Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Rampposi

Citaat van: Aintgotrhythm op 22 juli 2025, 19:28:44
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:25:59ik probeer elias toch niet verdacht te maken? hij is bewezen beul en kan alleen slecht zijn door conversie, maar ik ga daar echt niet op lynchen, ik vind alleen onmogelijk en 0% gevaarlijke woorden om te gebruiken. zoals ik zei ik acht de kans heel klein dat elias geconverteerd is. het is echter niet onmogelijk

Maar door hier zo op te blijven hameren heb ik wel het idee dat je hem vast klaarstoomt voor een eventuele latere lynch. "De kans is niet 0% dus voor nu geen prioriteit, maar..." Een beetje dat verhaal. (Oke, nu ga ik echt!)
Precies dit dus.

Thelight288

Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet

Thelight288

Ik heb nog even alles overwogen

Waterwork kwam iets voor 1 naar mij toe met de melding wb te zijn. we kennen elkaar goed dus ik wantrouwde de info niet meteen. Wat me eigenlijk ook opviel is dat Waterwork gelijk heftig reageerde privé toen er al twijfels getrokken werden aan de claim. dan rond 18:00 had ik een berichtje van een andere speler die ook een wb kende, omdat die het niet vertrouwde heeft die zijn wb het aantal wbs laten opvragen. Ik was nog benieuwd hoe dit ging lopen. Dit plus met dat ik de andere speler dit ook niet zo snel zie verzinnen al ken ik deze niet zo goed als waterwork. Lijkt het mij verstandig waterwork te lynchen

Master-Guy

Citaat van: Rampposi op 22 juli 2025, 19:30:56
Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39123berber
Wil expliciet geen BM zijn en geeft aan dat zijn stem in PM te halen valt, apart. Vindt Henk verdacht, terwijl die als een goedje zonder achterban rondstuitert in het DT. Snel getrokken conclusie. Verdedigt Berber Beertje door BWs stem te callen?
Oké, sorry voor deze tussenkomende snelle post maar hier móét ik even snel op inhaken, zal zo dadelijk verder reageren.

Hoe weet jij zo zeker dat Henk een goedje zonder achterban is? Is dit een geval van TMI en weet je dat omdat hij niet op je wolvenboard met jou zit?

Even iets beter lezen Rampposi ;-)
Zuna haalt hier een spreekwoord aan, dit is geen verdenking of uiting van informatie.

Wesp in Glas

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:35:43Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet

Dus even samenvattend: we hebben 2 mensen die claimen iets te maken te hebben met de wijze burger... maar er is er maar 1, dus één van de twee liegt.

En eerlijk gezegd, met deze vage hints en halfslachtige updates zonder namen, begint het voor mij nu wel te lijken alsof je vooral bezig bent om de aandacht van jezelf af te schuiven. Want ik begin sterk te vermoeden dat jij die eerste WB-claim — met die conversiewolfvraag — gewoon zelf verzonnen hebt.

Als je echt helderheid wilt scheppen, dan wordt het nu toch echt tijd om namen te noemen. Want zonder openheid blijven we in cirkels draaien en voedt dat alleen maar het wantrouwen.
Laat maar horen wie wat zegt — dan kunnen we pas echt iets met die info.

Groetjes,
Kris Kraslot
(geen wijze burger, maar wel niet op z'n achterhoofd gevallen)

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:35:43Oke ik heb nog meer nieuws. Ik heb nu een 2e WB of iig iemand die een 2e kent binnen naar aanleiding van de claim in het topic. En deze heeft het aantal wijze burgers opgevraagd, daar was het antwoord 1 van. Ik denk dus inderdaad dat de eerste claim niet waar is. ik zie niet in waarom nu een slechtje 2e wb zou claimen om de eerste eruit te gooien. want als het niet klopt is die de sjaak. Ik overweeg nog even wie ik het meeste geloof, maar ik denk dat mijn eerste bron zelf conversiewolf mogelijk is en dus op de lynch moet

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:47:47Ik heb nog even alles overwogen

Waterwork kwam iets voor 1 naar mij toe met de melding wb te zijn. we kennen elkaar goed dus ik wantrouwde de info niet meteen. Wat me eigenlijk ook opviel is dat Waterwork gelijk heftig reageerde privé toen er al twijfels getrokken werden aan de claim. dan rond 18:00 had ik een berichtje van een andere speler die ook een wb kende, omdat die het niet vertrouwde heeft die zijn wb het aantal wbs laten opvragen. Ik was nog benieuwd hoe dit ging lopen. Dit plus met dat ik de andere speler dit ook niet zo snel zie verzinnen al ken ik deze niet zo goed als waterwork. Lijkt het mij verstandig waterwork te lynchen

Dus je weet van 2 claims van Wijze Burger, dropt meteen in het discussietopic dat één van deze claims van Waterwork zou komen ook al wantrouwde je Waterwork niet meteen, en ken je de andere persoon minder goed?

