Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Nostalgia

Citaat van: Lan op 23 januari 2022, 14:53:42
@Nostalgia

Ik heb dit al uitgelegd maar dan doen we het nog een keer.  :P Jij trekt, bewust of onbewust, wat ik zei uit verband om dat als beschuldiging te gebruiken.

Er werd toen ik een post maakte gesproken over de mogelijkheid van een welp, ik heb daar op gereageerd en aangegeven dat het een optie is, maar ook aangegeven dat ik zelf geen reden had aan te nemen dat hier sprake van was. Om mij dan in de schoenen te schuiven dat ik over bijzaken praat en juist suggereer dat ik over een welp bezig was terwijl ik dat juist aan het weerleggen was geeft mij de indruk dat het niet gaat om een verkeerde interpretatie, maar een bewuste sturing (framing) van jouw kant.

Je gaat er ook nu weer niet inhoudelijk op in maar gebruikt termen als 'vreemd' en 'anders spelen' wat algemeenheden zijn die als je ze niet onderbouwd altijd rondgeslingerd kunnen worden.

Wie zijn er dan volgens jou wel verdacht? Ik hoor jou namelijk alleen maar over mij, terwijl er genoeg anderen zijn. Of vind jij verder niemand verdacht?

Ik zou het inderdaad verkeerd geïnterpreteerd kunnen hebben, dat zei mijn buur ook al. Toch blijf ik erbij dat het niet klopt. En wil je onderbouwingen? Ik ben samen met jou slecht geweest en het komt gewoon overeen. Je noemt niemand als verdachte, wat je toen ook deed. Normaalgesproken kijk jij altijd naar een redelijk brede groep mensen, waarin je specifiek gaat zoeken naar een wolf. Van jouw stem op mij krijg ik het gevoel dat je gewoon hoopt dat er mensen jou volgen, zodat ik jou niet meer kan aanvallen.
Daarnaast ben je ook niet echt actief, wat je normaal wel bent. Ik kreeg dat gevoel al tijdens ons kringgesprekje dag 1. Wat lijstjes doorsturen van anderen en zelf lekker achterover leunen, lekker makkelijk als wolfje...

Mexicanobroeder

Als ik op het moment zou moeten stemmen, zou dat op SpiritReacher of Thelight zijn. De redenen daarvan heb ik al gegeven: Thelight die niet eens overwoog om op iemand met 1 stem te stemmen om daarmee nog eventueel mogelijk iets aan een lynch te veranderen die voor hem tussen goedjes ging, en SpiritReacher die ik vrij stil vind (en ook nu weer duurt het al anderhalve dag voordat er een antwoord komt op mijn vraag) en zich naar mijn mening toch wat versproken heeft, al wil ik graag nog altijd zijn kant van het verhaal horen. Maar dat hij daar niet op ingaat geeft mij ook geen beter gevoel bij hem.

De reden waarom ik jou nog wel zou hebben overwogen bij een stemwissel @Nostalgia is simpelweg omdat ik niet veel over je wist, dus dan is er wel kans dat je slecht bent. Ik vind je niet verdachter of minder verdacht dan normaal want ik weet dat je altijd wel vrij stil bent, maar dat betekent ook dat ik weinig info had om je te lezen. Dan heb ik dat liever dan iemand waarbij ik wel een goed gevoel had. En er waren nu eenmaal niet heel veel opties om te wisselen op dat moment, dus dat was meer op basis van afstrepen dan iets anders.

Sunny

Dat heeft Nobody inderdaad.
N1 Rampposi & Waterwork
N2 Bloodwolf & Castiel

Ook zei ze dit:
Citaat van: Nobody op 21 januari 2022, 12:50:45
Gekeken naar vorige speldag dat we geen info hadden voor de dt, dacht ik dat het misschien wel meer zou kunnen opleveren door je oude buren te delen. De waarheid komt op gegeven moment altijd boven water.
Met maar 2 mensen te kunnen netwerken per speldag, zonder te weten of je de buur kan vertrouwen, vind ik enorm lastig om wolven te zoeken.
Dat lijkt me toch wel een antwoord op de vraag wat voor haar de meerwaarde is.

