Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Computer

Gestart door nielsboy, 21 januari 2012, 20:11:55

Vorige topic - Volgende topic

max 360

Citaat van: Daeron op 24 juli 2012, 21:39:19
Hallo iedereen :)

Ik heb nou al zo'n drie jaar een fatsoenlijke Compaq Laptop. Maar in deze tijd ben ik ook begonnen met meer CPU intensieve spelletjes te spelen. Spellen die te veel lag hebben terwijl ik speel.
Daarom heb ik besloten een nieuwe, fatsoenlijke computer voor gaming te kopen. Alhoewel ik natuurlijk een aardig zakcentje gespaard heb, kan ik nou niet gelijk duizenden euros uitgeven aan
deze nieuwe computer. Het zou me ook wel handig lijken als ik zelf een computer kan aanpassen aan mijn eigen benodigdheden.
Via google heb ik deze site gevonden:
http://gamepc.nl/?gclid=CPSiw4yFs7ECFccLfAodh28AQQ

Maar hier zat ik dus al snel in de 900 euro. En ik was dus benieuwd of er nog elders goedkopere plaatsen waren om een computer van ongeveer dezelfde proportie samen te stellen.
Dit zijn ongeveer de specs:
Intel Game PC
Cooler Master K-350 Advanced 3.0 behuizing
600 Watt Cooler Master voeding 
Intel Core i5-3570K 3.40 GHz processor
Fluisterstille luchtkoeling
MSI H77MA-G43 moederbord
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair 
500 GB SataIII Hardeschijf 
Nvidia GTX560TI 1GB videokaart
TP-Link 300MB Wifi kaart 

Dankjewel voor het lezen, nuttige info en tips zijn erg welkom :)
- Rik
voor game pc's moet je gewoon geen intel nemen ik raad een AMD Phenom ii x4 665 procesor aan met een hd radeon grafische kaart. het ram maakt niet echt uit natuurlijk...
moet je ff kijken voor een goed moederbord dat aansluitbaar is. ben je van plan om er zelf een te bouwen?
een coolemaster behuizing zou ik overgens niet doen die gaan ook al snel naar de 100 euro en dat is zonde...
btw de procesor is 13.6 ghz met een 6mb cache! je moet vooral naar de benchmarks kijken. btw als je dan nog een intel wil hebben neem dan wel een i7 anders heb je zo weer een verouderde procesor.

Roggie

Citaat van: max 360 op 20 augustus 2012, 10:00:22het ram maakt niet echt uit natuurlijk...
Never say that again :O

Ik heb hier een iMac met 3GB RAM en ik loop nog (met niets open behalve 1 programma) tegen de grenzen van mijn geheugen aan. 6GB of meer aan RAM is echt geen voerbodige luxe :P

Maar je hebt wel gelijk, Intel hoeft niet per sé in een game PC, en het is nog duur ook. Maar als ik op sites kijk voor de wat zwaardere designertools krijg je toch vaak Intel aangeraden.
Joe.

max 360

ik bedoel dat je er in kan zetten wat je wilt  ::)

Meister

Komt er nog bij dat dat de kosten ook niet zijn :P

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

max 360

Citaat van: Meister op 20 augustus 2012, 11:50:09
Komt er nog bij dat dat de kosten ook niet zijn :P
jup
dit is ook wel een goede procesor alleen kan wat meer gaan kosten... Amd fx6100
als je die erin hebt zitten... dan heb je een beeeest!

Roggie

10GB RAM! o.O

*me wants*

Maar eerst deze stoffige iMac vervangen :P

Edit: dat gaat dan ook wel vele bijkopen worden. Scherm, toetsenbord, muis, WiFi dinges, iets voor de stroom (voor twee euro op de rommelmarkt, niet zo'n big deal) en het OS dat erop komt is over twee maanden alweer "ouderwets".
Joe.

max 360

kan iemand me helpen?
kijk ik wil dit moederbord gebruiken voor mn nieuwe pc:
http://www.asus.nl/Motherboards/AMD_AM3/M4A88TMUSB3/#specifications
alleen er staat bij dat hij een intergrated video kaart van 512mb erin heeft zitten maar ook dat ie tot 1gig erin kan hebben betekent het dan dat ik deze erook nog in kan doen?:
http://www.informatique.nl/332214/his-radeon-hd-6750-h675fs1g.html
Of moet ik er dan nog een 512mb in zetten?

Meister

Ja die info waar je het nu over hebt zijn gegevens van de on-board grafische kaart bij het moederboard. Hij heeft sws een
Citeer1 x PCIe 2.0 x16
uitbreidingslot dus je kunt die grafische kaart erin doen.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

max 360

ik ga btw een 6 core bouwen  8)