Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Waterwork

Ik snap de twijfel over deze claim wel maar en ik vind dat we dit ook niet direct voor waarheid moeten aannemen. Is dit on Elias in een slecht daglicht te zetten als slechtje of is hij/zij/hen echt een WB en wilt dat iedereen op de hoogte is van een conversiewolf in ons midden. Waarom het aan Thelight verteld word geen idee maar misschien heeft die een reden daarvoor

Falsifica

Tja, voor nacht 3 wil ik niet een WB laten controleren, laten we op zijn minst wachten tot een eventuele welp niet meer kan moorden. En daarna wil ik wel meer informatie.
Tot die tijd ben ik van mening dat of er wel of niet een conversiewolf is, het er inderdaad even niet tot doet.

Want laten we eerlijk wezen, ik ging hier toch al van uit. En ik denk dat op 23 spelers, zoals ik al eerder zei, iedereen hiervan uit ging. Het enige wat we hieruit winnen, als de informatie klopt, is dat er dus maar 1tje van rondloopt. Wat ikzelf al een prettigere gedachte vind.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Rampposi

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 23:16:58Ik heb geen informatie. Maar heb wel al op Elias gestemd.

De bewezen beul heeft de nacht overleeft en de verkozen bm na 14 pagina's discussieren is dood. Ik acht de kans groot dat het plan van de wolven was Fannie te lunchen en Elias te converteren. De kans dat Fannie Elias als opvolger zou kiezen, vind ik groot.

Deze stem hoeft geen definitieve stem te zijn, die kan ik nog wijzigen als ik niet meer achter deze theorie sta of een betere optie zich voordoet hier.
Ik snap heel goed je redenatie, maar jij weet net als ik dat logischerwijs de eerste burgemeester nooit het einde haalt in een spel van 16+ mensen.

Rampposi

Citaat van: Waterwork op 22 juli 2025, 08:36:13Allereerst bedankt Fannie voor het gunnen van de BM. Kijkend naar de afgelopen dag twijfel ik tussen bepaalde mensen. Eerst Elias dat je zogenaamd bewezen goed bent en dat elke keer herhaalt daar gaan mij nekharen van overeind staan. Omdat je in mijn ogen nog steeds een goed slecht koppel kan zijn of geconventeerd. De laatste stem van Henkpatat vind ik ook heel eigenaardig dus misschien zijn hun wel samen een koppel. Ik twijfel heel erg tussen deze 2 maar ga ook even iedereen analyseren en ga dan mijn stem bepalen

In geen enkele wereld zou je deze speeldag, de eerste lynch, op Elias stemmen. Daar haal je niet genoeg informatie uit. Vorige speldag bewezen Beul. Ja, hij kan geconverteerd zijn nacht 1. Maar dan ga je er dus van uit dat:
1. Er een conversiewolf in het spel zit.
2. Er bij de wolven is gedacht dat er genoeg informatie te halen viel bij Elias (hij zegt nu zelf dat niemand naar hem toe is gekomen, als hij daarover liegt, horen we dat vanzelf wel).
3. Dat er na de yeti oproep en alle rolclaims die zijn verteld op dag 1 er ALSNOG geen Yeti naar buiten is gekomen (of dat de yeti naar buiten is gekomen, en de actie 50% kans had op mislukken)
4. De wolven deze hypothese niet gaan gebruiken om iemand (Elias) permanent verdacht te laten lijken en gewoon iemand anders te converteren.

Rampposi

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 11:21:14Ik denk niet dat elias slecht is, maar ben het hier niet helemaal mee eens. Stel er is op jou verzoek idd een yeti buiten geweest, kan die ook een bescherming hebben dwars gezeten, De kans dat hij geconverteerd is is heeeel klein , maar niet 0%
Bij deze heb jij mijn voorlopige stem.

BloodWolf14

Citaat van: Rampposi op 22 juli 2025, 19:10:24Bij deze heb jij mijn voorlopige stem.
Hoe is dat reden om te stemmen?

Rampposi

Citaat van: Chaosimsystem_ op 22 juli 2025, 11:56:11[...]
Fannie is dood al is dit zeer jammer al valt me op dat ze al een vervangende burgemeester had gekozen dus moest ze voelen dat ze wel is lunch kon zijn of is dit iets wat ze altijd doet?
[...]

Ik weet niet of ze dit altijd doet, maar ik weet wel dat normaalgesproken dit dan in hetzelfde bericht geplaatst wordt, wat nu niet het geval is. Soms (gebeurt niet nog steeds @harde kern) stuurt de spelleider prive nog snel een appje tijdens de verwerking en vraagt voor een opvolger, om deze dan alsnog, zonder dat de bm meer informatie heeft verkregen na de dood, deze te kiezen als opvolger. Dit zou dan sowieso een vereiste moeten hebben dat fannie aanwezig/online was rond de nachtverwerking.

