Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Master-Guy

Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 20:30:44
Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39Welkom bij de grote verzamelpost van Zuna  :) Ik heb eindelijk de tijd gevonden om alles bij te lezen en mijn gedachtes te delen  ;D  Dus hier gaan we, op volgorde van de spelerslijst die in dit spel staat:
Zuna heeft duidelijk een lijn cafeïne gesnoven en is toen op een typ-marathon gegaan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het leest als een bijbel. Inhoudelijk zit er zeker logica in, al schreeuwt het ook: 'Ik wil niet gelyncht worden, kijk hoe hard ik werk!'

Kan inhoudelijk niet reageren voor Zuna, maar wel bevestigen dat deze manier van posten vroeger vaker gebeurde als er veel bij te lezen was. Meestal was het als we het idee kregen dat het spel ten einde zou lopen, maar dit is dan ook eene vreemd potje ^^

Thelight288

Mensen die mij beetje kennen weten dat ik echt niet zo snel zou breken als slechtje. Dus waarom zou ik nu zonder reden waterwork onder de bus gooien. Ik wilde dit liever niet openbaar hebben, maar Ik ben zielsverwant. mijn zielsverwant is de andere wijze burger. ik wilde niet gelijk argwaan wekken bij waterwork en wilde nog opties overwegen wat we wilde opvragen als wijze burger meerdere zou kunnen. Dit heeft die gedaan aangezien de echte WB mijn zielsverwant is geloofde ik diegene en heb ik waterwork geout dit was dus niet met een risico dat hij ontkent helpt nu wel zeker te zijn. als mensen mij echt niet geloven hoop ik dat een priester uit kan bieden. als die er is hoop ik dat die dit op waterwork kan gooien of mij des noods

LustigeWolf

Ah, daar hebben we het hoor. De grote openbaring. Niet zomaar een wijze burger... maar een zielsverwante wijze burger! Je zou bijna denken dat we naar een spin-off van GTST zitten te kijken. Hoe weten we dat we het hier niet over een bloedgebroederd wijs wolfje hebben?

Ik wil best geloven dat je geen slechtje bent, maar als je nu oprecht bent, dan is je timing ongelukkig, je communicatie onhandig, en je verhaal... rommelig. Het voelt alsof je steeds net een extra puzzelstukje op tafel gooit, precies genoeg om door te kunnen, maar nooit genoeg om echt vertrouwen te wekken.

Misschien is het een idee dat jouw zielsverwant zich meldt bij Elias (die is bewezen geen welp). Zo kunnen we bevestigen dat dit geen briljante baddie-move is. En als het wél een baddie-play blijkt te zijn, dan hebben we gelijk twee vliegen in één klap. Zelfs als het priesterdrankje dan op de verkeerde persoon wordt gegooid, is het in elk geval niet verspild.

Waterwork

Als jouw "Zielsverwant" zich even meld hebben we gelijk het 2e slechtje te pakken

Zuna

Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 20:30:44
Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39Welkom bij de grote verzamelpost van Zuna  :) Ik heb eindelijk de tijd gevonden om alles bij te lezen en mijn gedachtes te delen  ;D  Dus hier gaan we, op volgorde van de spelerslijst die in dit spel staat:
Zuna heeft duidelijk een lijn cafeïne gesnoven en is toen op een typ-marathon gegaan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het leest als een bijbel. Inhoudelijk zit er zeker logica in, al schreeuwt het ook: 'Ik wil niet gelyncht worden, kijk hoe hard ik werk!'

Toch een paar kritische noten:

Je zet Henk meerdere keren neer als goedje, maar ik ben benieuwd waar je dat op baseert. Persoonlijk heb ik nog weinig gezien wat mij in die richting stuurt.
Daarnaast mis ik iets over het hele wijze burger-verhaal dat vlak voor je post speelde. Dat was toch wel een momentje, en het valt op dat je daar geen woord aan vuil maakt.

Benieuwd of dat een bewuste keuze is of gewoon even ondergesneeuwd in de cafeïne rush.

