Overlegtopic

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 20:26:32

Vorige topic - Volgende topic

loetjef

Flauw hoor @123berber   ;D

Ik zou zelf gaan voor 14 geld. 3 overwinningspunten is leuk, maar meer fiches is leuker.

Geel is een hele fijne. We zouden geel 1 en blauw 1 kunnen doen.

Maar we hebben ook al best wel wat oranje, dus een combi van rood 2 en oranje zou ik ook als optie zien.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Castiel.

Ik heb nog niet helemaal door wat je precies kan met die fiches. Dus ik volg de experts
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Waterwork

Citaat van: loetjef op 16 augustus 2026, 16:36:36Flauw hoor @123berber   ;D

Ik zou zelf gaan voor 14 geld. 3 overwinningspunten is leuk, maar meer fiches is leuker.

Geel is een hele fijne. We zouden geel 1 en blauw 1 kunnen doen.

Maar we hebben ook al best wel wat oranje, dus een combi van rood 2 en oranje zou ik ook als optie zien.

Dit klinkt wel als het beste inderdaad

Angelique

Ik vind het best om voor geld te gaan.

Maar wat is het voordeel van meer oranje pakken ipv bijvoorbeeld geel en blauw?

loetjef

Elke kleur heeft z'n eigen voordelen. Met blauw spelen we meer op proberen robijnen pakken en daarmee op langere duur wat meer bonussen, maar aangezien het spel niet zo lang meer duurt (deadline morgen, heb het even nagevraagd), is de vraag dus of dat het chillste is.

Geel heeft als voordeel dat het volgende fiche dubbel zo ver komt. Dat is dus altijd wel voordelig.

Oranje werkt vooral lekker samen met rood: rood gaat verder vooruit als je meer oranje al op het bord hebt liggen. Buiten dat is oranje niet per se de chillste.

Angelique

Ahh zo, ik snap het. Dan voor de tweede optie gaan? Ik zal zo wel posten

Angelique

Volgens mij, als ik goed tel, hebben we nu 6 wit en zitten er nog 2x wit 1, 1x wit 3 en 1x rood 2 in. De kans op ploffen is dus 1 op 4.

Maar als we ploffen met wit 3, krijgen we wel 3 punten... dilemma want wat is wijsheid?

loetjef

Citaat van: Angelique op 16 augustus 2026, 19:26:26Volgens mij, als ik goed tel, hebben we nu 6 wit en zitten er nog 2x wit 1, 1x wit 3 en 1x rood 2 in. De kans op ploffen is dus 1 op 4.

Maar als we ploffen met wit 3, krijgen we wel 3 punten... dilemma want wat is wijsheid?

We staan nu op 16/4+2OP
Als we wit1 pakken (50% kans): 17/4+1OP - niet echt voordeliger denk ik
Als we wit3 pakken (25%): 18 geld OF 4 OP + 3OP - vind ik ook niet meer waard dan wat we nu hebben denk ik
Als we rood2 pakken (25%): 18/5 + 0OP - dan zou je nog kunnen overwegen door te pakken, dan kom je uit op 19/5+1OP óf 20 OF 5 + 3OP

Ik vind doorpakken in deze niet heel veel extra opleveren, maar ontploffen wel overwegend nadelig, dus ik zou stoppen.

Angelique

Ja als je zo uitschrijft, ik heb dit spel echt te weinig gespeeld om de impact te beseffen  XD

yasu

Ik zou nu neigen naar een rode 2 en een groene 1. Of misschien zelfs vol inzetten op rood en een rode 4 pakken. Ik neig echter naar de eerste van mijn eigen 2 opties

loetjef

Dat was ook mijn eerste idee! Ik ga hem inzetten.

loetjef

Ik ben best wel te porren om de druppel terug te zetten in ruil voor een fiche van 2. Als die wordt getrokken is het namelijk meer waard.

Als we rood 2 pakken, kan het op goede timing zelfs nog 2 extra stappen leveren.
Geel 2 kan ook dubbele stappen leveren.

loetjef

Wie de keuze doorgeeft in overlegtopic mag van mij trouwens daar meteen bij melden dat we pakken tot risico. Scheelt weer tijd :)

yasu

Ik denk dat rood 2 dan echt het meeste kans heeft om wat op te leveren :) we hebben niet erg veel grote fiches so far, en denk dat rood vaker kans maakt op de verdubbeling dan de gele 2.

loetjef

Alleen wit 3 is ontploffing.

Er zitten nog wit1, wit2 en wit3 in de zak en nog 6 goede fiches. Dus kans 1/9.

Niet een heel groot risico, wel zuur als we ontploffen, maar ik denk toch de moeite waard.