Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic - “De Wals der Wanhoop”

Gestart door Falsifica, 20 juni 2025, 11:06:34

Vorige topic - Volgende topic

you-know

Ik ben wel benieuwd hoe Katz nou naar voren komt als bron van Waterworks. Is er gewoon gevraagd aan Ww of Katz zijn bron is? Want dan zou ik ook gewoon "Ja" zeggen om er van af te zijn als ik een niet echt een bron had en mezelf wil beschermen. Mocht Ww zelf meer die kant op gestuurd hebben, en de geluiden overeen komen met externe berichten, dan is het realistischer dat Katz echt de bron van Ww is.

Uiteindelijk is het een 50/50 geworden, voelt het. Ik stem voor nu op Katz.

Thelight288

Citaat van: Wazigekip op 26 juni 2025, 19:15:21Normaal gesproken is een gerichte beschuldiging in 99% van de gevallen wel kloppend. Dus persoonlijk vind ik de huidige stemming een beetje raar. Maar aangezien de keuze tussen Waterwork(de melder) en Katz(de bron) lijkt te gaan, gaat mijn stem naar Katz.

Verschil is dat er een 2e bron haar als andere rol had gezien. Nu is er duidelijk een 50/50 ja waterwork kan ook liegen over de bron

Simile

Sorry allemaal, dit wordt een korte post. Heb niet alles gelezen maar wel de samenvatting gehad van Roodhapje (thanks). Dat was voldoende om met zijn redenatie mee te gaan.

Ik duik weer terug in de chaos van vandaag.

RoodHapje

Inderdaad een 50/50 situatie dus ik ga even ontleden:

Katz
- Wat katz zegt over de gesprekken tussen hem en mij, dat klopt. Hij heeft inderdaad (echt wel laat, wat ik verdacht vond) geadviseerd dat ik Luuk benaderde. Had ik al gedaan, want omdat ik een andere ziener had, vertrouwde ik Katz niet echt helemaal (zie bij vorige stemming mijn lijstje met namen, hij was de naam die ik niet wou noemen).
- Katz ontkent met Marc te hebben gesproken. Is gewoon mogelijk.
- Iets voor Katz het ontkende kwam iemand naar me toe die stelde koppeltje (in een bepaalde vorm) met Katz te zijn en dat Katz diegene een goede rol had gezegd. En dat diegene dat geloofde.

Op dat moment moest ik er nogal om lachen eigenlijk, maar dat Katz de gesprekken volledig ontkent, maakt wel dat het mogelijk is.

Wat ik wel gek vind bij Katz is dat hij als goedje vroeger altijd heel hard op slechtjes jaagde, met gestrekt been. Ik weet niet hoe dat nu standaard is, maar dit potje heb ik het niet gezien.

Waterwork
Waterwork heeft zijn bron met hand en tand verdedigt, maar draaide toen we druk op hem zette. Maar eigenlijk wou hij de bron echt niet prijs geven. Hij wist dingen heel erg zeker, etcetc. In Whatsapp toen het vanavond duidelijk was dat het om Katz zou gaan stelde WW: als Katz liegt ben ik het vertrouwen in de mensheid verloren. Toen ik vroeg naar hun gesprekken zij hij dat ze best veel hadden gesproken. Ik vroeg naar de specifieke gesprekken, maar blijkbaar was er niks gezegd over het visoen van Nacht 1, wel dus nacht 2 (Murphy), maar verder alleen gesprekjes als: Ik ben goed, jij? Dat soort dingen. Dus totaaaaal niet een basis om iemand hard op te verdedigen en zeker te weten dat zijn ziener betrouwbaarder zou zijn dan de mijne. WW zijn verhaal kraakt hier dus.

Mijn gevoelsmatige conclusie
Marc had een bron nodig en verzon deze. Ik tuinde er vol in en trok anderen hier in mee. Ik zie nog een mogelijkheid waar ze beiden slecht zijn maar niet in contact met elkaar staan, want Katz zijn gedrag is ook niet zoals ik hem normaal ken.

Maar Waterwork zijn defensieve gedrag tov zijn bron, wat totaal niet passend is bij de gesprekken die hij en Katz volgens WW zelf hebben gehad, kloppen niet bij elkaar naar mijn idee.

