[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Liliʻuokalani[729]

Ze zei ook niet dat het om het infotopic van dit spel ging. Ik verwijs naar een ander spel waar het wel zo is <3

Allereerst wil ik jullie bedanken dat er al wat stemmen op mij staan. Met nog wat stemmen erbij beloof ik zoveel verbetering voor Wakkerdam! Inzet en toewijding zijn de sleutels tot succes. Neem regelmatig pauzes om fris en gefocust te blijven. Alle kleine stappen die we zetten, brengen ons dichter bij onze doelen. Samenwerken en communiceren zijn essentieel voor ons team. Samen, met mij als burgemeester, word alles beter. Laat niemand twijfelen aan jullie capaciteiten. Er zijn altijd uitdagingen, maar samen kunnen we het. Constant verbeteren is onze kracht. Houd de kwaliteit hoog, ik zal jullie scherp houden.

Cleopatra[729]

Gegroet mede invloedrijke personen,
Het zal u allen niet verbazen dat ik stem op Julius Ceasar. Volgens de geschiedenisboeken is dit immers een sterke partner voor mij en mijn land.

Als u mij nu wil excuseren, dan ga ik mij weer baden in Ezelinnenmelk

Queen Elizabeth I[729]

Dear friends,

I would like to announce that my alliance is still neutral. Good as well as bad alliances are welcome to contact me.

Talk to you soon.

Yours Sincerely,

Queen Elizabeth I

Lili&#699;uokalani[729]

Nou, ChatGPT heeft zich vannacht wel bewezen zeer onbetrouwbaar te zijn...

Nelson Mandela[729]

Prima nacht, Orc dood is super! Wel jammer van het koppel.  :"(

Ik wil het even openbaar over iets hebben.
Voor de nacht kreeg ik een rare pm van Liliʻuokalani. Die claimde dat Amina had gezegd dat ik moest worden opgesloten door een slotenmaker.
Ik heb geen contact gehad met Amina. Ik vraag me af of dit gewoon een sluwe welp-tactiek is om mij te ondervragen.
Erachter komen op deze wijze of ik opgesloten moest worden, of ik een actie had en op deze manier mijn rol te achterhalen.

Zolang er nog niemand naar voren wordt geschoven door een eventueel vogeltje, ga ik mijn stem alvast gelijk op Liliʻuokalani zetten. Jullie (met voorkeur Liliʻuokalani en Amina, maar iedereen natuurlijk) mogen met mij in discussie gaandoor mij uitleg te geven wat jullie wilden bereiken. Mijn stem is nog geen gegeven iets, maar als jullie uitleg me niet bevalt, wel.

Lili&#699;uokalani[729]

Ik heb Slotenmaker geclaimed en Amina heeft jou naam genoemd at random. Dat vond ik eigenaardig, dus ik heb contact inderdaad gezocht. Dan te beginnen dat Amina flink pushed dat we beiden slecht moeten worden (zij claimed ook neutraal) maakt de optelsom dat ze op dit moment mijn nummer één verdachtte is. Al helemaal omdat ze nu bij anderen haar neutraalclaim achterwegen laat en goed wil claimen.

PedroII van Brazilië[729]

vind het zeer vreemd dat een ork gelunched is, deze heeft toegang tot het wolvenboard dus waarom zouden ze die lunchen?

PedroII van Brazilië[729]

Vanwege mijn hoge leeftijd en ondode toestand waarin ik ben gebracht om een spel te spelen, heb ik een bril nodig en lees ik niet zo goed. Al weet ik niet of met rottende ogen een bril genoeg is waarschijnlijk heb ik zelfs geen ogen meer. Maar goed laten we ervan uitgaan dat ik ogen heb en deze dus niet goed werken.

Daarnaast begrijp ik Nederlands niet volledig. Hierdoor had ik niet door dat er nog een dode was die ook nog eens verliefd was.

Negeer mijn vorige post en vergeef mij. De schaamte weegt reeds zwaar op mijn hart.

Oda Nobunaga[729]

Ork dood is prima, scheelt weer wat nachtdoden, ik denk in dit geval dat we dankjewel yeti kunnen zeggen.
Willem heb ik niet gesproken, ik weet dus niet of er een extra reden is hem te lunchen naast random. Heeft iemand hem wel gesproken en was daar mogelijk informatie uit op te halen?

Het verhaal over Lili en Amina vind ik wel gek, ik heb Amina wel gesproken, en die leek bij mij juist goed te claimen, tenzij ik verkeerd tussen de regels heb gelezen.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat extra uitleg vanuit Amina.

Amina van Zazzau[729]

Dan bij deze Ik denk dat hier vooral het gezegde 'that escalated quickly' van toepassing is.
Ik heb het spel afgelopen speldag al gestart door aan een behoorlijk aantal spelers een bericht uit te sturen (als ik kijk naar mijn PM box dan heb ik 11 spelers een bericht gestuurd). Mijn claims wisselen tussen goed, neutraal en niet ter tafel gekomen, net hoe het dat gesprek uitkwam.

