Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Ik weet niet wie jij bent, maar dat maakt niet uit, moeten overleven

Gestart door adriaan, 31 mei 2024, 12:42:37

Vorige topic - Volgende topic

Amina van Zazzau[729]

Citaat van: Napoleon Bonaparte[729] op  3 juni 2024, 20:00:03
...

Ik vind het ook niet vreemd dat wanneer je dag 1 een rol claim uit of vraagt dit op dr gegooid wordt.
En misschien is dat ook gewoon zijn/haar bedoeling. Om te kijken wat er beweegt. Maar ik denk dat de kans klein is dat je hier een slechtje mee ontmaskerd.

Dus misschien kunnen we ons nu focussen op de feiten, we zijn dag 2? joehoe?

Mijn bedoeling was absoluut slechtjes vinden. Dat lukt zeker niet altijd (maar soms ook wel) en in mijn optiek is het beter dan niets doen. Ik zie vaak genoeg spelers die op dag 3 pas een beetje tot leven komen en dat vind ik zelf wat zonde, dus ik ben gewoon meteen begonnen met spelen.

George Washington[729]

Voorlopig merk ik vooral, dat ik hier weinig wijs uit kan maken. Misschien dat ik snel op één van de verdachten stem om in ieder geval iets te creëren. Misschien kunnen jullie hier allemaal uitleggen, waarom jullie mijn vote niet willen hebben?

Oda Nobunaga[729]

Ik vind het huidig vooral weer een typische eerste lynchdag. Er wordt iets opgegooid, het gaat alleen daarover en een halve groep blijft op de achtergrond.

Indien beide goed zijn zullen slechte leiders onder ons zich lekker op de achtergrond gaan houden, want waarom een kleur kiezen als beide kleuren in dit geval hen goed uitkomt. Je hebt hooguit altijd de overactieve leider die hier alsnog mee zal doen met het gesprek, maar geen duidelijke keus maakt. Daar vind ik nu zelf George in opvallen.

Citaat van: Napoleon Bonaparte[729] op  3 juni 2024, 20:00:03
Ik vind het ook niet vreemd dat wanneer je dag 1 een rol claim uit of vraagt dit op dr gegooid wordt.
En misschien is dat ook gewoon zijn/haar bedoeling. Om te kijken wat er beweegt. Maar ik denk dat de kans klein is dat je hier een slechtje mee ontmaskerd.

Dus misschien kunnen we ons nu focussen op de feiten, we zijn dag 2? joehoe?

Ok Napoleon, welke feiten zijn dit en welke conclusies wil jij hieraan hangen? Zelf zie ik weinig feiten behalve de dode spelers en de rollen van hen, die feiten leveren mij echter geen conclusies op waar ik iets mee kan.

Zelf heb ik het gevoel dat het goedjes zijn die aan het uitlokken zijn en de slechtjes een beetje op de achtergrond zweven, mijn stem zal dan ook naar een van hen gaan.

Nelson Mandela[729]

Ik heb in pm beiden kanten te horen gekregen. Dit voelde als een cross-verhoor. Ik kon geen leugens zien aan beiden kanten. Dus ik ben het eens met de stelling van Cleopatra dat het hier waarschijnlijk om twee goedjes gaat. Ik heb mijn stem daarom weggehaald.

Ik ga waarschijnlijk stemmen op Indira, voor een post die ik een wolf makkelijk zie maken. Deze post noch verdedigd, noch verdenkt. En zegt dus eigenlijk intern niets dat toevoegt, maar wel genoeg om de twee in een kwaad daglicht te zetten.

Het feit dat dit opvallend genoeg is om al een speler een reactie erop te krijgen en een stem te krijgen, maar Indira nog niet de moeite heeft genomen hierop in te gaan, is voor mij bevestigend nu al dat ze zich niet onterecht verdacht voelt. Een goede speler zou met onderbouwende argumenten komen, wat Lil' en Amina wel deden (ongeacht of ze echt goed zijn, zekerheid heb ik natuurlijk nooit).

PedroII van Brazilië[729]

Citaat van: Nelson Mandela[729] op  4 juni 2024, 08:34:56
Ik heb in pm beiden kanten te horen gekregen. Dit voelde als een cross-verhoor. Ik kon geen leugens zien aan beiden kanten. Dus ik ben het eens met de stelling van Cleopatra dat het hier waarschijnlijk om twee goedjes gaat. Ik heb mijn stem daarom weggehaald.

Ik ga waarschijnlijk stemmen op Indira, voor een post die ik een wolf makkelijk zie maken. Deze post noch verdedigd, noch verdenkt. En zegt dus eigenlijk intern niets dat toevoegt, maar wel genoeg om de twee in een kwaad daglicht te zetten.

