Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid1234

Citaat van: Beertje op 27 juli 2025, 14:59:11Er blijven voor mij een paar dingen wringen als ik de gebeurtenissen leg naast de rollenlijst:

De welp: Als er een welp in het spel zit, dan kan die pas iemand doden als hij correct raadt wat iemands rol is. Dat maakt het extra opvallend dat we geen enkele mislukte poging hebben gezien. Dat roept vragen op: heeft de welp dan echt pas op het laatst gegokt? Of was het geen welp maar toch een gewone lunch, ondanks wat we denken? Als Zuna echt door een welp is gestorven, voelt het raar dat we geen spoor hebben van eerdere foute pogingen.

Ingrid noemt mij verdacht en blijft daarbij verwijzen naar de 1ste 10 minuten van het spel. Tegelijkertijd viel het me op dat CarnageRazor Ingrid leek te beschermen en weg te zetten als onschuldig. Ingrid vertrouw ik dus ook niet.

Falsifica's grafdelverclaim voelt voor mij nog steeds niet solide. Hij speelde bovendien erg sturend en scherp op o.a. Elias. Dat is niet wat ik van een grafdelver had verwacht, of is Fals nu een grafdelver in vermomming en eigenlijk gewoon wolf?

Vind het interessant om te zien wie hij waarom verdenkt, gaat ook weer informatie opleveren. Hij zet nu ineens een aantal mensen op wolf.

Overigens, vind ik het helemaal niet erg denk ik om te weten of er een lijk is, dus Fals de Grafdelver hangen vind ik ook meer dan prima. Het lijk is, meen ik, hoe dan ook slecht voor ons ondanks dat Fals claimt goed te hebben gekozen.

Krijgt Fals als hij voor slecht heeft gekozen ook toegang tot het wolvenboard? (oprechte vraag)

Ik zou nog wel even goed lezen wat er gebeurd als een delver die een lijk heeft gemaakt dood gaat.. want we hebben dan dus meteen dubbele doden in de nacht. Het lijk mag beginnen met moorden zodra zijn/haar delver dood is

Dus zolang fals nog leeft is zijn lijk geen gevaar voor ons (tot de wolven dood zijn) maar zodra fals sterft wel. Dus ik zou daar nog even heel goed over nadenken. Deze post bevestigd voor mij wel het gevoel wat ik had jij over verdenkingen op jou.

Beulgemeester

Citaat van: 123berber op 27 juli 2025, 15:17:40Want dat is letterlijk het enige wat je over mij zegt om daarna vervolgens te zeggen dat je er aan denkt om op mij te stemmen. Dus ja, logisch dat ik hierin wat verduidelijking geef.

Ja, want het stukje dat ging over waterwork en thelight ging niet over jou in de alinea waar jouw naam boven staat?  XD

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op 27 juli 2025, 14:53:39
Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 11:42:41Als ik kijk naar mijn persoonlijke informatie zijn er 3 mensen die opvallen en dat zijn Falsifica, Ingrid en JarJar. Alle 3 hebben ze mij benadert (dat is geen minpunt natuurlijk) maar alle drie wilden ze info met mij delen of halen en doen dat vervolgens niet. Achteraf kom ik er dan achter dat ze info delen met anderen. Ik krijg bij allen het gevoel dat ze kwamen polsen hoe ik erin zat richting hun.

Vind ik in mijn ogen niet kloppen. Ik heb je aangesproken toen het verhaal van thelight en zijn zielsverwant op tafel werd gegooit.

Ik had toen vermoede dat carnage slecht was en ben bij jouw te oren komen leggen of thelight carnage als zielsverwante had opgeoffert (wat in mijn ogen dan een s/g koppeltje voorstelde). Met te zeggen dat je toen niets moest zeggen sinds we nog voor nacht 3 zaten en dus geen rolclaims moesten doen van zielsverwanten voor angst van welp.

