Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Shaddow

Citaat van: Mexicanobroeder op 21 januari 2022, 09:00:59
Citaat van: Rampposi op 21 januari 2022, 08:05:34
Nee hoor,
Slotenmaker, Vervloekte, Yeti.

Afhankelijk van welke actie is Vriend ook een mogelijkheid.
Ik kan er nog 10 bedenken, dus er is nog wat over voor Rampposi en de wolven.

Volgens mij heb ik ze dan allemaal wel.

Oh, en natuurlijk als je welp bent - misschien had je de rol fout. Kan gebeuren.

Fijn dat het gemeld is hoor, daar niet van. Maar van mij mogen de wolven zelf uitzoeken waarom eventuele acties deze nacht niet zijn doorgegaan.

thelight288

Citaat van: Rampposi op 21 januari 2022, 08:05:34
Nee hoor,
Slotenmaker, Vervloekte, Yeti.

Een yeti is het waarschijnlijkst qua kans natuurlijk. Ik gok dat stille nacht ook het meest waarschijnlijk door een yeti of delver komt of heks natuurlijk. Maar dat is nog niet heel belangrijk.

@Mexicanobroeder mensen die vaker met mij hebben gespeeld kunnen eigenlijk weten dat ik zonder info de eerste lynch en kan makkelijker inschatten of iemand goed is dan slecht. Al zat ik met bw naast, maar oke hulpje kon wel ja. Ik had nog bij niemand een slecht gevoel dus hoe moet ik dan een alternatief aandragen?  Ik laat mijm mening iig over jullie horen er zijn zat mensen die met nog minder lietrn horen of gewoon meeschaapte

Lan

@Mexicanobroeder

Ik ben het eens met je analyse en als het inderdaad tussen twee non-board mensen ging de mensen die hun stem hebben weggegooid aandacht verdienen. Mag ik wel vragen waarom je Castiel niet in je lijstje hebt staan? Is dat vanwege de zelfstem?

Mexicanobroeder

Citaat van: Lan op 21 januari 2022, 09:31:35
@Mexicanobroeder

Ik ben het eens met je analyse en als het inderdaad tussen twee non-board mensen ging de mensen die hun stem hebben weggegooid aandacht verdienen. Mag ik wel vragen waarom je Castiel niet in je lijstje hebt staan? Is dat vanwege de zelfstem?

Die reken ik als feitelijk inactief, maar kan (net als waterwork, die ook expliciet geen keuze maakte tussen Blood/mij(/Perry) in zijn posts en uiteindelijk niet heeft gestemd) ook op dit lijstje.

Ik begrijp de argumentatie van @thelight288 , maar voor mij blijft wel een vraag over: Als je dacht dat Bloodwolf, Perry en ik alle drie slechte stemkeuzes waren, was er dan tussen de anderen met 1 stem ook niemand waar je enige twijfels bij had? Want anders is het logischer om op 1 van hen te stemmen, toch?

thelight288

Misschien niet goed gekeken, maar enige die in de buurt nog kwam was Domien volgens mij. En als hij slecht is ben ik hem heel erg op de achtergrond gewend zeker eerste nachtjes en hoe hij zijn eerste post begon en hemzelf in de aandacht zet zie ik hem niet als slecht zo doen. Dat je met de ene buur meer deelt dan met de andere een reden was om op hem t stemmen vind ik ook echt vrij kort door de bocht. Heb hetzelfde gedaan.

Orange-King

Citaat van: Nobody op 20 januari 2022, 23:36:17
Is het raar dat ik hier van IEDEREEN wil weten wie zijn buren was in nacht 1?
Maar paar spelers o.a ik hebben gereageerd.

I need to check some facts.

Ik heb niet persé iets tegen het delen van mijn buren, maar dan moet het wel ergens goed voor zijn. Ik zie dat een aantal van mijn buren al heeft gereageerd  XD

Citaat van: Michelaar op 21 januari 2022, 08:59:12
Ik heb op dit moment ook niet echt heel erg veel zin om weer tien posts te zien vol met ''Dit zijn mijn buren!'' als er niets opmerkelijk is gebeurt. Ik zie inderdaad ook niet veel punt eigenlijk om dat allemaal op tafel te gooien. Waarom vind je dat belangrijk, Nobody?

Ik sluit mij (wederom) aan bij Michelaar. In het beste geval kunnen we straks uit 3 pagina's een hele lijst maken, maar wat ik zo'n lijst waard als er niets aan gekoppeld is? Een negatief effect is dat de inhoudelijke discussie dan ook moeilijker te volgen is. Een ander negatief effect is dat weerwolven meer inzicht hebben in hoe communicatielijnen lopen, en ze daar eventueel hun voordeel mee kunnen doen. So @Nobody ... what's in it for me?

Terugkomend op de stemming. Mijn derde stem op BW was vooral bedoeld om te kijken of ik iets kon triggeren. Ik vond namelijk dat Mexicanobroeder vrij snel stemmen kreeg na zijn aanval op BW. Het had namelijk gekund dat BW in bescherming werd genomen door de weerwolven. Ik bleef deze gedachte vrij lang houden. Ik zat helaas niet goed, maar met een dode sjamaan had het erger gekund.
Aan de andere kant kunnen we mijn theorie ook omdraaien door te stellen dat Mexicanobroeder slecht is én is gered door alle Bloodwolf-stemmers, die dan uiteraard niet wisten dat BW sjamaan was. Deze optie wil ik ook niet uitsluiten, hoewel ik Mexicanobroeder tot nu toe redelijk kan volgen in zijn argumentatie. Bijvoorbeeld over de spelers die hun vingers niet willen branden en dan maar random (of op zichzelf..) stemmen.

