Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Orange-King

Mijn stem gaat ook deze speeldag naar thelight288. Ik bevestig inderdaad dat ik via Wannas heb gehoord dat Beertje zijn zielsverwant is. Daarom heb ik geen reden om te twijfelen dat thelight een lijk moet zijn (ook vanwege de beschuldiging van Wesp).

Waar vorige speldag nog wel enige twijfel was over actief/slapend lijk, kunnen we nu wel met zekerheid zeggen (door twee dode grafdelvers) dat we met drie moordende rollen een beetje fucked zijn...

Vermoeden van adel wordt trouwens wel bevestigd als ik zo naar de stemming kijk.

BloodWolf14

Ja vandaag lijkjes hangen dan.

Vraag is nu wel of er nog een wolf rondhangt of niet omdat AGR al gestorven is en dus niet als hulpje meegestorven is als Wesp wel de laatste wolf was.

BloodWolf14

Oh wacht ik ben dom. Er leeft sowieso nog een startwolf want er was een lunch lol. Denk niet dat het Lijk van Angelique al heeft kunnen moorden.

@Waterwork niet lief dat je liegt btw! Beetje zeggen dat je geen Lijk hebt gemaakt he meneertje

loetjef

Er is sowieso nog een wolf. Anders komt het niet uit met de gratis conversie die een paar dagen terug heeft plaatsgevonden.

Ik neem dus aan dat een van de moorden vannacht van de wolven is geweest, en de ander van thelight. De vraag is dan of er inderdaad een tweede lijk is, en dat die ligt te slapen, of dat Angelique geen lijk heeft gemaakt.

Ik verwacht dat Wesp de conversie is geweest, en dat we dus de startwolf (of wolven) nog zoeken. Daar zoek ik persoonlijk tussen Chaos en LustigeWolf (als ketter). Ik zie zelfs nog een scenario waarin ze het beiden zijn, maar worst case is het een 50/50.

Ik ben op dit punt niet helemaal zeker of ik thelight wil stemmen of een van de wolven. Ja, een lijk is een extra moord, maar de wolven willen het lijk er ook uit, dus het is voor hen ook fijn om zich te verschuilen in stemmen op thelight.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

loetjef

@BloodWolf14 lijk van Angelique had kunnen moorden als die iets had ingestuurd toch? Lijk komt na de lunch en vorige nacht ga ik ervan uit dat thelight himan heeft gemoord nadat Waterwork was geluncht. Of zie ik daar een optie over het hoofd?
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

BloodWolf14

Citaat van: loetjef op Gisteren om 22:29:17@BloodWolf14 lijk van Angelique had kunnen moorden als die iets had ingestuurd toch? Lijk komt na de lunch en vorige nacht ga ik ervan uit dat thelight himan heeft gemoord nadat Waterwork was geluncht. Of zie ik daar een optie over het hoofd?
Ja daar ga ik ook vanuit. Lijk van Angelique zal wel niet wakker geweest zijn dan. In dat geval was Light dus Lijk van Waterwork en niet Angelique. Kans bestaat ook nog dat een van de twee Lijken dezelfde keuze maakte als de Wolven of het andere Lijk.

Maar, ik las dat OK begon over Adel. Ik had de stemmen nog niet geteld, maar zie idd dat Light meer stemmen had. Ik heb geen keuze gekregen als BM dus Wesp had dan sowieso een stem meer, dus moeten er minimaal 2 Adel dan op hem hebben gestaan.

Is er de optie om vandaag eventueel weer een spreiding tussen Light/LW te krijgen met dezelfde namen?

