Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Computer

Gestart door nielsboy, 21 januari 2012, 20:11:55

Vorige topic - Volgende topic

nielsboy

Hey
Ik zoek een goede computer, waar je goed op kan gamen. Het liefst minimaal 200 GB geheugen op de harde schijf en een proccesor van 3.5 of meer. Kunnen jullie misschien wat aanraden. PS. Ik wil het liefst iets met besturingssysteem van windows.
Niels

Ralmuski

Citaat van: nielsboy op 21 januari 2012, 20:11:55
Hey
Ik zoek een goede computer, waar je goed op kan gamen. Het liefst minimaal 200 GB geheugen en een proccesor van 3.5 of meer. Kunnen jullie misschien wat aanraden. PS. Ik wil het liefst iets met besturingssysteem van windows.
Niels

HOEVEEL geheugen? :o

nielsboy

Citaat van: Ralmuski op 21 januari 2012, 22:12:00

HOEVEEL geheugen? :o
Voor de harde schijf. Ik heb een laptop met 150 GB geheugen, alleen daar kan ik niet op gamen omdat de proccesor te laag is.

Roggie

200 GB? Deze Windows 7 klerePC heeft 2 TB, Niels, je loopt een paar jaar achter :P

Ikzelf zou gaan voor een iMac met 1 TB (tweede uit de lijst die op hun site staat). Deze kost ongeveer 1.100 euries. Ik weet dat heel veel mensen vinden dat Apple duur is (ikzelf stiekem ook), maar als je de prijs van de hardware, software, besturingssysteem, het gratis toetsenbord (volgens mij :P), het scherm, en nog een fooi om alles in een schermkastachtigiets te stoppen waar maar één draadje uitgaat (tenzij je een USB-toetsenbord of iets anders gebruikt, maar dan moet je niet klagen :P) bij elkaar optelt zul je zien dat ze nog best redelijk zijn. Voor 200 euro heb je Vista Home Premium, hoewel Windhoos 7 voor 80 euro extra ook nog wel een optie is, die je erop Bootcampt (zorg er wel voor dat je hem ongeveer 200 GB ruimte geeft, die fout maakte ik, en ik ga niet twee harde schijven kopen voor beide OS'sen ._.). Totale kosten zijn 1.300 euro, en als je er nog extra accessoires, verzendkosten en mijn afrondingsfouten optelt kom je ongeveer uit op 1.400 euro. Je hebt dan een computer die weinig ruimte inneemt en waar je zowel op kunt werken (iWork heeft exporteer functies naar Microsoft Office stuff en voor iLife MOET je wel buigen :P) als op gamen (Bootcamp is dus opnieuw opstarten en dan ALT ingedrukt houden, tenzij je met Virtual dingessen gaat werken, maar die kosten ook geld).

Maar omdat ik weet dat een brugklasser niet ongelimiteerd geld heeft kun je ook gewoon een "normale" computer kopen. Ik typ dit zelf op een MEDION AKOYA (tenminste, dat zegt de doos), een Windows 7 PC met 8 GB werkgeheugen (tenminste, dat zegt de doos), 2 TB aan Harde Schijf (dat weet ik zeker :P), een NVIDIA GeFOrce GTX560 Videokaartding (tenminste, dat zegt de doos) en USB 3.0 poorten. Het geheel draait op Windows 7 Home Premium. Zorg er wel voor dat je een acceptabel scherm hebt, want de computer loopt enorm te zeiken om mijn verrot schermpje. Het geheel (met gratis toetsenbord en muis 8)) kostte in de aanbiding iets meer dan 800 euro, dus met boxen en extra geld en whatever kost het je iets van 900 euro.

