Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Computer

Gestart door nielsboy, 21 januari 2012, 20:11:55

Vorige topic - Volgende topic

Meister

Kun je lezen? Kun je met lego overweg? Beheers je de kunsten van het schroevendraaien?

Dan kun je een computer in elkaar zetten  8)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Meister

Is er iemand die verstand heeft van grafische kaarten voor vaste computers? Voor laptops kijk ik altijd wat ze kunnen op notebookcheck maar ik heb niet zo'n site voor desktops, iemand die me hiermee kan helpen?

Meister

Zabulus

Wat zoek je precies?

Meister

Citaat van: Zabulus op  8 februari 2012, 16:29:26
Wat zoek je precies?

Dat weet ik zelf niet zo goed dus daarom wil ik graag een site hebben waarmee ik een duidelijke vergelijking heb :P

Floris

Ik ga een Raspberry Pi kopen. Een "computer" op zakformaat, het is niet meer dan een printplaatje, maar je kan er best wel veel mee en het enige wat je hoeft te doen is 'm aan te sluiten. Hij draait Ubuntu.
Voor specs en dergelijke: http://www.raspberrypi.org

Roggie

Je weet dat het nog heel lang gaat duren voordat de Pi Ubuntu aankan? Hij draait Fedora en nog een paar andere Linux disto's, maar de laatste twee/drie verises van Ubuntu zijn niet geschikt voor een ARM processor. Never mind, ik wou hem vanochtend al kopen, maar dat vond het internet niet goed (zie een aantal PdS topics).
Joe.

Floris

Ah, ik dacht dat ik had gelezen dat er al Ubuntu op draaide. Het maakt mij niet zoveel uit trouwens :P

Meister

Nu ben ik een beetje aan het googlen maar zie nog steeds niet helemaal in wat je met dit ding moet gaan doen? Wat willen jullie er mee doen?

Rob

Ja, ik weet het ook niet. Het lijkt wel op een zeer goedkope laptop ofzo. Maar... O.O Voor de rest ben ik blanco. xD

Floris

Citaat van: Meister op 29 februari 2012, 17:32:18
Nu ben ik een beetje aan het googlen maar zie nog steeds niet helemaal in wat je met dit ding moet gaan doen? Wat willen jullie er mee doen?

Ik ga er waarschijnlijk simpele dingetjes op programmeren met lampjes en stuff, omdat ik dat leuk vind. Verder is het een cool gadget voor maar 30 euro waar ik later wellicht ook nog wel veel aan kan hebben.

Rob

Lol, ik bedoelde natuurlijk PC. Maar is het nu een PC voor heel weinig geld ofzo?

Floris

30 euro :) En ja, maar vrij basic. Hij heeft een AMD-processor, zoals die in smartphones.

Roggie

Niet AMD, AMR :P
Citaat van: Meister op 29 februari 2012, 17:32:18
Ik wil er m'n keyboard aan hangen om zo op iedere TV muziek te kunnen maken en ik wil dit gebruiken om te leren programmeren. In principe zou je zelfs het hele OS kunnen aanpassen, maar ik weet niet hoe slim dat is om te doen voor iemand met weinig ervaring :P
Joe.