Dat zou dan Light/DF/Loetjef/ik op LW zijn en dan Beertje/Kaasje/OK/Chaos/Lan op Light? Ik weet niet of Angelique Adel was of niet. Zo wel zou dat eventueel wat problemen kunnen geven, dus misschien dan iemand meestemmen nog op LW van het tweede rijtje zodat we 5/5 hebben. Dan krijg ik keuze als het LW niet is en hangt Light. In dat geval is Chaos vrij zeker wolf en kunnen we haar de dag erna hangen en hopen op maar 1 Lijk :)

Dragonfly

Ik kan me in beide vinden, lijkt dan wel wolf lynchen. Ik vind spreiden prima. Heeft lw grotere kans wolf (ketter) te zijn dan Chaos?

Beertje

Citaat van: BloodWolf14 op Vandaag om 00:25:07
Citaat van: loetjef op Gisteren om 22:29:17@BloodWolf14 lijk van Angelique had kunnen moorden als die iets had ingestuurd toch? Lijk komt na de lunch en vorige nacht ga ik ervan uit dat thelight himan heeft gemoord nadat Waterwork was geluncht. Of zie ik daar een optie over het hoofd?
Ja daar ga ik ook vanuit. Lijk van Angelique zal wel niet wakker geweest zijn dan. In dat geval was Light dus Lijk van Waterwork en niet Angelique. Kans bestaat ook nog dat een van de twee Lijken dezelfde keuze maakte als de Wolven of het andere Lijk.

Maar, ik las dat OK begon over Adel. Ik had de stemmen nog niet geteld, maar zie idd dat Light meer stemmen had. Ik heb geen keuze gekregen als BM dus Wesp had dan sowieso een stem meer, dus moeten er minimaal 2 Adel dan op hem hebben gestaan.

Is er de optie om vandaag eventueel weer een spreiding tussen Light/LW te krijgen met dezelfde namen?

Dat zou dan Light/DF/Loetjef/ik op LW zijn en dan Beertje/Kaasje/OK/Chaos/Lan op Light? Ik weet niet of Angelique Adel was of niet. Zo wel zou dat eventueel wat problemen kunnen geven, dus misschien dan iemand meestemmen nog op LW van het tweede rijtje zodat we 5/5 hebben. Dan krijg ik keuze als het LW niet is en hangt Light. In dat geval is Chaos vrij zeker wolf en kunnen we haar de dag erna hangen en hopen op maar 1 Lijk :)

Dit gaat mogelijkheden bieden om 50/50 te maken. Ik zit hem alleen wel even uit te tellen.
We gaan nu een 100% lijk tegenover een misschien-ketter zetten. Werkt de adel, dan gaat de ketter dood. Anders het lijk. Weten we zeker dat er nog maar één wolf gaat zijn? Hoe weten we dit zeker?

Er leven nog:

Beertje
Bloodwolf
Chaos
Dragonfly
Kaasje
Lan
Loetjef
Lustigewolf
Orange King
TheLight

10 mensen (groen is wie 100% goed voor mij zijn). Met 3 moorden per nacht (1x wolf, 2x lijk) gaat het héél hard als we niet zeker weten dat Lustige Wolf (als die ketter is) de laatste is. Met nu een 100%-lijk ophangen, hebben we zeker maar 2 moorden vannacht. Dan kunnen we morgen bijvoorbeeld een split maken tussen Lustige Wolf en Loetjef. Stel na 3 moorden zijn er nog 3 slecht op 7 man. Dan kan het morgen lastig zijn om een lynch te krijgen.

Ik stem daarom op TheLight. Daarvan weet ik 100% dat het een lijk is. Voor mij is het andere lijk Loetjef. Ik denk dat hij de ziener was die o.a. AGR als Sjamaan heeft gezien. Is er niemand anders die het gek vind dat we een ziener missen?

Is dit anders het moment om te posten wie iedereen als wolf ziet en wie die als lijk heeft? Dan kunnen we in ieder geval common ground gaan vinden en zien waar we staan.

