Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

sorry voor de dubbele posts voor mijn eigen ga ik het nu even laten voor vragen mag je me altijd pmen, maar ik vind het niet erg dat ik verdacht wordt hoort bij het spel, maar de helft van de spelers hier lijken niet eens te willen discussieren

LustigeWolf

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:35:38ja dat is enorm pech voor waterwork. Ik wilde nog geen argwaan wekken bij waterwork want hij dacht dat ik hem vertrouwde ik wilde nog wat informatie lospeuzelen. zoals hij noemde henkpatat ook verdacht, misschien makkelijke lynch had al 2 stemmen. ik zie henk dus minder snel wolf zijn. een medewolf noemen als die al 2 stemmen heeft is gevaarlijk
Eerlijk is eerlijk: je doet je best om het verhaal rond te krijgen, en dat waardeer ik. Maar het blijft een verhaal dat zich steeds verder uitbreidt naarmate er vragen komen, en dat maakt het lastig te vertrouwen. Eerst was er één claim, toen waren het er 2, toen kwam je zielsverwant erbij, vervolgens bleek je Waterwork stiekem te testen, en nu wordt Henk ineens als extra puzzelstukje toegevoegd.

Begrijp me niet verkeerd, het kan allemaal kloppen. Maar het komt telkens pas na verdenking, en dat voelt gewoon niet sterk.

Ik blijf erbij: als dit klopt, laat dan je zielsverwant contact opnemen met Elias. Geen publieke claim nodig, gewoon verifiëren.

Thelight288

Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 21:44:58
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:35:38ja dat is enorm pech voor waterwork. Ik wilde nog geen argwaan wekken bij waterwork want hij dacht dat ik hem vertrouwde ik wilde nog wat informatie lospeuzelen. zoals hij noemde henkpatat ook verdacht, misschien makkelijke lynch had al 2 stemmen. ik zie henk dus minder snel wolf zijn. een medewolf noemen als die al 2 stemmen heeft is gevaarlijk
Eerlijk is eerlijk: je doet je best om het verhaal rond te krijgen, en dat waardeer ik. Maar het blijft een verhaal dat zich steeds verder uitbreidt naarmate er vragen komen, en dat maakt het lastig te vertrouwen. Eerst was er één claim, toen waren het er 2, toen kwam je zielsverwant erbij, vervolgens bleek je Waterwork stiekem te testen, en nu wordt Henk ineens als extra puzzelstukje toegevoegd.

Begrijp me niet verkeerd, het kan allemaal kloppen. Maar het komt telkens pas na verdenking, en dat voelt gewoon niet sterk.

Ik blijf erbij: als dit klopt, laat dan je zielsverwant contact opnemen met Elias. Geen publieke claim nodig, gewoon verifiëren.

ja ik heb gevraagd of die dat wilt doen. ja oke excuus van henk dat staat er los van, maar dat is wel iets wat later meegenomen moet worden. die 2e wb was er altijd al alleen niet voor jullie bekend nee dat dat niet gelijk vertrouwd wordt snap ik, maar ik wist van te voren niet dat ik verdacht zou worden, maar had al met mijn zielsverwant afgesproken om het de delen vanavond. dit had ook gebeurd als ik niet stemmen had gehad. dat is voor jullie natuurlijk niet zeker, maar ik zeg gewoon hoe het is. dankjewel dat je in ieder geval in discussie gaat. vandaar mijn oproep aan een priester ook, ik hoop dat die duidelijkheid kan geven

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:48:17vandaar mijn oproep aan een priester ook, ik hoop dat die duidelijkheid kan geven

Je weet dat iemand die claimt priester is een water gooit ook een ketter kan zijn en dus niets bewijst? :)
Ja, het maakt de kans 50% in plaats van 5%, wat een hele verbetering is, maar nog geen 100%.

Zal morgen even op mijn gemakje alles teruglezen en inhoudelijk reageren, vind het goed om met een open mindset de discussie aan te gaan, maar merk dat ik momenteel te moe ben om hier aan toe te komen.

EliasTheBest

Zo dit is me wel het potje zeg. Halverwege dag 1 en we kunnen al bijna een comic boek schrijven.

Meest bizarre aan het WB verhaal vind ik dat waterwork gewoon ontkent TL benadert te hebben, of begrijp ik dat verkeerd? Dat zou betekenen dat TL over 2 dingen liegt? Ik vind dit erg merkwaardig. Zo merkwaardig dat ik TL bijna begin te geloven.

