Welkom Wolven!

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 13:13:36

Vorige topic - Volgende topic

Aintgotrhythm

Citaat van: Wesp in Glas op 21 juli 2025, 14:04:50Als we niet allemaal ons nummer doorgeven, dan heeft het denk ik niet zoveel nut.

Maar ik begrijp van Noicre dat je met alle andere wolven wel gewoon in een groepsapp zit?

Dat klopt inderdaad, er wordt alleen op dit moment niet in gecommuniceerd omdat niet iedereen er in zit. Laten we de beslissing om niet via de app te connecten respecteren en de inhoudelijke speldingen hier overleggen/communiceren.

Wesp in Glas

CarnageRazor

@HenkPatat

Ik wil wel eventjes meegeven dat ik je aanval op Berber niet kan appreciëren.

Laat het ons spelinhoudelijk houden voor de goede orde.

Ik wil liever bruggen gaan bouwen dan ze opblazen. Dat is namelijk voor niemand leuk.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Wesp in Glas

Wat ik al zei in de discussietopic. Dat er een hele discussie komt door een aparte beulactie is begrijpelijk. En dat het vervolgens een soort van oude spelers vs nieuwe spelers wordt, vind ik extreem jammer en dat is niet iets waar ik aan wil bijdragen. Ik ben in voor een lolletje en op zijn tijd om iemand op stang te jagen, maar ik begrijp heel goed dat zo'n opmerking van Henk net iets over de schreef gaat, juist nadat iedereen weer een beetje bekomen was van de "schrik"

Aan de andere kant is dit maar een spelletje en ik heb het idee dat iedereen het hier allemaal veel te serieus neemt en zichzelf de hoofdpersoon op dit forum vindt, maar dat is mijn (waarschijnlijk extreem onpopulaire) mening.

Maargoed, dat is niet een discussie voor hier.

CarnageRazor

Citaat van: Wesp in Glas op 21 juli 2025, 16:39:26Wat ik al zei in de discussietopic. Dat er een hele discussie komt door een aparte beulactie is begrijpelijk. En dat het vervolgens een soort van oude spelers vs nieuwe spelers wordt, vind ik extreem jammer en dat is niet iets waar ik aan wil bijdragen. Ik ben in voor een lolletje en op zijn tijd om iemand op stang te jagen, maar ik begrijp heel goed dat zo'n opmerking van Henk net iets over de schreef gaat, juist nadat iedereen weer een beetje bekomen was van de "schrik"

Aan de andere kant is dit maar een spelletje en ik heb het idee dat iedereen het hier allemaal veel te serieus neemt en zichzelf de hoofdpersoon op dit forum vindt, maar dat is mijn (waarschijnlijk extreem onpopulaire) mening.

Maargoed, dat is niet een discussie voor hier.

Als we ons als grote mensen gedragen wil ik die discussie graag voeren. Het klopt wel dat er wat testosteron door het forum stroomt. Maar al bij al is iedereen echt aardig wanneer je ze met voldoende respect behandeld.

Het spel wordt hier inderdaad redelijk serieus genomen, ook de discussie wordt vaak het liefst inhoudelijk gehouden, een grap kan natuurlijk altijd, is zelfs leuk binnen de perken. Vooral op de whatsapp groepjes merk je wel vaak dat er vaker gegrapt wordt. We zijn bijna allemaal samen actief op whatsapp. Het dus in principe ook wel gewoon heel leuk zijn als jullie dat zouden willen proberen. Ik ben er zeker van dat we dan uiteindelijk tot een homogeen geheel kunnen groeien :) 

Je hebt trouwens ook whatsapp voor de browser @HenkPatat

____

Over het spel:

Hebben jullie een idee van (meerdere) mislukte acties?

Wie zien jullie als de volgende logische lunch?

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

noicreC

Haha, ik had ondertussen deze post getikt. Zal hem nog wel even in zijn volledigheid plaatsen:

Geen mislukte lunch, blij mee, want als een yeti buiten was, had je gewoon die 50%. Vraag is nu, hoe gaan we nu verder?

