Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Orange-King

Even kort mijn gedachten op een rijtje:

- Ik vind bert-boefjes op basis van wat ik heb gehoord én zijn bijdragen in het d-topic vrij verdacht. Het begon redelijk veelbelovend met zijn pleidooi voor BM in combinatie met savanne arenden. Na nacht 1 heeft bert-boefjes nog maar 1 (!) post gemaakt en die leg ik dan vanzelfsprekend even onder een vergrootglas. Daarin valt op dat bert-boefjes aanhaalt dat de discussie tot dusver moeilijk te volgen is, dat hij zich kan vinden in de post van Inuzuki, en dat hij het gedrag van domien niet verdacht vind. Inhoudelijk heb ik niet veel aanmerkingen op deze post. Echter, mijn inziens gaan weerwolven minder vaak echt de diepte in en houden ze zich in "nog redelijk van de dommen" in de algehele discussie. Daarin vind ik bert-boefjes ook wel passen door de discussie simpelweg als "ruis" weg te zetten en de schuld neerlegt bij degene die deze zogeheten ruis veroorzaken. Meer spelers hebben hier wel een handje naar, alleen volgens mij claimt bert-boefjes achter de schermen ook neutraal. Die twee zaken samen zorgen dat ik hem op dit moment het meest verdacht vind.

- Dan heb je nog een aantal spelers die aangeven dat zij minder discussiëren omdat zij niet met iedereen tegelijk kunnen netwerken. Elke speldag krijgt iedere speler de mogelijkheid om met twee spelers te netwerken, die vervolgens dan weer iets over hun vorige buren kunnen zeggen. Naast dat je daardoor een keer met spelers samenwerkt waar je normaal niet mee samen speelt (groot pluspunt!), is het denk ik ook niet onmogelijk om iets op te bouwen. Het delen van gedachtegangen kan al een goede eerste stap zijn, zodat je elkaar wel/niet bij kan staan in het discussietopic.
Nu hoor ik van bijvoorbeeld Robin en Shaddow dat zij hierdoor niet lekker in het spel zitten. Aan de ene kant natuurlijk jammer, aan de ander kant kan het ook dekmantel zijn. Ik heb dag 1 op Shaddow gestemd, maar dan had ik mijn stem liever gezet op een speler die bereid is om andere spelers te prikken als dat nodig is. Samenvattend: deze groep spelers mag gewoon in de gaten worden gehouden wat mij betreft.

Dan @Rampposi :

Citaat van: Rampposi op 23 januari 2022, 10:57:16
Orange-King omdat zijn posts mij niet eens zijn opgevallen. Zijn posts vallen mij altijd op, en lees ze graag. Vind OK altijd een sterke speler, maar in dit potje kijk ik met een andere blik naar hem. Alsof hij anders speelt ofz.

Dan hoop ik dat deze post wat meer opvalt? Probeer je verdenking wel wat concreter te maken. In je post wijs je nu naar meerdere spelers, maar onderbouw dan ook welke acties je daarin opvallen. Tenslotte ben ik geen voorstander voor spreiden om het spreiden, zeker niet wanneer Rampossi (nu nog als enige) een aantal namen daarvoor opgooit. De discussie is mijn inziens niet zover dat je nu 2 a 3 hoofdverdachten eruit kan halen, en dan vind ik spreiden om het spreiden niet heel tof. Mijn voorstel is dat iedereen zijn hoofdverdachten voor nu opnoemt en dit onderbouwt. Daar halen we volgens mij veel meer informatie uit.

thelight288

Citaat van: Rampposi op 21 januari 2022, 19:55:47
Citaat van: thelight288 op 20 januari 2022, 23:34:45
bloodwolf was wel hulpje dus zegt opzich ook niet heel veel. ik zat wel fout dat ik bloodwolf niet als slecht zag. maar ik zal proberen iets meer bij te lezen volgende deadline
Ik wil toch nog even inhaken op deze post. Je eerste deel klopt, want ik ga er ook vanuit dat BW niet in contact stond met de wolven. Daar ben ik het met je eens dat je er dan niet veel uit kan maken.
Daarna zeg je iets wat mij enorm opvalt. Je zegt dat je fout zat en het komt bijna over dat je je verantwoordelijkheid (moet) nemen omdat je niet op een (mede?)slechtje had gestemd bij de lynch. Alsof je je van te voren indekt om later in het spel niet verdacht te kunnen worden door deze (mis)lynch voor slecht?

