Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Kid

Lijkt me dus ook dat Skunki slecht is, he.

Neemt het op voor Moonzzz, wil Fals er alsnog uitstemmen, etc.

Bloodwolf is goed en ik heb daar 100% zekerheid over.

Als we aannemen dat Fals' lijstje zga klopt, kun je echt ieders gedrag in dit topic bijna verklaren. Elke andere methode faalt daarin.

Kid

Skunki en Beertje koppel? Is mijn gok. Ik zou willen voorstellen op Skunki te gaan.

Falsifica

@Kaasje Mijn eerdere post was bedoeld om aan te geven dat anderen eens mogen beginnen met spreken, dus ik blijf geen prominente rol hier meer aannemen.
Er was inderdaad een kans dat ik dood of conversie ging worden.

Je had het meeste correct in je post.
Maar als je mijn reacties terugleest, was conversie niet het geval. XD Ik snap niet precies wat Beertje nou wou bereiken met deze suïcidale actie.

Als ik namelijk niet gecontroleerd hoefde te worden, omdat er bijv geen duidelijk gezien opmerking hier stond, hadden we nu een echte wolf eruit kunnen gooien. Dus ik vind deze actie heel spijtig. Maar ben wel ontzettend blij dat ik nu niet meer zo in twijfel wordt getrokken.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Thelight288

Ja het is zeker zonde hadden dan liever op n ander gegooid als we zeker wisten dat t niet waar was

Lan

Even context vanuit mij over Beertje.

Wannas heeft aangegeven zielsverwant te zijn met Beertje, en gezien hij is gestorven als goed heb ik geen reden te twijfelen aan die uitspraak. Ik heb dit spel nog geen contact met hem gehad dus ik kan zijn uitspraken verder niet plaatsen. Hij kan prima G/S zijn maar een openlijk G/S koppel is op dit aantal spelers nog niet zo spannend wat mij betreft.

Ik snap BW's actie vanuit zijn eigen perspectief, ik vind het wel een vrij egocentrische keuze. Heel fijn dat hij nu Falsifica weer helemaal kan vertrouwen, maar als groep hebben we hier weinig aan. Ik ben voorstander van ze voorlopig met rust laten maar als ze allebei richting het eind van het spel nog leven denk ik dat ik die mening ga herzien.

Thelight288

Citaat van: Lan op 31 augustus 2026, 09:47:01Even context vanuit mij over Beertje.

Wannas heeft aangegeven zielsverwant te zijn met Beertje, en gezien hij is gestorven als goed heb ik geen reden te twijfelen aan die uitspraak. Ik heb dit spel nog geen contact met hem gehad dus ik kan zijn uitspraken verder niet plaatsen. Hij kan prima G/S zijn maar een openlijk G/S koppel is op dit aantal spelers nog niet zo spannend wat mij betreft.

Ik snap BW's actie vanuit zijn eigen perspectief, ik vind het wel een vrij egocentrische keuze. Heel fijn dat hij nu Falsifica weer helemaal kan vertrouwen, maar als groep hebben we hier weinig aan. Ik ben voorstander van ze voorlopig met rust laten maar als ze allebei richting het eind van het spel nog leven denk ik dat ik die mening ga herzien.

Hoezo is dat egocentrisch, er zou als t zou kloppen wat beertje zei een wolf aan sterven, kan je niet perongeluk een hulpje of ketter nog raken. En weet je of fals nog te vertrouwen is of niet

Thelight288

Er wordt toch ook niet op beertje gestemd of wel?

Thelight288

Dat wannas en beertje Zvw waren was mij al wel bekend, maar de bron van beertje klopt dus niet en beertje zou weten wie dat moet zijn

Lan

Citaat van: Thelight288 op 31 augustus 2026, 09:52:11
Citaat van: Lan op 31 augustus 2026, 09:47:01Even context vanuit mij over Beertje.

Hoezo is dat egocentrisch, er zou als t zou kloppen wat beertje zei een wolf aan sterven, kan je niet perongeluk een hulpje of ketter nog raken. En weet je of fals nog te vertrouwen is of niet

Ja als ik geel was, was ik een banaan. We hebben niks aan 'als'. Een succesvolle priesteractie bewijst de priester en gooit een wolfje eruit. Nu hebben we alsnog geen zekerheid en het feit dat BW het fijner vindt Falsifica te kunnen vertrouwen dan zijn actie inzetten op een meer concrete verdachte vind ik egocentrisch.

Daarnaast heel fijn dat binnen het netwerk al bekend was dat Beertje zielsverwant is, maar ik en de meeste andere mensen zitten niet in dat netwerk dus dat weten we niet. Mijn excuses dat ik probeer met de info te spelen die voor mij beschikbaar is.