@Michelaar ben je een beetje je voordeel aan het proberen te doen met het huidige sentiment?

Mexicanobroeder

Oh, deadline is vanavond, niet morgenavond. Ik heb me daar even in vergist. XD
In het weekend ben ik toch altijd wat minder scherp in spellen, dan ben ik met zoveel meer dingen bezig naast het spel.

Dan ga ik wel nu al stemmen (want ik weet niet hoeveel tijd ik vanavond heb) en dan wordt dat op Thelight. Waarbij ik hoop dat SpiritReacher nog op mijn vraag in zal gaan, en als dat niet gebeurt, ik morgen al heel snel weet waar mijn stem voor de volgende lynch heen gaat.

bert-boefjes

Persoonlijk heb ik het ook gewoon druk gehad. En gezien ik alles vanaf mijn telefoon moet doen, kost het wat meer tijd om goed de discussie te kunnen lezen en overal op reageren en daarbij quotes in te passen.

Om even te reageren op de vraag van Nobody: enigszins. Ik vind de discussie die tussen bloodwolf en Mexicanobroeder was ontstaan vooral veel ruis. Daar bedoelde ik vooral mee dat het op mij heel erg begon te lijken op zo'n discussie die ik wel vaker in spellen gezien heb. Waarbij het uiteindelijk tussen twee goedjes lijkt te gaan. En er meer wordt gekeken naar hoe de een op de ander reageert dan dat het lijkt te gaan over wie je verdenkt en waarom.

Uiteindelijk ben ik daarom op bloodwolf gegaan, omdat naar mijn idee Mexicanobroeder (van wat ik zo snel terug las) zijn verdediging meer op orde had. En bloodwolf daarin voor mij wat roekeloze over kwam in hoe hij de discussie probeerde te starten en te laten gaan.
Ik had ook heel makkelijk voor een willekeurige andere speler kunnen gaan waarmee mijn stem eigenlijk nietszeggend zou zijn. Maar ik had ook weinig zin om daarna ook in het lijstje geschaard te worden met mensen die "zinloos" gestemd zouden hebben.

Om dan op Orange King te reageren:
Ik heb volgens mij hier boven  benoemd dat ik het ook druk heb gehad. Daarnaast is naar mijn idee de variant in zulke gevallen niet je vriend. Normaal zou het veel makkelijker zijn om een speler persoonlijk een berichtje te sturen om te horen hoe de vork in de steel zit. Zeker als je alles laat afhangen van wat je van anderen hoort. En je het niet rechtstreeks van de persoon hoort.

Daarnaast vind ik stemmen op een speler met als reden dat ze neutraal geclaimd hebben ook erg makkelijk. Zeker omdat ik ook eerder al vernomen heb dat jij zelf ook neutraal zou claimen.
Maar als je op die manier gaat kijken kan je voor iedereen wel een reden vinden om erop te stemmen.
Ik kan bijvoorbeeld op jouw stemmen omdat je zelf ook neutraal claimt en door nu met zo'n lange post te komen vooral probeert de aandacht van jezelf af te leiden.

Zo kan ik ook op Fannieklm stemmen met reden dat nu we buren zijn er weinig contact is. En in het contact wat er geweest is ze ook totaal niet gevraagd heeft naar mijn alliantie, verdachten of hoe ik in het spel zit? Kan dat zijn omdat ze mogelijk via andere buren of mogelijk een wolvenboard al informatie over mij vergaard heeft en het niet zo nodig is om contact met mij te leggen of onderhouden?