Was vooral dat ik aan z'n dt bijdrage vrij zeker was dat jij goed zou zijn. En andere blijkbaar beter hadden ingeschat

Perry26

Om de vraag van Nobody te beantwoorden: op het moment denk ik dat er meer slechtjes zitten tussen de stillere spelers dan tussen de spelers die veel praten. Om die rede ga ik lekker flauw zijn en mijn stem op @bert-boefjes zetten, misschien dat dat m even wakker schud

Als je wilt dat ik hem eraf haal, kom dan met een ander lynchtarget, Bert :P

Sunny

Ook ik heb bewondering voor de tijd en energie die je in je post hebt gestopt @NobodyO0
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij, nu je burenplan niet werkte, het gewoon over een andere boeg hebt gegooid om informatie van ons te ontfutselen. En daar waar iemand anders dat als niet wolfs classificeert komt het op mij juist over als iemand die op deze wijze probeert een plaatje rond te krijgen om achter rollen en verdenkingen te komen zodat er een juiste lunchbeslissing genomen kan worden.
En dit zet jou in mijn ogen dus niet op groen, maar eerder in mijn rode lijstje.

Andere mensen op dat lijstje zijn onze BM (die dus niet de tijd heeft om die functie goed te vervullen), Bert-Boefjes en Nostalgia die mij beiden opvielen door gewoon in het DT niet aanwezig te zijn en op het laatste momentje wel met een analyze of stem komen. Dat is makkelijk wanneer je dan gedrag kunt analyseren van mensen die wel aanwezig zijn in het DT maar zelf die kans niet geeft aan de medespelers.
Dus ja Nobody om dan tòch een antwoord te geven op je vraag, dit zijn inderdaad mensen die ik met meer interesse volg dan dan andere spelers.

thelight288

Citaat van: Sunny op 23 januari 2022, 12:19:33
Ook ik heb bewondering voor de tijd en energie die je in je post hebt gestopt @NobodyO0
Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij, nu je burenplan niet werkte, het gewoon over een andere boeg hebt gegooid om informatie van ons te ontfutselen. En daar waar iemand anders dat als niet wolfs classificeert komt het op mij juist over als iemand die op deze wijze probeert een plaatje rond te krijgen om achter rollen en verdenkingen te komen zodat er een juiste lunchbeslissing genomen kan worden.
En dit zet jou in mijn ogen dus niet op groen, maar eerder in mijn rode lijstje.

Andere mensen op dat lijstje zijn onze BM (die dus niet de tijd heeft om die functie goed te vervullen), Bert-Boefjes en Nostalgia die mij beiden opvielen door gewoon in het DT niet aanwezig te zijn en op het laatste momentje wel met een analyze of stem komen. Dat is makkelijk wanneer je dan gedrag kunt analyseren van mensen die wel aanwezig zijn in het DT maar zelf die kans niet geeft aan de medespelers.
Dus ja Nobody om dan tòch een antwoord te geven op je vraag, dit zijn inderdaad mensen die ik met meer interesse volg dan dan andere spelers.

Mag ik zeggen dat ik wel opvallend vind dat jij vaak bij nostalgia roept dat hij in het dt bijna nooit super actief is. Vanwaar deze andere instelling nog nu?

