Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Welke roedel hoor jij bij?

Gestart door 123berber, 3 maart 2023, 14:06:59

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

adriaan

Ik vind dit best een geloofwaardig verhaal voor nu en denk niet dat Foxi dit zo snel verzonnen zou hebben als slechtje.
Het feit dat Aappen mij op dag 2 aan het aanmoedigen was op Foxi te stemmen maakt hem dan weer iets verdachter in mijn ogen.

Kevindemen

Citaat van: adriaan op  9 maart 2023, 23:32:01
Waarschuwing, zullen we niet gelijk Kevin als bewezen goed vertrouwen? Een grijze sjamaan is er ook bij gebaat een bruine conversiewolf weg te werken, om een voorbeeld te noemen. Ik beschuldig hem nergens van maar voorzichtigheid lijkt me handig. :D
Je hebt volledig gelijk dat dit een optie is.

Citaat van: Foxi op 10 maart 2023, 11:58:01Okee, aangezien er nu niet meer gewelpt kon worden ga ik even wat delen met de groep. De reden dat ik alert was door de genoemde kleuren is omdat Malanaphy uit de witte roedel kwam. Zij was witte wolf in schaapskleren en ik was valse engel. Ik ben nacht 1 dus valse witte wolf in schaapskleren geworden. Ik wilde dit pas delen nadat ik zeker was dat ik niet gewelpt kon worden. Dit betekend dus ook dat Skunki gegeten is door de bruine roedel. Beide roedels zijn dus een speler kwijt en mogelijk hebt het om toe te spitsen op wie er bij welke roedel horen.
Tot nu toe geen duidelijke redenen hieraan te twijfelen. Alhoewel ik het allemaal wel heel opvallend vind klinken dat toevallig op 25 spelers in een nacht 1 dan goed is gegokt en dat dit dan ook nog eens een wolf per ongeluk is, zie ik ook niet direct een reden welk voordeel Foxi eruithaald om dit als slechtje nu te delen. Mijn gevoel zegt dat het niet te heet onder haar voeten is, om dat onnodige risico te nemen en dat ik nu neig het wel te geloven.

Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Rampposi

Citaat van: thelight288 op  9 maart 2023, 11:37:11
omdat ik als bruine wolf wordt neergezet zie ik dat eerder bij witte wolf doen, al met verhulling kan het ook gewoon bruine wolf zijn ja. dat maakt in principe niet helemaal uit. ik zie het gewoon eerder witte speler doen, omdat die nog kans heeft dat ie een bruine wolf benoemd. het was een scenario die ik probeer te bedenken wat er aan de hand kan zijn. rampposi nog vanwege dag 1 die post.
@BloodWolf14 dit was de reden van TL, heeft hij gewoon gezegd. Speldag 2 voor de 1e lynch ook. Weet niet waarom je zo selectief een beschuldiging wil droppen.

De reden waarom waterwork en ik elkaar zo vertrouwen is omdat we beide IRL niet kunnen liegen en we beide doorvroegen bij elkaar over het spel toen we bij elkaar waren. Toen hij wolf was, probeerde hij het onderwerp wvw te vermijden, dus vandaar dat ik waterwork vertrouw, plus een rolhint dag 2 die ik gaf en ik nu nogsteeds leef.

Inuzuki

Citaat van: Williambz op 10 maart 2023, 11:37:15
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel nep vind klinken. Volgens mij speel je biet voor het eerst met Shaddow, dus dat je dit niet bij hem kon verwachtten vind ik apart. En de andere post vergeten? Dan heb je dus niet heel goed naar zijn posts gekeken voordat je op hem stemde?
Ik snap niet goed waarom iedereen dit spel op mij zit te vitten. Ik heb me elke speldag laten horen in een post die echt meer dan het noodzakelijke was en er zijn meer dan genoeg mensen die ook ongeveer op 1 post per speldag zitten en misschien nog wel minder inhoudelijk. Ik speel elk spel liever 1 op 1 of in kleinere netwerkjes dan in het DT en heb al vaak gezegd dat ik geen voorstander ben van 'berichtjes plaatsen om actief te lijken'. Ook als ik pagina's in het DT zie waar dit wel veel gebeurd, scan ik er inderdaad even snel overheen zonder dit persee op te slaan, ik probeer toch in het DT het relevante eruit te filteren. Ik wil activiteit in het DT zeker niet ontmoedigen, maar meer berichtjes is voor mij zeker niet altijd beter op het moment dat er echt weinig inhoud in zit. En af en toe grapjes lopen maken in het DT is ook prima, zeker dag 1, maar verwacht niet van me dat ik zulke posts onthoud. Ik weet 93 keer per dag niet eens waar mijn sleutels liggen. De post van shaddow waar het over ging was deze:
Citaat van: Shaddow op  4 maart 2023, 21:02:03
Liebe Burgers en wolven, ik heb een plan.

