Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Oke,

Wat ik lees uit 2 pagina's discussie is dat jullie de conclusie hebben getrokken dat ik mij de afgelopen speldagen niet als een goedje heb gedragen.

Wauw :o
Ik had al globaal neutraal geclaimt he. Ik was toen geen goedje dus ik ben blij dat die neutrale houding jullie is opgevallen.
Nu de vraag of het slim is mij te outen als Grafdelver? Kun je doen, maar of dat 4 posts waardig was, Zuna zei me voor de nacht dat ze van 5 mensen gehoord had dat ik die Grafdelver was. Dus of dit 'outen' is weet ik niet als ik zo loslippig over mijn rol ben dit spel.

Hoi, ik ben Goede Grafdelver. Als BW en AGR mij willen lynchen, vind ik dat prima. Niet boos worden als je vervolgens ook sterft he.

Maar oke, laat ik nu ik gekozen heb ook even wat gedachten op een rij zetten over de overgebleven spelers. Mogen jullie mee doen wat jullie willen. Als je het er niet mee eens bent, dan zeker je niks hiervan aantrekken. Het mag immers geen verassing zijn dat ik het liefste iedereen dit spel dood zie. :3

Iemand roept hier dat Zuna welp moord was, als dat klopt, was er geen lunch. Just saying. :)
Ik weet even niet wie dat was, maar ik zou zeker benieuwd zijn naar hoe die speler dat lijkt te weten. Zelfs al ben je bengel, zou dat niet verklaren dat ze gewelpt is geworden. Immers hebben we een Yeti claim.

123berber: Je bent zo stil dit potje. Ik vind dat verdacht.
AGR: Ik vind je houding verdacht, maar ook je een tweetjes met BW zijn interessant.
Beertje: Ik heb het idee dat je gebruik maakt van deze situatie om weer op de achtergrond te blijven.
BW: Ik denk inmiddels dat je goed bent.
Chaos: Ik denk dat je goed bent.
Elias: Jij bent goed.
Henk: Jij bent wolf.
Ingrid: Jij bent goed.
JarJar: Ik heb geen idee wat jij bent, opvallend dat je zo veel contact had met Carnage.
Lustigewolf: Jij bent conducteur.
Master-guy: Jij kan de welp zijn.
Rampposi: Ik weet het nog niet, je maakt sterke posts tot nu toe. Complimenten.
Thelight: Goed en gekoppeld denk ik.
Wesp: Wolf in Glas.

Spoiler
Op volgorde: AGR, TheLight, Elias, Wesp in Glas
[close]
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

Als ik kijk naar mijn persoonlijke informatie zijn er 3 mensen die opvallen en dat zijn Falsifica, Ingrid en JarJar. Alle 3 hebben ze mij benadert (dat is geen minpunt natuurlijk) maar alle drie wilden ze info met mij delen of halen en doen dat vervolgens niet. Achteraf kom ik er dan achter dat ze info delen met anderen. Ik krijg bij allen het gevoel dat ze kwamen polsen hoe ik erin zat richting hun.

Ik had al eerder vernomen dat Falsifica grafdelver had geclaimd bij mensen, ik  vind dat een hele makkelijke claim, je hoeft alleen maar op een stille nacht te wachten.

Blijkbaar zijn er toch mensen die hun info bij potentiƫle wolven willen neerleggen.

Ook het ziener verhaal vind ik vreemd. Zelf had ik er helemaal geen weet van, sterker nog ik had het vermoedde dat het een Sjamaan zou zijn in g/s. Nu blijkt dat het Zuna was en dat vind ik nou helemaal geen strategische lunch. Ergens in dat lijntje waar Zuna onderdeel van was zit een rat. Daar moeten we ook naar kijken.