@thelight288 eerst had je één wijze burger. Toen ineens twee. De tweede wist iets over de eerste. Straks zeg je nog een 3e wijze burger claim te hebben, en ga je beweren dat ze uit het oosten kwamen en onderweg zijn met goud, wierook en mirre. Maar helaas, in dit verhaal brengt niemand cadeautjes, alleen chaos, halve waarheden en paniekerige vingers die naar willekeurige spelers wijzen. Zolang dit verhaal zo vaag blijft zonder dat iemand dit kan bevestigen krijg jij mijn stem.

Henk lijkt een beetje opgegooid te worden als makkelijk lynchtarget door mensen. Henk springt een beetje door de keet heen, weet niet zo goed wat te doen lijkt het. Heeft een mentor gekregen en is dus waarschijnlijk nieuw. Ik vind de mensen die meeschapen op 'ja Henk is wel verdacht' juist verdachter.

Was hij wolf dan was hij al op zijn vingers getikt door medewolven. Was hij misschien iets doordachter.

Hij komt over als ik tijdens vroegere eerste potjes. Chaos en zoeken en proberen. Niet als slecht. Is een gevoel.

Geel is mid-neigend naar goed, maar moet ik nog mee praten.
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Thelight288

Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 21:11:31Ah, daar hebben we het hoor. De grote openbaring. Niet zomaar een wijze burger... maar een zielsverwante wijze burger! Je zou bijna denken dat we naar een spin-off van GTST zitten te kijken. Hoe weten we dat we het hier niet over een bloedgebroederd wijs wolfje hebben?

Ik wil best geloven dat je geen slechtje bent, maar als je nu oprecht bent, dan is je timing ongelukkig, je communicatie onhandig, en je verhaal... rommelig. Het voelt alsof je steeds net een extra puzzelstukje op tafel gooit, precies genoeg om door te kunnen, maar nooit genoeg om echt vertrouwen te wekken.

Misschien is het een idee dat jouw zielsverwant zich meldt bij Elias (die is bewezen geen welp). Zo kunnen we bevestigen dat dit geen briljante baddie-move is. En als het wél een baddie-play blijkt te zijn, dan hebben we gelijk twee vliegen in één klap. Zelfs als het priesterdrankje dan op de verkeerde persoon wordt gegooid, is het in elk geval niet verspild.

waarom zou ik gelijk al mijn kaarten op tafel leggen? ik wil toch ook niet dat de wolven dat gelijk weten. als dat raar is dan verwacht ik van iedereen een rolclaim  :D grapje natuurlijk, maar ja ik wist ook niet van te voren dat ik ineens verdacht zou worden

Thelight288

toen waterwork wijze burger claimde had ik al mijn bedenkingen, maar opzich had het gekund, vandaar dat we ervoor gekozen hadden wijze burgers op te vragen, was dat 2 of meer kon ik waterwork vertrouwen was dat maar 1 dan wisten we dat hij loog. zelf aantal conversies opvragen en het was ook 1 geweest had ook niks gezegd

Thelight288

sorry maar dit is echt ongeloofelijk ik geloof niet dat iedereen die op mij stemt wolf is, maar waterwork is 100% zeker slecht, maar nee ik moet perse liegen???

JarJarBling

Citaat van: JarJarBling op 22 juli 2025, 20:17:53
Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39JarJarBling
Wil expliciet geen BM zijn. Hij zegt expliciet ook: ik hoef niet in een team te belanden. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Roept dat hij makkelijk beinvloedbaar is, Neutraal/offboardje op zoek naar makkers? Dan het volgende: een ervaren speler die brult 'als ik een wolfje was'. Een wolf denkt wel 3 keer na en bijt op zijn tong. Ik vind dit positief. Heel licht. Ik introduceer de kleur geel!

Heey heey,
even recht zetten dat mijn ervare speler status vooral komt van 14 jaar terug komt toen ik nog op een andere acount hier spellen speelde en sinds te vaak inactief werd uit gestuurd. + mijn deelname aan het De mol spel tijdens corona (en daar veel post hebt gemaakt). dus helemaal niet veel ervaring eigelijk. maar wel vereerd!

ik hoop dat geel naar de goede kant leund ipv orangje en rood. Maar ik ben momenteel "makkleijk" beinvloedbaar ben sinds meeste van jullie niet percoonlijk genoeg ken om jullie pre game strategieen te ontcijferen van kattenkwaad van dit spel. (maar ik heb hier mijn onderzoek naar wat gedaan dus daar kom ik wat bete uit.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

voor de rest, was ik van plan men stem op @thelight288 te zetten al deze ochtend. mensen met wie ik gestuurd heb kunnen dit beramen. voornamelijk omdat ik denk dat het wolven team te goed aan doet om de "ruzie" tot stand te houden en het hele maar het kan geconverteerd en g/s koppeltje hoog te houden. zodat we niet verder kijken naar andere info.