Twee wolventeams betekent twee wolvendoden per nacht, dat is echt te veel. Daarom wil ik graag het volgende voorstellen:

- alle bruine wolven bekennen wolf te zijn.
- in ruil hiervoor gaan we hun niet lynchen.
- allebei gaan we op zoek naar de witte wolven en slachten we die af.

Hoe kijken jullie tegen dit plan aan?
Wat enkel een grap is en totaal niks spel-gerelateerds bevat. Dan vind ik "En de andere post vergeten? Dan heb je dus niet heel goed naar zijn posts gekeken voordat je op hem stemde?" ook echt onzinnig.
En ja, zoals ik al zei, na de post van semi snapte ik ineens dat er een link tussen deze 2 posts was, maar dat was na de DL. Ik snap niet wat hier 'nep' aan is.

Van aappen en katz ben ik wel gewend dat ze meteen de aanval openen, maar vind het vooral opvallend dat jij elke keer nadat ze iets zeggen nog even een extra schopje erachteraan doet william.

domien

Ja, ik weet het ook niet met hoe het nu staat.

Nu nam ik de beschuldigingen van Shaddow eerst niet serieus (Fannie & Waterwork) en gewoon als uitlokactie.
Maar ik ben momenteel ietwat in de richting van Fannie aan het kijken, nu ben ik ook nog niet naar haar persoonlijk gestapt dus ga dat eerst doen voor ik zelfs maar ga denken om op haar te stemmen.

Zoals ik al eerder deze speldag zei ik vind het raar dat die 2 stemmen op inu er zeer snel kwamen en dat er daar nog altijd niet echt een verklaring voor gekomen is vind ik nog raarder...

"In this world there are no sides, just players"

Williambz

Citaat van: Inuzuki op 11 maart 2023, 09:06:37
Citaat van: Williambz op 10 maart 2023, 11:37:15
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel nep vind klinken. Volgens mij speel je biet voor het eerst met Shaddow, dus dat je dit niet bij hem kon verwachtten vind ik apart. En de andere post vergeten? Dan heb je dus niet heel goed naar zijn posts gekeken voordat je op hem stemde?
Ik snap niet goed waarom iedereen dit spel op mij zit te vitten. Ik heb me elke speldag laten horen in een post die echt meer dan het noodzakelijke was en er zijn meer dan genoeg mensen die ook ongeveer op 1 post per speldag zitten en misschien nog wel minder inhoudelijk. Ik speel elk spel liever 1 op 1 of in kleinere netwerkjes dan in het DT en heb al vaak gezegd dat ik geen voorstander ben van 'berichtjes plaatsen om actief te lijken'. Ook als ik pagina's in het DT zie waar dit wel veel gebeurd, scan ik er inderdaad even snel overheen zonder dit persee op te slaan, ik probeer toch in het DT het relevante eruit te filteren. Ik wil activiteit in het DT zeker niet ontmoedigen, maar meer berichtjes is voor mij zeker niet altijd beter op het moment dat er echt weinig inhoud in zit. En af en toe grapjes lopen maken in het DT is ook prima, zeker dag 1, maar verwacht niet van me dat ik zulke posts onthoud. Ik weet 93 keer per dag niet eens waar mijn sleutels liggen. De post van shaddow waar het over ging was deze:
Citaat van: Shaddow op  4 maart 2023, 21:02:03
Liebe Burgers en wolven, ik heb een plan.

Twee wolventeams betekent twee wolvendoden per nacht, dat is echt te veel. Daarom wil ik graag het volgende voorstellen:

- alle bruine wolven bekennen wolf te zijn.
- in ruil hiervoor gaan we hun niet lynchen.
- allebei gaan we op zoek naar de witte wolven en slachten we die af.