Zo kan ik op mijn andere buur rampossi stemmen om de tegenovergestelde reden dat hij naar mijn mening juist dan weer te veel deelt  en al hele snel nadat we in een kring zaten. Komt dat mogelijk doordat hij slecht is en daardoor weet dat ik niet slecht bent en dit dan vooral een reden is zodat ik hem meer ga vertrouwen gedurende het verloop an het spel.

Zo kan ik op Thelight stemmen. Niet zo zeer als reden dat hij op mij gestemd heeft. Al moet ik wel zeggen dat ik het een makkelijke en snelle mee-schaap-stem vind. Maar dan zou ik vooral op het stemmen om het feit dat hij zich lijkt te verontschuldigen dat hij niet op bloodwolf gestemd had. Dan denk ik "had je wel geweten dat hij slecht was dan? En zo ja probeer je je nu in te dekken hiermee." want hij had ook de vorige speldag er voor kunnen kiezen om op bloodwolf te stemmen.

Zo kan ik op shaddow stemmen omdat ik vind dat hij als bm wel wat actiever had mogen zijn in de discussie. Maar als ik dat ga aandragen als reden dan zouden er nog meer namen bij kunnen staan.

Ik zou op Waterwork kunnen stemmen omdat hij inactief is maar vervolgens wel actief is door zich te verontschuldigen en verder niet veel deelt in de discussie. Waarmee je op een bepaalde manier ook op de achtergrond staat.

Maar net wat ik zei, zo kan je voor alle spelers wel een reden vinden om wel of niet op ze te stemmen. Dus ik ga nog bedenken waar ik op ga stemmen.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Michelaar

Citaat van: Sunny op 23 januari 2022, 15:31:14
Dat heeft Nobody inderdaad.
N1 Rampposi & Waterwork
N2 Bloodwolf & Castiel

Ook zei ze dit:
Citaat van: Nobody op 21 januari 2022, 12:50:45
Gekeken naar vorige speldag dat we geen info hadden voor de dt, dacht ik dat het misschien wel meer zou kunnen opleveren door je oude buren te delen. De waarheid komt op gegeven moment altijd boven water.
Met maar 2 mensen te kunnen netwerken per speldag, zonder te weten of je de buur kan vertrouwen, vind ik enorm lastig om wolven te zoeken.
Dat lijkt me toch wel een antwoord op de vraag wat voor haar de meerwaarde is.

@Michelaar ben je een beetje je voordeel aan het proberen te doen met het huidige sentiment?

Ah, dan heb ik dat inderdaad gemist. Excuses daarvoor. Mijn andere redenen daarentegen staan nog steeds. Ik vind het toch een beetje vreemd dat dat alles is wat voor jou blijkbaar nodig is om je te overtuigen dat ik een slechtje moet zijn Sunny. Is er toevallig nog een andere reden of... is dit het?

Nobody

Citaat van: bert-boefjes op 23 januari 2022, 16:04:27

Zo kan ik ook op Fannieklm stemmen met reden dat nu we buren zijn er weinig contact is. En in het contact wat er geweest is ze ook totaal niet gevraagd heeft naar mijn alliantie, verdachten of hoe ik in het spel zit? Kan dat zijn omdat ze mogelijk via andere buren of mogelijk een wolvenboard al informatie over mij vergaard heeft en het niet zo nodig is om contact met mij te leggen of onderhouden?

Dit versterkt wel mijn redenen (zie mijn analyse over Fanniek) om op haar te gaan stemmen vanavond. Hoewel jullie beiden niet zoekend overkomen heb jij nog wel aangegeven druk te zijn.
404 Error - body not found

Sunny

Citaat van: Michelaar op 23 januari 2022, 17:11:03
Ah, dan heb ik dat inderdaad gemist. Excuses daarvoor. Mijn andere redenen daarentegen staan nog steeds. Ik vind het toch een beetje vreemd dat dat alles is wat voor jou blijkbaar nodig is om je te overtuigen dat ik een slechtje moet zijn Sunny. Is er toevallig nog een andere reden of... is dit het?
Nee hoor Michelaar, dit is het wel.

