Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Beertje

Citaat van: BloodWolf14 op Vandaag om 11:04:21Wolf of Lijk maakt niet heel veel uit. 1 dood is nog steeds de moord van de ander. We kunnen niet nu ineens 2 lynches krijgen.

Light/LW lynch vandaag is in het slechtste geval nog steeds 2 moorden.

LW als Ketter dood betekent dan 2 Lijken. Dan hebben we Light 100% zeker alvast, en ik vermoed Loetjef/Kaasje dus als eventueel ander Lijk aangezien de conversie dan waarschijnlijk op Wesp zat.

Als LW echt geen wolf is dan hebben we een bewezen goedje (scheelt een hoop) en is Chaos vrij zeker wolfje. DF zou eventueel nog kunnen, maar dan heeft ze het met een grootse bluf gespeeld en leeft ze terecht xD

Aan @Lan en @Kaasje :actie van jullie op Loetjef aub. Als zij Lijk is blijven jullie leven vannacht als LW wolf is. Dan heeft Loetjef als ze Lijk is geen keuze om jullie te moorden ;)

Dus, bij lynch op LW:
- Max 2 Lijken
- Nachtdoden zullen 1 of 2 van DF/OK/Beertje/ik zijn.

Bij lynch op Light:
- LW bewezen goed
- Startwolf bij Chaos (miss DF?)
- Lunch en mogelijk Lijkmoord op 1 of 2 van DF/OK/Beertje/ik/Lan/Kaasje

In beide gevallen is het de vraag of Loetjef Lijk is ja of nee. Zo niet kan bovenstaande er iets anders uitzien qua nachtdoden.

Maar spreiding op LW/Light is denk ik best prima voor de uitkomst van goed.
Met alle respect wederom. Ik probeer echt te begrijpen waarom je nu een wolf wilt hangen, maar tenzij we zeker weten dat er maar één wolf over is nemen we hier toch het gigantische risico dat we nog steeds 3 moorden hebben?

Er zijn twee delvers dood, er zijn genoeg nachten geweest zonder nachtdoden dus er zijn twee lijken.

En nogmaals probeer ik te begrijpen waarom men nog steeds mijn claim weigert te geloven. Het is alsof ik sta te roepen in een woestijn. Ik kan toch alleen maar water hebben als ik ketter ben, priester ben, of wat ik dus aangeef: valse engel ben die de rol van TheLight heeft omdat hij die nacht lijk is geworden?

Daarnaast zijn er inmiddels zoveel mensen die direct of indirect zeggen en bevestigen dat ik ZVW ben en dus nooit geconverteerd kan worden en ook in jouw theorie zie ik dat wesp mogelijk de conversie was.

Waarom is er dan nu nog steeds twijfel over of TheLight wel of niet lijk is?
Als we een lijk ophangen, dan hebben we gegarandeerd geen 3 moorden maar (maximaal) 2. Als we een wolf ophangen, dan hebben we het risico dat dat niet de laatste wolf is en dat we dus 3 moorden hebben.

Ik weet echt niet meer waar jullie twijfel in mijn verhaal zit, maar ik krijg ook van niemand de respons of iets waar ik nog op kan reageren om die twijfel weg te nemen. Ik denk echt dat we een fout maken door nu voor een mogelijke wolf te gaan in de split in plaats van een 100% lijk ophangen. Mijn voorstel is om morgen de split te maken tussen LW en dan (naar mijn mening) loetje. Die laatste is wat mij betreft het andere lijk. Maar prio lijkt mij nu zo weinig mogelijk moorden vannacht.

I love Elias

Kaasje

Citaat van: BloodWolf14 op Vandaag om 11:04:21Aan @Lan en @Kaasje :actie van jullie op Loetjef aub. Als zij Lijk is blijven jullie leven vannacht als LW wolf is. Dan heeft Loetjef als ze Lijk is geen keuze om jullie te moorden ;)
Nogal risky om dit zomaar openbaar te vragen. Wat als Loetjef geen lijk is maar goed? Lijk of wolf hapt Lan of mij en werkt er daarmee twee goedjes uit.

En nogmaals de vraag aan iedereen: is er een mogelijkheid dat BloodWolf lijk is en dat een van de grafdelvers dus vrij laat een lijk heeft gemaakt?
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Lan

Ik snap Beertje hierin wel, bij de wolven is er nog een optie op meer dan één wolf dus dan zijn de lijken prioriteit, zeker als we er eentje zeker weten. Ik verwacht dat Skunki is omgelegd door een lijk dus mijn eerdere argument dat het lijk voorlopig met goed speelt is ook vervallen.

Stemmen spreiden hoeft niet per se tussen een lijk en een verdachte, we kunnen dat ook de volgende dag(en) doen tussen twee verdachtes.

Lan

Citaat van: Kaasje op Vandaag om 12:16:27
Citaat van: BloodWolf14 op Vandaag om 11:04:21Aan @Lan en @Kaasje :actie van jullie op Loetjef aub. Als zij Lijk is blijven jullie leven vannacht als LW wolf is. Dan heeft Loetjef als ze Lijk is geen keuze om jullie te moorden ;)
Nogal risky om dit zomaar openbaar te vragen. Wat als Loetjef geen lijk is maar goed? Lijk of wolf hapt Lan of mij en werkt er daarmee twee goedjes uit.

En nogmaals de vraag aan iedereen: is er een mogelijkheid dat BloodWolf lijk is en dat een van de grafdelvers dus vrij laat een lijk heeft gemaakt?

Ja ik denk niet dat het handig is om aan te geven op wie wij staan zolang er nog drie nachtdoden zijn. We kunnen er maar maximaal één uitschakelen deze dag dus dan zijn we ofwel voor de wolven of een lijk een combideal.

LustigeWolf

Is het heel raar om af te vragen of er uberhaupt nog een lunch is geweest? Er is een Weerwolf gehangen en Angelique is vermoord, waar de de derde moord vannacht geweest dan? Of is er een manier waarop we weten dat er sowieso nog wolven over zijn? Het lijk kan Angelique gepakt hebben, en het lijk van Angelique daardoor Skunki?

Om vervolgens door te gaan op jullie redenatie:

Stel dat er nog wolven zijn, dan heb je 3 moorden. 2x van een lijk en 1x van de wolven. Een lijk er uit halen is 100% een moord minder. Iemand er uit stemmen die misschien wolf is, is misschien een moord minder als je uberhaupt al goed zit? Of zeg ik nu iets heel raars?