Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

De Boekenclub

Gestart door Jowelle, 15 maart 2010, 16:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Jowelle

Ik weet dat er een topic is voor films en tv, maar is er ook een topic om boeken te bespreken?

Morana

Krijg nou poep! Je hebt gelijk. Vreemd genoeg had ik altijd het idee dat in het film/muziek board ook boeken werden besproken.
Er is natuurlijk wel het spamtopic welk boek lees jij nu.. maar een boeken iets volgens mij niet. Hoe kan dat nou? :o

Jowelle

Een schande he...!

Germelia

Leef je uit zou ik zeggen :D

Erwipro

Oeh. Tijd voor een lijstje. Ik wil nog lezen:

Ira Levin - Boys from Brazil
Josh McDowell - More Than a Carpenter
Rina Frank - Mijn Zusje en Ik
Peter Kerr - Viva Mallorca
Douglas Adams - The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Laatste boek (echte leesboek) dat ik gelezen heb is De Alchemist van Paulo Coelho. Geniaal was die :D

Jnusch

Mag deze dan wel weg van vragen en voorstellen? :P

Maar ehm... boeken die ik nog wil lezen :o

Herlezen:
- The World According to Garp van John Irving, één van mijn favoriete boeken ooit (zou dan de 4e x worden ofzo)
- Watership Down (eindelijk in het Engels :P)
- White Fang, nog zo'n favoriet, wordt de heelveelste keer

Gewoon:
- War&Peace van Tolstoj
- Errrrrrr (ik heb niet echt een lijstje xD)

Ik moet nog een keer nadenken :D

Mus

Ik vind Paulo ook heel mooi schrijven maar elders in cyberspace waar veel literatuur mensen zitten vinden Paulo 3x niets!

CiteerCoelho wekt bij mij geen woede op. Wat ik van hem gelezen heb vond ik alleen maar teleurstellend slecht geschreven

CiteerJa, dat heb ik ook. Vele eeuwen filosofie door Titatovenaar door elkaar geprakt tot een hap-slik-weg sprookje.
Zonde van de bomen, toch.
;D

Ik wil nog zoveel boeken lezen! Maar geen tijd/rust/zin whatever maar de zomer komt weer! Dan zit ik graag buiten.
Iig staat op de lijst:
De opwindvogel kronieken van Haruki Murakami
Zijn boek Kafka op het strand is ook echt briljant.
Ik keek eens naar een aflevering van "Lieve Paul" en daar waren 3 gasten aanwezig die over hun favoriete boek vertelden.
Georgina Verbaan was één van die gasten en vertelde over Kafka op het strand en aangezien ik Georgina een moordwijf vindt wist ik dat dat boek mij ook zou raken.. en jawel :)

Het was echt zo'n boek waar ik naar verlangde door steeds maar één of twee hoofdstukken te lezen per dag. <3
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Jnusch

Citaat van: Mus op 15 maart 2010, 21:10:09
Ik vind Paulo ook heel mooi schrijven maar elders in cyberspace waar veel literatuur mensen zitten vinden Paulo 3x niets!
;D

Ik wil nog zoveel boeken lezen! Maar geen tijd/rust/zin whatever maar de zomer komt weer! Dan zit ik graag buiten.
Iig staat op de lijst:
De opwindvogel kronieken van Haruki Murakami
Zijn boek Kafka op het strand is ook echt briljant.
Ik keek eens naar een aflevering van "Lieve Paul" en daar waren 3 gasten aanwezig die over hun favoriete boek vertelden.
Georgina Verbaan was één van die gasten en vertelde over Kafka op het strand en aangezien ik Georgina een moordwijf vindt wist ik dat dat boek mij ook zou raken.. en jawel :)

Het was echt zo'n boek waar ik naar verlangde door steeds maar één of twee hoofdstukken te lezen per dag. <3
Norwegian Wood ook lezen!
Enige boek van hem dat ik heb gelezen, maar m'n vader heeft er een boel staan dus die staan ook nog op het lijstje (ohja :P)

Stefano

Pfoei, ik wil nog zoveel lezen. Alleen nu nog de tijd ervoor vinden (A)
Ik ben nu in de Hobbit begonnen, maar die moet ik nog uitlezen.

Daarnaast wil ik nog lezen:
- De Dwergen van Markus Heitz(een serie die echt goed moet zijn)
- The Lord of The Rings
- Meer nederlandse boeken

En eventuele tips voor mooie boeken zijn eigenlijk altijd welkom. Ik probeer namelijk zoveel mogelijk verschillende boeken te lezen :)

Jowelle

Heb er een topic voor geopend!

Brokie

zulllen we dan de boardnaam ook maar aanvullen met 'Boeken'? (A)

Markm

Aanrader voor iedereen die een beetje van Dan Brown en dergelijke boeken houdt (al vind ik ze beter dan Dan Brown):

Steen der Wijzen
De Zwarte Orde
Taal der Engelen
Het Laatste Orakel
Dag des Oordeels

Allen van James Rollins

Erwipro

Ik heb Dan Brown niet gelezen :P En ik weet ook niet of ik dat wel wil.

Gaan James Rollins' boeken ook over religieuze zaken enzo? :D

Markm

Ze hebben allemaal wel iets met geloof te maken. Maar niet echt specifiek.
In de Steen der Wijzen, Taal der Engelen en als ik het goed heb Dag des Oordeels komt een curator voor van de vaticaanse musea. Die weet veel dingen op te lossen met bijbelse kennis en dergelijk. En in de Steen der Wijzen speelt een groot deel zich af in het vaticaan.

In de zwarte orde staat geloof juist heel centraal, maar daar kom je eigenlijk pas op het eind achter. Het heeft vooral te maken met gevolgen van de 2e wereldoorlog, en daarmee het jodendom.

Uiteraard is wel alles fictief ;)

Drakinnetje

Lezen:

"Anna Karenina" van "Tolstoij"
Boek over "Che Guevara"(ligt boven, weet de schrijver niet)
Boeken van "Jan de Vries" zoals "De Wikingen in de lage landen bij de zee" en "De Germaansche Oudheid" en "Heldenlied en heldensage".
van "Farwerck" "Noord-Europese Mysteriën"
Nog een heleboel boeken die hier en daar in huis rondzwerven.
"Beowulf" van "Tolkien"(nog steeds niet verschenen)
De laatste 2 delen van "De Grijze Jager" serie van "John Flanagan"
En nog veel meer waar ik nu even niet opkom