Ik vraag me af hoe je dat dan gemist hebt Michelaar, aangezien je post toch wel heel erg zelfverzekerd overkomt.
Ik heb het idee dat jij een reden zocht om op Nobody te stemmen.
Je komt met een heel erg overtuigd stukje waarom Nobody dan verdacht is volgens jou, terwijl je duidelijk de posts van Nobody helemaal niet hebt gelezen.
Dit ziet er naar mijn mening uit als afleiding proberen te creëren voor Bert-Boefjes, Nostalgia en/of TheLight. 
En daarom krijg jij mijn stem. Plus dat ik je gisteren ook al niet kon plaatsen met je wollige posts, dat komt er wel bij inderdaad.
Kortom, wèl redenen die steek houden dit in tegenstelling tot jouw verdachtmaking richting Nobody.

thelight288

Citaat van: bert-boefjes op 23 januari 2022, 16:04:27
Persoonlijk heb ik het ook gewoon druk gehad. En gezien ik alles vanaf mijn telefoon moet doen, kost het wat meer tijd om goed de discussie te kunnen lezen en overal op reageren en daarbij quotes in te passen.

Om even te reageren op de vraag van Nobody: enigszins. Ik vind de discussie die tussen bloodwolf en Mexicanobroeder was ontstaan vooral veel ruis. Daar bedoelde ik vooral mee dat het op mij heel erg begon te lijken op zo'n discussie die ik wel vaker in spellen gezien heb. Waarbij het uiteindelijk tussen twee goedjes lijkt te gaan. En er meer wordt gekeken naar hoe de een op de ander reageert dan dat het lijkt te gaan over wie je verdenkt en waarom.

Uiteindelijk ben ik daarom op bloodwolf gegaan, omdat naar mijn idee Mexicanobroeder (van wat ik zo snel terug las) zijn verdediging meer op orde had. En bloodwolf daarin voor mij wat roekeloze over kwam in hoe hij de discussie probeerde te starten en te laten gaan.
Ik had ook heel makkelijk voor een willekeurige andere speler kunnen gaan waarmee mijn stem eigenlijk nietszeggend zou zijn. Maar ik had ook weinig zin om daarna ook in het lijstje geschaard te worden met mensen die "zinloos" gestemd zouden hebben.

Om dan op Orange King te reageren:
Ik heb volgens mij hier boven  benoemd dat ik het ook druk heb gehad. Daarnaast is naar mijn idee de variant in zulke gevallen niet je vriend. Normaal zou het veel makkelijker zijn om een speler persoonlijk een berichtje te sturen om te horen hoe de vork in de steel zit. Zeker als je alles laat afhangen van wat je van anderen hoort. En je het niet rechtstreeks van de persoon hoort.

Daarnaast vind ik stemmen op een speler met als reden dat ze neutraal geclaimd hebben ook erg makkelijk. Zeker omdat ik ook eerder al vernomen heb dat jij zelf ook neutraal zou claimen.
Maar als je op die manier gaat kijken kan je voor iedereen wel een reden vinden om erop te stemmen.
Ik kan bijvoorbeeld op jouw stemmen omdat je zelf ook neutraal claimt en door nu met zo'n lange post te komen vooral probeert de aandacht van jezelf af te leiden.

Zo kan ik op mijn andere buur rampossi stemmen om de tegenovergestelde reden dat hij naar mijn mening juist dan weer te veel deelt  en al hele snel nadat we in een kring zaten. Komt dat mogelijk doordat hij slecht is en daardoor weet dat ik niet slecht bent en dit dan vooral een reden is zodat ik hem meer ga vertrouwen gedurende het verloop an het spel.

