[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Amina van Zazzau[729]

Nog even ter kleine aanvulling, want een wijziging op eigen post kan niet zie ik: Indira heb ik tussen haakjes staan omdat ik die gevoelsmatig hier het voordeel van de twijfel wil geven op grond van de gegeven reden. Ik bespreek haar dus wel, maar ze staat ook wat buiten mijn eigen lijstje.

George Washington[729]

Ik heb geen idee, ik stem op degene die ik het meest wolfs over vind komen in het dtopic. Ja ik kan zwaar een foute rol claimen en hopen dat daar dan iets uitkomt, maar eerlijk gezegd is dat bij mij ook nog niet gebeurt. (Oké iemand heeft waarschijnlijk onserieus lijk geclaimt). Wat me vooral opvalt is dat hij vooral in algemeenheden blijft en eigenlijk helemaal niets zegt. Dus dat is de reden dat ik op Oda stem, voorlopig.

Als er een betere reden komt dan hoor ik dat graag.

Alexander de Grote[729]

Amina heeft wel veel pms gestuurd en wil er nog voordeel van twijfel geven, ik vind Nelson op dit moment wel meest opvallend met zijn stem terugnemen en vooral Cleopatra noemen terwijl die nog niet actief is geweest. Vind het vreemde verspreking want het zijn niet namen die op elkaar lijken. Mogelijk heeft hij contact gehad met Cleopatra en dan gok ik mogelijk wolvenboard. Het is niet een hele sterke verdenking maar dit valt wel op

Queen Elizabeth I[729]

George zijn laatste post vind ik gekkig, ik heb niet het idee dat Oda in algemeenheden vervalt. Dan nog eerder Pericles. Ook weer verantwoordelijkheid wegzetten door de 'ja als er een betere reden komt hoor ik het wel'.

Personen waar ik nu op zou stemmen zijn Pericles en George. Aangezien nog niemand op George stemt en wel op Pericles ga ik Pericles stemmen, maar ik heb ook vrede met een lynch op George.

Van @Cleopatra[729] zou ik graag nog wat input zien. Het valt idd op zoals Alexander zegt dat ze genoemd wordt door Nelson, terwijl ze nog niks gezegd heeft.

Pericles[729]

Citaat van: Queen Elizabeth I[729] op  4 juni 2024, 16:09:43
Voorlopig vallen 2 spelers mij het meest op; George Washington en Pericles.
George noemt de mensen die boventoon in de discussie voeren "verdachten". Een soort insinuatie dat dat de opties zijn om op te stemmen. Klinkt niet helemaal objectief, maar eerder om een makkelijke stem te zetten. En de vraag om uitleg waarom we zijn stem niet verdienen? Dan denk ik wat wil je daarmee dag 1 bereiken. Een beetje makkelijk om zo de verantwoordelijkheid weg te leggen bij anderen.

Pericles had nog niks gezegd, tot zijn naam genoemd wordt en dan duikt hij plots op in het DT. Met een post waarin veel zinnen staan waardoor het iets lijkt, maar eigenlijk nergens een concrete uitspraak wordt gedaan. Een beetje posten om het posten.

Uit het verhaal Amina en Lili vind ik Lili er dubieus uitkomen. Het voor slecht willen kiezen van Lili (gericht aan Amina) en de rolclaimvraag van Lili aan Indira vind ik geen pluspunten. Dus ben nog wel benieuwd wat Lili over de rolclaimvraag te zeggen heeft.

Oda Nobunaga en Napoleon Bonaparte vind ik vooralsnog positief overkomen.
als ik niks te zeggen heb zeg ik niks had ik dan nadat ik geroepen werd helemaal niets moeten zeggen in het topic vandaag beetje raar ??? ??? ???

Amina volgens mij heb ik wel gereageerd maar word ook ouder kan het ook niet terugzien wie ik wel of niet gestuurd heb vandaar maar als het niet is dan spijt mij dat!!!

wel jammer dat je niet verder uitlegt wat het was met de lijst?

ik stem op cleopatra die is nog minder aanwezig dan ik LOL :D :D :D

Indira Gandhi[729]

Buiten de situatie die er gebeurde zijn er dingen die bij Mandela die me niet lekker zitten. Zoals zichzelf tegen spreken en stemmen op de persoon die hem alles had uitgelegd voor de nacht. Zeer opmerkelijk vind ik dat wel, dus mijn stem gaat naar Mandela.

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Pericles[729] op  4 juni 2024, 13:01:58
burgemeesterverkiezingen niet zoveel veel gepraat weinig gezegd veel chatgpt!!!

tussen amina lili mandela wel gek! Zou daar wat tussen zitten?!?

snap niet helemaal wat het is iets met klantclaim maar ook slecht in de lijst? @Amina wat bedoel je?

vraag is hoeveel goed hoeveel slecht en wat zeggen we daaruit. Lastig...