Ik heb je een zeer grondige reden gegeven Waarom ik mijn theorie had. Met op het eind de disclaimer dat het ook vooral een social read was op de situatie.

De speeldag erna was thelight volledig op carnage gegaan en heb ik je gestuurd met dat mijn vermoedens duidelijk niet klopte.  :D  :P

Ik snap niet goed wat meer ik dan had kunnen zeggen. (En ons gesprek in het beging ging dan vooral voor mij om te leren wat de speelweize waren van spelers (wat ik ook met een hoop andere spelers heb gevraagt). Sinds ik terug wat nieuw aanvoelde en wou weten wat ik kon verwachten.)

ik ben vandaag op familie feest en dus niet supper actief, zal proberen wat mee te lezen waar kan. anders ben ik hopelijk tegen de detlain terug thuis. om diepere antwoorden te geven. (maar spelgeweis staat men stem ondertussen al een tijdje op BerBer.)

Wacht even maar zei je niet dat Carnage op mij aan t pushen was? Waarom zou je dan überhaupt denken dat ik mogelijk met Carnage koppel wss?

Aintgotrhythm

Citaat van: Beertje op 27 juli 2025, 14:59:11Er blijven voor mij een paar dingen wringen als ik de gebeurtenissen leg naast de rollenlijst:

De welp: Als er een welp in het spel zit, dan kan die pas iemand doden als hij correct raadt wat iemands rol is. Dat maakt het extra opvallend dat we geen enkele mislukte poging hebben gezien. Dat roept vragen op: heeft de welp dan echt pas op het laatst gegokt? Of was het geen welp maar toch een gewone lunch, ondanks wat we denken? Als Zuna echt door een welp is gestorven, voelt het raar dat we geen spoor hebben van eerdere foute pogingen.

Ingrid noemt mij verdacht en blijft daarbij verwijzen naar de 1ste 10 minuten van het spel. Tegelijkertijd viel het me op dat CarnageRazor Ingrid leek te beschermen en weg te zetten als onschuldig. Ingrid vertrouw ik dus ook niet.

Falsifica's grafdelverclaim voelt voor mij nog steeds niet solide. Hij speelde bovendien erg sturend en scherp op o.a. Elias. Dat is niet wat ik van een grafdelver had verwacht, of is Fals nu een grafdelver in vermomming en eigenlijk gewoon wolf?

Vind het interessant om te zien wie hij waarom verdenkt, gaat ook weer informatie opleveren. Hij zet nu ineens een aantal mensen op wolf.

Overigens, vind ik het helemaal niet erg denk ik om te weten of er een lijk is, dus Fals de Grafdelver hangen vind ik ook meer dan prima. Het lijk is, meen ik, hoe dan ook slecht voor ons ondanks dat Fals claimt goed te hebben gekozen.

Krijgt Fals als hij voor slecht heeft gekozen ook toegang tot het wolvenboard? (oprechte vraag)

`

Als we er inderdaad bij blijven dat Fals echt grafdelver is, is het niet verstandig om die te lynchen. Zodra hij dood gaat mag het lijk gaan moorden en zijn we niet alleen slachtoffer van de wolven maar ook van het lijk.

JarJarBling

Citaat van: thelight288 op 27 juli 2025, 15:51:12
Citaat van: JarJarBling op 27 juli 2025, 14:53:39
Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 11:42:41Als ik kijk naar mijn persoonlijke informatie zijn er 3 mensen die opvallen en dat zijn Falsifica, Ingrid en JarJar. Alle 3 hebben ze mij benadert (dat is geen minpunt natuurlijk) maar alle drie wilden ze info met mij delen of halen en doen dat vervolgens niet. Achteraf kom ik er dan achter dat ze info delen met anderen. Ik krijg bij allen het gevoel dat ze kwamen polsen hoe ik erin zat richting hun.

Vind ik in mijn ogen niet kloppen. Ik heb je aangesproken toen het verhaal van thelight en zijn zielsverwant op tafel werd gegooit.