Het feit dat dit opvallend genoeg is om al een speler een reactie erop te krijgen en een stem te krijgen, maar Indira nog niet de moeite heeft genomen hierop in te gaan, is voor mij bevestigend nu al dat ze zich niet onterecht verdacht voelt. Een goede speler zou met onderbouwende argumenten komen, wat Lil' en Amina wel deden (ongeacht of ze echt goed zijn, zekerheid heb ik natuurlijk nooit).

Ik vind net je snelle stem en dan de gedachte waarschijnlijk dit komt niet goed, waarna je mensen aan een kruisverhoor legt en pas daarna je stem op iemand anders zet vrij verdacht. Waarom dan niet eerst mensen ondervragen en dan pas stemmen? Het is niet dat de deadline zeer dichtbij lag. Mijn stem zal dan ook naar jou gaan.

Nelson Mandela[729]

Wat bedoel je precies? Ik heb de afgelopen 30 uur met ze gepraat. En heb geen mogelijkheid ze echt te kunnen controleren.
En daarbij, ik heb nog geen nieuwe stem gezet.

Waarom stem jij op mij als je aangeeft dat je eerst iemand wilt ondervragen?

Heel raar dit Pedro.

Dzjengis Khan[729]

Sorry voor mijn afwezigheid, ik had gisteren een lange en drukke werkdag en daardoor inderdaad wat achterover geleund om te zien hoe dit zich zou ontwikkelen. Ook omdat ik een play niet wilde uitsluiten.
Ik heb wel wat PM contact gehad nav het verhaal dat werd opgegooid en mijn conclusie was dat ik op dit moment Amina niet als slecht zie en dus geen stem op haar zet.

Maar ja, wie dan wel?
Interessant genoeg kom ik ook bij Indira uit als een persoon die ik verdacht vind. En dat terwijl ik Nelson ook niet helemaal vertrouw om eerlijk te zijn, maar met hem had ik nog geen prive-contact en met Indira wel. En een echt bewijs heb ik ook niet, het is meer de wijze waarop ze dingen zègt. Ze is eigenlijk de enige die op de Aminabus springt, zelfs na de uitgebreide uitleg van Amina in het DT. Dit komt op mij over als even gemakkelijk willen scoren.
Daarom gaat mijn stem naar haar vandaag.

Indira Gandhi[729]

Denk dat sommige hoogstaande mensen hun bril moeten zoeken.
Amina heb ik totaal niet verdacht gemaakt. Ze had een verklaring voor het verhaal. Heb alleen gezegd dat ik Lili haar verhaal raar vind, zeker dat iedereen gewoon overeen kijkt dat ze een rolclaim gooit en wilt kiezen voor slecht.

Kan allemaal een tactiek zijn. Al vind ik dat ze nogal snel op mijn pad sprong.

Napoleon Bonaparte[729]

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 10:27:49
Amina heb ik totaal niet verdacht gemaakt. Ze had een verklaring voor het verhaal. Heb alleen gezegd dat ik Lili haar verhaal raar vind, zeker dat iedereen gewoon overeen kijkt dat ze een rolclaim gooit en wilt kiezen voor slecht.

Dat je ze niet hebt verdacht gemaakt vind ik onjuist.
Want je haalde zelf aan dat je vond dat ze de aandacht trokken.

Maar als ze inderdaad achter je rolclaim vroegen vind ik dat wel verdacht. Dus als er iemand hier duidelijk kan over zijn ? Is dit gebeurd, zo ja in welke context?

Indira Gandhi[729]

Citaat van: Napoleon Bonaparte[729] op  4 juni 2024, 11:07:00
Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 10:27:49

Dat je ze niet hebt verdacht gemaakt vind ik onjuist.
Want je haalde zelf aan dat je vond dat ze de aandacht trokken.

Maar als ze inderdaad achter je rolclaim vroegen vind ik dat wel verdacht. Dus als er iemand hier duidelijk kan over zijn ? Is dit gebeurd, zo ja in welke context?

Lili' vroeg of ik al rolclaims wou uitwisselen om te zien of ze voor goed of slecht kiest. Mij verontruste dit dus ben er niet om in gegaan. Amina heeft wel uitgewisseld ik vermoed aan haar tekst om haar uit te horen, waar ze claimde bij Amina voor slecht te willen kiezen.

Zoals nu gaat blijft de aandacht rond dit onderwerp hangen ook al vertrouw ik het niet, wil ik niet direct iemand op lynch gooien die achteraf toch goed blijkt te zijn.

Napoleon Bonaparte[729]

@Pericles
@Cleopatra                                                     

Hebben jullie nog iets toe te voegen aan deze discussie?

Pericles[729]

burgemeesterverkiezingen niet zoveel veel gepraat weinig gezegd veel chatgpt!!!

tussen amina lili mandela wel gek! Zou daar wat tussen zitten?!?

snap niet helemaal wat het is iets met klantclaim maar ook slecht in de lijst? @Amina wat bedoel je?

vraag is hoeveel goed hoeveel slecht en wat zeggen we daaruit. Lastig...