Voor mij zijn lijken TheLight & Loetje
Wolf/Wolven zit(ten) tussen Kaasje, Chaos en (kan dan alleen ketter zijn) Lustige Wolf.
I love Elias

Chaosimsystem_

Nu mijn rol toch bloot ligt is het wel duidelijk waarom ik vorige nacht het lijk eruit wou. Lunch ben ik immuun voor dus moet ik er wel via lynch of lijkmoord uit gaan. Lijk leek me daarom zeer onveilig. Maar nu met twee lijken is het risico er toch meer en gun ik hun meer de winst dan dat ik een misschien lijk eruit haal.

Dan sorry blijft me toch echt de priester pogingen het best om vanuit te gaan, ook vind ik hem rustiger en meer in de achtergrond blijven wat hij normaal als goed minder snel doet, dus ik stem voor lw.

Nu is het moment om al de wolven uit de weg te ruimen want als BW gelijk heeft is er nog één? Dan vind ik dat de beste optie voor te gaan.

Beertje

Citaat van: Chaosimsystem_ op Vandaag om 08:12:48Nu mijn rol toch bloot ligt is het wel duidelijk waarom ik vorige nacht het lijk eruit wou. Lunch ben ik immuun voor dus moet ik er wel via lynch of lijkmoord uit gaan. Lijk leek me daarom zeer onveilig. Maar nu met twee lijken is het risico er toch meer en gun ik hun meer de winst dan dat ik een misschien lijk eruit haal.

Dan sorry blijft me toch echt de priester pogingen het best om vanuit te gaan, ook vind ik hem rustiger en meer in de achtergrond blijven wat hij normaal als goed minder snel doet, dus ik stem voor lw.

Nu is het moment om al de wolven uit de weg te ruimen want als BW gelijk heeft is er nog één? Dan vind ik dat de beste optie voor te gaan.

Met het grootst mogelijke respect: als dit nu gaat meewegen, mag je mij uitschrijven. Als goed hebben we nog een hele grote kans om te winnen en het gaat nu al over gunnen en daar stemmen op baseren. We spelen een spel, we zitten hier nog niet aan de bar.
I love Elias

Kaasje

Vind de spreiding een prima idee. Als LW geen wolf blijkt, dan is die in principe "safe" tenzij we nog een hulpje verwachten.

We hebben het overigens ook al een tijdje niet over een koppel gehad. Het lijkt me toch dat er minimaal 1 cupido in dit spel zit. Ongeacht of iemand bewezen goed is moeten we wel waakzaam blijven of iemand niet opeens te sturend wordt.

Ik ben ook nog steeds wel benieuwd naar die ziener en helderziende. Hoe kan het dat daar inmiddels helemaal geen enkele informatie meer vandaan komt? Wordt steeds ongeloofwaardiger. In deze fase van het spel met 3 moorden per nacht en end-game wordt de waarde van die rollen toch minder. Wie waren dat of claimden dat?
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kaasje

Er is overigens ook nog een mogelijkheid dat BloodWolf na zijn priesteractie lijk is geworden right? Just throwing it out there.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Chaosimsystem_

@Beertje Heb je al eens over nagedacht dat als we geen wolf of lijk uithalen, er drie doden per nacht gaan vallen, dus wordt het zeer moeilijk om dit nog te gaan winnen. TL wordt gezegd lijk te zijn, kan ook goed zijn die was van begin al goed bewezen. Dus wat vind jij? Wil je TL eruit spelen en hoopt zo één lijk uit te schakelen? Dan zijn er nog twee doden per nacht. Dan moeten we al hopen dat het andere lijk de wolf eruit speelt.

[/quote]

Met het grootst mogelijke respect: als dit nu gaat meewegen, mag je mij uitschrijven. Als goed hebben we nog een hele grote kans om te winnen en het gaat nu al over gunnen en daar stemmen op baseren. We spelen een spel, we zitten hier nog niet aan de bar.
[/quote]

Beertje

Citaat van: Chaosimsystem_ op Vandaag om 10:01:04@Beertje Heb je al eens over nagedacht dat als we geen wolf of lijk uithalen, er drie doden per nacht gaan vallen, dus wordt het zeer moeilijk om dit nog te gaan winnen. TL wordt gezegd lijk te zijn, kan ook goed zijn die was van begin al goed bewezen. Dus wat vind jij? Wil je TL eruit spelen en hoopt zo één lijk uit te schakelen? Dan zijn er nog twee doden per nacht. Dan moeten we al hopen dat het andere lijk de wolf eruit speelt.