Master-Guy

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 11:42:41Ook het ziener verhaal vind ik vreemd. Zelf had ik er helemaal geen weet van, sterker nog ik had het vermoedde dat het een Sjamaan zou zijn in g/s. Nu blijkt dat het Zuna was en dat vind ik nou helemaal geen strategische lunch. Ergens in dat lijntje waar Zuna onderdeel van was zit een rat. Daar moeten we ook naar kijken.

Had Zuna niet haar rol geclaimed bij Waterwork?
Dat zou verklaren waarom de wolven wisten dat ze haar moesten lunchen.

123berber

Sorry mensen, ik zie dat ik al twee stemmen heb. Ik snap de stemmen ik schitter in afwezigheid.
Dit is een van mijn slechtste potjes ooit, en mijn excuses daarvoor. Mijn dagen sluipen vol met allemaal leuke dingen waardoor de aandacht voor dit spel uit het oog raakt. Mijn rol helpt daar momenteel ook niet echt in mee, ik heb helaas geen van mijn voorkeursrollen gekregen en ben gewoon een burger geworden.

Ik kreeg gister een berichtje van Chaos dat ze niet op mij wilde stemmen omdat ik inactief was en zonder mij te horen, wat ik in haar voordeel vind spreken.

ZIjn de stemmen gebaseerd omdat Bloodwolf ineens uit het niets de conclusie trekt dat ik welp zou zijn? Alsof ik ooit bij iemand enige moeite heb gedaan rollen te ontfutselen?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Rampposi

Citaat van: Ingrid1234 op 25 juli 2025, 01:11:34Wat me opvalt in de discussie tot nu toe:

• De push op CarnageRazor begrijp ik wel: Thelight zat de eerste keer natuurlijk ook goed. Carnage z'n verdedigingen lijkt een beetje laconiek. Maar het voelt wel zoals hij zegt beetje toevallig moet ik toegeven.
  • Beertje blijft voor mij lastig te plaatsen. Op dag 1 ging hij/zij van kritisch op Elias naar een stem op hem, zonder echt uitleg. Daarna vrij stil, maar blijft wel steeds meestemmen. Dat schuurt een beetje.
  • Ook HenkPatat blijft in beeld: hij wordt genoemd, maar zegt er nauwelijks iets over. Dat zou een bewuste keuze kunnen zijn, of gewoon een voorzichtige stijl, maar het valt me op.

Ik heb nog geen uitgesproken hoofdverdachte, maar ik hoop wat scherper te kunnen kiezen later op de dag.
Ik vind dit dus best wel een verdachte post.

1. We weten dat TL de 1e keer gelijk had. Een nieuwe bron meld zich bij TL met info. In geen enkele wereld zou TL hier nog over liegen dat er inderdaad een bron naar hem is toegekomen en heeft dit uiteraard gedeeld met zijn zielsverwant.
2. Beertje blijft in jouw picture staan, maar nog steeds met dezelfde argumentatie die afkomstig is van dag 1. We zijn inmiddels al een aantal dagen verder. Is er echt niks bijgekomen om deze verdenking te onderbouwen? Het voelt enorm alsof je hier Beertje verdacht wil maken door telkens zijn naam weer te roepen.
3. HenkPatat is (minder) actief. Het nog een keer benoemen zorgt er voor dat de aandacht wederom naar andere personen draait, waar weinig over bij te dragen valt, gezien de minimale bijdrage.

Dusja, ik stem voor nu op jou. (Ik lees de rest van de 7 pagina's nog even bij)

Rampposi

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 10:08:37
Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:59:56
Citaat van: Falsifica op 26 juli 2025, 09:49:11Voordat ik op de rest reageer, even een korte reactie op je post hierboven.

Je stelt dat Zuna geclaimt had bij Carnage, en daarom gewelpt zou zijn. Hoe weet jij zo zeker dat ze niet lunch was?

dat is grotendeels door informatie te linken dat ik via Zuna  en Carnage samen leg. maar heel goed dus niet zo kan zijn.

ik linkte zijn claim van een welp te kennen met haar claim angst te hebben van gewelpt te worden.

Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Maar vermoed wel dat deze naar voor gaat komen hier na. daar heb ik men tin hat niet voor nodig.

en spel vraag: moet de grafdelver een kant kiezen? goed/slecht of is die automatisch gewoon een team apart met het lijk?
De grafdelver kiest wel een kant (goed/slecht). Hij wint samen met dat kamp en/of met zijn of haar lijk. De grafdelver heeft dus 2 keuzes om te winnen.

Thelight288

Citaat van: 123berber op 27 juli 2025, 13:25:11Sorry mensen, ik zie dat ik al twee stemmen heb. Ik snap de stemmen ik schitter in afwezigheid.
Dit is een van mijn slechtste potjes ooit, en mijn excuses daarvoor. Mijn dagen sluipen vol met allemaal leuke dingen waardoor de aandacht voor dit spel uit het oog raakt. Mijn rol helpt daar momenteel ook niet echt in mee, ik heb helaas geen van mijn voorkeursrollen gekregen en ben gewoon een burger geworden.

Ik kreeg gister een berichtje van Chaos dat ze niet op mij wilde stemmen omdat ik inactief was en zonder mij te horen, wat ik in haar voordeel vind spreken.

ZIjn de stemmen gebaseerd omdat Bloodwolf ineens uit het niets de conclusie trekt dat ik welp zou zijn? Alsof ik ooit bij iemand enige moeite heb gedaan rollen te ontfutselen?

Niet alleen daarom ik betwijfel of r een welp is. Maar je timing van je stem op mij voelt heel erg als waterwork proberen van Lynch te houden en Carnage wilde niet dat jij en hem aan elkaar gelinkt zouden zijn.

Wat ik nu van je burger claim moet vinden weet ik ook nog niet

123berber

Hoezo probeerde Carnage zich niet aan mij te linken? Ik heb amper contact met hem gehad?
En ja ik probeerde Waterwork te redden, maar daar zat ik dus hartstikke naast bleek. Mooier dan dat kan ik het niet maken.

JarJarBling

Citaat van: 123berber op 27 juli 2025, 14:26:55Hoezo probeerde Carnage zich niet aan mij te linken? Ik heb amper contact met hem gehad?
En ja ik probeerde Waterwork te redden, maar daar zat ik dus hartstikke naast bleek. Mooier dan dat kan ik het niet maken.

ik zit al een tijdje op jouw, in het beging vooral omdat ik je al een veel pittigere slechtje ken. (jij oude mol van me!). Maar sinds ik carnage verdenk ben ik vooral gaan zien wat hij niet zei of het omdraaien van wat hij zei. hij heeft nooit mij gestuurd in mijn verdenking naar jouw en wou bv heel graag dat ik henkpatat verdacht. dus met wat omgekeerde psygologie vermoed ik dus dat hij jouw daarmee wou weg trekken uit mijn verdenking. (want bij andere mensen liet hij mij wel erg graag graven in men tunneltje.)

JarJarBling

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 11:42:41Als ik kijk naar mijn persoonlijke informatie zijn er 3 mensen die opvallen en dat zijn Falsifica, Ingrid en JarJar. Alle 3 hebben ze mij benadert (dat is geen minpunt natuurlijk) maar alle drie wilden ze info met mij delen of halen en doen dat vervolgens niet. Achteraf kom ik er dan achter dat ze info delen met anderen. Ik krijg bij allen het gevoel dat ze kwamen polsen hoe ik erin zat richting hun.

Vind ik in mijn ogen niet kloppen. Ik heb je aangesproken toen het verhaal van thelight en zijn zielsverwant op tafel werd gegooit.

Ik had toen vermoede dat carnage slecht was en ben bij jouw te oren komen leggen of thelight carnage als zielsverwante had opgeoffert (wat in mijn ogen dan een s/g koppeltje voorstelde). Met te zeggen dat je toen niets moest zeggen sinds we nog voor nacht 3 zaten en dus geen rolclaims moesten doen van zielsverwanten voor angst van welp.