Misschien is het verstandig om ook de 2e naam bij iemand kenbaar te maken, omdat jij nu jezelf lunchtarget maakt door te zeggen dat je kennis hebt? Zou bijna zeggen drop ook de 2e naam hier in publiek zodat we allemaal onze eigen conclusies kunnen trekken, maar ik had liever gezien dat je beide namen niet hier had gedropt maar in de DM van iemand

Thelight288

ik
Citaat van: Wesp in Glas op 22 juli 2025, 19:52:55

Dus even samenvattend: we hebben 2 mensen die claimen iets te maken te hebben met de wijze burger... maar er is er maar 1, dus één van de twee liegt.

En eerlijk gezegd, met deze vage hints en halfslachtige updates zonder namen, begint het voor mij nu wel te lijken alsof je vooral bezig bent om de aandacht van jezelf af te schuiven. Want ik begin sterk te vermoeden dat jij die eerste WB-claim — met die conversiewolfvraag — gewoon zelf verzonnen hebt.

Als je echt helderheid wilt scheppen, dan wordt het nu toch echt tijd om namen te noemen. Want zonder openheid blijven we in cirkels draaien en voedt dat alleen maar het wantrouwen.
Laat maar horen wie wat zegt — dan kunnen we pas echt iets met die info.

Groetjes,
Kris Kraslot
(geen wijze burger, maar wel niet op z'n achterhoofd gevallen)

ik heb nu een naam genoemd van degene waarvan ik nu eigenlijk 90% zeker dat die liegt. de ander in kwestie ga ik uit bescherming tegen een welp niet noemen. als dat mezelf verdacht maakt dan is dat maar zo. een slechtje gaat volgens mij op dit punt niet faken dat er maar 1 wb is

Waterwork

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:47:47Ik heb nog even alles overwogen

Woow ben je serieus? Ga je mij nu onder de bus gooien omdat het te heet onder je voeten wordt. Ik ben helemaal niet naar je toegekomen met een WB claim dus dat is echt totale bs.

Thelight288

Citaat van: Waterwork op 22 juli 2025, 19:56:29

Woow ben je serieus? Ga je mij nu onder de bus gooien omdat het te heet onder je voeten wordt. Ik ben helemaal niet naar je toegekomen met een WB claim dus dat is echt totale bs.

dit maakt het duidelijk dankjewel :)

Thelight288

Citaat van: Master-Guy op 22 juli 2025, 19:55:33

als ik dat doe ben ik lunch en is de wb ook dood dus dat helpt niks. maar nu waterwork het ontkent ben ik 100% zeker dat die slecht is

Dus je weet van 2 claims van Wijze Burger, dropt meteen in het discussietopic dat één van deze claims van Waterwork zou komen ook al wantrouwde je Waterwork niet meteen, en ken je de andere persoon minder goed?

Misschien is het verstandig om ook de 2e naam bij iemand kenbaar te maken, omdat jij nu jezelf lunchtarget maakt door te zeggen dat je kennis hebt? Zou bijna zeggen drop ook de 2e naam hier in publiek zodat we allemaal onze eigen conclusies kunnen trekken, maar ik had liever gezien dat je beide namen niet hier had gedropt maar in de DM van iemand

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 20:01:19als ik dat doe ben ik lunch en is de wb ook dood dus dat helpt niks. maar nu waterwork het ontkent ben ik 100% zeker dat die slecht is

Bijzonder hoe dat het veiligstellen van kennis "niks helpt".
Gaf expres geen naam bij wie je het moest neerleggen, maar wilde vooral dat *iemand* de kennis had voordat jij zou sterven.

JarJarBling

Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39JarJarBling
Wil expliciet geen BM zijn. Hij zegt expliciet ook: ik hoef niet in een team te belanden. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Roept dat hij makkelijk beinvloedbaar is, Neutraal/offboardje op zoek naar makkers? Dan het volgende: een ervaren speler die brult 'als ik een wolfje was'. Een wolf denkt wel 3 keer na en bijt op zijn tong. Ik vind dit positief. Heel licht. Ik introduceer de kleur geel!