Ik had toen vermoede dat carnage slecht was en ben bij jouw te oren komen leggen of thelight carnage als zielsverwante had opgeoffert (wat in mijn ogen dan een s/g koppeltje voorstelde). Met te zeggen dat je toen niets moest zeggen sinds we nog voor nacht 3 zaten en dus geen rolclaims moesten doen van zielsverwanten voor angst van welp.

Ik heb je een zeer grondige reden gegeven Waarom ik mijn theorie had. Met op het eind de disclaimer dat het ook vooral een social read was op de situatie.

De speeldag erna was thelight volledig op carnage gegaan en heb ik je gestuurd met dat mijn vermoedens duidelijk niet klopte.  :D  :P

Ik snap niet goed wat meer ik dan had kunnen zeggen. (En ons gesprek in het beging ging dan vooral voor mij om te leren wat de speelweize waren van spelers (wat ik ook met een hoop andere spelers heb gevraagt). Sinds ik terug wat nieuw aanvoelde en wou weten wat ik kon verwachten.)

ik ben vandaag op familie feest en dus niet supper actief, zal proberen wat mee te lezen waar kan. anders ben ik hopelijk tegen de detlain terug thuis. om diepere antwoorden te geven. (maar spelgeweis staat men stem ondertussen al een tijdje op BerBer.)

Wacht even maar zei je niet dat Carnage op mij aan t pushen was? Waarom zou je dan überhaupt denken dat ik mogelijk met Carnage koppel wss?

Ja dat klopt ik de manier dat hij mij vooral op jouw laten spelen. Zelf heel grote uitspraken heeft hij niet gelaakt. Ik dacht dat je ook had vermeld da hij info door speelde naar jouw. Dus vandaar men verdenking van samen te spannen. Maar ik zat ook in een gigantische tunnel op jouw.

Stiekem nog steeds eigelijk. Want je bent zeker goed in men ogen. Maar darom verdacht vind dat je nog steeds leeft. Maar het is belangrijk om vooral op slecht te zitten dan een ptenieel lijkje!

Beertje

Citaat van: Aintgotrhythm op 27 juli 2025, 15:57:03

`

Als we er inderdaad bij blijven dat Fals echt grafdelver is, is het niet verstandig om die te lynchen. Zodra hij dood gaat mag het lijk gaan moorden en zijn we niet alleen slachtoffer van de wolven maar ook van het lijk.

Ik zou de kans wel wagen, misschien is er nog geen lijk met yeti's en hopelijk ook nog andere beschermende rollen.
En de wolven hebben net zoveel te vrezen van het lijk als wij.

Overigens lijkt mij dit dan de perfecte rol om te claimen als wolf als iedereen de grafdelver wil laten leven.

I love Elias

Falsifica

Beertje, is dit een truc om het priester water op mij te verspillen?
Ben je zo bang om nat te worden?   :D
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

noicreC

Goed, tijd om even wat dieper in alles te duiken, om lekker alles weer om te gooien.

--

Allereerst even wat observaties terwijl ik naar de stemmen kijk.
Op de stemming tussen TheLight en WaterWork, stemden Aintgotrhythm, Chaosimsystem, JarJarBling, LustigeWolf, Rampposi en Waterwork snel op TheLight.
Als reactie daarop, veranderde BloodWolf, Aintgotrhythm, Falsifica, LustigeWolf hun stem
Ondertussen zette ook Beertje, Wesp In Glas, noicreC en Ingrid.

Tegen de tijd dat deze stemmen erop staan, was het al gedaan voor Waterwork. 7 stemmen voor ww tegenover 6 stemmen voor TheLight.

Hierna veranderden Elias en Masterguy naar Waterwork, en zette Zuna, Buelgemeester en CarnageRazor hun stemmen nog op waterwork.

Hierbij vallen Elias, Master-Guy, Beulgemeester negatief op vanwege de late stemwisseling, 123Berber en Rampossi Vanwege de uiteindelijke stem op TheLight.
En nogmaals Rampossi omdat hij ook snel zijn stem op TheLight had staan.