Lili verdenkt Amina maar komt daar pas mee nadat Nelson iets zegt?

Amina lang verhaal snap het niet helemaal eerlijk gezegd...

Napoleon ook veel vragen weinig zeggen, wat vind je zelf? ??? ??? ???

denk nog even na wie mijn stem krijgt  O0 O0 O0

Queen Elizabeth I[729]

Voorlopig vallen 2 spelers mij het meest op; George Washington en Pericles.
George noemt de mensen die boventoon in de discussie voeren "verdachten". Een soort insinuatie dat dat de opties zijn om op te stemmen. Klinkt niet helemaal objectief, maar eerder om een makkelijke stem te zetten. En de vraag om uitleg waarom we zijn stem niet verdienen? Dan denk ik wat wil je daarmee dag 1 bereiken. Een beetje makkelijk om zo de verantwoordelijkheid weg te leggen bij anderen.

Pericles had nog niks gezegd, tot zijn naam genoemd wordt en dan duikt hij plots op in het DT. Met een post waarin veel zinnen staan waardoor het iets lijkt, maar eigenlijk nergens een concrete uitspraak wordt gedaan. Een beetje posten om het posten.

Uit het verhaal Amina en Lili vind ik Lili er dubieus uitkomen. Het voor slecht willen kiezen van Lili (gericht aan Amina) en de rolclaimvraag van Lili aan Indira vind ik geen pluspunten. Dus ben nog wel benieuwd wat Lili over de rolclaimvraag te zeggen heeft.

Oda Nobunaga en Napoleon Bonaparte vind ik vooralsnog positief overkomen.

Nelson Mandela[729]

Citaat van: Indira Gandhi[729] op  4 juni 2024, 11:13:27
Lili' vroeg of ik al rolclaims wou uitwisselen om te zien of ze voor goed of slecht kiest. Mij verontruste dit dus ben er niet om in gegaan. Amina heeft wel uitgewisseld ik vermoed aan haar tekst om haar uit te horen, waar ze claimde bij Amina voor slecht te willen kiezen.

Dit klopt niet bij het verhaal wat ik heb. Amina is de persoon die in pm aan Lili juist claimde voor slecht te willen kiezen. Ze noemde het 'voor de grap' en om slechtjes uit te lokken en deed dit dus bij Lili'.

Het is verwarrend allemaal nieuwe namen, maar probeer het niet nog lastiger te maken.  :)

Amina van Zazzau[729]

Bij deze nog een paar bevindingen, voor overzicht even in spoilers geplaatst met als titel de spelers die ik benoem als mogelijke verdachte in mijn ogen.

Pericles
Citaat van: Pericles[729] op  1 juni 2024, 16:40:37
...
Veel plezier en succes iedereen en stuur vooral een PM als je wilt praten!  8) 8) 8)

Als eerste over Pericles, waarbij ik het niet 100% eens ben met Elizabeth dat hij niets gezegd heeft (wel 90% though), hier staat namelijk een duidelijke uitnodiging. Daar ben ik ook op ingegaan en heb tot op heden nog geen antwoord gehad. Zijn er anderen die heb wel gesproken hebben en dat mijn PM wellicht is ondergesneeuwd? Anders vind ik de uitnodiging om actief te lijken en vervolgens niet daadwerkelijk daar iets mee te willen doen wel een aparte. Dit dus ter aanvulling aan wat Elizabeth al zei.
[close]

Cleopatra
Citaat van: Nelson Mandela[729] op  4 juni 2024, 08:34:56
...

Ik ben nog even door de spelerslijst gelopen om te zien wie nog niet had gereageerd en ik zie dat Cleopatra uberhaupt nog niet gereageerd heeft. Ik dacht even mss iets gemist te hebben omdat Nelson in zijn post verwees naar Cleopatra, maar ik vermoed dat hij naar iemand anders wilde verwijzen.
[close]

George (& Indira)
Daarnaast wil ik nog wel benoemen dat Indira zowel bij mij als bij een andere speler pro-actief is langsgekomen door een PM sturen en deze actieve houding geeft haar in deze wel een pluspunt wat mij betreft, in tegenstelling tot George.
[close]

Verder nog als reactie op Elizabeth haar punt over het stuk rondom Lili en mijzelf: ik was inderdaad degene die stelde 'voor slecht te willen kiezen' en Lili degene die om rolclaims vroeg. Zoals ik hierboven ook al heb uitgelegd zou ik Lili voorlopig op goed willen zetten, met name vanwege het feit dat ze het verhaal bij Nelson deelde VOOR de nacht en zodoende al zorgde voor een paper trail van het geheel.

Mijn eigen stem zet ik voor nu op Pericles.