Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Robin89

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 14:31:07
Citaat van: Waterwork op Gisteren om 14:26:11Zeker had dit onder andere met Robin besproken hij twijfelde ook
Ja ik heb in Robins berichten gelezen dat het ging om de eerdere post van Yasu die een soort alarmbellen liet afgaan. Wel handig dat dit dan wordt genetwerkt maar niet in het openbaar wordt besproken. Dus leuk dat je aangeeft dit te hebben gezegd, maar een beetje laat om daar pluspunten mee te willen scoren ;)

Wat denk jij van de verdachten die ik hierboven heb genoemd? Zit daar ook een wolfje bij die je enkel bij Robin noemt? ;P

Ja, ik kan wel bevestigen dat Waterwork al voor de lynch van Yasu zei dat hij hem wel verdacht vond. Ik heb zelf - even uit mijn hoofd - in elk geval bij loetjef, Carnage en dus bij Waterwork aangekaart dat ik Yasu verdacht vond vanwege die ene post. Misschien vergeet ik nog iemand.

Helaas heb ik de rest van de dag niet zoveel tijd meer, dus ik ga mijn stem al plaatsen. Wurn heeft nog contact met me opgenomen en kan hem nog steeds niet goed peilen maar hij krijgt in mijn hoofd een klein plusje voor de effort. Datzelfde geldt voor BW, die hier hele epistels typt en waarbij ik ook iets meer twijfels heb gekregen of hij wel slecht is. Dan blijft in mijn rijtje met verdachten (zie: vorige post) nu over Beertje, die ook nog altijd niks inhoudelijks heeft laten horen. Mijn stem gaat dus die kant op.

BloodWolf14

Mag ik vragen waarom Beertje voorrang heeft op de vele andere spelers die inhoudelijk ook niet aanwezig zijn geweest?

Aintgotrhythm

Zojuist even DT doorgelezen. Ik ga vrij slecht op dit soort grote spellen merk ik. Ik heb de verdenkingen op mij gezien. Dat ik welp zou zijn omdat ik rl contact had met RH. En nu BW. Voor mij is het geen verassing dat hij me verdenkt overigens. Ik heb de afgelopen dagen vooral andere dingen gedaan. Net verhuisd dus dozen uitpakken, en met meubels aanklooien blijft voorlopig een onvrijwillige hobby voor me :P Daarnaast ben ik wat meer bezig geweest met echte hobby's zoals vissen en festivallen. Ik ben dus idd wat afwezig geweest waarvoor mijn excuus.

Ik heb verder even de lijst doorgenomen van spelers die meedoen.

De mensen die mij positief opvallen:
Falsifica (duhh!)
Thelight die ik nu nog op groen zet maar wel snel geconverteerd zal worden denk ik zo.
Roodhapje: Inderdaad niet zo actief als normaal maar wel samen met Fals verantwoordelijk voor Perry zijn einde.
Bloodwolf: Komt gewoon goed zoekend over en analyseert het een en ander. Nee ik doe niet aan het spelletje 'Jij verdenkt mij dus ik verdenk jou'.

Mensen die mij negatief opvallen:
Beertje, omdat deze wel post maar lang niet zo op de voorgrond als ik van hem gewend ben.
Kid, die in een ander topic aangeeft winst voor slecht een passender eind te vinden?! Klinkt als een hint?
En William, die zo graag mee wilde spelen dat hij op een reservelijst stond, maar nu hij mag meespelen gewoon 0 input geeft.
Castiel: Normaal erg actief en analyserend. Nu stil en op de achtergrond. Weet dat hij nu een weekend weg is. Maar daarvoor ook minder aanwezig en fanatiek dan dat hij normaal is.
Carnage: Met wie ik altijd uitgebreid contact heb behalve als hij slecht is. Dit spel: Vrijwel geen contact.

Die laatste, die zit mij misschien nog wel het minst lekker. Ons gesprek op Whatsapp begon ook raar. Hij vroeg zich af of Sjaera eerlijk bij me geclaimd zou hebben. Dan ben je dus in ieder geval niet goed lijkt mij. Allebei hadden ze overigens goed bij me geclaimd. @Williambz Voor iemand die zo graag wilde meedoen mis ik wel écht input. Zie mijn stem op jou als aanmoediging om je afwezigheid uit te leggen en je gekke opmerking uit te leggen.