Sunny

Omdat ik dan met Nostalgia kan netwerken.
In dit spel kan dat niet en wanneer hij dan niet in het DT post, maar vlak voor het einde wel een fijne analyse plaats over wat hèm is opgevallen terwijl hij zelf niet meespeelt dan vind ik dat negatief opvallend.

thelight288

Fair ben dan wel benieuwd of iemand van zijn (ex) buren nog iets positiefs wel is opgevallen in privé gesprekken? Zoniet staat nostalgia ook wel op mijn lijstje. Want vind hem altijd lastig te peilen als ik puur op dt moet afgaan

Nostalgia

Mijn verdachtenlijstje is eigenlijk ongeveer hetzelfde gebleven. Wel moet ik toegeven dat ik Bert-Boefjes beter in de gaten ga houden vanaf nu. Ik kan me namelijk wel vinden wat er hier gezegd wordt over hem, maar ik wil hem nu nog wel even de kans geven van zichzelf te laten horen.   :)

Vorige keer heb ik inderdaad op Shaddow gestemd, omdat hij voor mij meer opviel doordat hij als BM een iets andere positie heeft dan de rest. Het lijkt er alleen op dat ik daardoor verdacht gevonden word. Eerst vond ik dat nogal bijzonder, maar nadat ik met mijn buur gesproken heb, begrijp ik beter wat jullie bedoelen. Het was absoluut niet mijn bedoeling om mijn stem weg te gooien; ik wilde juist niet op iemand stemmen die ik niet verdacht vond. Maar ik heb begrepen dat het meer geapprecieerd wordt als ik wat eerder van me laat horen, zodat de rest er ook nog wat mee kan.  :)

Ik wil ook Mexicano nu nog even benoemen. Het valt mij op dat hij zich nu nog amper heeft laten horen. Eerst was hij heel actief en nu ineens helemaal niet meer. Vanwaar deze plotselinge verandering? Komt het omdat hij nu misschien toch gered is van de lynch?
Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom hij wel mee wilde doen aan een stemwissel. Ik vind late stemwissels sowieso niet echt leuk spel, maar als het nog onderbouwd is kan ik het nog wel begrepen. Dus waarom wilde je zo laat nog wisselen op mij, Mex?

Ik vind Lan ook wel heel vreemd spelen. Waarvoor heb ik jou dan geframed? Wat ik in mijn post zeg, is hoe ik naar dingen kijk. Misschien klopt dat niet, maar probeer me dan te overtuigen dat wat ik denk niet correct is. Ik wordt allerminst overtuigd van jouw posts hier in het dt. Ik houd het spel nog wel even in de gaten, maar jij bent een goede kanshebber op een stem van mij vanavond.

Nobody

Sunny, ik begrijp dat jij zo ziet. Het is al sinds vorige speldag al door meerdere spelers benoemd dat het niet handig is om je oude buren te delen, met als resultaat weinig info op de DT.
Ik snap nu ook dat het OOK voor slechtjes handig is om deze info te hebben. Zie jij slechtjes voor aan om dan de volgende speldag toch een oproep te doen voor info? Of zie jij eerder een goedje dit doen?
Denk je niet dat slechtjes in dit spel variant gewoon wat meer op achtergrond willen zitten? Denk jij dat de slechtjes zo wanhopig zijn voor info, en zichzelf op deze manier zo erg in de spotlight te zetten?
Hoe zou jij als slechtje, dit spel variant spelen?
404 Error - body not found

Sunny

Citaat van: Nobody op 23 januari 2022, 14:03:48
Ik snap nu ook dat het OOK voor slechtjes handig is om deze info te hebben.
Zie jij slechtjes voor aan om dan de volgende speldag toch een oproep te doen voor info?
Ja hoor

Citaat van: Nobody op 23 januari 2022, 14:03:48Of zie jij eerder een goedje dit doen?
Er is geen "of" in mijn opinie

Citaat van: Nobody op 23 januari 2022, 14:03:48Denk je niet dat slechtjes in dit spel variant gewoon wat meer op achtergrond willen zitten?
Ik denk dat er verschillende persoonlijkheden in de slechtjes groep zitten, ieder met een eigen spelstijl. En dat er dus in beide groepen slechtjes zitten

Citaat van: Nobody op 23 januari 2022, 14:03:48Denk jij dat de slechtjes zo wanhopig zijn voor info, en zichzelf op deze manier zo erg in de spotlight te zetten?
Wanhopig wil ik het niet noemen, maar ik vermoed dat dit spel het wel lastiger maakt voor slecht om info te krijgen over het denkproces van andere spelers en gezien het feit dat dit spel mij bijzonder paranoide maakt sluit ik helemaal niets uit.