We hebben twee ketters, twee leugenwolven, conversie en orc om mee te spelen. Ik verwacht misschien nog een extra hulpje, welpje wellicht, maar voor de rest niet heel veel meer. Dus we hebben nog wel wat materiaal om mee te spelen.

Ik verwacht echt wel dat er een yeti is. Of die afgelopen nacht is uitgekomen.. dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als die enigzins heeft opgelet, dan verwacht ik het zeker wel.

Dus hier is mijn plan van aanpak voor nu:
- Orc zeker nog even bewaren.
- @Waterwork: Over converteren zei ik eerst: bewaren tot later in het spel. Maar dat is nu wel anders nu je BM bent. We spelen ook met veel nieuwe spelers; zienende rollen onder hun zullen sneller geneigd zijn om de BM te bekijken, gezien ze gewoon niet weten wie wel, of niet, gevaarlijk is(Hoewel deze chaotische eerste ronde nu wel in ons voordeel spreekt). Ik neig nu wel naar een vroegere conversie, zodat we niet twee wolfjes kwijtraken, mocht je bekeken worden in een van de komende nachten.
- Leugenstemmen: we kunnen vroegtijdig een random leugenstem op een medewolf zetten(oftewel, in het topicje stemmen we random op een wolf, actie staat natuurlijk op iemand anders). Ik denk dat dit het beste is als je dit gewoon random doet(ik heb echt geen idee op wie ik moet stemmen, dus ik stem maar random op noicreC). Later in dit spel kan dit in ons voordeel zijn, als men dit later terug leest(bij de redenatie dat dit een leugenstem was kan je simpelweg benoemen dat het niet logisch is voor een leugenwolf, om al meteen een van zijn leugenstemmen te 'verpesten').
- Ketters: Ik vind dit moeilijk. Ik denk dat we de acties het beste reactioneel kunnen doen? Niet zomaar je water gooien op een medewolf dus, dat maakt ons alleen maar verdachter :P
Sterker nog, ik denk dat het sterker is als het watertje over een goede speler word gegooit, die verdacht word. Potentieel ook te bewaren voor Elias in een later stadium van het spel(ronde 3/4), als we hem in leven laten is hij dan wel een perfect 'conversie' target. Ik denk niet dat iemand gaat opkijken als je dan je water op hem 'verspild'. Maar ik merk dat ik nog niet weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken haha. Dus vul het vooral goed zelf in.

Wat denken jullie?

---
Denk dat we nog even moeten wachten met de lunch. Laten we eerst even kijken waar informatie te boven komt. Hebben jullie al een beetje kunnen netwerken?

CarnageRazor

Citaat van: noicreC op 22 juli 2025, 00:16:18Haha, ik had ondertussen deze post getikt. Zal hem nog wel even in zijn volledigheid plaatsen:

Geen mislukte lunch, blij mee, want als een yeti buiten was, had je gewoon die 50%. Vraag is nu, hoe gaan we nu verder?

We hebben twee ketters, twee leugenwolven, conversie en orc om mee te spelen. Ik verwacht misschien nog een extra hulpje, welpje wellicht, maar voor de rest niet heel veel meer. Dus we hebben nog wel wat materiaal om mee te spelen.

Ik verwacht echt wel dat er een yeti is. Of die afgelopen nacht is uitgekomen.. dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als die enigzins heeft opgelet, dan verwacht ik het zeker wel.