Ik heb je een zeer grondige reden gegeven Waarom ik mijn theorie had. Met op het eind de disclaimer dat het ook vooral een social read was op de situatie.

De speeldag erna was thelight volledig op carnage gegaan en heb ik je gestuurd met dat mijn vermoedens duidelijk niet klopte.  :D  :P

Ik snap niet goed wat meer ik dan had kunnen zeggen. (En ons gesprek in het beging ging dan vooral voor mij om te leren wat de speelweize waren van spelers (wat ik ook met een hoop andere spelers heb gevraagt). Sinds ik terug wat nieuw aanvoelde en wou weten wat ik kon verwachten.)

ik ben vandaag op familie feest en dus niet supper actief, zal proberen wat mee te lezen waar kan. anders ben ik hopelijk tegen de detlain terug thuis. om diepere antwoorden te geven. (maar spelgeweis staat men stem ondertussen al een tijdje op BerBer.)

Beertje

Er blijven voor mij een paar dingen wringen als ik de gebeurtenissen leg naast de rollenlijst:

De welp: Als er een welp in het spel zit, dan kan die pas iemand doden als hij correct raadt wat iemands rol is. Dat maakt het extra opvallend dat we geen enkele mislukte poging hebben gezien. Dat roept vragen op: heeft de welp dan echt pas op het laatst gegokt? Of was het geen welp maar toch een gewone lunch, ondanks wat we denken? Als Zuna echt door een welp is gestorven, voelt het raar dat we geen spoor hebben van eerdere foute pogingen.

Ingrid noemt mij verdacht en blijft daarbij verwijzen naar de 1ste 10 minuten van het spel. Tegelijkertijd viel het me op dat CarnageRazor Ingrid leek te beschermen en weg te zetten als onschuldig. Ingrid vertrouw ik dus ook niet.

Falsifica's grafdelverclaim voelt voor mij nog steeds niet solide. Hij speelde bovendien erg sturend en scherp op o.a. Elias. Dat is niet wat ik van een grafdelver had verwacht, of is Fals nu een grafdelver in vermomming en eigenlijk gewoon wolf?

Vind het interessant om te zien wie hij waarom verdenkt, gaat ook weer informatie opleveren. Hij zet nu ineens een aantal mensen op wolf.

Overigens, vind ik het helemaal niet erg denk ik om te weten of er een lijk is, dus Fals de Grafdelver hangen vind ik ook meer dan prima. Het lijk is, meen ik, hoe dan ook slecht voor ons ondanks dat Fals claimt goed te hebben gekozen.

Krijgt Fals als hij voor slecht heeft gekozen ook toegang tot het wolvenboard? (oprechte vraag)
I love Elias

Beulgemeester

Ik zal ook maar eens mijn uitgebreide gedachten delen.

123berber
Niet per se een zeer negatieve mening over maar er zijn wel dingen die schuren. Zo had hij in PM aangegeven dat ik op zijn stem kon rekenen in de BM ronde, maar heeft hij die stem uiteindelijk nooit geplaatst. In het waterwork/thelight dilemma zat hij ook mis, maar ook nadat er meer informatie kwam over de zielsverwant en het duidelijk werd dat we meer informatie zouden hebben als we waterwork zouden hangen, is hij niet van stem gewisseld.

Aintgotrhythm
Komt voor mij over als goedje. Heeft ook de stem aangepast naar waterwork na kritish gevraagd. Een van de 1e switchers.

Beertje
Heeft sinds de 1e paar rondes zijn scherpe uitspraken ingeruild voor een met goed meegaande kalmte. Ik heb tot nu toe niets gezien dat mij het gevoel geeft dat hij slecht is. In tegendeel, is actief meegaand in het hangen van slecht en/of neutraal.