Hoe kijken jullie tegen dit plan aan?
Wat enkel een grap is en totaal niks spel-gerelateerds bevat. Dan vind ik "En de andere post vergeten? Dan heb je dus niet heel goed naar zijn posts gekeken voordat je op hem stemde?" ook echt onzinnig.
En ja, zoals ik al zei, na de post van semi snapte ik ineens dat er een link tussen deze 2 posts was, maar dat was na de DL. Ik snap niet wat hier 'nep' aan is.

Van aappen en katz ben ik wel gewend dat ze meteen de aanval openen, maar vind het vooral opvallend dat jij elke keer nadat ze iets zeggen nog even een extra schopje erachteraan doet william.

Ten eerste heb ik niks over je activiteit qua posts gezegd of aan te merken, dus die hele redevoering daarover richting mij was niet nodig geweest.
Van mij hoef je echt niet alle posts grondig te analyseren ofzo, want dat doe ik ook niet, maar als je de 1e lynch op iemand stemt ga ik er wel vanuit dat je op basis van de posts van diegene stemt. Voor lynch 1 zijn dat er niet eens veel, dus als je dan beweert dingen anders geïnterpreteerd te hebben en een posts bent vergeten vind ik dat zeker opvallen.

Bovendien zit helemaal niet iedereen op jou te vitten, want ik heb alleen katz gezien en aappen, maar die is vervangen, dus overdrijven is ook een vak. Daarnaast had ik dit ook uitgesproken als katz en aappen je niet hadden verdacht.

Sunny

@domien
Citaat van: domien op 11 maart 2023, 09:31:18
Nu nam ik de beschuldigingen van Shaddow eerst niet serieus (Fannie & Waterwork) en gewoon als uitlokactie.

Maar je stemde wel op Waterwork, last minute zie ik. Zonder verdere uitleg.
Citaat van: domien op  7 maart 2023, 20:36:54
Van de mensen die dan nog genoemd zijn deze nacht ga ik mijn stem denk ik op waterwork plaatsen.

Misschien kun je dat dan nu alsnog doen, wanneer je hierboven zegt dat je de stem van Shaddow op WW niet serieus nam?

@BloodWolf14
Citaat van: BloodWolf14 op 10 maart 2023, 00:26:29
Verder valt Sunny mij ook slecht op. Zij stemde vroeg mee op Shaddow (1) en sprong tegen het idee in dat er per slechtjes bij de Shaddow-stemming zaten (2) (terwijl ik er hier zelf toch echt sowieso 2 verwacht) (3) en hiermee praat ze dus wat mee met WW (die ik dus wel slecht zie zijn) (4). Ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer info van Sunny hebben uit privégesprekken?(5)
::)
1. Ik stemde niet mee op Shaddow, ik stemde op Shaddow nadat ik om opheldering had gevraagd over zijn opmerking in het DT. Die uitleg was voor mij niet voldoende omdat ik hem sowieso al op mijn verdachtenlijstje had staan van spelers die Skunki prima in N1 zouden lunchen. Jij staat daar ook op trouwens.

2. Ik neem aan dat je hier op doelt?
Citaat van: Sunny op  8 maart 2023, 15:39:43
Maar de conclusies die hier nu direkt worden getrokken vind ik ... nja.. opportunistisch dus.
Waterwork moet dus wel mislukt gewisseld zijn? Waar baseer je dat op?
Alle stemmers op Shaddow moeten dan wel verdacht zijn?  Waarom? Omdat we het lijntje "Ach het is Shaddow, die doet altijd zo" niet voor zoete koek hebben aangenomen? Wie zegt dat hij dat dan nu niet eens deed? Voor hetzelfde geld had hij zich wel versproken en waren deze stemmers nu ineens "goed". Of nee, dan waarschijnlijk van de witte wolven  ;D

Je haalt mijn woorden volledig uit context BW. (Ik zou zelfs zo ver willen gaan door te zeggen dat je mijn woorden verdraaid)
Ik reageer hier op Semi, die alle stemmers op Shaddow over 1 kam scheert. Ik "sprong helemaal niet tegen het idee dat er slechtjes bij de stemmers op Shaddow zitten": Ik vind het feit dat Semi dit heel opportunistisch benoemd zonder zelf een bijdrage aan de lynch te hebben geleverd nogal vreemd.