Dus hier is mijn plan van aanpak voor nu:
- Orc zeker nog even bewaren.
- @Waterwork: Over converteren zei ik eerst: bewaren tot later in het spel. Maar dat is nu wel anders nu je BM bent. We spelen ook met veel nieuwe spelers; zienende rollen onder hun zullen sneller geneigd zijn om de BM te bekijken, gezien ze gewoon niet weten wie wel, of niet, gevaarlijk is(Hoewel deze chaotische eerste ronde nu wel in ons voordeel spreekt). Ik neig nu wel naar een vroegere conversie, zodat we niet twee wolfjes kwijtraken, mocht je bekeken worden in een van de komende nachten.
- Leugenstemmen: we kunnen vroegtijdig een random leugenstem op een medewolf zetten(oftewel, in het topicje stemmen we random op een wolf, actie staat natuurlijk op iemand anders). Ik denk dat dit het beste is als je dit gewoon random doet(ik heb echt geen idee op wie ik moet stemmen, dus ik stem maar random op noicreC). Later in dit spel kan dit in ons voordeel zijn, als men dit later terug leest(bij de redenatie dat dit een leugenstem was kan je simpelweg benoemen dat het niet logisch is voor een leugenwolf, om al meteen een van zijn leugenstemmen te 'verpesten').
- Ketters: Ik vind dit moeilijk. Ik denk dat we de acties het beste reactioneel kunnen doen? Niet zomaar je water gooien op een medewolf dus, dat maakt ons alleen maar verdachter :P
Sterker nog, ik denk dat het sterker is als het watertje over een goede speler word gegooit, die verdacht word. Potentieel ook te bewaren voor Elias in een later stadium van het spel(ronde 3/4), als we hem in leven laten is hij dan wel een perfect 'conversie' target. Ik denk niet dat iemand gaat opkijken als je dan je water op hem 'verspild'. Maar ik merk dat ik nog niet weet hoe we dit het beste kunnen aanpakken haha. Dus vul het vooral goed zelf in.

Wat denken jullie?

---
Denk dat we nog even moeten wachten met de lunch. Laten we eerst even kijken waar informatie te boven komt. Hebben jullie al een beetje kunnen netwerken?

Post alvast een lunch a la Ingrid of Rampossi, we kunne later altijd bijsturen dan. Maar in een worst case scenario staat er dan toch al wat.

Ik zou dus moeten weten of er een yeti buiten is geweest. In dat geval denk ik wel dat ik komende nacht iemand durf te snatchen.

Waarom zou je langer wachten dan nodig met converteren NoicreC? Ik zie daar namelijk niet echt het nut van.
Ook het wateren als ketter, tja leuke toevoeging. Maar het idee dat het een ketter KAN zijn, gaat altijd mee.
In dat geval is niets doen nog het beste imo.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Waterwork

oke wie gaan we conventeren dan ik zit je twijfelen tussen Ingrid of Jarjarbling

Wesp in Glas

De ene wil Ingrid converteren en de andere wil Ingrid lunchen. Beide voor mij prima overigens.

Ik zat 1 seconde te denken dat het supergrappig zou zijn om alsnog Elias te converteren, maar ik denk dat we daar onze vingers niet aan moeten branden. Dat lost zichzelf wel op.

Waterwork

heeel gek idee, maar Zuna word al veel vertrouwd door mensen waarom conventeren we haar niet

CarnageRazor

Citaat van: Waterwork op 22 juli 2025, 12:59:06heeel gek idee, maar Zuna word al veel vertrouwd door mensen waarom conventeren we haar niet

Vind ik eigenlijk wel goed. Ze ligt best goed in de groep.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

noicreC

Ingrid, Jarjar, Zuna, ik vind het allemaal best :)
Misschien dat ik morgen in de loop van de dag nog wat extra targets aandraag, ik heb een beetje een off-dag vandaag(ogen gedruppeld, zie mega wazig), dus ik denk dat ik mij eventjes een dagje terug trek van het forum :)

Waterwork

Take your time NoicreC no rush ik zal Zuna dan conventeren nu. BTW ik heb Wijze Burger geclaimd bij Luuk en hem verteld dat ik conversiewolven heb opgevraagd en het antwoor 1 is

Wesp in Glas

Wie is luuk? Zo te zien TheLight?

Waterwork