Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Kevindemen

Citaat van: Perry26 op 21 januari 2022, 11:58:53
Wat ik vooral interessant vind is dat Nobody vind met enorme stelligheid dat de discussie gisteren NIKS heeft opgeleverd, terwijl er wel een slechtje dood is en een hele hoop mensen een standpunt in moeten nemen maar dan wel verwacht dat het nuttig gaat zijn als we met zijn allen gewoon maar wat lijstjes gaan postten? En hij heeft zelf vogensmij gisteren zijn stem niet eens toegelicht.

Nou geeft ik wel toe dat ik Domien niet echt vertrouw (zijn uitleg om op mij te stemmen vind ik zwaar ondermaats) maar toch ben ik veel eerder benieuwd naar waarom je op hem hebt gestemd @Nobody dan naar wie je buren waren.
Stellig zeggen dat het niks oplevert is wat overdreven, maar het is waar wat Noboduly zegt, dat de stemmen niet veel zeggen want slecht kon denk ik vanwege de variant vrijwel niet weten dat het een Sjamaan was, tenzij er wel heel veel geluk met bijvoorbeeld buren in het spel is gekomen. Dan moet de buur toevallig en bekeken zijn door de Sjamaan en buur zijn, dat die in hetzelfde gesprek nog contact zoekt. Lijkt mij allemaal iets te toevallig om echt aannamelijk te klinken voor nu.

Wat de buren betreft. Ik ben er oké mee als mijn ex-buren willen aangeven buur te zijn geweest met mij, maar ik ga niet zelf met namen strooien nu. Ik zie niet helemaal waar je heen wilt met die kennis, Nobody. Als je mij kan uitleggen hoe het bij kan dragen, prima.
Gelieve dit account te verwijderen.

Rampposi

Citaat van: thelight288 op 20 januari 2022, 23:34:45
bloodwolf was wel hulpje dus zegt opzich ook niet heel veel. ik zat wel fout dat ik bloodwolf niet als slecht zag. maar ik zal proberen iets meer bij te lezen volgende deadline
Ik wil toch nog even inhaken op deze post. Je eerste deel klopt, want ik ga er ook vanuit dat BW niet in contact stond met de wolven. Daar ben ik het met je eens dat je er dan niet veel uit kan maken.
Daarna zeg je iets wat mij enorm opvalt. Je zegt dat je fout zat en het komt bijna over dat je je verantwoordelijkheid (moet) nemen omdat je niet op een (mede?)slechtje had gestemd bij de lynch. Alsof je je van te voren indekt om later in het spel niet verdacht te kunnen worden door deze (mis)lynch voor slecht?

Shaddow

Ik ben morgen de hele dag bezig en daarna doodop dus verwacht van mij niet teveel activiteit; daarom zal ik nu alvast stemmen.

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind. Ik speel WvW vooral door ook één op één met mensen te praten via whatsapp of directere media, en zo proberen voor mijzelf te voelen of iemand liegt of niet. Ik merk dat ik het via dit medium toch lastiger vind.

Denk dat veel al gezegd is.

Het enige wat ik heb is dat ik vorig spel vrij veel met Nobody heb samengewerkt, en ik heb toch het idee dat ze nu anders speelt dan dat spel.

Dus daar gaat mijn stem heen.

Mocht er informatie zijn, vertel het aan je buren of aan de buren van je buren. Kijk wat je kunt delen.

Sunny

@Shaddow ik vind het niet erg hoor, maar ben wel benieuwd waarom je de vorige keer op mij stemde en nu niet meer? Wat is er veranderd?

Krissy

Mijn "discussie" met Domien vond ik niet zinnig genoeg om op in te gaan, maar gezien er verder geen discussie is ga ik er toch even op antwoorden.