3. Dat is helemaal ok dat jij dat verwacht, maar dat betekent niet dat het dus ook zo is he? Tenzij jij iets weet dat wij niet weten in dat geval zou ik zeggen, hou jezelf vooral niet in. Enlighten ons.

4. Ik praat dus helemaal niet mee met WW, want mijn beslissing om op Shaddow te stemmen heeft helemaal niets met WW te maken. En omdat je WW verdacht vindt mòet ik dus ook wel verdacht zijn en zou ik zelfs mijn nek uitsteken op DAG 2(!) om meteen aan jou duidelijk te maken dat wij samen slecht zijn?  ::)

5. Ja ik ook. Want zelf heb je die moeite niet genomen BW. Ik heb nog maar heel weinig mensen gesproken prive, simpelweg omdat ik heel druk ben in mijn glasatelier. Iedereen die mij benaderd krijgt absoluut antwoord, maar ik heb zelf nog niemand benaderd. Mijn WA en PM staan open als je graag nog wat research wilt doen voor BW.  XD

Anyways, daar jij al op mijn lijstje stond en je met deze post duidelijk mij voor de wolven (haha) aan het gooien bent gaat mijn stem op jou BW.
Omdat ik oprecht denk dat jij slecht bent.

Kevindemen

Inuzuki, Ik snap dat je geen voorstander bent van 'berichtjes plaatsen om actief te lijken', maar verwacht dan wel dat je wel pm's stuurt om mensen aan de tand te voelen.  Ik heb je in ieder geval nog niet gezien in de PM, dus voor mij kan ik alleen je negatief ogende discussie-inbreng beoordelen en mijn onderbuikgevoel dat je per PM ook niet zo actief opzoekt.

Dus wat doe je dan per PM aan waarheidsvinding, die hier duidelijk ontbreekt? Ik krijg vooral het gevoel dan dat je over mensen praat in plaats van met mensen praat, wat geen hoor- wederhoor is. Dit heb ik al vaker van je gezien als je slecht bent. Vooral over mensen praten, in plaats van met ze. Klopt dat?
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Waterwork

Ik twijfel tussen een paar mensen.

Domien : Stemt eerst met de rest mee op mij zonder een uitleg. Vindt Fannie nu verdacht maar gaat eerst contact opnemen met haar prive. Maar vorige keer heb je mij ook niet gecontacteerd toen je ging stemmen maar gewoon geplaatst.

En dan verdenk ik Katz en Roodhapje. Roodhapje laat ik voor nu omdaf hij er niks aan kan doen wat aapen gedaan heeft. Katz en Aapen hebben nog steeds niks gezegd over hun stem. Ik wil gewoon de reden weten je kan niet iets plaafsen en dan verdwijnen.  En dan ook Inuzuki verdacht vanwege die stemmen en gewoon onderbuikgevoel maar ik ga nkg even nadenken en zal even netwerken vandaag

fannieklm

Ik had voor vandaag mijn pijlen eigenlijk op aappen gericht staan. Door zijn tunnel op foxi die ik niet echt begreep. Dat voelt als een tunnel om te tunnelen.
Ook na foxis verhaal, bleef hij privé in die tunnel zitten.
Dus sorry rh, maar ik ga voor nu toch op jou.

Ik ben vandaag druk met 2 verjaardagen, maar per wa evt wel bereikbaar.

Robin89

Citaat van: fannieklm op 11 maart 2023, 11:40:46
Ik had voor vandaag mijn pijlen eigenlijk op aappen gericht staan. Door zijn tunnel op foxi die ik niet echt begreep. Dat voelt als een tunnel om te tunnelen.
Ook na foxis verhaal, bleef hij privé in die tunnel zitten.
Dus sorry rh, maar ik ga voor nu toch op jou.

Ik ben vandaag druk met 2 verjaardagen, maar per wa evt wel bereikbaar.

Gisteravond had ik ook precies deze gedachte, maar vanochtend las ik dat Aappen is vervangen door Roodhapje en het voelt voor mij nu toch niet helemaal oke om op hem te stemmen. Wil RH iig de kans geven om even in het spel te komen, alles bij te lezen en van zich te laten horen :)

Een andere speler die mij steeds meer op begint te vallen, is Domien.

