Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Computer

Gestart door nielsboy, 21 januari 2012, 20:11:55

Vorige topic - Volgende topic

Roggie

DIe laatste zin ging over de kast die naast mij staat te zoemen, hé. Die is geen crappy computer :O
Joe.

Meister

Denk het wel want ik heb nog nooit een BOD of andere rotzooi gehad met Windows 7 nog nooit iemand erover klagen en ja ik ga heel veel om met mensen die hele dagen met computers bezig zijn en voor iedereen is Windows 7 heilig. Dus ik weet niet wat jij er allemaal mee hebt gedaan of wat er mee gedaan is maar dat ligt NIET aan het besturingssysteem want die is gewoon stabiel. Stabiel en beter dan windows XP en je kunt er veel meer mee  qua games in vergelijking met een Mac. Waar je ALTIJD veel te veel voor betaald.

Persoonlijk zou ik eerder gaan kijken naar iemand bij jou in de buurt die eventueel zelf een computer in elkaar kan zetten. Voor Linqy heb ik dat ook gedaan incl alles eromheen koste dat zo'n 500€. Als jij een €1000 uit wil geven aan een desktop dan kun je daar een heel zware computer voor neerzetten zeker als je de onderdelen los haalt en door iemand in elkaar laat zetten.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Floris

Ik zou persoonlijk echt geen Mac kopen als ik wilde gamen :P Puur en alleen omdat de games die ik wil spelen lang niet altijd op Macs draaien al. Verder is er echt totaal niks mis met windows 7, alleen met de computer waar je het op zet/al op staat. Vergelijkbaar: de macs op de universiteit zijn in principe prima. Maar ze hebben wel allemaal een nieuwere versie van OS X (ofzo) gekregen, en ja, toen waren ze ineens tien keer zo sloom.

Windows 7 is wellicht niet "heilig", maar serieus, er is echt niks mis mee en ik vind het een beetje raar dat jij zegt dat het aan windows ligt terwijl je ook zegt verstand te hebben van computers. Nou wil ik helemaal niet beweren dat ik er veel van weet, ik ben toch best wel een noob >.>, maar ik weet wel dat als er even wat niet goed gaat, dat niet meteen betekent dat je besturingssysteem of je computer kut zijn en dat iets anders dan vast wel beter zou zijn XD
Mijn laptop is inmiddels al best traag geworden, maar dat is niet zo gek als je bedenkt dat dat mijn enige computer is, ik er alles op doe inclusief gamen en dat ding dus inmiddels al helemaal volgelopen is. :P

Roggie

Citaat van: Flooros op 22 januari 2012, 14:53:05
Windows 7 is wellicht niet "heilig", maar serieus, er is echt niks mis mee en ik vind het een beetje raar dat jij zegt dat het aan windows ligt terwijl je ook zegt verstand te hebben van computers. Nou wil ik helemaal niet beweren dat ik er veel van weet, ik ben toch best wel een noob >.>, maar ik weet wel dat als er even wat niet goed gaat, dat niet meteen betekent dat je besturingssysteem of je computer kut zijn en dat iets anders dan vast wel beter zou zijn XD
Ik bedoelde meer het concept van Windows. Het is wel leuk dat ik een Windows-CD in iedere computer in mijn nabije omgeving kan proppen, maar de hardware is juist daardoor vaak gebrekkig. Er wordt gezeurd over grafische kaarten, processors, en zelfs dit scherm begint tegen mij te zeiken. Het enige dat ik merk op m'n iMac is dat Mission Control af en toe langzaam is, maar ik hoef nooit te checken wat mijn specificaties zijn, juist omdat alles zo besloten is (hoewel, volgens de gratis leersite van mijn ICT-docent kan het ook in andere computers, maar dan meot je weer een heel pad volgen en daar wordt je ook niet vrolijk van ._.).
Citaat van: Flooros op 22 januari 2012, 14:53:05
Ik zou persoonlijk echt geen Mac kopen als ik wilde gamen :P Puur en alleen omdat de games die ik wil spelen lang niet altijd op Macs draaien al. Verder is er echt totaal niks mis met windows 7, alleen met de computer waar je het op zet/al op staat. Vergelijkbaar: de macs op de universiteit zijn in principe prima. Maar ze hebben wel allemaal een nieuwere versie van OS X (ofzo) gekregen, en ja, toen waren ze ineens tien keer zo sloom.
Dat dus, hoewel de uni dan wel héél oude Macs heeft. Lion is gewoon niet zo vriendelijk voor je computer, dat moet Appel nog steeds eens oplossen :(
Op dit moment wacht ik al heel lang, ik kan eindelijk een Apple vs. Microsoft topic openen :D
Joe.