Ik merk ook dat de storm op mij is verminderd en dat mensen zelfs stiekem denken dat ik gewoon goed ben. Ik zal mijn inbox en databundel dan maar schonen en updaten want ik heb al die berichten in mijn PM gemist.

Waterwork

Citaat van: EliasTheBest op 22 juli 2025, 22:08:43Zo dit is me wel het potje zeg. Halverwege dag 1 en we kunnen al bijna een comic boek schrijven.

Meest bizarre aan het WB verhaal vind ik dat waterwork gewoon ontkent TL benadert te hebben, of begrijp ik dat verkeerd? Dat zou betekenen dat TL over 2 dingen liegt? Ik vind dit erg merkwaardig. Zo merkwaardig dat ik TL bijna begin te geloven.

Ik merk ook dat de storm op mij is verminderd en dat mensen zelfs stiekem denken dat ik gewoon goed ben. Ik zal mijn inbox en databundel dan maar schonen en updaten want ik heb al die berichten in mijn PM gemist.
Ik heb thelight wel gewoon gesproken maar vooral over eventuele verdachten. Hij vond vooral jou verdacht en ik vond dat ook not gonna lie. Maar de stuff die hij zegt wat ik ove Henk Patat zou hebben gezegd klopt niet

Beertje

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:41:14
Citaat van: Wesp in Glas op 22 juli 2025, 21:34:26
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:18:39
Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 21:11:31Ah, daar hebben we het hoor. De grote openbaring. Niet zomaar een wijze burger... maar een zielsverwante wijze burger! Je zou bijna denken dat we naar een spin-off van GTST zitten te kijken. Hoe weten we dat we het hier niet over een bloedgebroederd wijs wolfje hebben?

Ik wil best geloven dat je geen slechtje bent, maar als je nu oprecht bent, dan is je timing ongelukkig, je communicatie onhandig, en je verhaal... rommelig. Het voelt alsof je steeds net een extra puzzelstukje op tafel gooit, precies genoeg om door te kunnen, maar nooit genoeg om echt vertrouwen te wekken.

Misschien is het een idee dat jouw zielsverwant zich meldt bij Elias (die is bewezen geen welp). Zo kunnen we bevestigen dat dit geen briljante baddie-move is. En als het wél een baddie-play blijkt te zijn, dan hebben we gelijk twee vliegen in één klap. Zelfs als het priesterdrankje dan op de verkeerde persoon wordt gegooid, is het in elk geval niet verspild.

waarom zou ik gelijk al mijn kaarten op tafel leggen? ik wil toch ook niet dat de wolven dat gelijk weten. als dat raar is dan verwacht ik van iedereen een rolclaim  :D grapje natuurlijk, maar ja ik wist ook niet van te voren dat ik ineens verdacht zou worden

Dus even samenvatten hé, want het wordt allemaal wat warrig:

Eerst claim je dat er een wijze burger bij je is geweest die het aantal conversiewolven heeft opgevraagd.
Vervolgens beginnen mensen daaraan te twijfelen — fair enough — en ineens is er een tweede wijze burger die het aantal wijze burgers heeft opgevraagd. En jij claimt dat die eerste WB dan dus gelogen heeft, en je gooit 'm zo hup onder de bus.

Maar mensen blijven aan je twijfelen, en dan is die tweede WB opeens je zielsverwant, en moeten we nu geloven dat jij sowieso goed bent?
Het zou toch zomaar kunnen dat jullie gewoon een g/s-koppel zijn. Dat zou dit gedraai en de plotselinge loyaliteit ook verklaren.

Aan de andere kant... zou Waterwork ook heel goed een fake WB kunnen zijn. Maar die play snap ik dan niet echt. Waarom zou je dat als slechtje doen op dit moment?
Kortom: ik vertrouw het allemaal voor geen meter — geen van beide eigenlijk.

Groetjes,
Kris Kraslot
(fan van logica, bloemen én Bassie en Adriaan)

sorry ik erger me er misschien teveel aan. ik snap dat het voor jullie niet 100% duidelijk is, waterwork drong ook aan om het te delen dus ik hoopte dat die nog geen gevaar zag dat ik hem al mogelijk niet vertrouwde want hij kon nog meer dingen zeggen waar iets uit te halen is. dat is toch ook logisch dat ik dat eerst probeer? als ik dan hier op dt gaat zetten dat ik t al niet vertrouw gooi ik mijn ruiten in om nog informatie uit hem te krijgen. met mijn zielsverwant was al in de achtergrond aan de gang, maar dat gesprek gaat ook niet allemaal in 10 minuten. die wilde eerst mogelijk ook conversie opvragen, maar ik had zelf liever het aantal wijze burgers. @Beertje had ik trouwens contact mee waar ik in pm ook al aangaf dat ik de bron niet vertrouwde voor ik hier de stemmen kreeg. dat was ongelukkige timing voor mij. maar dat betekend niet dat ik lieg

Dit laatste kan ik bevestigen.