Zo kan ik op Thelight stemmen. Niet zo zeer als reden dat hij op mij gestemd heeft. Al moet ik wel zeggen dat ik het een makkelijke en snelle mee-schaap-stem vind. Maar dan zou ik vooral op het stemmen om het feit dat hij zich lijkt te verontschuldigen dat hij niet op bloodwolf gestemd had. Dan denk ik "had je wel geweten dat hij slecht was dan? En zo ja probeer je je nu in te dekken hiermee." want hij had ook de vorige speldag er voor kunnen kiezen om op bloodwolf te stemmen.

Zo kan ik op shaddow stemmen omdat ik vind dat hij als bm wel wat actiever had mogen zijn in de discussie. Maar als ik dat ga aandragen als reden dan zouden er nog meer namen bij kunnen staan.

Ik zou op Waterwork kunnen stemmen omdat hij inactief is maar vervolgens wel actief is door zich te verontschuldigen en verder niet veel deelt in de discussie. Waarmee je op een bepaalde manier ook op de achtergrond staat.

Maar net wat ik zei, zo kan je voor alle spelers wel een reden vinden om wel of niet op ze te stemmen. Dus ik ga nog bedenken waar ik op ga stemmen.

Hoezo is het meeschapen als ik de enige was volgens mij die op jou stemde eerste lynch?
en @Mexicanobroeder ik vond de post van bert-boefjes het meest verdacht, veel info wat vooral door andere gezegd was en een meeschap stem op bloodwolf. waarom zou ik op persoon met al een stem stemmen als ik die ook niet verdacht vind?

Inuzuki

Hm.. DT voelt vandaag een beetje hetzelfde als afgelopen speldag, alleen dan iets levendiger, iets vroeger op de speldag al actie en ook meer diverse mensen. Is fijn en goed om te zien in elk geval  :)
Echter moet ik ook zeggen dat ik het op het moment ook wel lastig vind om tussen de bomen het bos te zien. Ik kan me in veel van de stemmen die nu worden gezet wel vinden, en zou zelf voor een late stemmer gaan/iemand die zijn stem wat weg lijkt te gooien en iemand die zich niet heel actief in het dt heeft laten zien, of in elk geval geen kleur bekend. Voor mijn gevoel zie ik nu ook heel veel enorm lange berichten voorbij komen, met weinig echte inhoud (bert-boefjes & nobody). Lengte van een bericht staat voor mij niet noodzakelijk gelijk aan veel inhoud en zeker bert die zegt 'ik zou kunnen doen' voelt al helemaal als zich passief houden en voorzichtig uitdrukken. Maar om toch de activiteit aan te moedigen zal ik voor nu zal ik wel gaan voor iemand die zich wat minder (uitgesproken) heeft laten zien in combinatie met de 'weggegooide' stem kom ik dan op thelight uit.
Om inzicht te geven in wie ik wat meer op de radar heb : Domien ivm verhaal berber dag 1, lan ivm het stemgedrag van afgelopen dag (het is niet echt hoe ik lan ken), spiritreacher & perry ivm het wijzen naar mex met voor mij in elk geval vage argumenten, en bert, thelight, nos, castiel, shaddow ook ivm het stemgedrag. Nou, ik mag hopen dat hier minimaal 1 wolf tussen zit anders hebben ze wat te lachen  :D

thelight288

daarbij heb ik mijn laatste tentamen pas dinsdag en vind ook wel aantal makkelijk op mij stemmen, terwijl ik nog iets van moeite doe in de tijd die ik heb. en er ook nog meer zijn die zich meer op de achtergrond houden

Nobody

Inuzuki, hoezo zijn mijn posts lang met weinig echte inhoud?
Ik ga het niet meer langdradig maken door meer kleuren en manenschijn toevoegen aan woorden.
Het is ook een flinke lijst met aantal spelers,  individueel heb ik de bijdrage posts bekeken en activiteit per speler van DT kort genoteerd.  Ik ga geen hele scriptie schrijven om zo meer inhoud te geven.. dit is gewoon een 'kort' overzicht van aantekeningen over iedereen's openbare activiteit. Als je meer wilt weten hoef je alleen naar die speler's profiel te gaan om zijn posts na te kijken.

