Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

De Boekenclub

Gestart door Jowelle, 15 maart 2010, 16:31:18

Vorige topic - Volgende topic

Maedhros

e-readers ruiken niet zoals een boek hoort te ruiken (als er nu een parfum met boekengeur bijzat, dan zou ik er minder problemen mee hebben  :P)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

emmiehoek

Citaat van: Maedhros op  9 november 2011, 16:58:59
e-readers ruiken niet zoals een boek hoort te ruiken (als er nu een parfum met boekengeur bijzat, dan zou ik er minder problemen mee hebben  :P)
dat inderdaad, en je ogen worden sneller moe van zo'n digitaal scherm dan een bladzijde met letters.
en het heerlijk in bed kruipen met een boek, en je steeds omdraaien als je van bladzijde wisselt enzo... tsjaa, das onvervangbaar ^^

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

Maedhros

bij echte e-readers worden je ogen niet zoveel sneller moe dan met gewone boeken hoor (daar heb je een speciaal soort scherm bij ofzo), dat heb je alleen bij tablets
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

emmiehoek

ah, okee, dat had ik gemist.

Floris

E-readers zijn niet verlicht, dus ze werken net als gewoon papier voor je ogen :)

emmiehoek

ah, okee.
maar toch. die andere argumenten blijven staan ^^

Selinde

Ik heb zelf een e-reader en vind het fijn lezen :) Wat Floor zegt, het scherm is niet verlicht, maar bestaat uit kleine bolletjes die aan een kant zwart zijn en aan een kant wit. Het is dus precies hetzelfde als lezen van papier (wat bestaat uit pixels die zwart of onbedrukt (=wit) zijn). Je hebt inderdaad minder het bladzijden omslaan, de geur van een boek, etc. Maar het weegt een heel stuk minder, en ik vind het zelf ook heel handig voor mijn studie (waar je vaak pdf'jes voor moet lezen en zo). Ik blijf ook echt nog steeds papieren boeken lezen, maar dit is een handig bij-ding. Bovendien zijn er veel boeken ook gratis voor te verkrijgen, waarbij je voor de papieren versie toch nog steeds moet betalen ;)

emmiehoek

okee, vind het wel leuk om een keer iets te lezen van iemand die dus zelf zo'n ding heeft.
ik kan er niet veel over zeggen eigenlijk, want ik heb er zelf geen, en ook nog nooit een gebruikt.

Ralinde

Ik zag de titel van dit topic en ik dacht dat het ergens anders over ging dan waar het over gaat :P

Het lijkt mij leuk om een heuse WvW-boeken club te starten. Dus dat je met meerdere mensen tegelijkertijd hetzelfde boek leest en dan eens in de maand erover discussiƫren wat je ervan vond. Iedereen die mee wil doen kan dan titels pmmen, die gaan in random.org en de titel die eruit komt gaan we dan die maand lezen. Ik vind zoiets zelf altijd wel heel leuk, omdat je dan ook wel eens boeken te lezen krijgt die je normaal nooit zou lezen, maar die dan toch heel mooi blijken te zijn.

Is daar eventueel interesse in?

emmiehoek

klinkt wel tof! maar dan moet je wel even kijken naar de hoeveelheid bladzijdes voor je er 1 of 2 maanden voor neerzet :P

Ralinde

Ja das waar. Maar eerst maar eens voldoende geinteresserden zien te vinden ;)

emmiehoek

true ;)

misschien is het handig om daar een nieuw topic voor te maken?

Ralinde

Misschien wel goed idee ja maar dat is zo verwarrend aangezien er al een topic is met die titel.

Ik maak het wel aan in spampaleis anders, dan wordt het denk ik door meer mensen gelezen. En kunnen we daarna weer verhuizen hierheen (A)

emmiehoek