De diepgang per gesprek wisselt nogal natuurlijk en in gesprek met Lili kreeg ik de vraag om een kantclaim, maar wel eentje waar slecht in de lijst stond. Ik besloot om eens te stoken en te stellen dat als ik kon kiezen, ik wel voor slecht wilde gaan. Die voorkeur is altijd leuk en in ieder spel verschilt het per situatie in hoeverre die wel of niet slim blijkt. Met dat zinnetje insinueerde ik ook direct neutraal te zijn die slecht-contact wilde hebben. Lili antwoordde er hetzelfde in te staan en wel slecht-contact te willen hebben, wat logisch is. Een rolclaim in beide richtingen volgde op haar verzoek (zij Slotenmaker, ik Pyromaan) en ik kreeg toen 2 vragen:
1) wie zal ik opsluiten? (gesteld als 'ik weet niet wat ik met mijn actie wil doen' (parafrasering))
2) Wil je vannacht iemand afbranden? (met als redenatie dat slechtjes ons dan makkelijk konden vinden)

Zo direct vragen om zomaar iemand af te branden (en gezien aantallen is een goedje raken daar vele malen groter dan een slechtje) vond ik best apart, wat mij het gevoel gaf met een slechtje te praten. Om die reden reageerde ik iets later met een voorstel voor haar actie, namelijk Nelson, terwijl ik mijn eigen actie nog even binnen zou houden. Nelson was een speler die niet inactief was, maar met een stempost en een enkele discussiepost wel een van de minder actieve. Ik had Nelson verder niet gesproken en ik wilde vooral eens kijken hoe Lili zou reageren.

Haar reactie was vrij fel en ze vroeg me meermaals naar de redenatie erachter en ik gaf haar dezelfde redenatie als ik hierboven had, zonder het stukje dat ik haar wilde testen. 10 minuten voor de deadline kreeg ik de vraag of ik Nelson anders niet wilde afbranden.

Nu we hier zijn, zie ik dat Lili het gehele verhaal al met Nelson gedeeld had voorafgaand aan de nacht en dat is voor mij een argument dat sterk voor Lili spreekt, in tegenstelling tot mijn eerdere gevoel over haar. Mijn eigen plan was om Lili gedurende deze speldag nog uit te horen over andere spelers (ook met het oog op een eerste random lynch) om zo beter in kaart te brengen waar mogelijke wolven zouden zitten. Dus zodoende: 'that escalated quickly'.

Indira Gandhi[729]

Wat mij opvalt is dat Amina en Lili wel heel hard de aandacht nemen.

Amina heb ik ook gesproken zij claimde bij me neutraal. Wat raar is in mijn opzicht is dat ze twee kanten claimt en ze nu alleen onrust aan het zaaien is.

Lili' vroeg direct achter rolclaim wat ik nogal snel vond (zeker eerste speldag), met nog genoeg gevaren onder ons. Zij ziet er weinig gevaar in wat me wel beangstigd zeker met een rolclaim open op dt.

Lili&#699;uokalani[729]

Wat mij opvalt is dat de rest wel heel hard achterover leunt, Ghandi. Niet te hard leunen, anders breekt jullie rugleuning misschien ooit een keertje af...

Lauaki Mamoe[729]

Ik krijg hier heel erg het gevoel dat we hier te maken hebben met twee spelers die allebei niet vies zijn van mensen uitlokken, wat toch wat verdacht gedrag vanuit jezelf vereist.. Als je dan iemand gaat uitlokken die tegelijkertijd jou probeert uit te lokken, krijg je al snel dat je elkaar verdenkt. Dit resulteert dan weer in nog meer uitlok/verdacht gedrag, wat inderdaad snel escaleert. Ik vraag me dus af of we hier niet te snel richting Lili/Amina kijken.

Hoe Indira op deze hele discussie reageert vind ik eigenlijk veel interessanter. Hij noemt ze allebei een beetje vagelijk. Neemt geen harde positie in, maar geeft wel allebei een licht duwtje in de rug. Dit vind ik dan weer verdacht.

Alexander de Grote[729]

Het kan dat amina aan het uitlokken was, maar ik zie ook wel de mogelijkheid dat ze idd mensen naar slecht probeerde te krijgen. Ik vind ook wel opvallend hoeveel mensen dit gelijk weg willen wuiven. Het is dag 1 en het is meer dan een stem gebasseerd op niets

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Alexander de Grote[729] op  3 juni 2024, 17:54:48
Het kan dat amina aan het uitlokken was, maar ik zie ook wel de mogelijkheid dat ze idd mensen naar slecht probeerde te krijgen. Ik vind ook wel opvallend hoeveel mensen dit gelijk weg willen wuiven. Het is dag 1 en het is meer dan een stem gebasseerd op niets

Akkoord hiermee, ik heb een beetje het gevoel wie het luidst roept. Maar alsnog is dit wel info die ik meeneem naar het uiteindelijke stemmen.

Ik vind het ook niet vreemd dat wanneer je dag 1 een rol claim uit of vraagt dit op dr gegooid wordt.
En misschien is dat ook gewoon zijn/haar bedoeling. Om te kijken wat er beweegt. Maar ik denk dat de kans klein is dat je hier een slechtje mee ontmaskerd.

Dus misschien kunnen we ons nu focussen op de feiten, we zijn dag 2? joehoe?