Citaat van: Nobody op 23 januari 2022, 14:03:48Hoe zou jij als slechtje, dit spel variant spelen?
Waarschijnlijk zoals jij Nobody.  :)

Nobody

Citaat van: fannieklm op 23 januari 2022, 10:44:21
Ik ben blij dat Nobody tijd en energie gestoken heeft in een post van 3 kantjes met eigenlijk alleen maar de vraag wie verdenk je aan iedere speler die nog leeft in dit spel.
Dat voelt een beetje als posten om het posten.

Dan heb je mijn hele analyse niet gelezen en heb je niet mijn reden voor die post begrepen.
Ik post niet om te posten.

Inmiddels hebben al wat spelers gereageerd. Heb je enig idee op wie je wilt stemmen en kijk je naar actieve spelere en ook naar stillere spelers?

Nobody

Sunny, van mij mag je dat denken maar je zit er echt naast. Ik probeerde juist de dode DT op te wekken met ook maar iets om over te kunnen praten.

Lan

@Nostalgia

Ik heb dit al uitgelegd maar dan doen we het nog een keer.  :P Jij trekt, bewust of onbewust, wat ik zei uit verband om dat als beschuldiging te gebruiken.

Er werd toen ik een post maakte gesproken over de mogelijkheid van een welp, ik heb daar op gereageerd en aangegeven dat het een optie is, maar ook aangegeven dat ik zelf geen reden had aan te nemen dat hier sprake van was. Om mij dan in de schoenen te schuiven dat ik over bijzaken praat en juist suggereer dat ik over een welp bezig was terwijl ik dat juist aan het weerleggen was geeft mij de indruk dat het niet gaat om een verkeerde interpretatie, maar een bewuste sturing (framing) van jouw kant.

Je gaat er ook nu weer niet inhoudelijk op in maar gebruikt termen als 'vreemd' en 'anders spelen' wat algemeenheden zijn die als je ze niet onderbouwd altijd rondgeslingerd kunnen worden.

Michelaar

Ik verdenk eerlijk gezegd Nobody het meest van iedereen. Dag 1 heb ik verwacht weinig opvallig gezien van hen, maar vandaag heb ik toch wel wat opgemerkt. Die lange post lijkt goed te zijn omdat hij lang is, maar hoe meer ik hem lees hoe minder ik er echt mee kan. Ik snap dat het misschien is om mensen te laten praten maar dit is de eerste, en enige post in mijn ogen die echt zoekend overkomt, en zelfs dan is het een dekmantel met veel tekst maar veel van de tekst is, zoals Fannie ook al opmerkt, niet veelbetekenend en meer een post om te posten om te laten zien: ''Hey, kijk is hoe hard ik werk als goedje?'' Ik vind Nobody moeilijk te peilen.

Ook heb ik het hele d-topic nog geen fatsoenlijk antwoord gezien voor ''Wat is de meerwaarde van onze buren delen?'' toen we het jou vroegen. Het enige wat ik heb gezien is dat je zelf ook ineens teruggaat omdat een paar andere mensen het hebben gezegd dat het een vreemd idee is. Maar je hebt zelf ook je buren niet gedeeld toen je vroeg of het een idee was, maar toen jij besloot het ook niet te doen in het d-topic hadden veel het al wel gedaan wat lijd op de volgende vraag ''Wat was het punt van dit omhoog halen?''

Al in al, Nobody is toch echt mijn hoofdverdachte en ik stem daarom op Nobody.

Nobody

Jawel hoor, ik heb meteen toen ik dat voorstelde wel mn oude buren van nacht 1 en 2 gedeeld.

Echt zonde dat jullie op mij gaan. Hopelijk eindigt dit spel niet met alleen maar spelers die weinig zeggen. Word een dood feestje dan.