Ik zie eerlijk gezegd niet waarom thelight hierover zou liegen en zichzelf zo in de kijker zou spelen als hij wolf is. Hij weet dat als waterwork geen wolf is hijzelf dan de volgende is. Ook reageert waterwork erg snel en fel.

Ik denk dat waterwork wolf is.
I love Elias

BloodWolf14

Ik sluit mij denk ik bij Beertje aan.

Als Thelight wolf is maakt hij het zichzelf hier heel lastig. Het idee een random naam te noemen die je fake aangesproken moet hebben klinkt mij ook niet als logische actie voor een slechtje.

Een slechtje die zich als WB voordoet klinkt logischer imo. Dat dat dan net iemand moet zijn die een WB kent is gewoon ongelukkig voor het slechtje.

Ik neig ernaar om in dit geval dus ook Thelight te geloven. Het is een té moeilijk verhaal om zomaar verzonnen te zijn. Als Waterwork toch wel goed blijkt hangt Thelight dan als volgende en is dat netjes gespeeld vanuit zijn kant.

Het idee om de zvw zich bij Elias te laten melden vind ik verder ook goed.

Want denk er even over na: Als een wolf zich meldt als nep-WB, dan heeft die er baat bij om te noemen dat er een conversiewolf in het spel zit. Of juist omdat er geen in zit, of omdat er meer in zitten. Dit laatste geval is best heftig voor een rolverdeling, dus ik neig dan naar 0 conversiewolven. In dat geval probeert Waterwork hier Elias in een slechter daglicht te zetten.

Aintgotrhythm

Ik neig er ook naar om TL te geloven. Mede omdat hij en Waterwork elkaar goed kennen en elkaar vaker benaderen. Ik denk niet dat dit een gevalletje kat in het nauw is van TL maar dat het hele verhaal van TL toch klopt. Mijn stem gaat dan ook nu naar Waterwork.

Falsifica

Ik reageer morgen pas inhoudelijk op alles, ik ben deze avond bij vrienden en heb enkel eigenlijk kunnen meelezen, maar niet echt me erin kunnen mengen.

Maar los van deze welles nietus discussie, waarom is het als wb belangrijker het aantal wb's op te vragen, om zo 1 claim te controleren, dan bijv het aantal welpen op te vragen?
Info die ikzelf toch echt veel handiger vind om te weten.

Nou heeft die 2e wb wel raak zo te zien met het opvragen van het aantal wb.
Want het is voor mij duidelijk dat een van de twee liegt.

Maar ik snap zelf niet zo goed dus waarom 1 claim controleren, die op speldag 2 trouwens gedaan is. Wat ik ook raar vind, waarom doe je een rol claimen op speldag 2?

Wiens kant ik ga kiezen om te geloven doe ik dus morgen. Ik wil alles nog eens gelezen hebben en op individuele posts kunnen reageren. Ik neig op dit moment naar TheLight, want zijn houding voelt aan als een goedje.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Zuna

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:56:00ik
Citaat van: Wesp in Glas op 22 juli 2025, 19:52:55
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:35:43Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet

Dus even samenvattend: we hebben 2 mensen die claimen iets te maken te hebben met de wijze burger... maar er is er maar 1, dus één van de twee liegt.

En eerlijk gezegd, met deze vage hints en halfslachtige updates zonder namen, begint het voor mij nu wel te lijken alsof je vooral bezig bent om de aandacht van jezelf af te schuiven. Want ik begin sterk te vermoeden dat jij die eerste WB-claim — met die conversiewolfvraag — gewoon zelf verzonnen hebt.

Als je echt helderheid wilt scheppen, dan wordt het nu toch echt tijd om namen te noemen. Want zonder openheid blijven we in cirkels draaien en voedt dat alleen maar het wantrouwen.
Laat maar horen wie wat zegt — dan kunnen we pas echt iets met die info.