Staat je naam hier niet tussen dan heb ik gewoon nog geen duidelijke mening over je.

Aintgotrhythm

Ik had mijn post en de deelnemerslijst nog eens doorgelezen en toen nog wat namen toegevoegd. met "Die laatste zit mij nog het minst lekker" bedoel ik dus William.

Beertje

Goedemiddag

Los van iedereen die snel achter elkaar postte, heb ik gekeken naar wie we de afgelopen 3 dagen wel en niet gehoord hebben in het d-topic. Met andere woorden: wie leunt er achterover.
| Naam            | Aantal |
| --------------- | ------ |
| BloodWolf14    | 15    |
| Thelight288    | 15    |
| Falsifica      | 14    |
| loetjef        | 14    |
| Kid            | 7      |
| Skunki          | 7      |
| Kaasje          | 5      |
| Wesp in Glas    | 4      |
| Perry26        | 3      |
| Robin89        | 3      |
| Waterwork      | 3      |
| Wurn            | 3      |
| Yasu            | 3      |
| EliasTheBest    | 2      |
| Ingrid1234      | 2      |
| Mexicanobroeder | 2      |
| Angelique      | 1      |
| Beertje        | 1      |
| Castiel.        | 1      |
| Lan            | 1      |
| Orange-king    | 1      |

Ik heb hierin meerdere posts achter elkaar (waren er nog een aantal) gewoon laten tellen als meerdere posts.
Wie missen we dan op het lijstje:

Aintgotrhythm

CarnageRazor

Chaosimsystem

Dragonfly

Himan

LustigeWolf

Moonzzz

RoodHapje

Sjaera Williambz

Wannas

Heeft iemand contact met deze mensen?

I love Elias

Wannas

Ik leef ook nog  :D  Heb niet enorm veel tijd gehad voor het DT, maar inmiddels wel wat teruggelezen.

Ik snap de focus op BloodWolf eigenlijk steeds minder. Zeker zijn laatste posts komen op mij juist behoorlijk zoekend over en hij lijkt ook bereid eerdere verdenkingen bij te stellen.

Wat bij mij vooral bleef hangen was wat AGR over Carnage zei: normaal veel contact, behalve als Carnage slecht is, en nu nauwelijks contact. In combinatie met dat Carnage hier ook weinig van zich laat zien vind ik dat op dit moment interessanter.

Wurn vond ik door zijn eerdere positieve gevoel bij Yasu ook nog wel opvallend, maar alleen iemand verkeerd lezen vind ik ook weer wat mager.

Dus als ik nu iemand zou moeten noemen waar ik graag wat meer van wil zien, dan is het Carnage.

Beertje

Citaat van: Mexicanobroeder op Gisteren om 10:17:52Ik zal mijn gedachten eens op een rijtje zetten:

Allereerst vind ik sommige spelers vrij onzichtbaar. Bij sommige spelers is dat wat ik verwacht (Wannas en Moonzzz ben ik niet anders gewend dan dat je ze een half spel niet ziet), bij spelers als Skunki en Beertje verwacht ik eigenlijk een stuk meer dtopic activiteit dan ik van ze gewend ben. Beertje komt bijvoobeeld ook even met een open deur dat Thelight en Falsifica wel betrouwbaar zijn. Thelight had iedereen kunnen bedenken en Falsifica is zo openlijk op jacht dat ik vind dat ook iedereen dat wel logisch vind. Skunki met 'geen idee' vind ik ook raar. Overigens vind ik de hele vriendengroep van Beertje wat afweziger dan ik gewend ben, maar ze kunnen moeilijk allemaal slecht zijn. Andere spelers die wat inactiever zijn dan ik gewend ben zijn Castiel, Dragonfly en Ingrid. Bij Castiel. heb ik wel het idee dat dat niet per se slechtheid inhoudt want dan probeert ie juist altijd te puppetmasteren en bij DF heb ik wel een goed gevoel in privecontact.

