkPatat niet vertrouwd, al had die al 2 stemmen
#299: thelight geeft aan dat Waterwork aandrong op het delen van informatie -- Ik heb ook een DM gehad van Waterwork waarin deze aangeeft iemand te zoeken om informatie te verspreiden
#301-312: Op verschillende manieren wordt steeds meer gedacht dat thelight de waarheid spreekt
#313: BloofWolf maakt een samenvatting, waar ik eigenlijk maar twee vreemde ding in zie:
Spoiler
1)
Citaat van: BloodWolf14 op 23 juli 2025, 01:36:05- Master vraagt om de naam van de 2e WB, ofwel in Dt dan privé (#275)
[...]
Volgens mij was duidelijk dat ik dit niet in het discussietopic wilde hebben

2)
Citaat van: BloodWolf14 op 23 juli 2025, 01:36:05- Beertje doet een 180 en gelooft Light nu na meer uitleg? Stemt ook mee op Waterwork nu (#306)
[...]
Als hij zelf thelight gelooft is dat prima, maar als de rest dat doet is het verdacht?
[close]
#315: Bloodwolf geeft aan te verwachten dat er 4 startwolven zijn - Mijn vermoeden is dat er 6 zijn en dat BloodWolf hier probeert zijn team onder de radar te krijgen

Wat globale gevoelens die ik krijg van dit alles, en ja, deze conflicteren deels met mijn eigen gevoelens :S :
- Rampposi loopt vooral mee, brengt weinig nieuws in
- Dat er zo snel zoveel stemmen met mij mee gaan tegen thelight vind ik zeer verdacht
- Achteraf rustig teruglezend vind ik het vreemd (niet onmogelijk) dat thelight zijn via-via claim (dat later zielsverwant blijkt te zijn?) meer vertrouwd dan een rechtstreekse claim
- Mocht blijken dat thelight echt zielsverwant is, ga ik ervanuit dat Waterwork en HenkPatat niet in hetzelfde team zitten
- #299 geeft mij het gevoel dat thelight toch wel eens de waarheid aan het vertellen kan zijn, omdat ik ook van Waterwork een DM heb gehad waarin aangegeven werdt op zoek te zijn naar iemand die te vertrouwen is om informatie te verspreiden, maar Waterwork heeft daarna niets meer van zich laten horen
- Dat BloodWolf mijn berichten meermaals blijft verdraaien geeft me een ZEER NEGATIEF gevoel
[close]
[close]

Inmiddels ben ik ruim 3 uur bezig met dit bericht, en ik kan zeggen dat ik blij ben dit gisteravond niet gedaan te hebben..
Een aantal punten die ik even uit de spoiler wil (toe)lichten zodat die wat meer aandacht krijgen:

Citeer#272: (12 minuten later) thelight gooit de claim van Waterwork open en geeft aan dat de andere claim via-via is gekomen
Citeer#286: thelight claimt zielsverwant, en dat de zielsverwant de andere wijze burger is
Behalve thelight zelf heb ik niemand zien inhaken op het feit dat deze claim eerst via-via gekomen zou zijn, en daarna de zielsverwant blijkt te zijn

Citeer#299: thelight geeft aan dat Waterwork aandrong op het delen van informatie -- Ik heb ook een DM gehad van Waterwork waarin deze aangeeft iemand te zoeken om informatie te verspreiden
Dit is de reden dat ik begon te twijfelen of thelight misschien toch de waarheid aan het vertellen was, en door deze hele discussie gedwongen is om zijn kaarten op tafel te gooien, net als bij mij is overkomen
Meteen daarna zag ik dat anderen ook thelight begonnen te geloven, maar of dat dit toeval is? Zijn er meer mensen die een DM van Waterwork hebben gehad?