Groetjes,
Kris Kraslot
(geen wijze burger, maar wel niet op z'n achterhoofd gevallen)

ik heb nu een naam genoemd van degene waarvan ik nu eigenlijk 90% zeker dat die liegt. de ander in kwestie ga ik uit bescherming tegen een welp niet noemen. als dat mezelf verdacht maakt dan is dat maar zo. een slechtje gaat volgens mij op dit punt niet faken dat er maar 1 wb is

Huh maar een ZW is toch altijd goed? Hoe overweeg je in hemelsnaam dat een slechtje niet gaat faken? Het is je ZW?
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Thelight288

Citaat van: Zuna op 23 juli 2025, 00:24:14
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:56:00ik
Citaat van: Wesp in Glas op 22 juli 2025, 19:52:55
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:35:43Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet

Dus even samenvattend: we hebben 2 mensen die claimen iets te maken te hebben met de wijze burger... maar er is er maar 1, dus één van de twee liegt.

En eerlijk gezegd, met deze vage hints en halfslachtige updates zonder namen, begint het voor mij nu wel te lijken alsof je vooral bezig bent om de aandacht van jezelf af te schuiven. Want ik begin sterk te vermoeden dat jij die eerste WB-claim — met die conversiewolfvraag — gewoon zelf verzonnen hebt.

Als je echt helderheid wilt scheppen, dan wordt het nu toch echt tijd om namen te noemen. Want zonder openheid blijven we in cirkels draaien en voedt dat alleen maar het wantrouwen.
Laat maar horen wie wat zegt — dan kunnen we pas echt iets met die info.

Groetjes,
Kris Kraslot
(geen wijze burger, maar wel niet op z'n achterhoofd gevallen)

ik heb nu een naam genoemd van degene waarvan ik nu eigenlijk 90% zeker dat die liegt. de ander in kwestie ga ik uit bescherming tegen een welp niet noemen. als dat mezelf verdacht maakt dan is dat maar zo. een slechtje gaat volgens mij op dit punt niet faken dat er maar 1 wb is

Huh maar een ZW is toch altijd goed? Hoe overweeg je in hemelsnaam dat een slechtje niet gaat faken? Het is je ZW?

Klopt ik was ook gewoon 100% zeker, maar wilde op dat punt nog niet dat iedereen wist dat ik Zvw was, dat hoefde slecht eigenlijk niet te weten, maar dat maakt nu niet meer uit. Ik wilde wel laten blijken dat ik geen echte twijfel had dat waterwork slecht is. Als goedje ga ik niet liegen over info, maar om niet gelijk alles openbaar te maken lijkt me meer dan logisch

@Falsifica eens dat welpen opvragen ook nuttig is. Maar ik vind netwerken opbouwen ook belangrijk. Ik vond het een meerwaarde om te hebben om te weten of ik waterwork kon vertrouwen of niet als er meerdere WBs in het spel hadden gezeten had ik hem sowieso vertrouwd. Maar nu weet ik ook dat die dus slecht is. Als ik wist hoeveel welpen er waren wat dan? Oke als er nul waren kon je makkelijker rol claimen. Maar zou sowieso voorzichtig zijn na nacht 3 kan het ook veiliger. Als er niet WB opgevraagd was, was er nu helemaal nog geen duidelijk aanknopingspunt voor een slechtje

Zuna

Citaat van: Aintgotrhythm op 22 juli 2025, 22:33:15Ik neig er ook naar om TL te geloven. Mede omdat hij en Waterwork elkaar goed kennen en elkaar vaker benaderen. Ik denk niet dat dit een gevalletje kat in het nauw is van TL maar dat het hele verhaal van TL toch klopt. Mijn stem gaat dan ook nu naar Waterwork.

Het is inderdaad te logisch om een grote hoax te zijn. Verbaast me dat WW ook de hele claim ontkent. Heeft WW nog elders geclaimd?

TL, WW, Fannie en Adriaan kennen elkaar wel goed heb ik begrepen. Probeert WW van degenen af te komen die door de façade prikken? Moest Fannie daarom weg? Heeft Fannie geclaimd bij WW?

Ik begin me allemaal dingen af te vragen
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