Lili verdenkt Amina maar komt daar pas mee nadat Nelson iets zegt?

Amina lang verhaal snap het niet helemaal eerlijk gezegd...

Napoleon ook veel vragen weinig zeggen, wat vind je zelf? ??? ??? ???

denk nog even na wie mijn stem krijgt  O0 O0 O0

Ik probeer toch gewoon bevorderlijk te discussiëren.
En wou weten wat jullie dachten van deze discussie, het is tenslotte een discussie spel?

Ik vind het wel opmerkelijk dat je zo uit je slof schiet.
Omdat ik dat dan gewoon vraag.

Vervolgens een snelle stem op Cleo omdat die nog stiller dan jezelf is, vind eigenlijk ook niet bevorderlijk.

Je was uiteindelijk wel vrij snel in je antwoorden. Wat dus wel betekend dat je DT goed in de gaten houdt.

Daarom gaat mijn stem op deze moment naar Pericles.

Nelson Mandela[729]

Citaat van: Alexander de Grote[729] op  4 juni 2024, 18:10:33
Amina heeft wel veel pms gestuurd en wil er nog voordeel van twijfel geven, ik vind Nelson op dit moment wel meest opvallend met zijn stem terugnemen en vooral Cleopatra noemen terwijl die nog niet actief is geweest. Vind het vreemde verspreking want het zijn niet namen die op elkaar lijken. Mogelijk heeft hij contact gehad met Cleopatra en dan gok ik mogelijk wolvenboard. Het is niet een hele sterke verdenking maar dit valt wel op

Ik dacht toch echt dat ik een post van haar had gezien, maar dat is een foutje van mij. Ook ik heb wat moeite met de namen hier uit elkaar te houden. Buiten dat is dit echt een vage reden.
Ik bedoelde Napoleon, niet Cleopatra, en dan wel deze post:

Citaat van: Napoleon Bonaparte[729] op  3 juni 2024, 20:00:03
Akkoord hiermee, ik heb een beetje het gevoel wie het luidst roept. Maar alsnog is dit wel info die ik meeneem naar het uiteindelijke stemmen.

Ik vind het ook niet vreemd dat wanneer je dag 1 een rol claim uit of vraagt dit op dr gegooid wordt.
En misschien is dat ook gewoon zijn/haar bedoeling. Om te kijken wat er beweegt. Maar ik denk dat de kans klein is dat je hier een slechtje mee ontmaskerd.
Hoe mijn hoofd hier Cleopatra van heeft gemaakt geen idee, wel was dit net de pagina ervoor en wou inhaken op een eerdere post op de discussie waar ik het mee eens was.

Indira: Wat zit jou niet lekker precies? Want je geeft geen redenatie. Op wie stem ik en wie heeft mij alles uitgelegd? Ik vind jouw posts verwarrend. Want dit is gewoon makkelijk meeschapen zonder enige redenatie. Wil jij verdacht zijn of waar ben je precies mee bezig?  XD

Ik ga zo even nog eens alles nalezen en dan mijn verdachten op een rijtje zetten om dan te stemmen. :)

Nelson Mandela[729]

Ik heb alles nog eens nagelezen en denk dat ik genoeg heb om een stem te zetten.

Mijn stem zal in ieder geval niet gaan naar Lili', Amina, Lauaki, Napoleon en Dzjengis Khan. Ik heb van deze spelers tot nu toe inzet gezien en objectief meedenken met de discussie.

Sinds ik mijn stem heb weggehaald op Lili', heb ik 3 stemmen op mij gekregen. Dit nadat ik duidelijk heb aangegeven waarom ik vroeg stemde en ook waarom ik die stem weer weg heb gehaald.

Pedro geeft aan dat hij me verdacht vind, omdat ik 2 spelers op dtopic gooi die elkaar aan het uitlokken waren en mij daarin (ongevraagd) hadden betrokken. Daarna stemt hij op me, zonder verder met mij in gesprek te gaan. Hij pleegde hier de misdaad die hij zelf claimde dat ik deed. Heel naar.
Toen ik om verduidelijking vroeg, kreeg ik die niet meer. Pedro, had jij liever dat ik bleef stemmen op een van hen en zoja, waarom?

Maar dit voelde als een aanzetje voor Alexander en Indira om snel te volgen. Met als enige reden dat ik de verkeerde speler noemde in een anoniem spel met 17 nieuwe namen. Geen onderbouwing verder niks. Geen contact met me opnemen, gewoon snel stemmen en hopen op meer volgers.

Het is jammer dat ik niet vaker kon stemmen, maar ik snap jullie stemmen echt niet. Wat heb ik precies gedaan hier, buiten actief meedoen aan de discussie en pogingen doen wolven te vinden? Ik heb onderbouwd met elk standpunt wat ik bedoelde.