Citaat van: domien op 21 januari 2022, 15:08:33
Ja ik ken jou niet als speler om mee samen te spelen, maar wel hoe je dingen post in andere spellen. Denk dat je hier zelf ook wel beseft dat je enorm woorden in mijn mond aan het duwen bent

Ik leg jou niets in de mond volgens mij. Je draait ook om mijn vraag heen, en lijkt geërgerd te reageren, klopt dat? Vind je het vreemd dat ik jouw tegenstrijdigheid ter discussie stel? Je mag ook best zeggen dat je een andere tactiek hebt gebruikt voor je gesprekken oid, maar nu klopt er gewoon iets niet en ik zou graag willen weten waar m dat in zit.

Nobody

Citaat van: Shaddow op 22 januari 2022, 14:46:06
Het enige wat ik heb is dat ik vorig spel vrij veel met Nobody heb samengewerkt, en ik heb toch het idee dat ze nu anders speelt dan dat spel.

Dus daar gaat mijn stem heen.

Oke, maar dit is ook een ander spel variant. Ik vind jou in dit spel ook anders spelen dan in andere spellen, maar hierom ga ik je niet verdenken.
Ik vind ook van andere spelers hier in dit spel anders spelen dan normaal, dus waarom ben je toch voor mij gegaan? Omdat ik daar in opval?
Stel als ik deze speldag stil was, had je dan nog steeds op mij gestemd?
404 Error - body not found

Nobody

Deze speldag hebben we weer niet veel om over te discussieren..

Mijn analyse over alle spelers, op gedrag in de DT. Met daarachter mijn gerichte vraag/vragen. Ik hoop hiermee iedereen meer bij te trekken aan de dt.

Bert-Boefjes      - Heeft deze speldag nog niets gepost. Vorige speldag wel mening gedeeld en wilde stemmen tussen bloodwolf of mexicano.
> Wat is jouw mening over Mexicano nu? Enig idee op wie je deze speldag gaat stemmen?

Domien      - Heeft deze speldag wel meegepraat in de discussie. Nog geen verdenkingen gemaakt.
> Wie zijn jouw potentiële slechtjes, en waarom?

fannieklm      - Heeft deze speldag nog niet iets gepost wat bijdraagt aan de discussie, heeft wel veel gepost in andere topics, niet spel gerelateerd. Vorige speldag kwam ze op voor Waterwork. Haar mening gegeven over Inu en Domien maar geen specifieke verdenkingen geuit. Heeft meegestemd op Perry.
> Als jij leidinggevende zou zijn in dit spel, een goeierik, en je zou advies moeten geven aan de burgers. Hoe zou jij de wolven-jacht organiseren? Waar moeten de burgers gaan zoeken?
Wie zijn jouw potentiële slechtjes, en waarom?

Inuzuki      - Heeft kort gereageerd op mijn vraag over buren delen.    Vorige speldag wel wat meer gepost wat ook bijdraagt aan de DT.
> Wie zijn jouw potentiele slechtjes en waarom?

Castiel.      - Is ziek? Heeft nog niets bijgedragen aan de DT totzover.
> Heb je alles al bijgelezen, en wie zijn jouw potentiële slechtjes, en waarom?

Kevindemen      - Praat beetje mee in de discussies, nog geen verdenkingen uitgesproken. Heeft vorige speldag op Nos gestemd omdat hij niks heeft gepost. Deze speldag weinig bijgedragen maar heeft aangegeven druk te hebben.

Krissy         - Draagt wel bij aan de DT, is aanwezig. Spreekt spelers ook aan.

Lan         - Praat beetje mee in de dt, heeft geen verdenkingen uitgesproken. Heeft aangegeven druk te zijn.

Mexicanobroeder   - Is actief, maakt informatieve posts en deelt veel meningen. Heeft mij overtuigd dat het delen van buren toch niet handig is tenzij er goede reden is aangegeven hiervoor.

Michelaar      - Doet actief mee in de DT. Posts zijn wel niet lang vergeleken met andere spelers maar zijn posts zijn wel goed genoeg omdat het inhoud heeft. Deelt ook meningen.