BloodWolf14

Even de TL/WB discussie in kort
samengevat:
- TL meldt dat hij een WB heeft die 1 Conversiewolf zegt (#245)
- Ik stel mijn vraagtekens bij de WB en waarom die naar Thelight stapt (#247)
- Carnage stelt dat dit té toevallig is (#248)
- Beertje gelooft TL niet (#249)
- LW (LustigeWolf) geeft aan dat het, indien niet waar, een slechtje is dat Elias in slecht daglicht wil zetten (#253)
- Waterwork doet alsof hij nergens vanaf weet(?) en zegt dat we de claim niet direct voor waarheid moeten aannemen en vraagt zich af waarom Thelight is gekozen (#255)
- Falsifica wil de WB niet laten controleren (#256)
- Rampposi stemt TL los van deze discussie (#259)
- Rythm stemt mee op Light omdat ze denkt dat hij Elias in een slecht daglicht probeert te zetten (#264)
- Ramp is het eens met Rythm over Light (#270)
- Light claimt een 2e WB te hebben die zegt dat er maar 1 WB is (#271)
- Light gooit Waterwork openbaar als 1e WB, die dus zou liegen (#272)
- Wesp trekt dit 2e verhaal in twijfel (#274)
- Master vraagt om de naam van de 2e WB, ofwel in Dt dan privé (#275)
- Waterwork ontkent ooit WB te hebben geclaimd (#277)
- Master stemt op Light
- JarJar blijft redelijk neutraal en wacht af (#281)
- Chaos springt mee op Light en trekt zijn verhaal in twijfel. Stemt ook op Light (#283)
- LW vind het verhaal te vaag worden en stemt daarom mee (#284)
- Light claimt zvw te zijn met de we WB (#286)
- LW neigt naar geloven, maar wil dat de zvw zich meldt bij bijvoorbeeld Elias (#287)
- Waterwork vraagt om de 2e zielsverwant/WB (#288)
- JarJar stemt Light omdat het overkomt als een slechtje in het nauw en verwacht meer betrouwbare info voor hij wisselt (#293)
- Wesp meldt helemaal niets meer te vertrouwen (#297)
- Elias neigt naar Light te geloven (#304)
- Beertje doet een 180 en gelooft Light nu na meer uitleg? Stemt ook mee op Waterwork nu (#306)
- Ik stem mee op Waterwork omdat het verhaal van Light te ver gezocht is als wolfje denk ik (#307)
- Rythm doet ook een 180 en neigt nu ook Light te geloven en switcht daarom van stem (#308)
- Falsifica distantieert zich enorm en wil nog geen kant kiezen (#309)
- Zuna uit enorm veel twijfel, maar lijkt Light wel te geloven (#312)
[close]

Volgens mij heb ik hierin alles genoemd wat tot zover relevant is in deze discussie.

@Beertje en @Aintgotrhythm wat heeft jullie van mening doen veranderen? Ik vind die 180 vrij bijzonder van jullie beiden. Allebei eerst heel snel klaarstaan om Thelight te judgen zonder de WB claim ook maar ergens lijken te willen geloven, om na meer informatie toch wel mee te willen gaan?

@LustigeWolf je geeft in #287 aan dat Thelight dit niet netjes heeft aangepakt, maar zoals ik het lees is hij continu gepusht om meer info omdat hij zelf stemmen ving met dit verhaal. Hij heeft echter een WB claim openbaar gemaakt, wat je als goedje direct zou doen. Als je geen reden hebt om die claim in twijfel te trekken, waarom dat dan niet delen? Daar waren spelers als Carnage, Beertje en Rythm het kennelijk niet mee eens. Wat denk jij van die drie?

En het niet willen delen van een zielsverwant snap ik volledig. Is alleen maar jezelf een extra lekker hapje maken voor de wolven. Die hele informatie is door andere goedjes(?) eruit getrokken. Zonde.

Ik vind tot zover LW en Wesp het beste uit de discussie komen. Beiden lijken oprecht te willen weten wat er aan de hand is en wie er vertrouwt kan worden. LW's stem op Light vind ik hierin passen.

Falsifica die expres nog geen kant wil kiezen voelt als te gespeeld neutraaltje. Ik weet niet wat ik hiervan denk.

Chaos en Master-Guy komen mij hierin slecht naar voren. MG om de reden dat hij heel veel informatie (beide WB claims) openbaar wil hebben. Laten we het welpjes nog makkelijker maken ::)
Chaos om de reden dat ze snel meespringt op Light. @CarnageRazor kun jij wellicht bevestigen dat Chaos al eerder Light verdacht dan haar Dt-post? Ik doe de gok dat jij het meeste contact met haar hebt. Misschien dat iemand anders dat verhaal nog kan bevestigen?

Ondertussen lijkt het mij in ieder geval zeker dat of Waterwork of Light + zvw? slechtjes zijn. Vandaag een 50/50 tussen deze twee, waarbij ik neig naar Waterwork als slechtje die een heel ongelukkige speler heeft gekozen om fake bij te claimen.

BloodWolf14

Sheesh okay die post is veel langer dan ik dacht.

Hopelijk geeft dit voor de minder actieven een duidelijk beeld om wat mee te kunnen doen.