Maar ik ben nu miss toch eerder afwachtend sinds het verhaal met @Waterwork. ik snap niet goed namelijk waarom de 2de persoon niet de leugenaar kon zijn? dus ik ben afwachtend maar men pijlen staan nog lichtjes op thelight. maar zoals eerder vernoemt ben ik beïnvloedbaar waarom dit niet het geval moet zijn. ik ben zeer berijd om overtuigt te worden van men onjuistheid.

this little boy out.  8)

Sorry @thelight288 ken je niet goed dus ik moet het enkel hebben van dit spel. maar vind het toch allemaal een beetje te  last minute oplossing van je verhaal. dus komt meer over als een slechtje in het nauw. Maar detlain in morgen pas dus ik ben nog berijd te wisselen, met meer vertrouwbare informatie.

Chaosimsystem_

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:21:36toen waterwork wijze burger claimde had ik al mijn bedenkingen, maar opzich had het gekund, vandaar dat we ervoor gekozen hadden wijze burgers op te vragen, was dat 2 of meer kon ik waterwork vertrouwen was dat maar 1 dan wisten we dat hij loog. zelf aantal conversies opvragen en het was ook 1 geweest had ook niks gezegd

Maar je wist toch van dag één de rol van je zvw? Dus toen waterwork met die claim kwam dan had je daar toch gelijk iets over kunnen zeggen. Je geloofde de claim omda

Chaosimsystem_

(perongeluk op enter gedrukt, excuses.)

omdat er twee wijze burgers konden zijn? Even voor meer informatie, want nu klinkt het als één rommeltje om je te verdedigen.

LustigeWolf

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:18:39
Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 21:11:31Ah, daar hebben we het hoor. De grote openbaring. Niet zomaar een wijze burger... maar een zielsverwante wijze burger! Je zou bijna denken dat we naar een spin-off van GTST zitten te kijken. Hoe weten we dat we het hier niet over een bloedgebroederd wijs wolfje hebben?

waarom zou ik gelijk al mijn kaarten op tafel leggen? ik wil toch ook niet dat de wolven dat gelijk weten. als dat raar is dan verwacht ik van iedereen een rolclaim  :D grapje natuurlijk, maar ja ik wist ook niet van te voren dat ik ineens verdacht zou worden

De kaarten hoeven helemaal niet op tafel. Maar wel in handen van iemand die algemeen vertrouwd wordt. Dat hoeft geen publieke claim te worden, enkel een check op de achtergrond om het verhaal geloofwaardiger te maken.

En weet je wat me ineens opvalt? Hoe bijzonder toevallig het is dat de neppe wijze burger uitgerekend jou wist te vinden... terwijl jij zielsverwant bent met de echte. Als dat klopt, dan moet Waterwork wel een zesde zintuig hebben, alleen dan eentje die hem de afgrond in werkt.

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 21:21:36toen waterwork wijze burger claimde had ik al mijn bedenkingen, maar opzich had het gekund, vandaar dat we ervoor gekozen hadden wijze burgers op te vragen, was dat 2 of meer kon ik waterwork vertrouwen was dat maar 1 dan wisten we dat hij loog. zelf aantal conversies opvragen en het was ook 1 geweest had ook niks gezegd
Je hebt bij de eerste mededeling ook niet gemeld dat je eventueel twijfelde aan de uitspraak van de wijze, dat kwam pas na de verdenkingen

Wesp in Glas

Dus even samenvatten hé, want het wordt allemaal wat warrig:

Eerst claim je dat er een wijze burger bij je is geweest die het aantal conversiewolven heeft opgevraagd.
Vervolgens beginnen mensen daaraan te twijfelen — fair enough — en ineens is er een tweede wijze burger die het aantal wijze burgers heeft opgevraagd. En jij claimt dat die eerste WB dan dus gelogen heeft, en je gooit 'm zo hup onder de bus.