Note: Er is een focus op berber omdat hij op TL had gestemd. Waarom hebben dezelfde mensen niet Rampossi benoemd?

---

Bij de stemming op Carnage stonden er eerst 3 stemmen op Bloodwolf: Falsifica, Henkpatat en Master-Guy.
Daarna ging de stemming door naar HenkPatat, waarbij Falsifica van stem wisselde, en LustigeWolf en Beulgemeester hun stem op HenkPatat gooiden.
De stemming sloeg over op Carnage hierna, waarbij thelight288, Falsifica, noicreC & Beertje de eerste 4 stemmen op Carnage zette(zodat hij sowieso bovenaan het lynch lijstje stond).
Daarna stemde vrijwel iedereen op Carnage. Op de volgende na: Beulgemeester(Henkpatat), Bloodwolf(Chaos), HenkPatat(Bloodwolf) & Master-Guy(Bloodwolf)(En natuurlijk Carnage zelf, stemde eerst op TheLight, daarna op Ingrid).

Hierbij vallen de mensen op die niet op Carnage hebben gestemd: Beulgemeester, Bloodwolf, Henkpatat en Master-Guy.

Als ik puur op basis van de stemming een keuze moet maken, kom ik op Master-Guy en Beulgemeester uit.

Beiden vanwege de late stemwisseling en het uiteindelijke niet stemmen op Carnage.

---

En dan is er het verhaal rondom de dood van Zuna. Falsifica beweert dat hij delver is, en dat hij afgelopen nacht heeft gedolven. Als dit klopt is de vraag: wat heeft Zuna dan vermoord?

Stating the obvious: er zijn 4 mogelijkheden
1). Zuna is gewelped. Ik zie dit eigenlijk alleen als mogelijk als er een BloedBroeders Welp/Sjamaan combo in het spel zit. Ik betwijfel namelijk of een ziener tegen, een door haar gespotte wolf, zou vertellen dat ze ziener is. Ze weet dat hij een wolf is. Oh, en natuurlijk kan TL ook G/S zijn met een welp(of zijn Zielsverwant).
2). Zuna is vermoord door de Orc. Als MG niet liegt, highly unlikely as well. MG was heel erg bang voor de nacht dat hij in de nacht vermoord zou worden. Als hij Yeti is, en hij heeft al aangegeven niet te willen moorden nacht 2, zou hij sowieso afgelopen nacht uitgekomen zijn. En als er nog een orc in het spel zit, zou die waarschijnlijk dood zijn.
3). Zuna is behekst, de heks heeft geen levensdrankje ingezet. Het is.. een mogelijkheid. Ik zou niet weten waarom een Heks dit zou doen eigenlijk.
4). Falsifica liegt, Zuna was lunch.

Mijn gut feeling zegt 4. Ik vind het verdacht dat Falsifica als delver-zijnde aangeeft welke nacht zijn lijk opgegraven is. Maar dan is de vraag: wat probeert hij te bereiken met deze leugen? Kijk, als dat wel zo is, zie ik het ook nog wel eens mogelijk dat optie 1 of 2 een optie is.

Zuna kan haar rol hebben doorgegeven aan een welp, of wat ik zei, G/Sje bij TL/zijn Zielsverwant or een Welp/Sjamaan BB combinatie(eerste nacht kan de sjamaan hebben gefaald door de yeti, daarom pas n3 een moord en geen mensen die gewelpt zijn)

Orc zou alleen kunnen als MG liegt over zijn rol. Want ik verwacht, na het lezen van deze post, dat hij afgelopen nacht gewoon is uitgekomen. Maar.. de mogelijkheid is er.

--

Ik ga op Masterguy stemmen. Deels vanwege zijn stemgedrag, maar ook omdat zijn claim gewoon niet lekker valt. Ik ga er vanuit dat hij nacht 3 uitgekomen is na het lezen van zijn laatste post voor de nacht. Een lijk op zo'n nacht maken is slechts 25% kans(Lunch moet lukken, lijk maken moet lukken). En - on top of that - zou dat ook nog eens moeten betekenen dat de moord op zuna wel door ging, 12,5% kans.

