[Discussie] Wie hangt er vandaag aan de galg?

Gestart door LustigeWolf, 17 november 2025, 16:11:22

Vorige topic - Volgende topic

Wesp in Glas

Citaat van: CarnageRazor op  1 december 2025, 00:00:58
Citaat van: Beulgemeester op 30 november 2025, 23:30:53
Citaat van: Rampposi op 30 november 2025, 23:09:40Beste bewoners!

Ik heb vannacht met het alwetende oog gesproken welke mij heeft verteld dat er tussen NoicreC, CarnageRazor en Beulgemeester een kwaadaardig persoon bevind! Één van hen is dus slecht, pas op voor dit gevaar! Wie o wie moeten we hebben?

Pwah, ziek ziek. Dan moeten we CarnageRazor hangen denk ik.  O0

Grapjas, van de 3 namen schiet je op mij. Het minste dat je dan wel mag doen is je redenatie waarom geven lijkt me.

Ja ik denk dat Beulgemeester voor hem afvalt :D

En Noicre zal hij wel zien in de maffiachat

Wesp in Glas

Ik heb vannacht met het alwetende oog gesproken welke mij heeft verteld dat er tussen NoicreC, CarnageRazor en Beulgemeester een kwaadaardig persoon bevind! Één van hen is dus slecht, pas op voor dit gevaar! Wie o wie moeten we hebben?

Let wel. Hoe het visioen werkt is dat 1 van deze 3 mensen slecht is, maar dat het verder niets zegt over de alliantie van de andere twee.

(Correct me if i'm wrong)

BloodWolf14

En zou info nog steeds niet verwisseld kunnen zijn door andere rollen?

123berber

Bij mij is niks gebeurd voor zover bekend.

Ik ben heel benieuwd wat de drie namen hiervan zeggen.
Vertrouwen jullie de info? Wie van de anderen zouden we moeten hebben dan?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Beulgemeester

Grapjas, van de 3 namen schiet je op mij. Het minste dat je dan wel mag doen is je redenatie waarom geven lijkt me.

Statistisch gezien ben jij (voor mij) de grootste kanshebber in dat lijstje van drie. Meer kan ik er niet van maken helaas.

Citaat van: 123berber op  1 december 2025, 07:41:27Bij mij is niks gebeurd voor zover bekend.

Ik heb geen reden om de informatie te wantrouwen, maar ook geen reden om de informatie direct te vertrouwen. Van Noicrec weet ik niks, van Carnage weet ik wel dat de kans aannemelijker is dat hij boefke is.

Beulgemeester

Citaat van: Beulgemeester op  1 december 2025, 09:21:18

Statistisch gezien ben jij (voor mij) de grootste kanshebber in dat lijstje van drie. Meer kan ik er niet van maken helaas.

Citaat van: 123berber op  1 december 2025, 07:41:27Bij mij is niks gebeurd voor zover bekend.

Ik heb geen reden om de informatie te wantrouwen, maar ook geen reden om de informatie direct te vertrouwen. Van Noicrec weet ik niks, van Carnage weet ik wel dat de kans aannemelijker is dat hij boefke is.

Laat ik die laatste zin verduidelijken. Als Rampossi de waarheid spreekt, dan is de kans aannemelijker dat Carnage de baddie is in dat lijstje. Maar enkel en alleen dan. Rampossi kan natuurlijk ook gewoon uit zijn nek kletsen. :)

Wesp in Glas

Citaat van: Beulgemeester op  1 december 2025, 09:29:09
Citaat van: Beulgemeester op  1 december 2025, 09:21:18

Laat ik die laatste zin verduidelijken. Als Rampossi de waarheid spreekt, dan is de kans aannemelijker dat Carnage de baddie is in dat lijstje. Maar enkel en alleen dan. Rampossi kan natuurlijk ook gewoon uit zijn nek kletsen. :)

Dat kan sowieso, maar laten we daar niet van uitgaan.

Ramposi kent het spel. Dus hij begrijpt vast wel dat ik nu claims van de 3 namen ga eisen.

En @Beulgemeester Waarom is Carnage statistisch gezien voor jouw de meeste kanshebber?