Nostalgia      - Is druk maar heeft wel een lange inhoudelijke post gemaakt van zijn analyse.
> Je hebt vorige speldag 6 spelers genoemd en uiteindelijk heb je op Shaddow gestemd wegens gebrek aan actieve houding. Er zijn meer spelers die dit hebben maar waarom shaddow? Is het vanwege zijn BM-schap? Is hij meer verdachter dan spelers die op de mexi train sprongen? Wie zijn vandaag jouw potentiële slechtjes, en waarom?

Orange-king      - Deelt uitgebreid zijn meningen in de DT.

Perry26      - Is actief en spreekt spelers aan, komt zoekend over.

Rampposi      - Heeft 1 dingetje gezien van thelight en brengt zijn stem ook daar uit. Ik weet niet of je dan hiermee klaar bent met zoeken naar wolven? Vorige speldag wel meegepraat in de discussie.
> Naast thelight, Wie zijn nog meer jouw potentiële slechtjes, en waarom?

Robin89       - Dacht hetzelfde als ik om buren te delen, maar ik zie verder geen initiatief. Wilt ook geen BM zijn. Is snel eens met mede-spelers maar zie geen verdenkingen vanuit zijn kant.

Shaddow      - Wel hier en daar posts gemaakt om mee te praten maar komt niet zoekend over. Jouw verdenking op mij vind ik ook een spiegel voor jezelf. Je redenen om vorige speldag op sunny te stemmen en deze speldag op mij vind ik erg zwak. Je 2 lynch stemmen tot nu toe komt ook haastig over.
Is ook actief in andere topics die niet spel gerelateerd zijn.
> Als jij leidinggevende zou zijn in dit spel, een goeierik, en je zou advies moeten geven aan de burgers. Hoe zou jij de wolven-jacht organiseren? Waar moeten de burgers gaan zoeken?

SpiritReacher      - Heeft vorige spel dag duidelijk uitgesproken dat Mex zijn hoofdverdachte is. Verder beetje meegepraat in de dt. Deze speldag nog geen nieuwe verdenkingen.
> is Mexicano vandaag nog steeds jouw hoofdverdachte of is dat nu iemand anders geworden? En waarom?

Sunny         - Deze speldag nog niet veel gepost. Vorige speldag wel meegedaan met de discussies, deelt haar mening. Heeft nog geen verdenking.
> Vorige speldag zei je dat we naar spelers die meer op het achtergrond zitten moeten kijken. Wie zijn jouw verdachtes?

Thelight288      - Post wel als je hem aanspreekt. Toont verder weinig initatief. Heeft wel aangegeven druk te hebben met tentamens.

Waterwork      - Zegt wel wat maar komt verder niet heel zoekend over. Nog geen verdenkingen gezien.
> Op wie van de meeschapers op Mexi trein had je vorige speldag gestemd, en waarom? Enig idee op wie je vandaag gaat stemmen?

Op basis van deze analyse heb ik mijn aandacht voor Fanniek, Shaddow en Robin.
Fanniek: Komt op voor mede-spelers maar spreekt geen verdenkingen uit. Waar zoek jij wolven?
Shaddow: Zwakke argumentatie voor lynch stemmen voor deze en vorige speldag.
Robin: Is overal mee eens en heeft net als Fanniek geen verdenkingen uitgesproken.

Ik snap dat dit een moeilijk variant is maar ik denk dat we veel uit kunnen halen door meer je meningen en inzichten hier te posten. Ik vind het ook lastig met beperkte netwerk mogelijkheid waar je niet voor kunt kiezen.. maar we moeten het toch proberen.

Ik ben wel voorstander om op iemand te stemmen die heel weinig (tot geen) bijdrage levert in de DT.. tenzij buren het anders vertellen.. maar ik weet niet of het ook zwaar moet wegen voor spelers die dan te druk zijn wegens ziekte of tentamens/werk ?
404 Error - body not found

Castiel.