Floris

Helemaal niet héél oude macs.

Maar dan is het dus niet het probleem van Windows, maar het probleem dat fabrikanten slechte hardware maken :P Omdat Windows dat zelf niet in handen heeft, terwijl Apple ook zelf zorgt dat z'n hardware goed in elkaar zit. En dat los je op door een goede computer te kopen XD

Rob

Die dus veel te duur is van Mac. :P

Rowena Inara

Een switch maken van windows naar mac en vice versa is niet makkelijk, want je moet toch weer helemaal wennen aan een totaal ander besturingssysteem. Verder zijn macs het geld waard als je aan designen doet, dus Adobe programma's, 3D programma's en dergelijke. Maar voor spellen lijkt het me (persoonlijk dus) niet handig, want ik zelf zit met de vraag of wel alle spellen worden uit gegeven voor beide besturingssystemen en in hoeverre dat dan ook goed werkt omdat mac zich meer naar de designers richt bij het bouwen van hun apparaten.

Dus als je hem nodig had voor een opleiding met veel designen en dus veel zware programma's, zeker doen! Anders weet ik het nog niet, want bij windows 7 heb je veel meer keuze uit soorten en merken :P.

Award voor schrijver met de grappigste personages (2011)

Floris

Mja maar bij windows kun je dan wel weer heel erg goed bepalen wat voor kwaliteit je nodig hebt (veel gamen, designen, foto's bewerken --> een duurdere, betere, maar als je alleen maar een beetje text-bestandjes maakt en af en toe een presentatie, ja, dat kun je in principe ook nog met een netbook :P)

Rob

Even een vraag aan Meister. Als je een eigen PC wil samenstellen, waar kan je dan het beste naar toe? Ik wil trouwens wel een flashy case, met lichtjes. (A) Ik houd van lichten. :D

Zabulus

Kun je het beste de onderdelen online kopen. Daar zijn ze veel goedkoper. Je moet alleen wel de spullen testen. Chips willen bv nog wel eens defect zijn bij levering (10% van de gevallen dacht ik)

Rob

Ja, ik dacht ook wel dat je het beste ergens online kon kopen, alleen ik vroeg me af of er een speciaal een site was die zijn of jouw voorkeur geniet. :) (als jij het zelf ook doet, uiteraard)

Zabulus

Ik heb het niet recentelijk gedaan, dus durf daar niet echt een aanbeveling in te geven

Meister

Citaat van: Roggie99 op 22 januari 2012, 15:05:36
Ik bedoelde meer het concept van Windows. Het is wel leuk dat ik een Windows-CD in iedere computer in mijn nabije omgeving kan proppen, maar de hardware is juist daardoor vaak gebrekkig. Er wordt gezeurd over grafische kaarten, processors, en zelfs dit scherm begint tegen mij te zeiken. Het enige dat ik merk op m'n iMac is dat Mission Control af en toe langzaam is, maar ik hoef nooit te checken wat mijn specificaties zijn, juist omdat alles zo besloten is (hoewel, volgens de gratis leersite van mijn ICT-docent kan het ook in andere computers, maar dan meot je weer een heel pad volgen en daar wordt je ook niet vrolijk van ._.).Dat dus, hoewel de uni dan wel héél oude Macs heeft. Lion is gewoon niet zo vriendelijk voor je computer, dat moet Appel nog steeds eens oplossen :(
Op dit moment wacht ik al heel lang, ik kan eindelijk een Apple vs. Microsoft topic openen :D

Euhzzz doe je toch iets fout als hij om vanalles begint te zeiken want JUIST bij windows 7 pakt hij alle drivers enzo automatisch en is alles plug&play geworden. Volgens mij ben jij een beetje in de war met XP waarbij je na een keertje formatteren alles zelf bij elkaar moet gaan zoeken ;)

@Zelf onderdelen kopen weet ik echt niet waar je het beste kunt zijn. Voor Linqy heb ik de onderdelen van 4launch omdat ik daar goeie ervaring mee heb. Op Mycom kun je leuke onderdelen op de veiling halen, verder weet ik er te weinig van :P

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Rob

Ahja. Nuja, ik ga dan denk ik zelf maar even bezig. En kijk op die 4launch, maar dat in elkaar zetten lijkt me te lastig. :P Maargoed, dan ga ik maar bezig. :D