Ik stem nu op WW. Sorry voor het gejojo mensen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Murphy

Oké er zit me iets niet helemaal lekker. Roodhapje geeft aan dat Katz toe heeft gegeven een danspartner te hebben. We kunnen er vanuit gaan dat dit niet ww is.
Ik snap niet goed waarom Katz dan WW als vogeltje zou gebruiken. Bovendien had die al contact met Roodhapje over de zienersactie dus had hij net zo goed hem kunnen gebruiken.
Daarnaast was WW erg fel in t verdedigen van z'n bron. We weten allemaal dat WW een gevoelsspeler is, maar vaak wel gefundeerd. Nu begrijp ik dat WW zelf ook toegeeft geen diepe/uitgebreide gesprekken met Katz gehad te hebben.
Ik denk dus dat hier meer speelt. Ik weet niet of dit betekent dat Katz goed of slecht is, maar ik heb wel besloten terug te gaan op WW.

RoodHapje

Dat is voor mij inderdaad ook een factor. Ik denk dat Katz het via mij zou spelen omdat we al contact hadden, hij mij dag 1 had bekeken en me gezien als goedje volgens hem. Waarom zou je dan een ander als bron gebruiken. Ik denk echter niet dat hij zijn partner zou kiezen, dat is te gevaarlijk.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

Waterwork

Dit is echt grote bullshit sorry RH maar ik heb ook dingen te doen in de avond zoals ik je ook verteld had maar wil wel netjes antwoord geven Katz was mijn bron die vroeg kan ik je vertrouwen ik zei ja. En hij zei waarom kan ik je vertrouwen. Ik heb toen wat rol info over mijzelf gezegd. Dat geloofde hij(nu weet ik waarom) en toen heeft hij het over Murphy verteld.

RoodHapje

Citaat van: Waterwork op 24 juni 2025, 21:40:41Oke ik heb info.
Ik heb gehoord via een vogeltje dat Murphy slecht is. Ik vertrouw deze bron best wel erg. Dus mijn stem gaat sowieso naar Murphy

Citaat van: Waterwork op 25 juni 2025, 10:09:08Ik weet bijna zeker dat ik niet wordt voorgelogen, ik vertrouw mijn bron. Ik denk dat jij zelf 1 van de zoenende rollen bent en dat dat sjamaan is en daarom samen met Murphy bloedbroeder bent.

Op basis waarvan was dit best wel erge vertrouwen dan Mark?

Awards
[close]

Waterwork

Omdat ik Bas niet zie als een speler die zulke plays maakt dat ben ik eerder gewend van andere spelers

RoodHapje

Dus jij hebt omdat je denkt dat Bas niet zulke plays maakt, dan zoiets dat mijn ziener dan sowieso bullshit is en ik bloedbroeder ben? Nee dat kan je mij niet verkopen.

Awards
[close]

Waterwork

Citaat van: RoodHapje op 26 juni 2025, 20:18:13Dus jij hebt omdat je denkt dat Bas niet zulke plays maakt, dan zoiets dat mijn ziener dan sowieso bullshit is en ik bloedbroeder ben? Nee dat kan je mij niet verkopen.

Ik heb sowieso het gevoel dat ik niks meer kan zeggen nu. Als Katz zegt dat Murphy slecht is en jij verdedigt haar met hand en tand. Dan denk ik inderdaad dat jij misschien haar koppelmaatje of bb ben ja

Thelight288

Sorry Marc, maar mn gevoel zegt toch dat jij niet helemaal klopt. Ik zie ook jullie beide slecht zijn want gevoel bij bas klopt niet. En vgm weet je best dat die zulke plays wel kan maken, dus dat voelt niet helemaal oprecht

Ingrid1234

RoodHapje

Nope. Gelukkig is niet iedereen meegeswitcht. Marc, mocht je inderdaad goed zijn, excuses dat ik er dan zo naast zat.

Awards
[close]

Wazigekip

Dus de bron was onderdeel van een g/s koppel en we hebben geen verhulde lynch. In dat geval gok ik toch op die 99% nu.