Ik blijf ook nog altijd kijken naar Robin, die voor mijn gevoel meteen een minnetje probeerde te zetten bij iedereen die ging discussiëren of je wolven kon filteren op basis van de spelletjes. Want hoewel niet zaligmakend en je je er niet op blind moet staren, kun je daar misschien toch wel iets uit halen.

Van de mensen met stemmen geloof ik zelf niet zo in Bloodwolf en Kid. Kid zet zichzelf echt onnodig veel in the picture voor een slechtje door niet met Perry mee te gaan, voor een serieuze reddingspoging was het echt veel te laat. En Bloodwolf vind ik wel lekker jagend bezig voorlopig, die slechtclaim doet daar voor mij weinig aan af. En ik ben een beetje klaar met 'we weten het niet dus we lynchen bloodwolf maar', daar moet ik ook eerlijk in zijn. Kaasje kan ik nog wel in komen, die komt best defensief over de laatste dagen en dat doet wel een beetje denken aan vorig potje (maar misschien is dat gewoon zijn stijl), maar dan heeft hij denk ik niet veel invloed gehad op de lunch óf Shaddow moet zijn mond voorbij hebben gepraat.

De som nemende gaat mijn stem naar Beertje.

Hoi Mexicano

Ik lees hier vooral een lap tekst maar mis hier enige nuance en ik ben verrast dat je bij mij meer activiteit verwacht. Als ik informatie heb, ben ik vocaal. Als ik geen informatie heb, ben ik niet zo vocaal. Ik heb nog geen informatie die ik in het dtopic wil delen.

Wat ik vooral opvallend vind aan jouw post is dat je mij in één alinea noemt met Castiel, DF en Ingrid EN mijn hele vriendengroep (geen idee wie je daar allemaal onder schaart, maar ik lijk je mikpunt dus..). Castiel filter je vervolgens weer weg, maar daarna spring je naar Robin. Vervolgens noem je BW en Kid omdat het over mensen met stemmen gaat, maar onderaan de streep "de som nemende" stem je op mij.

Op iemand stemmen op dit punt is niet raar, er lijkt weinig informatie te zijn en ik was niet erg aanwezig (maar als dat een reden is om te stemmen, heb ik post hiervoor nog 10 andere opties voor je).

Ik krijg wel een slecht gevoel bij je omdat je je post zo probeert te maken dat het wel LIJKT alsof je een soort afweging maakt, alleen maak je helemaal geen afweging. 

Tenzij ik uit de rest van de posts nog andere aanknopingspunten ga vinden, gaat mijn stem hierom op jou.
I love Elias

Wesp in Glas

Citaat van: Beertje op Gisteren om 17:14:34Goedemiddag

Los van iedereen die snel achter elkaar postte, heb ik gekeken naar wie we de afgelopen 3 dagen wel en niet gehoord hebben in het d-topic. Met andere woorden: wie leunt er achterover.

Ik heb hierin meerdere posts achter elkaar (waren er nog een aantal) gewoon laten tellen als meerdere posts.

Aintgotrhythm

CarnageRazor

Chaosimsystem

Dragonfly

Himan

LustigeWolf

Moonzzz

RoodHapje

Sjaera Williambz

Wannas

Zo te zien sta ik in de top 8 met aantal posts, dus idk waarom o.s. ik wordt gehighlight dat ik niet actief genoeg ben  :D

Beertje

Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 17:39:09

Aintgotrhythm

CarnageRazor

Chaosimsystem

Dragonfly

Himan

LustigeWolf

Moonzzz

RoodHapje

Sjaera Williambz

Wannas

Zo te zien sta ik in de top 8 met aantal posts, dus idk waarom o.s. ik wordt gehighlight dat ik niet actief genoeg ben  :D

Perry gaat je in ieder geval niet meer inhalen in deze ranking :-*
I love Elias

loetjef

@Beertje welke conclusies trek jij uit je activiteitenlijst? En het discussietopic in het algemeen? Ik zie je verdenking op Mex, maar ben ook benieuwd wat je in algemene zin opvalt!:)
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Wesp in Glas

Citaat van: Beertje op Gisteren om 17:44:16
Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 17:39:09

Aintgotrhythm

CarnageRazor

Chaosimsystem

Dragonfly

Himan

LustigeWolf

Moonzzz

RoodHapje

Sjaera Williambz

Wannas

Perry gaat je in ieder geval niet meer inhalen in deze ranking :-*
Yasu ook niet denk ik

Robin89

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 16:42:34Mag ik vragen waarom Beertje voorrang heeft op de vele andere spelers die inhoudelijk ook niet aanwezig zijn geweest?