Allereerst excuses. Was liever ook niet ziek geworden maar kon me niet focussen.

Dan, ik denk dat buren wisselen enkel slecht in de kaart speelt. Slecht wil het liefst dat deze info openbaar wordt zodat er potentiële lijntjes tussen spelers en waarbij spelers elkaar vertrouwen direct uitgeschakeld kunnen worden. Dit spreekt dus niet meteen voor Nobody. Echter is Nobody wel degene die hard op zoek is en enorm aan het pushen is om mensen stellingen in te laten nemen. Dit spreekt voor haar, mensen dwingen een stelling in te nemen is in principe iets dat wolfjes niet graag doen, want dat betekent dat ze dat zelf ook moeten doen en ik heb gemerkt dat mensen dat op dit forum toch niet zo graag doen, vooral in een non-of weinig netwerk variant.

Wat betreft de stemming van dag 2, ik vind het interessant dat mensen het over "stem weg gooien" hebben. Degene die stierf was Sjamaan, dus een slechtje maar niet op het board. Ik ga er even van uit dat Blood geen contact had want dat is erg onwaarschijnlijk. Dan denk ik niet dat je al gigantisch veel conclusies uit deze stemming kan halen. Tenzij het alternatief als onboard slecht zou sterven, dan kunnen we is gaan kijken naar de late Blood stemmers.

Maar is het zo gek dat mensen dat 1 niet overtuigd zijn van de 2 lynchkandidaten? In mijn optiek niet. Nu dus meteen vallen over de spelers die geen "stelling" in namen vind ik dan weer verdacht. Dat lijken spelers die maar wat graag nieuwe spelers voor de bus gooien met een halve verdenking, ik ga dat morgen dus is aandachtig doornemen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Kevindemen

Om vast kort iets te hebben bijgedragen, o.a. jij staat op mijn verdachtenlijst. Ik vind het bijzonder dat je zo graag wil dat mensen hun buren delen, terwijl ik het persoonlijk niet handig vind. De buren geven de mogelijkheid om toch anoniem visioenen op anderen door te geven, maar wanneer we lekker allemaal vertellen wie we naast ons in de kring hebben geven we slecht daarin meer informatie dan ze eigenlijk nodig hebben. Verder vind ik bovenstaande post wel wat positiever dan mijn gevoel tot nu toe over je is. Begin van de speldag wilde ik eigenlijk op je stemmen, nu krijg ik wel iets meer het gevoel dat je wel actief aan het zoeken bent. Hou je nog wel eventjes in de gaten of dat de komende tijd ook zo blijft.

Verder even een korte toelichting: ik ga dit spel sowieso minder actief zijn. A omdat dat prive nu handiger is want veel gaande, maar B ook omdat ik ervan overtuigt ben dat te actief zijn betekend dat ik mijn eigen winkansen verklein in een spel als dit. Het gebeurt mij te vaak dat mensen die niks bijdragen het het verst schoppen, zeker in grote spellen, terwijl mensen die veel doen worden gelunched of gelynched.

Kevindemen

Bovenstaande is een reactie op Nobody.

Robin89

Het is allemaal heel leuk en aardig dat we verdenkingen moeten delen en met conclusies moeten komen, maar ik weet het simpelweg gewoon niet. Ik ben niet zo goed in niet-netwerkspellen en vind ze ook niet zo leuk (ja dom, had bij mijn inschrijving niet gezien voor wat voor spel ik mij inschreef). En om hier nou maar lukraak wat te gaan roepen, vind ik ook weer zo wat. Ik heb namelijk 0 info en uit de vorige stemming valt denk ik ook niet bijster veel te halen. Puur op gevoel blijf ik Mex verdacht vinden, dus ik denk dat mijn stem daar weer naartoe gaat.

fannieklm

Ik ben blij dat Nobody tijd en energie gestoken heeft in een post van 3 kantjes met eigenlijk alleen maar de vraag wie verdenk je aan iedere speler die nog leeft in dit spel.
Dat voelt een beetje als posten om het posten.
Maar zeker complimenten voor de tijd die je erin gestoken hebt.