Maar mensen blijven aan je twijfelen, en dan is die tweede WB opeens je zielsverwant, en moeten we nu geloven dat jij sowieso goed bent?
Het zou toch zomaar kunnen dat jullie gewoon een g/s-koppel zijn. Dat zou dit gedraai en de plotselinge loyaliteit ook verklaren.

Aan de andere kant... zou Waterwork ook heel goed een fake WB kunnen zijn. Maar die play snap ik dan niet echt. Waarom zou je dat als slechtje doen op dit moment?
Kortom: ik vertrouw het allemaal voor geen meter — geen van beide eigenlijk.

Groetjes,
Kris Kraslot
(fan van logica, bloemen én Bassie en Adriaan)

Thelight288

Citaat van: LustigeWolf op 22 juli 2025, 21:33:42

De kaarten hoeven helemaal niet op tafel. Maar wel in handen van iemand die algemeen vertrouwd wordt. Dat hoeft geen publieke claim te worden, enkel een check op de achtergrond om het verhaal geloofwaardiger te maken.

En weet je wat me ineens opvalt? Hoe bijzonder toevallig het is dat de neppe wijze burger uitgerekend jou wist te vinden... terwijl jij zielsverwant bent met de echte. Als dat klopt, dan moet Waterwork wel een zesde zintuig hebben, alleen dan eentje die hem de afgrond in werkt.

Je hebt bij de eerste mededeling ook niet gemeld dat je eventueel twijfelde aan de uitspraak van de wijze, dat kwam pas na de verdenkingen

ja dat is enorm pech voor waterwork. Ik wilde nog geen argwaan wekken bij waterwork want hij dacht dat ik hem vertrouwde ik wilde nog wat informatie lospeuzelen. zoals hij noemde henkpatat ook verdacht, misschien makkelijke lynch had al 2 stemmen. ik zie henk dus minder snel wolf zijn. een medewolf noemen als die al 2 stemmen heeft is gevaarlijk

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op 22 juli 2025, 21:34:26

Dus even samenvatten hé, want het wordt allemaal wat warrig:

Eerst claim je dat er een wijze burger bij je is geweest die het aantal conversiewolven heeft opgevraagd.
Vervolgens beginnen mensen daaraan te twijfelen — fair enough — en ineens is er een tweede wijze burger die het aantal wijze burgers heeft opgevraagd. En jij claimt dat die eerste WB dan dus gelogen heeft, en je gooit 'm zo hup onder de bus.

Maar mensen blijven aan je twijfelen, en dan is die tweede WB opeens je zielsverwant, en moeten we nu geloven dat jij sowieso goed bent?
Het zou toch zomaar kunnen dat jullie gewoon een g/s-koppel zijn. Dat zou dit gedraai en de plotselinge loyaliteit ook verklaren.

Aan de andere kant... zou Waterwork ook heel goed een fake WB kunnen zijn. Maar die play snap ik dan niet echt. Waarom zou je dat als slechtje doen op dit moment?
Kortom: ik vertrouw het allemaal voor geen meter — geen van beide eigenlijk.

Groetjes,
Kris Kraslot
(fan van logica, bloemen én Bassie en Adriaan)

sorry ik erger me er misschien teveel aan. ik snap dat het voor jullie niet 100% duidelijk is, waterwork drong ook aan om het te delen dus ik hoopte dat die nog geen gevaar zag dat ik hem al mogelijk niet vertrouwde want hij kon nog meer dingen zeggen waar iets uit te halen is. dat is toch ook logisch dat ik dat eerst probeer? als ik dan hier op dt gaat zetten dat ik t al niet vertrouw gooi ik mijn ruiten in om nog informatie uit hem te krijgen. met mijn zielsverwant was al in de achtergrond aan de gang, maar dat gesprek gaat ook niet allemaal in 10 minuten. die wilde eerst mogelijk ook conversie opvragen, maar ik had zelf liever het aantal wijze burgers. @Beertje had ik trouwens contact mee waar ik in pm ook al aangaf dat ik de bron niet vertrouwde voor ik hier de stemmen kreeg. dat was ongelukkige timing voor mij. maar dat betekend niet dat ik lieg