Maar in iedergeval wel bedankt voor je uitgebreid antwoorden op mijn vraag :)

Nobody

Eigenlijk wat Sunny ziet en hier wat tegen Michelaar zegt vind ik heel goed. Michelaar leest indd niet mijn posts. Mijn eerste gedachtegang hierop was ja.. kan gebeuren met zoveel posts nu in de dt. Dat je het gemist hebt.
Maar het zijn meerdere dingen die hij heeft gemist waardoor hij mijn posts niet heeft bestudeert en dus gewoon mee zit te praten met Sunny, toen Sunny mij openbaarlijk aanviel. En direct op mij gaat.

Ik ben tot besef gekomen dat Michelaar zeker meer verdacht is dan Fanniek. Fanniek geef ik nog wel kans om haar wat meer van haarzelf te laten zien in 605.

Ik wijzig mijn stem.

Waterwork

Graag wil ik deze deadline niet missen. Ik twijfel heel erg op wie ik moet gaan stemmen. Ik lijk niet actief in de DT Maar ben wel heel erg achter de schermen bezig. Ik ga niet op Nobody stemmen ik geloof haar wel. Ik twijfel tussen Michelaar en Perry26 beiden lijken het schapen vorige speldag wou ik ook al op Perry stemmen maar deadline gemist. Shaddow vt mij ook nog op wij zijn nu buren maar hij is altijd heel actief normaal maar nu totaal niet ik weet niet of zijn vorige buren hetzelfde hadden of dat het aan mij ligt

domien

Ik weet dat ik er laat me kom om op je post te antwoorden Nobody, maar here goes:

Wie verdenk ik?

In mijn hoofd ga ik sowieso wel vergelijken met wat ik van anderen gewoon ben. Echter weet ik dat ik dit niet superhard kan doen dit spel want vaak is mijn communicatie 1V1 en alles gewoon in de groep gooien is een enorm andere manier van communiceren. Denk ook dat daarom sommigen correct geidentificeerd hebben dat ik vorige dag best naar voren ben gestapt. Ja ik heb hier gewoon geen andere keuze.

Ik blijf vinden dat Krissy mijn woorden probeert te verdraaien en haar bijdrage vandaag is vrij ondermaats. Ik ben er zeker van dat er nog wel anderen zijn die minder hebben gezegd enzo maar haar enige comments zijn mij bashen.

Nobody, ik ga hier half mee op een opmerking die Fannie reeds heeft geplaatst in dat jou "lange" post (je weet wel welke ik bedoel) redelijk wat van zijn volume verliest als je  de vragen aan iedere speler wie zij verdenken weghaalt. Vind ook de reactie op Perry een beetje raar.

Citaat van: Nobody op 21 januari 2022, 13:44:39
Dat heb ik gister gezegd in de dt

Iets wat bijna evenveel tekst bevat als je reden mij te stemmen

Citaat van: Nobody op 20 januari 2022, 20:31:47
Ik kan me helemaal in vinden wat Krissy zegt.
Zonder in herhaling te vallen, zie haar post in dt.

Zeker omdat je hier mijn naam niet zegt denk ik dat het inderdaad moeilijker was om je redenering terug te vinden. Weet niet waarom maar het viel op.

Castiel. ik ben hem zo stil niet gewoon, maar ik weet hoe ik me soms kan voelen als ik ziek ben dus voor nu geef ik hem even respijt.

Zelfde voor Bert, best stil maar die laatste post doet me wel in zijn goedheid geloven.

Michelaar, Ja je hebt een hele post gemaakt met jou reden om Nobody te stemmen en toen ik die post last dacht ik ook maar Nobody had toch wel gedeeld.

Ik denk dat ik ofwel op Nobody ofwel op Michelaar ga stemmen vannacht, wie weet ik nog niet ...

"In this world there are no sides, just players"