Heey heey,
even recht zetten dat mijn ervare speler status vooral komt van 14 jaar terug komt toen ik nog op een andere acount hier spellen speelde en sinds te vaak inactief werd uit gestuurd. + mijn deelname aan het De mol spel tijdens corona (en daar veel post hebt gemaakt). dus helemaal niet veel ervaring eigelijk. maar wel vereerd!

ik hoop dat geel naar de goede kant leund ipv orangje en rood. Maar ik ben momenteel "makkleijk" beinvloedbaar ben sinds meeste van jullie niet percoonlijk genoeg ken om jullie pre game strategieen te ontcijferen van kattenkwaad van dit spel. (maar ik heb hier mijn onderzoek naar wat gedaan dus daar kom ik wat bete uit.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

voor de rest, was ik van plan men stem op @thelight288 te zetten al deze ochtend. mensen met wie ik gestuurd heb kunnen dit beramen. voornamelijk omdat ik denk dat het wolven team te goed aan doet om de "ruzie" tot stand te houden en het hele maar het kan geconverteerd en g/s koppeltje hoog te houden. zodat we niet verder kijken naar andere info.

Maar ik ben nu miss toch eerder afwachtend sinds het verhaal met @Waterwork. ik snap niet goed namelijk waarom de 2de persoon niet de leugenaar kon zijn? dus ik ben afwachtend maar men pijlen staan nog lichtjes op thelight. maar zoals eerder vernoemt ben ik beïnvloedbaar waarom dit niet het geval moet zijn. ik ben zeer berijd om overtuigt te worden van men onjuistheid.

this little boy out.  8)

Thelight288

Citaat van: Master-Guy op 22 juli 2025, 20:16:55
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 20:01:19als ik dat doe ben ik lunch en is de wb ook dood dus dat helpt niks. maar nu waterwork het ontkent ben ik 100% zeker dat die slecht is

Bijzonder hoe dat het veiligstellen van kennis "niks helpt".
Gaf expres geen naam bij wie je het moest neerleggen, maar wilde vooral dat *iemand* de kennis had voordat jij zou sterven.

Ik dacht dat je openbaar bedoelde. Iemand weet wie de ander is

Chaosimsystem_

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:57:57
Citaat van: Waterwork op 22 juli 2025, 19:56:29

dit maakt het duidelijk dankjewel :)

Sorry hoor maar de eerste wb trok ik al in twijfel omdat het te toevallig was dat na Falsifica zijn wb post ineens iemand ermee kwam aanzetten. Dus stond je bij mij ook al op mijn lijst met verdachten en dat je dan ineens Waterwork erop gooit zonder harde bewijzen? Natuurlijk die 1 conversiewolf konden we al bijna zeker van zijn dat die erin zou zitten. Zie ook niet echt een sterk argument tegen waterwork buiten dat jij 90 procent zeker bent en die andere persoon die je niet zo goed kent die geef je gelijk? Zijn er dan meer dingen want je praat jezelf alleen maar meer in de problemen zo?

LustigeWolf

Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39Welkom bij de grote verzamelpost van Zuna  :) Ik heb eindelijk de tijd gevonden om alles bij te lezen en mijn gedachtes te delen  ;D  Dus hier gaan we, op volgorde van de spelerslijst die in dit spel staat:
Zuna heeft duidelijk een lijn cafeïne gesnoven en is toen op een typ-marathon gegaan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het leest als een bijbel. Inhoudelijk zit er zeker logica in, al schreeuwt het ook: 'Ik wil niet gelyncht worden, kijk hoe hard ik werk!'

Toch een paar kritische noten:

Je zet Henk meerdere keren neer als goedje, maar ik ben benieuwd waar je dat op baseert. Persoonlijk heb ik nog weinig gezien wat mij in die richting stuurt.
Daarnaast mis ik iets over het hele wijze burger-verhaal dat vlak voor je post speelde. Dat was toch wel een momentje, en het valt op dat je daar geen woord aan vuil maakt.

Benieuwd of dat een bewuste keuze is of gewoon even ondergesneeuwd in de cafeïne rush.

@thelight288 eerst had je één wijze burger. Toen ineens twee. De tweede wist iets over de eerste. Straks zeg je nog een 3e wijze burger claim te hebben, en ga je beweren dat ze uit het oosten kwamen en onderweg zijn met goud, wierook en mirre. Maar helaas, in dit verhaal brengt niemand cadeautjes, alleen chaos, halve waarheden en paniekerige vingers die naar willekeurige spelers wijzen. Zolang dit verhaal zo vaag blijft zonder dat iemand dit kan bevestigen krijg jij mijn stem.