Meer wee tik niet, ik ben niet echt de persoon die met 10.000 hardware-namen opkomt XD
Joe.

nielsboy

Ik heb nog wel een apptje voor de door dorst van €1500,- dus geldbis geen probleem. Alleen hoe groot is de processor. Want ik speel games met processor 3 en mijn laptop heeft er maar 2

Rob

Het gaat niet echt om de processor of je goede games kan spelen, maar om de grafische kaart. En Mac is nou niet echt bepaald voor gamen. Maar meer voor multimediadesign. Voor de rest zoek ik zelf ook naar een gamelaptop, dus kan ik je niet goed helpen. Wel kan ik je zeggen waar ik op het moment voor aan het zoek ben. Dat is de http://www.msi.com/product/nb/GT683.html, kost 1099 euro, en ik kijk nog even (lees: laat Meister er naar kijken) of die goed is. :D

Roggie

Citaat van: Rob op 21 januari 2012, 23:02:40
Het gaat niet echt om de processor of je goede games kan spelen, maar om de grafische kaart. En Mac is nou niet echt bepaald voor gamen. Maar meer voor multimediadesign.
Heb je dan juist geen goede grafische kaart nodig? :P Ik heb in ieder geval geen probleem met Mafia II (anderhalf jaar oud) op WIndows XP met 70 GB geheugen toegekend (stiefpaparedenaties ftl).
Joe.

Rob

Euh, dat zeg ik toch niet? O.O

nielsboy

@roggie: ik heb even gekeken en de mijne zal dan 2897,- gaan kost dus dat is net wat te duur XD
@rob: het lijkt mij een goeie keuze alleen ik wil het liefst een computer. Ik haat een beetje van die mousepads.
Verder heb ik misschien al wat gevonden. Mijn neef heeft een nieuwe computer gekocht en zet zijn oude te koop. Hij is maar een jaar oud, en heeft 4.5 processor en 2 TB. Dus ik denk dat ik daar over na ga denken.

Roggie

Citaat van: Rob op 21 januari 2012, 23:07:27
Euh, dat zeg ik toch niet? O.O
Je zegt dat bij gamen de grafische kaart belangrijk is en dat Macs niet echt goede GamePC's zijn. Dan denk ik dus dat je die kaart bedoelde XD

EN ergens heb je wele en punt hoor, maar ja, computers waren toch eigenlijk bedoelt om mee te rekenen? (A)
Citaat van: nielsboy op 21 januari 2012, 23:09:49
@roggie: ik heb even gekeken en de mijne zal dan 2897,- gaan kost dus dat is net wat te duur XD
Je kunt twee dingen gedaan hebben:

- Je hebt de 27-inch: 3.1GHz aangeklikt;
- Je wilt een betere processor, extra geheugen, 2 TB schrijf en een printer :')
Joe.

nielsboy

Het is dat laatste ja :') Ik dacht je kunt het maar hebben. Altijd handig!

Rob

Roggie, waarom heb je eigenlijk zoveel tegen op Windows 7? Heb je er nare ervaringen mee gehad ofzo?

Roggie

Dat laatste heel veel. De schoollaptops met Windows 7 buggen als de pest, ze doen vijf minuten over opstarten, je moet tweemaal op Ctrl+Alt+Del drukken om de complete interface te krijgen. Ik start dit apparaat éénmalig op en ik heb nu al weer problemen met Windows. Dat hele open gedoe is wel heel mooi, en ik ben blij dat ik zelf mag kiezen of ik een Medion of een Acer wil, maar het hele "dit spel heeft de volgende ministap van mijn grafische kaart nodig" irriteert mij gewoon heel erg. Mijn iMac gaat mee sinds 2008 en heeft nog nooit gefaald in het draaien van iets, mijn Windows Vista PC uit 2009 bugte bij het eerste keer opstarten van 50% van de aangeschafte games en we hebben hem vorige week dood verklaart (een leuk detail is dat van de getorrente games er maar één gefaald heeft :P). Ik wil geen 180 euro neertellen voor een upgrade naar een versie waar ik wel draadloos kan back-uppen, ik vind fanboy blijven iets goedkoper. :3
Joe.

Ralmuski

Citaat van: Roggie99 op 22 januari 2012, 00:15:47
Dat laatste heel veel. De schoollaptops met Windows 7 buggen als de pest, ze doen vijf minuten over opstarten, je moet tweemaal op Ctrl+Alt+Del drukken om de complete interface te krijgen. Ik start dit apparaat éénmalig op en ik heb nu al weer problemen met Windows.

Sorry, maar dat ligt echt aan crappy apparaten, niet aan windows 7.  ::)