Bloodwolf
Tot nu toe alleen maar goede bijdragen gezien. Doet ook heel goed zijn best om inactieven niet van de radar te laten vallen. Voor mij nu ook nog gevoelsmatig goed.

Chaosimsystem
Chaos geeft mij kriebels. In het verhaal van een groep waarin informatie gedeeld is vind ik het in post 479 maar raar dat ze aangeeft dat niet eens gelezen te hebben. Zowel als goed als kwaad zou je altijd informatie die met je gedeeld wordt lezen. Waarom zou je dit zo raar verwoord ontkennen om onder de beschuldiging van aansturend zijn uit te komen.

EliasTheBest
Blijkbaar de beste en geen beest (oeps). Vertrouwd vanaf dag 1, nog geen reden dit vertrouwen in te trekken.

Falsifica
Geloof ik wel dat hij neutraal is met keuze goed op basis van ons contact.

HenkPatat
Bij henk blijf ik hangen op het gebrek aan spelinhoudelijke antwoorden. In het begin heel erg bezig met chaos en verdeeldheid creĆ«ren, en reageert da  eigenlijk gewoon niet meer op verdenkingen. Ik lees dat hij in andere kringen wel door bekende boefjes ook werd verdachtgemaakt, iets dat je wellicht niet snel bij teamgenoten zou doen die al in een spotlight staan bij velen.

Ingrid
Neutraal gevoel bij Ingrid, beetje fragiel als ik de eerste paar berichten in dit topic lees, maar lijkt wel actief bezig te zijn. Ook spreekt voor haar dat ze vrij vroeg meeging op Waterwork, maar niet heel vroeg op Carnage. Sowieso in de hele lijst vind ik degenen die tweemaal op rij slecht eruit hebben gestemd minder verdacht, het is nogal een offer zo vroeg in het spel.

JarJarBling
Komt met nuttige informatie naar voren en verklaringen voor de dood van Zuna. En ook over de grafdelver. Informatie die voor beide facties nuttig is, maar waar vanuit slecht denk ik sneller de focus zou liggen dan vanuit goed.

LustigeWolf
Druk bezig met kolen in de over te scheppen, heb enkel het advies, neem een auto. Tot nu toe geen reden te verdenken.

Master-Guy
Vooral eigenlijk vertrouwen door zijn wazige berichten actie uit de 1e ronde. Stuurde naar meerdere mensen hetzelfde bericht met een andere rolclaim, om te kunnen volgen waarschijnlijk waar die informatie zou belanden of dat het hem gewelpt zou krijgen. Werkte het? Nee, denk het niet. Maar het leek mij sowieso geen baddie plan. Staaft sowieso wel beetje met zijn rolclaim en info gedeeld voor het einde van de vorige ronde.

NoicreC
Geen idee, deze man zegt niet zo heel veel en loopt alleen maar een beetje HenkPatat te bevragen om actief betrokken over te komen. Niet heel positief tot nu toe qua gevoel.

Rampposi
Nog niet echt een mening over.

TheLight288
Goed.

Wesp in Glas
Wesp geeft me geen reden tot wantrouwen.

Als ik dus naar mijn eigen lijstje zo kijk, dan kom ik uit op Henk, Chaos en Berber om op te stemmen.

123berber

@Beulgemeester echt heel gek dat ik mijn stem op de later die dag op een bewezen beul heb gezet ipv op jou?

Beulgemeester

Citaat van: 123berber op 27 juli 2025, 15:09:32@Beulgemeester echt heel gek dat ik mijn stem op de later die dag op een bewezen beul heb gezet ipv op jou?

Een stuk minder gek dan dat dat blijkbaar voor jou het belangrijkste stukje uit die lijst was.  XD

123berber

Want dat is letterlijk het enige wat je over mij zegt om daarna vervolgens te zeggen dat je er aan denkt om op mij te stemmen. Dus ja, logisch dat ik hierin wat verduidelijking geef.