En dan zitten we ook met de moord van Zuna, iemand die MG ook nog eens goed kent. Als TL of zijn zielsverwante geen G/S zijn(zou een G/S zo snel al twee targets eruit willen werken?), lijkt het me stug dat Zuna zelf heeft aangegeven dat ze slecht is. Vergeet niet: Ze heeft Carnage gezien. Waarom zou ze:
1). Vertellen dat ze ziener is tegen Carnage
2). Uberhaubt contact zoeken met Carnage

Als ze voor de nacht heeft vertelt dat ze ziener is, zou ze nacht 2 al vermoord zijn. Welk wolf teampje zou nou vroeg geen ziener eruit willen halen? En ze is overduidelijk ook geen lijk geworden.

Dus ik zie de mogelijkheid dat ze aan MG heeft laten weten dat ze ziener is, als goed mogelijk.

noicreC

Citaat van: Falsifica op 27 juli 2025, 10:16:08Iemand roept hier dat Zuna welp moord was, als dat klopt, was er geen lunch. Just saying. :)

Ik las dit even verkeerd. Dacht even dat Falsifica hier zei dat er het klopt dat er geen lunch is.

Ik kijk nog eventjes of mijn stem op MasterGuy dan nog wel genoeg water houd, want dan lijkt het mij eigenlijk gewoon het meest logische dat Zuna gewoon lunch is.

Ingrid1234

Ik heb het vermoeden dat zuna gewoon lunch was en dat fals op z'n minst al de een naar laatste nacht een lijk gemaakt heeft.

Het zou absoluut ook nog kunnen dat hij helemaal geen delver is. Maar ik zie hem er wel voor aan dat hij het echt een hele leuke rol vindt en er helemaal los op gaat nu.

EliasTheBest

Heeft verder niks inhoudelijks te maken maar HenkPatat kan al bijna anderhalve dag niet op forum komen. Hij is dus niet bewust stil nu

Master-Guy

Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17Allereerst even wat observaties terwijl ik naar de stemmen kijk.
Op de stemming tussen TheLight en WaterWork, stemden Aintgotrhythm, Chaosimsystem, JarJarBling, LustigeWolf, Rampposi en Waterwork snel op TheLight.
Als reactie daarop, veranderde BloodWolf, Aintgotrhythm, Falsifica, LustigeWolf hun stem

Tegen de tijd dat deze stemmen erop staan, was het al gedaan voor Waterwork. 7 stemmen voor ww tegenover 6 stemmen voor TheLight.

Hierna veranderden Elias en Masterguy naar Waterwork, en zette Zuna, Buelgemeester en CarnageRazor hun stemmen nog op waterwork.

Hierbij vallen Elias, Master-Guy, Beulgemeester negatief op vanwege de late stemwisseling, 123Berber en Rampossi Vanwege de uiteindelijke stem op TheLight.

Deze late wisseling kwam omdat ik niet thuis was, al had ik als een van de eerste aangegeven dat ik zou wisselen van stem:
Citaat van: Master-Guy op 23 juli 2025, 14:09:53
Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 14:05:35Mijn Zvw heeft zich nu gemeld bij Elias. En ik sta er achter als Waterwork niet slecht is kunnen jullie daarna mij en mijn zielsverwant lynchen

@EliasTheBest als jij dit kunt bevestigen, dan heb ik voor nu voldoende om mijn stem aan te passen weg van thelight

Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17Bij de stemming op Carnage stonden er eerst 3 stemmen op Bloodwolf: Falsifica, Henkpatat en Master-Guy.
Daarna ging de stemming door naar HenkPatat, waarbij Falsifica van stem wisselde, en LustigeWolf en Beulgemeester hun stem op HenkPatat gooiden.
De stemming sloeg over op Carnage hierna, waarbij thelight288, Falsifica, noicreC & Beertje de eerste 4 stemmen op Carnage zette(zodat hij sowieso bovenaan het lynch lijstje stond).
Daarna stemde vrijwel iedereen op Carnage. Op de volgende na: Beulgemeester(Henkpatat), Bloodwolf(Chaos), HenkPatat(Bloodwolf) & Master-Guy(Bloodwolf)(En natuurlijk Carnage zelf, stemde eerst op TheLight, daarna op Ingrid).