Huidige gevoel over spelers bij de afgelopen twee dagen, historie even losgelaten:
Spoiler
123berber   Weinig van gezien
Aintgotrhythm   -267
Beertje      -249
Beulgemeester   Weinig van gezien
Bloodwolf   -242 -243 -247 -246/251 ---313
CarnageRazor   -248
Chaosimsystem   -239
EliasTheBest   -225
Falsifica   +221 -230 +231
HenkPatat   Weinig van gezien
Ingrid      Niets van gezien
JarJarBling   +232
LustigeWolf   -236 +296 +301
Master-Guy   Ik weet van mezelf dat ik goed ben :)
NoicreC      Weinig van gezien
Rampposi   -257/258/259/261 -265 -269 -270
TheLight288   hele wijze burger gebeueren
Waterwork   hele wijze burger gebeueren
Wesp in Glas   Weinig van gezien
Zuna      ++262
[close]

Falsifica

Citaat van: EliasTheBest op 23 juli 2025, 10:02:49Daar ben ik weer, is het niet veel logischer om tussen TL en WW te zoeken? Daar zit een echte leugen ipv een waarschijnlijke.

Zeker. :) Maar we zoeken meer wolven dan een van die 2. En Bloodwolf maakt grote posts, maar zegt toch rare dingen steeds. En ik wil niet dat dit wordt ondergesneeuwt met de discussie die gaande is. Daar wil ik op kunnen inhaken zodat anderen dat ook kunnen lezen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Een correctie in mijn eerdere posts:

Ik heb nog niet kunnen teruglezen dat de zvw bevestigt is, sorry! Dat heb ik verkeerd gelezen.
Dus thelight, is er een zvw of niet?
- Captain Jack Sparrow

noicreC

Excuses voor het weinig posten deze ronde. Ik kon gisteren helaas geen schermlicht verdragen. Bijlezen kon, tijd nemen om te typen was net iets teveel.

Maar goed, nu we er weer zijn.. Ik snap twee dingen niet.

Allereerst: @thelight288: Als alles klopt, zoals jij dat nu hebt gezegd, snap ik niet waarom je uitkwam met de eerste WB claim, vooral omdat je ook een WB als zvw hebt. Dat je de claim wilt controleren, snap ik enigzins. Zelf zou dat niet mijn eerste input zijn, maar het is goed doordacht. Wat ik minder doordacht vind, is dat je eerst uitkomt met dat een WB bij je heeft geclaimed, en daarna pas even checked bij je ZVW maatje om te kijken of dat wel echt is. Het helpt dan zeker niet dat je in de tussen tijd ook goed onder vuur kwam te liggen. Dus leg even uit: Waarom heb je meteen de WB claim op het board gegooit, en besloot je later pas te checken of het daadwerkelijk klopt?

(Ik snap sowieso ook niet waarom een WB claim bij jou terecht gekomen zou zijn, tenzij de WB dus bang wass dat Elias geconverteerd is(Waarom zou men in godsnaam nacht 1 converteren, vooral na alle heisa?), maar ik weet ook niet of ik dat nu echt moet gaan geloven.)

En twee: mensen(Aka Falsifica) die nu op een ander stemmen buiten WW/TL om. Je stem gaat nul invloed hebben op de stemming, tenzij je weet dat er 5 leugenwolven met je meestemmen(Zou wel... een geniale move zijn). Op iemand anders stemmen is hetzelfde als geen kant kiezen in deze discussie. En ik zie niet, waarom iemand, die echt voor goed speelt, zich nu niet in deze discussie zou willen mengen.

Ah, als je wilt dat men BW niet vergeet, benoem hem dan hier in het topicje, maar stem gewoon op WW/TL, niet andersom ;)

EliasTheBest

Citaat van: Master-Guy op 23 juli 2025, 10:05:29Heel veel tekst

Kan je een kleurenlegenda erbij doen? ik zie 3 verschillende rood?

Jouw groen gemarkeerde spelers zijn voor mij juist rood, grappig. Wat me wel opvalt is dat je een neutrale speler op groen zet, die zou ik bij voorbaat al nooit op groen zetten(in de eerste dagen).