Als je mij dan vraagt waar ik het zoek, is dat vooral in afwijkende gedragspatronen.
Op die basis wil ik mijn buren uit dag 1 en 2 richting groen willen zetten.
Wil je namen, dat zijn dan Castiel, Inuzuki en Robin.
Mijn buren van vandaag hebben een iets stroever karakter, maar op zich is ook dat niet uit karakter, maar maakt het voor mij wat lastiger om te lezen.

Ik wil door de moeite die Nobody gestoken heeft in de post haar ook richting groen zetten.
Ook Kevindemen wil ik voor nu uitsluiten, ik snap zijn opmerking over dat als hij te actief en opvallend is hij vaak de pineut is qua lynch of lunch.

En de rest staat voor mij op een ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ik ben ook beter in netwerk-spellen, en ik hoopte met mijn buren iig nog iets van netwerken te kunnen doen.
Maar dat blijkt meer voorzichtig dan yolo te zijn...

Rampposi

Als antwoord op Nobody:
Naast TheLight (met al eerder benoemde argumentatie) verdenk ik ook OK & Inuzuki.
Orange-King omdat zijn posts mij niet eens zijn opgevallen. Zijn posts vallen mij altijd op, en lees ze graag. Vind OK altijd een sterke speler, maar in dit potje kijk ik met een andere blik naar hem. Alsof hij anders speelt ofz.
Inuzuki verdenk ik puur wegens onderbuikgevoel. Geen echte reden.

Daarnaast wil ik ook zeggen dat ik denk dat fannieklm slecht is als Waterwork slecht is, ze nam het echter voor hem op.

Ik ben trouwens voor om deze stemming te spreiden tussen 3 a 4 mensen, en als ik dan mensen zou moeten kiezen; TheLight, Mexicano (wegens vorige speeldag) & Waterwork.

Ik ben geneigd om je wel richting donkergroen te schuiven, Nobody. Je komt actief zoekend over, en daarmee erg in de spotlights. Zou een wolf niet doen.

fannieklm

Citaat van: Rampposi op 23 januari 2022, 10:57:16
Daarnaast wil ik ook zeggen dat ik denk dat fannieklm slecht is als Waterwork slecht is, ze nam het echter voor hem op.

Really? Zeggen dat Waterwork een makkelijk slachtoffer is om een uitlok stem te zetten is het voor hem opnemen?
Volgens mij is dat gewoon het melden van een feit  ::)

Lan

Eens met wat mensen gezegd hebben over de buren, ik zou dat alleen bekend maken als we daar gericht een reden toe hebben.

Qua verdenkingen, ik verdacht Bloodwolf en Mex allebei niet. Ik heb persoonlijk het idee dat bij Mex het verschil in goed of slecht voornamelijk hangt aan hoe proactief hij is, en ik vind hem dit spel redelijk wat initiatief nemen. Daarnaast krijg ik niet de indruk dat hij in bescherming is genomen vorige lynch.

Voor mij blijft Nostalgia wel een verdachte omdat zijn verdenking op mij overkomt als framing in plaats van een oprechte analyse. Ik ben het ook niet eens met Castiel die de verdenking terug wil gooien naar de mensen die het verdacht vinden als mensen geen keuze maken. Je kan absoluut denken dat zowel Mex als Bloodwolf goed waren en dus besluiten daar niet aan mee te doen, maar mocht Mex goed zijn (of in ieder geval geen boardslechtje) dan weten de wolven dat de lynch niet tussen wolven gaat en is je stem dan elders parkeren makkelijk om geen bloed aan je handen te krijgen.