Beertje

Citaat van: Wesp in Glas op  1 december 2025, 00:16:02

Let wel. Hoe het visioen werkt is dat 1 van deze 3 mensen slecht is, maar dat het verder niets zegt over de alliantie van de andere twee.

(Correct me if i'm wrong)

Er is er idd minstens 1 evil. Kunnen er meerdere zijn.
I love Elias

Thelight288

van welke mogelijke rollen zou het handig zijn dat info gedeeld wordt? en welke kan beter niet openbaar? zijn daar tactieken in?

Beulgemeester

Citaat van: thelight288 op  1 december 2025, 13:14:25van welke mogelijke rollen zou het handig zijn dat info gedeeld wordt? en welke kan beter niet openbaar? zijn daar tactieken in?

Ja, natuurlijk zijn daar tactieken in. Maar net zoals WvW is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de staat van het spel en de rolverdeling (en de mensen waarmee je speelt XD ).

Sowieso kan het zelden kwaad om als goedje eventuele gebeurtenissen die bij jou zijn gebeurd in de nacht bloot te geven, maar voor informatie uit onderzoekende rollen kan het het soms waard zijn enkel te delen als ze concrete info zijn (bijv. een sheriff die iemand als verdacht ziet t.o.v. een sheriff die enkel een onschuldig resultaat terugkrijgt) of op de juiste momenten (we weten dat slechte rol X erin zit en je hebt als invest iemand met dat rijtje qua resultaten gezien). 

Thelight288

Citaat van: Beulgemeester op  1 december 2025, 13:29:42
Citaat van: thelight288 op  1 december 2025, 13:14:25van welke mogelijke rollen zou het handig zijn dat info gedeeld wordt? en welke kan beter niet openbaar? zijn daar tactieken in?

Ja, natuurlijk zijn daar tactieken in. Maar net zoals WvW is het natuurlijk heel erg afhankelijk van de staat van het spel en de rolverdeling (en de mensen waarmee je speelt XD ).

Sowieso kan het zelden kwaad om als goedje eventuele gebeurtenissen die bij jou zijn gebeurd in de nacht bloot te geven, maar voor informatie uit onderzoekende rollen kan het het soms waard zijn enkel te delen als ze concrete info zijn (bijv. een sheriff die iemand als verdacht ziet t.o.v. een sheriff die enkel een onschuldig resultaat terugkrijgt) of op de juiste momenten (we weten dat slechte rol X erin zit en je hebt als invest iemand met dat rijtje qua resultaten gezien). 

oke dankje dit is wel duidelijk ja ik snap het. dus inderdaad info die ramp nu deelt is wel waardevol

Thelight288

tracker, lookout, investigator kan zien of sherrif dus die iemand als niet verdacht ziet is niet perse iets wat je gelijk zou willen delen?

Williambz

Investigator resultaten kunnen wel belangrijk zijn. Dit kan je natuurlijk ook nog een dag later delen, maar schrijf het dan sowieso wel in je testament! Dan gaat de info (waarchijnlijk) niet verloren, tenzij je wordt vermoord door de seriemoordenaar of wordt opgeruimd door de janitor bijvoorbeeld.

Ik ben wel benieuwd waarom ee geen moord was vannacht. Als er maffia is lijkt mij dat iemand wel aangevallen is namelijk. Bij mij is er zo ver ik weet ook niks gebeurd

noicreC

Sowieso alle acties in je testament zetten. Of je nu investigative iets bent, of iets protectives. Info is key in ToS :)

Bij mij is er niets gebeurd afgelopen nacht.
En wat betreft je vraag berber: Een Psy claim is altijd makkelijk te maken. Je noemt drie namen, en pas na een aantal rondes kan je mogelijk door de mand vallen. Dat hij zo snel na de nacht komt vind ik wel voor Ramp spreken. Dus ik ben geneigd dit te geloven.

Ik heb verder geen info over Beul of Carnage, dus daar kan ik weinig over zeggen :')

Thelight288

Testament kan altijd aangepast worden lijkt me? Ja kan verder ook niks over die 3 zeggen ben wel benieuwd waarom beul, wel iets over noicrec kan zeggen alsin dat geeft mij het idee dat Carnage idd meest waarschijnlijk slecht is maar er kan natuurlijk over gelogen worden ergens door iemand