Indira, je hebt geprobeerd stilletjes Lili' en Amina te verdenken zonder dat het opviel. Toen ik hen erop gooide, hoopte ik dat ze tegenstrijdige verhalen gingen roepen - zodat ik hieruit kon kiezen wie van hen liegt.
Echter is dit niet wat is gebeurd, waardoor ik ze nu voorzichtig lijk te kunnen vertrouwen.

Het is opvallend dat jullie op mij stemmen op het schrijven van een verkeerde naam, maar vervolgens Indira negeren in tot 2 keer toe iets fout vermelden. Tevens kwamen de stemmen op mij pas nadat ik aangaf op haar te willen stemmen. Wat ik toen nog niet gedaan had.

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 10:27:49
Amina heb ik totaal niet verdacht gemaakt. Ze had een verklaring voor het verhaal.
Napoleon zei terecht dat dit bullshit is.

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 11:13:27
Amina heeft wel uitgewisseld ik vermoed aan haar tekst om haar uit te horen, waar ze claimde bij Amina voor slecht te willen kiezen.
Dit klopt ook niet, het is Amina die claimde voor slecht te willen kiezen tegen Lili'. Zoals ik al zei.

Ik vind dat ik inmiddels genoeg bewijs heb om op jou te stemmen, dus bij deze. ;)

Alexander de Grote[729]

Citaat van: Nelson Mandela[729] op  4 juni 2024, 21:15:34
Ik heb alles nog eens nagelezen en denk dat ik genoeg heb om een stem te zetten.

Mijn stem zal in ieder geval niet gaan naar Lili', Amina, Lauaki, Napoleon en Dzjengis Khan. Ik heb van deze spelers tot nu toe inzet gezien en objectief meedenken met de discussie.

Sinds ik mijn stem heb weggehaald op Lili', heb ik 3 stemmen op mij gekregen. Dit nadat ik duidelijk heb aangegeven waarom ik vroeg stemde en ook waarom ik die stem weer weg heb gehaald.

Pedro geeft aan dat hij me verdacht vind, omdat ik 2 spelers op dtopic gooi die elkaar aan het uitlokken waren en mij daarin (ongevraagd) hadden betrokken. Daarna stemt hij op me, zonder verder met mij in gesprek te gaan. Hij pleegde hier de misdaad die hij zelf claimde dat ik deed. Heel naar.
Toen ik om verduidelijking vroeg, kreeg ik die niet meer. Pedro, had jij liever dat ik bleef stemmen op een van hen en zoja, waarom?

Maar dit voelde als een aanzetje voor Alexander en Indira om snel te volgen. Met als enige reden dat ik de verkeerde speler noemde in een anoniem spel met 17 nieuwe namen. Geen onderbouwing verder niks. Geen contact met me opnemen, gewoon snel stemmen en hopen op meer volgers.

Het is jammer dat ik niet vaker kon stemmen, maar ik snap jullie stemmen echt niet. Wat heb ik precies gedaan hier, buiten actief meedoen aan de discussie en pogingen doen wolven te vinden? Ik heb onderbouwd met elk standpunt wat ik bedoelde.

Indira, je hebt geprobeerd stilletjes Lili' en Amina te verdenken zonder dat het opviel. Toen ik hen erop gooide, hoopte ik dat ze tegenstrijdige verhalen gingen roepen - zodat ik hieruit kon kiezen wie van hen liegt.
Echter is dit niet wat is gebeurd, waardoor ik ze nu voorzichtig lijk te kunnen vertrouwen.

Het is opvallend dat jullie op mij stemmen op het schrijven van een verkeerde naam, maar vervolgens Indira negeren in tot 2 keer toe iets fout vermelden. Tevens kwamen de stemmen op mij pas nadat ik aangaf op haar te willen stemmen. Wat ik toen nog niet gedaan had.

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 10:27:49
Amina heb ik totaal niet verdacht gemaakt. Ze had een verklaring voor het verhaal.
Napoleon zei terecht dat dit bullshit is.

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 11:13:27
Amina heeft wel uitgewisseld ik vermoed aan haar tekst om haar uit te horen, waar ze claimde bij Amina voor slecht te willen kiezen.
Dit klopt ook niet, het is Amina die claimde voor slecht te willen kiezen tegen Lili'. Zoals ik al zei.

Ik vind dat ik inmiddels genoeg bewijs heb om op jou te stemmen, dus bij deze. ;)

Ik heb wel een reden gegeven. Ik denk dat jij mogelijk de fout heb gemaakt omdat je een board met Cleopatra deelt. Oke nu ik je reactie heb gelezen vind ik wel oprecht klinken en die fout kan je ook zomaar maken. Maar vond het wel opvallend en vind dat helemaal niet gek dat dat benoemd werd

Lauaki Mamoe[729]

Oké er is veel gebeurd sinds mijn laatste post. Aangezien het een ding lijkt wil ik alvast excuses maken voor eventuele fout getypte namen, fout gebruik van hij/zij en door elkaar genoemde namen. Ik doe mijn best maar ik kan al die namen echt niet onthouden, ze zijn veel te ingewikkeld. Ik kan mijn eigen naam geeneens onthouden. Maargoed, dat gezegd hebbende.