Zuna

Welkom bij de grote verzamelpost van Zuna  :) Ik heb eindelijk de tijd gevonden om alles bij te lezen en mijn gedachtes te delen  ;D  Dus hier gaan we, op volgorde van de spelerslijst die in dit spel staat:

123berber
Wil expliciet geen BM zijn en geeft aan dat zijn stem in PM te halen valt, apart. Vindt Henk verdacht, terwijl die als een goedje zonder achterban rondstuitert in het DT. Snel getrokken conclusie. Verdedigt Berber Beertje door BWs stem te callen?

Aintgotrhythm
Stemt op Fannie (bewezen goed) als BM. Had niet goed opgelet op de rollenlijst, dat er maar 1 welptype kan zijn, wat ik positief zie, een slechtje gaat wel checken wat voor offboardjes er zijn. Gaat later tegen de schenen van Falsifica schoppen, zo van 'vind je me nu een wolf? Ik ben het met BW eens'. Ik vind deze speler voorzichtig groen opvallen.

Beertje
Laat erg veel mogelijkheid open om kont te draaien. Elias BM was een aarzel, maar nu wel ok dus Beertje stemt op hem als BM. En even later keihard tegen zichzelf ingaan (MG benoemde dit al). Beertje vindt post van BW wolfs en wijst naar mogelijk twee wolven WW en BW. Volgens MG heeft Beertje vóór lunch 1 al volle vertrouwen van een speler, apart.

Beulgemeester
Wilde graag BM zijn, heeft slechts 15 berichten. Ik kan dus niet peilen of dit hem/haar wel/geen wolf maakt. Logische ontevredenheid dat mensen niet switchen naar Elias als BM. Dat vind ik wel positief.

Bloodwolf
Vindt Elias meteen wolfs. Geeft MG pluspuntjes (mogelijk verbond?), AGR krijgt ook pluspuntjes. BW deelt snel pluspuntjes uit, een wolf doet dat mijns inziens minder zodat iedereen aanvalbaar blijft. Of BW wil witte pootjes halen. Ik kan het niet peilen, kleurloos

CarnageRazor
Stemde op Fanneke als BM, Fanneke is dood en was goed. Heeft Carnage Fanneke opgegeten om er goed uit te zien? Of is dit een reden waarom we pro Carnage kunnen zijn? Ik ben in dubio. Achter de schermen is deze speler wel bezig maar eigenlijk brengt hij niet veel nieuws. Oranje.

Chaosimsystem
Stemt Fanniek als BM. Is BMstemmen gaan natellen, snugger. Probeert daar wat in te zoeken. Vind ik allesbehalve wolfs. Helaas te weinig gezegd om echt een oordeel te hebben. Voor nu nog kleurloos.

EliasTheBest
Begon het spel met meteen het zwaard van damocles te laten vallen. Is dus geen beginwolf, dus ik zet hem voor nu mooi op groen. Geen reden nog om te denken dat hij de dark side heeft ontdekt.

Falsifica
Stemde op Faniek als BM, die bewezen goed is (dood). Vraagt waarom men denkt dat Fannie onbetrouwbaar is, een wolf steekt zijn/haar hand niet in het vuur voor een goedje. Daarnaast heeft Falsifica een hoop te eisen: Dat we niets naar Elias sturen, dat de Yeti buiten komt. Het feit dat Falsifica dingen dit topic in slingert vind ik positief, diens bedoeling lijkt echt te zijn om ervoor te zorgen dat nieuwe spelers niet domme fouten maken. Voorzichtig groen. Ik snap de neutraalclaim, ik verwacht niet dat dit een beginwolf is (die zoek ik eerst). Verdenkt LustigeWolf inene. Hapt op Beertje + Elias als koppel.

HenkPatat
Wilde graag BM worden. Lijkt me te nieuw om erover te oordelen of hij daarom wel of geen wolf is. Wil op Falsifica stemmen als lynch omdat die neutraal claimt maar praat als wolf, beetje slecht onderbouwd. Enorme tunnelvisie op Falsifica. Heel hard. Stel je lyncht Falsifica en die is geen wolf, dan gaan alle ogen naar Henk. Een wolf is niet zo dom om de bandwagon te leiden. HenkPatat valt mij daarom positief op. Hij schreeuwt wat, ok, maar lijkt wel voor zichzelf te denken ipv voor een groep wolven.

Ingrid
Inactief

JarJarBling
Wil expliciet geen BM zijn. Hij zegt expliciet ook: ik hoef niet in een team te belanden. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Roept dat hij makkelijk beinvloedbaar is, Neutraal/offboardje op zoek naar makkers? Dan het volgende: een ervaren speler die brult 'als ik een wolfje was'. Een wolf denkt wel 3 keer na en bijt op zijn tong. Ik vind dit positief. Heel licht. Ik introduceer de kleur geel!