Omdat hij wel post maar tot nog toe weinig inhoudelijk (in tegenstelling tot de mensen die helemaal afwezig zijn). Maar inmiddels zie ik wel wat berichten voorbij komen van Beertje (die me nog niet overtuigen mijn stem te veranderen).

RoodHapje

Afgelopen 2 dagen had ik mijn kinderen bij me, dan zit ik sowieso minder tot niet op wvw. Excuses. Ik ga even bijlezen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Chaosimsystem_

Moet zeggen vind de variant nogal moeilijk zeker met de boardgames die me niet gekend zijn. Heb inderdaad laatste dagen niets meer gepost omdat we weinig verder zijn. Bij Perry was het overduidelijk dat die iets te verbergen had en bleek ook slecht te zijn. Al is er geen welp uit gekomen. Ook geen welp pogingen meer geweest?

Dus ik weet niet wat ik verder kan inbrengen dan wat ik andere dagen gelezen heb.

Beertje

Citaat van: loetjef op Gisteren om 17:46:51@Beertje welke conclusies trek jij uit je activiteitenlijst? En het discussietopic in het algemeen? Ik zie je verdenking op Mex, maar ben ook benieuwd wat je in algemene zin opvalt!:)

Ik denk:

• Iedereen stemde op Perry, kun je niets mee. Zal nog geen contact hebben gehad denk ik
  • Yasu was al dood voordat je het wist, jammer dat we daar niet meer info uit hebben kunnen trekken
  • Er waren (nu iets minder) op het moment dat ik de lijst maakte 10 !! mensen die in de afgelopen 3 dagen niets hebben gepost in het d-topic. Dat is 1/3e van de levende spelers. Ik vind dat veel
  • Ik denk dat de mensen die hier actief aan het posten zijn waarschijnlijk een kleinere kans hebben voor mij om wolf te zijn dan de mensen die nauwelijks (of niets) posten.
  • Ik denk daarom dat de grootste kans om iets slechts te vinden tussen de mensen zit die niets posten EN die niet genoemd worden. Ik bedoel: ik post een paar dagen wat minder omdat naast het board ook nog andere dingen te doen en dat is al een reden om op mij te stemmen. Hoe zit het met de mensen die niets posten?
  • Ik zie een aantal mensen redelijk wat lange posts maken, sommige met inhoud en sommige noemen wat willekeurige namen om maar een stem te zetten en actief te lijken (kuch, mexicano, kuch).
  • Met een welp die schijnbaar rondloopt, is een rolclaim doen ook lastig (sorry TL, daarom ook nog geen claim weggelegd)
  • Ik vind het sowieso bijzonder dat ik weggezet wordt als beertje en zijn vriendengroep, is het dan koninklijk meervoud en wij tegen zij of is het gewoon makkelijker om je gebruikelijke netwerkje sneller te vertrouwen (of minder te verdenken)?

Dit is opsommend mijn vibecheck tot nu toe en probeer meer informatie te krijgen uit wat er NIET gezegd of gedaan wordt (en wie er NIET genoemd worden) dan wie er WEL genoemd worden. Ik heb namelijk géén teampje dat mij beschermd of uit de wind houdt. De mensen die snel meerdere stemmen krijgen zijn daardoor gevoelsmatig minder snel onboard wolf. Offboard zegt het niets over. Ik denk wel dat we iedere dag MOETEN lynchen, maar ook te weinig WVW ervaring om een inschatting te maken hoeveel wolf/neutraal te verwachten. Die vraag had ik ook aan Falsifica gesteld maar geen reactie op ontvangen
I love Elias