Perry26

Wat ik vooral interessant vind is dat Nobody vind met enorme stelligheid dat de discussie gisteren NIKS heeft opgeleverd, terwijl er wel een slechtje dood is en een hele hoop mensen een standpunt in moeten nemen maar dan wel verwacht dat het nuttig gaat zijn als we met zijn allen gewoon maar wat lijstjes gaan postten? En hij heeft zelf vogensmij gisteren zijn stem niet eens toegelicht.

Nou geeft ik wel toe dat ik Domien niet echt vertrouw (zijn uitleg om op mij te stemmen vind ik zwaar ondermaats) maar toch ben ik veel eerder benieuwd naar waarom je op hem hebt gestemd @Nobody dan naar wie je buren waren.

Nobody

Gekeken naar vorige speldag dat we geen info hadden voor de dt, dacht ik dat het misschien wel meer zou kunnen opleveren door je oude buren te delen. De waarheid komt op gegeven moment altijd boven water.
Met maar 2 mensen te kunnen netwerken per speldag, zonder te weten of je de buur kan vertrouwen, vind ik enorm lastig om wolven te zoeken.

Nu ben ik inmiddels wel overtuigd dat het delen alleen waard is als er een goede reden voor is. Dat heb ik momenteel niet. Om ook bepaalde info te beschermen.

Perry, ik vond de discussies en stemming omtrent mexicano broeder en bloodwolf alleen maar gebaseerd opdat we verder niets hadden en zij waren actief in de dt.
Klopt, bloodwolf bleek sjamaan, en zoals Orange-King in zijn laatste post schreef, weten we ook niet of Bloodwolf in contact was met de wolven. Gezien we toen tijdens stemmingen maar 1 nacht achter de rug hadden en maar met 2 spelers kunnen netwerken denk ik dus van niet. En kunnen we alsnog niets uit die stemmingen halen.
Hierdoor baalde ik dus dat we nog niets hebben.
404 Error - body not found

Perry26

Je beantwoord mijn vraag niet: waarom stemmen op Domien?

Nobody

Dat heb ik gister gezegd in de dt
404 Error - body not found

domien

Citaat van: Nobody op 21 januari 2022, 13:44:39

Je zegt letterlijk ik kan me vinden in wat krissy zegt.

Oké, ja als iedereen krissy volgt ben ik dood dan  :D
@perry dit is dus letterlijk dezelfde reden die ik geef om op jou te stemmen dus per gevolg zeg je Nobody niet te vertrouwen...

Ik wist op voorhand dat krissy zo op me ging reageren. En dat ik half in een circus terecht ging komen, maar dan heb ik dat ook nog eens meegemaakt in een spel.
Uit het verleden weet ik wel dat nobody me graag verdacht vind dus in dat opzicht vind ik haar stem op mij niet zo vreemd

"In this world there are no sides, just players"

Perry26

Zitten we hetzelfde discussietopic te lezen? Geen enkele post van jouw bevat het woord "domien"

domien

Citaat van: Nobody op 20 januari 2022, 20:31:47
Ik kan me helemaal in vinden wat Krissy zegt.
Zonder in herhaling te vallen, zie haar post in dt.

@Perry26 deze post bedoelt ze als ik me niet vergis

Krissy

Citaat van: Perry26 op 21 januari 2022, 14:10:46
Zitten we hetzelfde discussietopic te lezen? Geen enkele post van jouw bevat het woord "domien"

Is iemand het voor de verandering es eens met mij, is het weer niet goed  :"(  :P

Citaat van: domien op 21 januari 2022, 14:02:34

Oké, ja als iedereen krissy volgt ben ik dood dan  :D
@perry dit is dus letterlijk dezelfde reden die ik geef om op jou te stemmen dus per gevolg zeg je Nobody niet te vertrouwen...

Ik wist op voorhand dat krissy zo op me ging reageren. En dat ik half in een circus terecht ging komen, maar dan heb ik dat ook nog eens meegemaakt in een spel.
Uit het verleden weet ik wel dat nobody me graag verdacht vind dus in dat opzicht vind ik haar stem op mij niet zo vreemd
Uhh I guess, maar als iedereen mij zou volgen zouden spelletjes (bijna) nooit een net zo gunstige uitkomst hebben, en dat geld voor meer spelers denk ik. Het is juist dat iedereen zijn/ haar input geeft, waardoor er iets nuttigs uitrolt.

Wat wil het zeggen dat je wist dat ik zo zou reageren? Je zei zelf dat je mij niet/ amper kent, maar toch wist je hoe ik ging reageren. Komt dat omdat het logischerwijze te verwachten valt?

domien

Ja ik ken jou niet als speler om mee samen te spelen, maar wel hoe je dingen post in andere spellen. Denk dat je hier zelf ook wel beseft dat je enorm woorden in mijn mond aan het duwen bent