[/quote]
[/quote]

@Chaosimsystem_ je herhaalt nu een groot deel van mijn argument om JUIST op TL te stemmen. 3 doden IS een probleem en IS de reden waarom ik op TL stem.

Ik weet 100% zeker dat hij lijk is: ik was valse engel, ik ben nu valse priester EN ik heb zelfs water op Lustige Wolf gegooid. Hij is maximaal Ketter, als hij wolf is. Ik ga niet mijn eigen posts citeren om te onderbouwen dat ik dit al een paar dagen zeg. Ik neem aan dat je zelf ook alles netjes doorleest.

Wat is jouw redenatie om dan voor Lustige Wolf juist nu te willen gaan? Waarom ben je zo zeker dat hij wolf moet zijn als hij óókal water over zich heen heeft gekregen van mij?

Ja hij kan ketter zijn, maar hoezo zou ik dan überhaupt water hebben? Zijn Lustige Wolf EN ik dan allebei ketter in jouw ogen? Hoe zit het dan met iedereen die bevestigd dat ik onderdeel was van een ZVW? Maar stel nou dat ik wolf zou zijn, ook dan is het irrationeel om niet mee te stemmen op een lijk die ik dan aanwijs. Ik sta zeker open voor andere redenaties maar ook als je denkt dat ik wolf ben samen met Lustige Wolf heb je met Lustige Wolf hangen nog altijd 3 doden de komende nacht.

TL = lijk = moet dood.
Loetje = denk ik andere lijk = moet ook dood

Dus mijn voorstel is
Vandaag TL
Morgen met overgebleven spelers de split maken die bloodwolf aangeeft omdat je dan of wolf of lijk hebt. Met 3 doden per nacht verliezen we sowieso dus we MOETEN een lijk ophangen.

I love Elias

BloodWolf14

Wolf of Lijk maakt niet heel veel uit. 1 dood is nog steeds de moord van de ander. We kunnen niet nu ineens 2 lynches krijgen.

Light/LW lynch vandaag is in het slechtste geval nog steeds 2 moorden.

LW als Ketter dood betekent dan 2 Lijken. Dan hebben we Light 100% zeker alvast, en ik vermoed Loetjef/Kaasje dus als eventueel ander Lijk aangezien de conversie dan waarschijnlijk op Wesp zat.

Als LW echt geen wolf is dan hebben we een bewezen goedje (scheelt een hoop) en is Chaos vrij zeker wolfje. DF zou eventueel nog kunnen, maar dan heeft ze het met een grootse bluf gespeeld en leeft ze terecht xD

Aan @Lan en @Kaasje :actie van jullie op Loetjef aub. Als zij Lijk is blijven jullie leven vannacht als LW wolf is. Dan heeft Loetjef als ze Lijk is geen keuze om jullie te moorden ;)

Dus, bij lynch op LW:
- Max 2 Lijken
- Nachtdoden zullen 1 of 2 van DF/OK/Beertje/ik zijn.

Bij lynch op Light:
- LW bewezen goed
- Startwolf bij Chaos (miss DF?)
- Lunch en mogelijk Lijkmoord op 1 of 2 van DF/OK/Beertje/ik/Lan/Kaasje

In beide gevallen is het de vraag of Loetjef Lijk is ja of nee. Zo niet kan bovenstaande er iets anders uitzien qua nachtdoden.

Maar spreiding op LW/Light is denk ik best prima voor de uitkomst van goed.