Kid
Inactief.

LustigeWolf
Was niet pro Fanneke als BM zoals Carnage het baseerde op een vorig potje. Als het een goedje is mag diegene geen BM zijn? LW verdedigt bipolaire Beertje (mogelijk verbond?). Hapt terug na verdenking van Falsifica, kan zowel goed als slecht zijn. Wil graag overtuigd worden om niet op Falsifica te stemmen, een wolf vraagt dat niet denk ik. Scheept wel weer mee op Falsifica. Hapt voorzichtig naar Henk, terwijl ik die goed bezig vind (deurtje open laten).

Master-Guy
Heel erg analytisch, love it. Lijkt echt op zoek te zijn, anders dan de wolven die het antwoord wel weten. Voor nu vertrouw ik hem wel, hij zegt goede dingen en lijkt niemand te beschermen. Uit allemaal verdenkingen, beetje chaotisch maar dat zie ik positief dus. Verdenkt Beertje en HenkPatat, twee mensen waar téveel mensen op zitten (schrikt mij af), dus dat is minder. Wel voorzichtig groen voor mij omdat hij echt tijd en moeite steekt vanaf het begin in het zoeken en quoten, een wolf zou dat misschien pas later doen.

NoicreC
Wuift erg snel weg dat Elias converteren slim is. Te weinig gezegd om een mening over te hebben

Rampposi
Wil expliciet geen BM zijn. Vat een beetje samen. Brengt niets nieuws. Schaap. Schaap kan wolf zijn.

TheLight288
Wilde graag erg vroeg BM worden, de BM heeft meer kans om bekeken te worden door een zienende rol (in mijn ervaring althans). Dus ik zie dit als positief. Er is in de basisrollenlijst niet een wolf die gezien wordt als niet-wolf. Noemt wat Beertje zegt over neutrale Falsifica een keer onzin.

Waterwork
Wil geen BM zijn, benoemt dit expliciet ipv mondje dicht en meehobbelen met de meute. Gaat op den duur tegen Beertje in die BWs post wolfs vindt (positief). Gaat wel weer Elias in diskrediet brengen omdat die zich vaak herhaalt.

Wesp in Glas
Noemde Elias meteen een wolf na het felle bericht, snelle niet-kloppende verdenking. Was ook niet zo fan van Faniek, bewezen dood goedje, als BM op basis van goed gespeeld vorig potje. Wil meteen rolclaims van mensen ipv kantclaims, dat zit me niet lekker.

Wat me opvalt:
Elias, Beertje en Henk spelen onder 1 hoedje omdat het vriendjes zijn

Ik vertrouw Berber het minst, mijn gevoel zegt dat niks anders. Te weinig bijdrage voor een best wel ervaren speler op de achtergrond. Ik neig dus op Berber te stemmen. Iedereen in het zwart nodig ik uit: benader me, zorg dat ik een mening over je kan hebben!
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Thelight288

Citaat van: Rampposi op 22 juli 2025, 19:10:24
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 11:21:14Ik denk niet dat elias slecht is, maar ben het hier niet helemaal mee eens. Stel er is op jou verzoek idd een yeti buiten geweest, kan die ook een bescherming hebben dwars gezeten, De kans dat hij geconverteerd is is heeeel klein , maar niet 0%
Bij deze heb jij mijn voorlopige stem.

want?

Aintgotrhythm

Na het wijze burger verhaal (waarvan ik denk dat, vanwege de timing, Thelight het nog weleens zelf verzonnen kan hebben) en de uitgelichte post die Ramposi net neerzet waar Thelight Elias inderdaad wel heel erg verdacht probeert te maken heb ik echt het idee dat hij slecht is en Elias er graag uit wil hebben. Misschien toch bang dat Elias in een goedjesnetwerkje geraakt en wil hij hier een stokje voor steken? Ik ga zo een avondje weg en kijk vanavond laat of morgen weer verder. Maar dit is mijn gevoel voor nu. Ik geef TL graag de kans om zich te verweren maar voor nu gaat ook mijn stem naar hem.

Rampposi

Citaat van: BloodWolf14 op 22 juli 2025, 14:19:13
Citaat van: Falsifica op 22 juli 2025, 13:19:53Maar met die uitleg behoed je juist dat een welp misluk welpt, niet dat mensen gewelpt worden.
Imo mocht een welp best foutief een bewezen beul welpen, zo voorkom je dat een welp wel raak schiet op iemand anders.

Dus wat is deze uitleg nou? Je maakt jezelf er niet minder verdacht door.
Ohja, want niemand hier weet dat een openbare Beul welpen niet kan? Dat argument van jou gaat alleen op als je er vanuit gaat dat iedereen dat spontaan vergeten is en is alleen handig voor de Welp als het een nieuwe speler zou zijn.