Hierbij vallen de mensen op die niet op Carnage hebben gestemd: Beulgemeester, Bloodwolf, Henkpatat en Master-Guy.
Aangezien er al zoveel stemmen op Carnage waren, en ik juist wilde voorkomen dat dit soort uitingen kwamen, heb ik inderdaad niet gewisseld, mede ook om aan te geven dat ik Bloodwolf verdenk.

Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17
Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17En dan is er het verhaal rondom de dood van Zuna. Falsifica beweert dat hij delver is, en dat hij afgelopen nacht heeft gedolven. Als dit klopt is de vraag: wat heeft Zuna dan vermoord?
Laten we de twijfel weghalen: Falsifica is de grafdelver
Deze info heeft Zuna bevestigd voor ze gestorven is

Aintgotrhythm

Citaat van: Master-Guy op 27 juli 2025, 18:56:32
Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17Allereerst even wat observaties terwijl ik naar de stemmen kijk.

Deze late wisseling kwam omdat ik niet thuis was, al had ik als een van de eerste aangegeven dat ik zou wisselen van stem:
Citaat van: Master-Guy op 23 juli 2025, 14:09:53
Citaat van: thelight288 op 23 juli 2025, 14:05:35Mijn Zvw heeft zich nu gemeld bij Elias. En ik sta er achter als Waterwork niet slecht is kunnen jullie daarna mij en mijn zielsverwant lynchen

@EliasTheBest als jij dit kunt bevestigen, dan heb ik voor nu voldoende om mijn stem aan te passen weg van thelight

Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17Bij de stemming op Carnage stonden er eerst 3 stemmen op Bloodwolf: Falsifica, Henkpatat en Master-Guy.

Aangezien er al zoveel stemmen op Carnage waren, en ik juist wilde voorkomen dat dit soort uitingen kwamen, heb ik inderdaad niet gewisseld, mede ook om aan te geven dat ik Bloodwolf verdenk.

Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17
Citaat van: noicreC op 27 juli 2025, 17:09:17En dan is er het verhaal rondom de dood van Zuna. Falsifica beweert dat hij delver is, en dat hij afgelopen nacht heeft gedolven. Als dit klopt is de vraag: wat heeft Zuna dan vermoord?
Laten we de twijfel weghalen: Falsifica is de grafdelver
Deze info heeft Zuna bevestigd voor ze gestorven is

Ik vind het verhaal verwarrend maar als Zuna Fals heeft bevestigd als delver gaat mijn stem niet naar hem.

Maar beertje heeft ook een punt. Als Berber welp is, we hebben niet één iemand gehoord over een mislukte poging... Fijn die late infodump voor de DL. Ik heb geen flauw idee op wie ik nu moet stemmen.

Aintgotrhythm

Het laatste stond in het citaat van masterguy maar was mijn eigen commentaar:

Ik vind het verhaal verwarrend maar als Zuna Fals heeft bevestigd als delver gaat mijn stem niet naar hem.

Maar beertje heeft ook een punt. Als Berber welp is, we hebben niet één iemand gehoord over een mislukte poging... Fijn die late infodump voor de DL. Ik heb geen flauw idee op wie ik nu moet stemmen.

123berber

Ik ben wel heel benieuwd waar het gerucht vandaan komt dat ik welp zou zijn. Hoezo kon je ineens die conclusie trekken @BloodWolf14 ?

WCeend!! Zomerspelen 2014