Thelight288

Citaat van: Lan op 31 augustus 2026, 10:12:28
Citaat van: Thelight288 op 31 augustus 2026, 09:52:11

Ja als ik geel was, was ik een banaan. We hebben niks aan 'als'. Een succesvolle priesteractie bewijst de priester en gooit een wolfje eruit. Nu hebben we alsnog geen zekerheid en het feit dat BW het fijner vindt Falsifica te kunnen vertrouwen dan zijn actie inzetten op een meer concrete verdachte vind ik egocentrisch.

Daarnaast heel fijn dat binnen het netwerk al bekend was dat Beertje zielsverwant is, maar ik en de meeste andere mensen zitten niet in dat netwerk dus dat weten we niet. Mijn excuses dat ik probeer met de info te spelen die voor mij beschikbaar is.

Waar hebben we geen zekerheid over? Nu weten we dat info van beertjes bron niet klopt. Wie had je anders liever gewaterd gezien?

Lan

Falsifica kan nog steeds geconverteerd zijn en BW ketter, dat is mijn hele punt. Dus we weten helemaal niet dat de bron niet klopt. We weten niet of Falsifica wolf is. We weten niet of BW priester is.

Ik weet van alle lijstjes met slechtjes niet wat de redenen zijn waarom ze op die lijst staan, maar ik had mijn water gegooid op degene waarbij de kans op ketter het kleinst is. Op basis van de info die ik heb AGR of Moonzzz.

Thelight288

Kid net als ik geven aan dat er genoeg zekerheid is dat BW geen ketter is.

BloodWolf14

Citaat van: Lan op 31 augustus 2026, 10:12:28Ja als ik geel was, was ik een banaan. We hebben niks aan 'als'. Een succesvolle priesteractie bewijst de priester en gooit een wolfje eruit. Nu hebben we alsnog geen zekerheid en het feit dat BW het fijner vindt Falsifica te kunnen vertrouwen dan zijn actie inzetten op een meer concrete verdachte vind ik egocentrisch.

Ik had voor mijn Priesteractie ook vrijwel geen info ;)

Mijn wateractie is gebaseerd als volgend:
Stel Fals stierf als 'Weerwolf' is Beertje's informatie in ieder geval te vertrouwen. Mocht Fals niet sterven is het zeker dat hij niet geconverteerd is en heb ik in ieder geval 1 speler om info mee te kunnen delen.

Andere opties in dit geval waren Moonzzz of Skunki.

Als ik Moonzzz echter water en ze sterft (most likely), wat dan? Dan moeten we binnen 24 uur een andere lynch gaan bepalen. Dus wie is dat? Door de conversie weet je niet of Beertje liegt of niet en Fals dus gelyncht moet worden. Nu weten we nog steeds niet waar de conversie zit, maar 1 grote kanshebber is alvast afgestreept.

Andere optie is Skunki wateren. Als die sterft: Mooi hebben we een wolf. Mogelijk een g/s. Echter zullen de wolven zelf hun g/s eruit moeten werken door de lunch maar raak te plaatsen. Dat is niet aan de goedjes. Als Skunki niet sterft klopt zijn claim dus en had hij zichzelf kunnen bewijzen. Dat gaan we naar zijn zeggen komende nacht meemaken.

Elias en AGR zijn bekende hulpjes en dus niet te wateren.

Dan blijven voor mij een heleboel andere namen over die een random actie geweest zouden zijn. Angelique, Waterwork, LW, Chaos, DF, Wesp, Himan, iemand vergeten?

Naar mijn idee was deze actie het beste voor goed op dit punt. Niet alleen voor mij.

BloodWolf14

Ik snap trouwens wel vanuit jouw standpunt dat ik niet per se Priester hoef te zijn. Dan is de vraag of je mijn spelgedrag vind passen bij een wolfje dat nu ineens een geconverteerde medewolf probeert te redden. Na de actie van Mex op Ingrid voelt dat alleen niet als de meest handige optie xD

Want als Fals dan toch ergens gelyncht zou worden val ik ook direct door de mand terwijl er op het moment van de actie niet echt grote vraagtekens bij mij stonden volgens mij. Zou onnodig zijn.

Daarbij was Fals nog geen echte lynchoptie. Moonzzz heeft genoeg stemmen.

Thelight288

Citaat van: Lan op 31 augustus 2026, 10:24:35Falsifica kan nog steeds geconverteerd zijn en BW ketter, dat is mijn hele punt. Dus we weten helemaal niet dat de bron niet klopt. We weten niet of Falsifica wolf is. We weten niet of BW priester is.

Ik weet van alle lijstjes met slechtjes niet wat de redenen zijn waarom ze op die lijst staan, maar ik had mijn water gegooid op degene waarbij de kans op ketter het kleinst is. Op basis van de info die ik heb AGR of Moonzzz.

Het is ook geen verwijt naar jou trouwens, probeer alleen uit te leggen, maar bw kan t zelf ook goed verwoorden. Ik snap dat jij ook weinig info hebt. Het is goed dat je t aangeeft