Dat zijn heel veel randvoorwaarden om mij verdacht te kunnen maken. Veel te ver gezocht.

En stel dat ik het niet gezegd had? Hadden mensen hun rol makkelijker geclaimd en kon de welp iemand anders eruit pikken? Ik snap waar je vandaan komt, maar om mij hier nu mee verdacht proberen te gaan maken... xD
Oké, maar hier vind ik wel even iets van. Want nu schuif je het wel érg makkelijk van je af.

Falsifica heeft hier echt wel een goed punt. Je hebt liever dat een welp mislukt welpt dan dat hij potentieel een doelwit kan welpen en het goed hebben. Daarnaast weet de rest ook gelijk dat het bewezen is dat er een welp is, mits het doelwit dit meld natuurlijk.

Mensen er van te voren op behoeden door te zeggen wees voorzichtig met je rol op dag 1, dat is prima. Maar dit expliciet vermelden zorgt er voor dat je hier mogelijk je hulpjes wil helpen.
Ja, het is wat controversieel om informatie achterwegen te laten over de welp die geen bewezen beulen kan welpen, maar de welp weet dit hopelijk zelf ook wel. Als je een rol krijgt en je weet niet wat die rol doet, ga je je rol lezen in de rollenlijst waar het volgende letterlijk vermeld staat:
CiteerSpelers wiens rol openbaar bevestigd is door de spelleider, kunnen niet meer vermoord worden door de welp. (als de pm van de welp verstuurd was voor de actie gepost was zal de welpmoord alsnog doorgaan)

Spreek ik mijzelf tegen in deze post? Deels. Tegensprekende post van Rampposi #1
Heb ik hier een reden voor? Ja.
De intonatie en redelijk felle (niet het juiste woord, but i hope you get what i mean), verdediging van BW laten wel wat verdenkingen van mijn kant op hem komen ja.

Thelight288

ik probeer elias toch niet verdacht te maken? hij is bewezen beul en kan alleen slecht zijn door conversie, maar ik ga daar echt niet op lynchen, ik vind alleen onmogelijk en 0% gevaarlijke woorden om te gebruiken. zoals ik zei ik acht de kans heel klein dat elias geconverteerd is. het is echter niet onmogelijk

Aintgotrhythm

Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:25:59ik probeer elias toch niet verdacht te maken? hij is bewezen beul en kan alleen slecht zijn door conversie, maar ik ga daar echt niet op lynchen, ik vind alleen onmogelijk en 0% gevaarlijke woorden om te gebruiken. zoals ik zei ik acht de kans heel klein dat elias geconverteerd is. het is echter niet onmogelijk

Maar door hier zo op te blijven hameren heb ik wel het idee dat je hem vast klaarstoomt voor een eventuele latere lynch. "De kans is niet 0% dus voor nu geen prioriteit, maar..." Een beetje dat verhaal. (Oke, nu ga ik echt!)

Thelight288

Citaat van: Aintgotrhythm op 22 juli 2025, 19:28:44
Citaat van: thelight288 op 22 juli 2025, 19:25:59ik probeer elias toch niet verdacht te maken? hij is bewezen beul en kan alleen slecht zijn door conversie, maar ik ga daar echt niet op lynchen, ik vind alleen onmogelijk en 0% gevaarlijke woorden om te gebruiken. zoals ik zei ik acht de kans heel klein dat elias geconverteerd is. het is echter niet onmogelijk

Maar door hier zo op te blijven hameren heb ik wel het idee dat je hem vast klaarstoomt voor een eventuele latere lynch. "De kans is niet 0% dus voor nu geen prioriteit, maar..." Een beetje dat verhaal. (Oke, nu ga ik echt!)

dat is niet mijn intentie, als er geen yeti buiten was en hij was beschermd dan is het idd volgens mij niet mogelijk, maar stel er is een stadium in het spel, moet kansen hoe klein het ook is niet automatisch afgeschreven worden. dat je het anders interpreteerd dat ligt dan aan jou

Rampposi

Citaat van: Zuna op 22 juli 2025, 19:17:39123berber
Wil expliciet geen BM zijn en geeft aan dat zijn stem in PM te halen valt, apart. Vindt Henk verdacht, terwijl die als een goedje zonder achterban rondstuitert in het DT. Snel getrokken conclusie. Verdedigt Berber Beertje door BWs stem te callen?
Oké, sorry voor deze tussenkomende snelle post maar hier móét ik even snel op inhaken, zal zo dadelijk verder reageren.

Hoe weet jij zo zeker dat Henk een goedje zonder achterban is? Is dit een geval van TMI en weet je dat omdat hij niet op je wolvenboard met jou zit?