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het idee heb dat Lil en Amina twee goedjes (danwel oprechte neutraaltjes) zijn die de boel een beetje op stelten wilden zetten en reacties uit wilden lokken. Voor nu zie ik dit als iets positiefs, aangezien het zeker voor een eerste lynch lekker veel teweeg heeft gebracht. Nelson vind ik in dat opzicht ook positief, omdat hij het aan het licht gebracht heeft. Ik vraag me namelijk af wat er gebeurt was als er geen derde partij bij betrokken was, of ze dit dan achter de schermen verder hadden uitgevochten of niet. Verder heb ik gebaseerd op dt danwel pb contact wel een goed gevoel bij Oda en Dzjengis

Citaat van: Napoleon Bonaparte[729] op  3 juni 2024, 20:00:03
Dus misschien kunnen we ons nu focussen op de feiten, we zijn dag 2? joehoe?

Welke feiten heb je het hier precies over?

Mijn eigen stem zal naar Indira gaan. Ik had al gezegd dat ik haar niet vertrouwde, maar de rest van het dt maakt het er niet beter op. Veel is al gezegd door anderen. Onder andere het zichzelf tegenspreken, het feit dat ik het idee kreeg dat ze op Nelson stemde puur gebaseerd op 'ohnee ik heb stemmen ik moet iemand anders stemmen die ook al meerdere stemmen heeft'. Ook had ik al lichte kriebels na het eerste pb contact, waarbij ze mij vroeg voor welke alliantie ik speelde. Ik zei dat ik goed was, waarop Indira zei dat ze voor goed speelde. Dit vind ik toch een rare woordkeuze, je bent goed of niet, alleen neutraaltjes of slechtjes 'spelen' goed/voor goed, tot ze dat niet meer doen.

Verder vind ik George ook nog verdacht, eigenlijk voornamelijk vanwege dit:
Citaat van: George Washington[729] op  3 juni 2024, 22:54:34
Voorlopig merk ik vooral, dat ik hier weinig wijs uit kan maken. Misschien dat ik snel op één van de verdachten stem om in ieder geval iets te creëren. Misschien kunnen jullie hier allemaal uitleggen, waarom jullie mijn vote niet willen hebben?
Ik vind dit een beetje een rare verwoording. Waarom willen ze je vote niet? Nou waarschijnlijk omdat ze niet gelyncht willen worden. Dus hij vraagt dit en leunt verder zelf lekker achterover en laat de rest het opknappen.

Lauaki Mamoe[729]

Ik weet trouwens niet of ik eroverheen heb gekeken, maar heeft er al iemand iets vernomen van Cleopatra? Ik zie haar naam namelijk wel al een paar keer voorbijkomen, ook in de discussie, maar volgens mij heeft ze nog niks gepost? Zijn er mensen die al pb contact met haar gehad hebben en het idee krijgen dat ze het dt echt actief aan het negeren is? Want dat is natuurlijk ook wel een beetje raar..

Indira Gandhi[729]

Daarom mijn stem dus je blijft hangen in je verhaal. Jij hebt ze op dt gegooid. Jij had alle informatie dus sorry ik denk niet dat wij dan niet zouden mogen speculeren.

Dan zeg je op mij al te willen stemmen hebben, maar stemde eerst op Lili en nu jij in gevaar komt stemt die vlug op mij. Dus als iedereen meeschaapt heeft die het goed uitgespeeld.

Liliʻuokalani[729]

Indira Gandhi (ik,  Dzjengis, Nelson)
Cleopatra (Oda Nobu, Pericles, Lauki)
Nelson (Pedroll, Alexander Grote, Indira)
Pericles (Amina, Queen Elizabeth, Napoleon)
Oda Nobu (George)

Ik vind de stemwissel van Lauaki opvallen, omdat het de meerderheid van Indira afhaalt. Dat er zoveel alternatieven zijn, geeft mij het gevoel dat er met wat meer zekerheid wel ergens een slechtje tussen Indira, Cleo en Nelson zat die moest worden beschermd.

Oda Nobunaga[729]

Een late stemwissel is volgens mij zo goed als nooit vanuit een goedje ingezet. Dit voelde dus echt willens en wetens pericles eruit stemmen en indira beschermen. Toevallig is er een sjamaan uit, maar als ik het zo zie klinkt het als een sjamaan zonder contact. Tenzij er nog een goede uitleg komt. Voor nu neig ik dan ook naar een van die twee.