En dat begint eigenlijk hier:

Citaat van: domien op  9 maart 2023, 22:43:36
Blij dat de info van Kevin correct bleek en er een wolf weg is.

Ik zie meteen 2 stemmen op Inuzuki, heb ik hier ergens een vergadering gemist of zijn er al zeer snel grootschalige netwerkjes bezig achter de schermen?

Zo'n post - even melden dat je blij bent dat er een wolf weg is - vind ik nou typisch iets wat een wolf zou zeggen. Verder zie ik ook vooral korte berichten van Domien die weinig inhoudelijk zijn en dit is iets wat ik hem vaker als slechtje heb zien doen. En daarbij komt dan nog zijn onuitgelegde stem op Waterwork (ook al genoemd door Sunny en WW hierboven). Omdat ik verder vandaag weinig tijd heb, ga ik nu toch alvast moeten stemmen. Sorry Domien!

RoodHapje

Hoi allemaal, ik heb me nu ietwat ingelezen maar vergeef het me als het niet compleet is: ik had veel om te lezen, ook whatsappgesprekken van Aappen. Vooropgesteld: Aappen zat in een tunnel op Foxi die ik niet deel. Hij zat onder andere op haar omdat zij en Luuk bevriend zijn en hij daar een conversie verwachtte. Zelf heb ik Luuk iets hoger, die is slimmer in zijn keuzes, daarnaast is het maar de vraag of hij al had geconverteerd. Ik vind het verhaal van Foxi zelf vrij geloofwaardig en zie haar dit eerder als goedje doen dan slechtje. Ik snap daarin de verdenkingen op mij ook wel, ook om de snelle geplaatste stem. Vergeef me, maar ik laat de stem voor nu toch staan. Niet omdat ik Inu sterk verdenk, maar dat doe ik nog niet echt bij iemand. Ik wil daarom nog wat tijd kopen. Ik heb het verhaal nu redelijk duidelijk, maar ik heb het me nog niet helemaal eigen gemaakt. Ik moet nog op me in laten werken wat de variant met de speelstijlen van iedereen doet, ook bijvoorbeeld ivm de alliantiewinst. Ik deel de twijfels richting Kevin, hij kan evengoed sjamaan als ziener zijn. Maar ik vind het veel te gevaarlijk daarom nu mijn stem naar hem te wijzigen. Ik zou jullie willen vragen me dus nog iets meer tijd te geven, straks is mijn zusje hier op bezoek. Mijn volgende stem zal meer uit mezelf komen, ik zal er over na hebben gedacht.

Oproep aan iedereen: neem even contact met me op met jullie bevindingen tot nu toe, je relatie tot Aappen/mij, waarom, etc. Het hoeft niet, maar het helpt mij mogelijk wat!

Castiel.

Ik heb de afgelopen potjes Inuzuki van redelijk dichtbij mee gemaakt. Samen Zvw en ook afgelopen potje deelden we een netwerk waar zij goed was en ik G/S. Ik vind haar huidige spel dit potje anders dan ik gewend was van haar in die laatste spellen samen. Ze lijkt niet zoekende maar juist meer bezig met zichzelf. Daarom zet ik tot nader order mijn stem op haar.

Ik wil daarnaast aangeven dat ik de afgelopen week een gigantisch hectische week heb gehsd met allerlei dingen overdragen. Dit omdat ik komende 2 weken vrij ben (waarvan een deel in Bonaire). Hierdoor ben ik was inactiever geweest dit potje, ik wil de activiteit wel weer gaan oppakken vanaf vandaag, want voetbal is ook afgelast dus heb opeens meer tijd. Excuses in elk geval en weet dat ik actiever ga zijn!
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

maartenrambo

Ik blijf er bij dat waterwork wel erg de lynch vorige dag aan t sturen leek  naar shaddow. Van inzunki heb ik nog geen duidelijk beeld of ze goed of slecht is.
Fannie is overal meer terug houdend ook prive is ze anders dan andere spellen waar ik met der samen gespeelt heb. vandaar dat ik vandaag ook op  waterwork ga stemmen. Stem liever op iemand die ik niet vertrouw dan om mee te stemmen terwijl ik nergens iets concreets ka vinden over inzunki dat ze daadwerkelijk slecht is

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij