Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

JarJarBling

Citaat van: Master-Guy op 26 juli 2025, 10:09:11
Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:59:56Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Er zijn tenminste twee andere spelers die ook een naam van de (potentiele?) grafdelver hebben ontvangen van Zuna. Wel ben ik benieuwd naar waarom je denkt dat de grafdelver niet op nacht 2 zijn actie heeft uitgevoerd, toen er geen Yeti was om de acties te laten mislukken, en er door de wolven (en welp?) niet is gemoord?

Trouwens ik heb geen grafdelver claim ontvangen van Zuna, ik heb eerder reverse engineert van uit claims die Carnage had gemaakt op het einde van zijn spel. Dus niet via Zuna, zei had me enkel geclaimd haar rol te vertelt hebben met Carnage)

JarJarBling

heeft het dan nut om de Grafdelver gewoon te outen? ik snap nog steeds niet helemaal of dit goed of niet goed is voor het goede team.

ale is een grafdelver/lijk iets goed voor goedjes of? of enkel slecht. (daarmee men vraag van hiervoor).

Daarbij heb ik miss wel een vermoede wie lijk kan zijn. (maar er zitten daar veel kant tekeningen op, en dus maar een 50% kans dat dit klopt. ivb met bengel enzo.)

Beertje

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 10:18:55heeft het dan nut om de Grafdelver gewoon te outen? ik snap nog steeds niet helemaal of dit goed of niet goed is voor het goede team.

ale is een grafdelver/lijk iets goed voor goedjes of? of enkel slecht. (daarmee men vraag van hiervoor).

Daarbij heb ik miss wel een vermoede wie lijk kan zijn. (maar er zitten daar veel kant tekeningen op, en dus maar een 50% kans dat dit klopt. ivb met bengel enzo.)

Ik begrijp niet zo goed waarom outen slecht zou zijn
I love Elias

Wesp in Glas

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 10:18:55heeft het dan nut om de Grafdelver gewoon te outen? ik snap nog steeds niet helemaal of dit goed of niet goed is voor het goede team.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je de grafdelver níét zou outen. Voor zover ik weet wint die rol alleen als z'n lijk als laatste overblijft — maakt niet eens uit of de delver zelf nog leeft. Dus geen directe winstconditie met de goedjes óf slechtjes.

Maar als we 'm outen, moeten we 'm niet lynchen, hè. Want dan kan dat lijk ineens gaan moorden, en daar zitten we al helemaal niet op te wachten.

Verder even een kleine side note: dit weekend heb ik **heel weinig tijd** om actief mee te denken. Ik probeer hier en daar wat bij te lezen, maar als mensen weer met boekwerken van 47 alinea's komen, dan haak ik m'n brein halverwege even af hoor 😅

Groetjes,
Kris Kraslot
(heeft weinig tijd, maar leest met één oog mee)

BloodWolf14

Ik denk dat ik de Grafdelver mechanics maar gewoon niet hier neerzet. Straks wordt ik ervan verdacht te hinten naar wolven ::)

Aintgotrhythm

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 02:56:06Buj het teruglezen van alle posts van Carnage en Waterwork zie ik veel interacties met Beertje en Wesp op dag 1 die niet op s/s lijken. Frustraties hadden ze met die spelers evt ook op het wolvenboard kunnen bespreken, maar ik zie posts die oprecht overkomen voor mij. Ook heeft Carnage in post #134 een uithaal gedaan naar LW die ik vanuit een s/s oogpunt niet echt zou snappen.

Waterwork heeft met #192 ook een kleine interactie gehad met Henkpatat, maar Thelight meldde al dat Waterwork richting Henk aan het pushen was, dus ik denk ook niet dat daar een wolfje zit.

Falsifica wilde in post #209 al op Elias springen alleen omdat die de nacht overleefd had. Ik denk dat Falsifica normaal gesproken wel wat kritischer is naar dat soort redeneringen en dus hier heel snel Elias onder de bus wilde gooien.

Ook Waterwork pusht de pagina erna met #226 richting Elias en Henk.

Daarna kwam dus het hele verhaal van Thelight richting Waterwork. Carnage stelde hier direct vraagtekens bij en stemde pas heel laat mee. Ik heb al gezegd dat ik vanwege de Conversiewolf rol verwacht dat de slechtjes zo veel mogelijk geprobeerd hebben om tegen deze lynch in te gaan.

Zuna heeft tijdens deze discussie haar lijst gedropt in #262. Daarin zet ze Rythm en MG op lichtgroen op basis van gedrag. Ik vermoed dat een van deze twee spelers mogelijk haar 'fake bron' was vanuit nacht 1 die ze bekeken had.

Thelight en Elias staan hier als donkergroen in. Ik zie hen denk ik niet direct bekeken zijn.

Rythm was in eerste instantie ook hard op Thelight. @Aintgotrhythm wat denk jij van Falsifica? Die verdacht Elias ook en wilde hem lynchen. Op basis van je post #264 zou ik verwachten dat je Falsifica ook verdenkt, maar dat ben ik nergens tegengekomen?

Chaos in #283 gaat ook tegen Thelight in. Zei dat ze hem na het eerste bericht ook al verdacht, maar dat is nergens op het Dt te lezen.

Hoe Falsifica reageert vind ik bij het teruglezen eigenlijk wel bijzonder. Hij geeft in #309 aan dat hij zich eerst afzijdig wil houden in de discussie, maar neigt naar Light te geloven. Dan in #321 volgt een hele post waarin hij mij zwart aan het maken is terwijl hij Light in twijfel trekt. Het feit dat hij op mij blijft hangen terwijl het vrij duidelijk is dat er tussen Light/WW iemand zit die liegt en dus slecht moet zijn spreekt voor mij ook boekdelen. Dat legt hij in #326 uit als zijn verdenking niet willen laten ondersneeuwen. Het voelt echter aan als mij voor de dag erna alvast naar voren schoven. Precies hetgene waar Rythm Light van beschuldigd over Elias, maar again zie ik die verdenking van haar naar Falsifica niet.

Berber komt dan in #332 met een verdenking naar Light toe en dus een stem die Waterwork safer zette. Ook zwaar verdacht. Ik mis sowieso redelijk veel input van hem.

De stemming op Waterwork werd in principe bezegeld door Ingrid en Noicre. Die twee wil ik voor nu dus wel richting goed zetten. Ook hun gedrag lijkt prima tot zover.

JarJar is een naam die in dit alles een beetje mist, maar hij lijkt alles van beide kanten te willen bekijken en heeft niet zomaar een conclusie klaarstaan. Komt over als een goedje dat oprechte conclusies trekt. Zijn stem op Light was hierin wat jammer denk ik.

Al bovenstaande gemixt met de stemmen op Waterwork/Light kom ik tot een lijstje van Berber, Rythm, Beul, Chaos en Falsifica waar ik verder zoek naar de wolven.

Ik hoor van dit lijstje graag wat zij over de anderen uit de lijst denken. En als jullie het niet eens zijn met dit lijstje voor wolven, waar moet ik dan zoeken?

@123berber @Aintgotrhythm @Beulgemeester @Chaosimsystem_ @Falsifica

@Bloodwolf ik zou hier zelf al mee komen vandaag maar moest even de tijd vinden. Net een hele post getikt, helaas viel mn internet weg tijdens het posten dus hier opnieuw:

Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met Zuna. Ze zei me te tunnelen op Berber. Ik verdacht Fals en Chaos. Het is jammer dat ze het niet meer kan bevestigen.

@Chaosimsystem Verdenk ik nog steeds, ze houdt zich nu wat meer op de achtergrond, is dat om zich koest te houden na het pushen op TL? Of was dat een oprechte fout? Voor mij een twijfelgeval.

@Falsifica Verdenk ik vanwege een gesprek dat ik met hem had een paar dagen geleden. Hij gaf aan WB eruit voor goed een klap te vinden. Hij wilde zijn stem van BW niet veranderen naar Waterwork omdat hij dan zijn kansen bij slechtjes zou verspelen. Kans lijkt me groot dat hij voor slecht heeft gekozen. Ook omdat Carnage hem van hem af probeerde te pushen naar Berber.

@Berber123 Zuna verdacht Berber en is nu dood, maar haar verdenking kwam omdat Carnage zei dat hij welp zou zijn. Juist omdat Carnage haar op Berber pushte en mij van Fals probeerde te halen twijfel ik.

Over @Beulgemeester heb ik geen sterke mening eigenlijk. Ik krijg er weinig hoogte van.

Ik twijfel tussen Berber en Fals maar neig meer naar Fals vanwege de optelsom hierboven.

BloodWolf14

Als ik deze info combineer met dat van JarJar kom ik uit bij Falsifica als mogelijke slechte Delver en Berber als Welp.

Carnage gaf aan dat Fals die Welp moest zijn, maar dan missen we ergens een Delver. De stilte nacht 2 door de Delver zou mij niets verbazen.

Aintgotrhythm

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 13:11:02Als ik deze info combineer met dat van JarJar kom ik uit bij Falsifica als mogelijke slechte Delver en Berber als Welp.

Carnage gaf aan dat Fals die Welp moest zijn, maar dan missen we ergens een Delver. De stilte nacht 2 door de Delver zou mij niets verbazen.

Maar Carnage zei over Berber dat ie welp was, dus wilde hem dan juist laten vermoorden, dan is hij toch de mogelijke grafdelver of mis ik hier een puzzelstukje? Hij wilde mij van Fals af hebben op Berber... Is dat bij iemand anders dan andersom geweest?

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:45:51Dan plot twist nog een informatie post:

Ik ben gisteren in contact gekomen met Zuna, of alle sinds zei had mij gecontacteerd. (ik vermoed dat Carnage hier iets voor tussen zit) met de vraag om wat meer in contact te komen de komende dagen.

Ik had aan haar laten vallen wat ik in men vorige post heb gezegd dat ik jammer genoeg in een bondje met Carnage ben geraakt en met dat de claim van orc op hem lag daar nu spijt van had.

Zei had mij laten weten het zelfde gedaan te hebben. Een bondje aangegaan met Carnage en dus jammer genoeg een rol claim had gedaan naar Carnage.

ik heb @noicreC zien vragen aan de light wie in zijn antourage het heeft laten vallen dat er een ziener was:

het was dus zuna zelf die geclaimed had bij Carnage. Wat dus blijkt dat Carnage wist wie de welp is.

Ik heb alleen nog niks gehoord over mislukte welpacties dus ik zou eerder denken dat zuna gewoon lunch was. Anders had ik of MG ook al wel eerder gewelpt zijn denk ik of zuna zelf. Maar zuna zei tegen mij dat mg en zij rollen hadden gedropt bij Carnage en ww maar ik dacht dat zuna nog mogelijk had over de rol van mg ze probeerde mij te laten denken dat zij de Yeti was. Maar ze heeft dus mogelijk echt ziener geclaimd bij Carnage. Maar dat zou ik r eigenlijk niet snel zien doen. Maar het kan wel kloppen

BloodWolf14

JarJars post vorige pagina (#457) geeft aan dat Carnage met z'n Delverclaim aangaf contact te hebben met een Welp en dat dat Fals moest zijn.

Maargoed claim omruilen en Berber erbuiten laten kan ook prima.

Ik haal uit dit alles in ieder geval Fals als Delver en Berber als mogelijke Welp. Waarom er geen mislukte welppogingen zijn geweest verbaast mij dan toch echt wel. Of Berber moet niet bij zijn geweest ;)

Aintgotrhythm

Ik denk dus dat Fals of begin slechtje of slechte Delver is maar snap dus niet waarom Carnage dan op Berber wilde pushen als Berber daadwerkelijk welp is. Daarom ga ik dus twijfelen. Waarom zou je als wolf je eigen welp outen?

Chaosimsystem_

Citaat van: Aintgotrhythm op 26 juli 2025, 13:08:10
Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 02:56:06Buj het teruglezen van alle posts van Carnage en Waterwork zie ik veel interacties met Beertje en Wesp op dag 1 die niet op s/s lijken. Frustraties hadden ze met die spelers evt ook op het wolvenboard kunnen bespreken, maar ik zie posts die oprecht overkomen voor mij. Ook heeft Carnage in post #134 een uithaal gedaan naar LW die ik vanuit een s/s oogpunt niet echt zou snappen.

Waterwork heeft met #192 ook een kleine interactie gehad met Henkpatat, maar Thelight meldde al dat Waterwork richting Henk aan het pushen was, dus ik denk ook niet dat daar een wolfje zit.

Falsifica wilde in post #209 al op Elias springen alleen omdat die de nacht overleefd had. Ik denk dat Falsifica normaal gesproken wel wat kritischer is naar dat soort redeneringen en dus hier heel snel Elias onder de bus wilde gooien.

Ook Waterwork pusht de pagina erna met #226 richting Elias en Henk.

Daarna kwam dus het hele verhaal van Thelight richting Waterwork. Carnage stelde hier direct vraagtekens bij en stemde pas heel laat mee. Ik heb al gezegd dat ik vanwege de Conversiewolf rol verwacht dat de slechtjes zo veel mogelijk geprobeerd hebben om tegen deze lynch in te gaan.

Zuna heeft tijdens deze discussie haar lijst gedropt in #262. Daarin zet ze Rythm en MG op lichtgroen op basis van gedrag. Ik vermoed dat een van deze twee spelers mogelijk haar 'fake bron' was vanuit nacht 1 die ze bekeken had.

Thelight en Elias staan hier als donkergroen in. Ik zie hen denk ik niet direct bekeken zijn.

Rythm was in eerste instantie ook hard op Thelight. @Aintgotrhythm wat denk jij van Falsifica? Die verdacht Elias ook en wilde hem lynchen. Op basis van je post #264 zou ik verwachten dat je Falsifica ook verdenkt, maar dat ben ik nergens tegengekomen?

Chaos in #283 gaat ook tegen Thelight in. Zei dat ze hem na het eerste bericht ook al verdacht, maar dat is nergens op het Dt te lezen.

Hoe Falsifica reageert vind ik bij het teruglezen eigenlijk wel bijzonder. Hij geeft in #309 aan dat hij zich eerst afzijdig wil houden in de discussie, maar neigt naar Light te geloven. Dan in #321 volgt een hele post waarin hij mij zwart aan het maken is terwijl hij Light in twijfel trekt. Het feit dat hij op mij blijft hangen terwijl het vrij duidelijk is dat er tussen Light/WW iemand zit die liegt en dus slecht moet zijn spreekt voor mij ook boekdelen. Dat legt hij in #326 uit als zijn verdenking niet willen laten ondersneeuwen. Het voelt echter aan als mij voor de dag erna alvast naar voren schoven. Precies hetgene waar Rythm Light van beschuldigd over Elias, maar again zie ik die verdenking van haar naar Falsifica niet.

Berber komt dan in #332 met een verdenking naar Light toe en dus een stem die Waterwork safer zette. Ook zwaar verdacht. Ik mis sowieso redelijk veel input van hem.

De stemming op Waterwork werd in principe bezegeld door Ingrid en Noicre. Die twee wil ik voor nu dus wel richting goed zetten. Ook hun gedrag lijkt prima tot zover.

JarJar is een naam die in dit alles een beetje mist, maar hij lijkt alles van beide kanten te willen bekijken en heeft niet zomaar een conclusie klaarstaan. Komt over als een goedje dat oprechte conclusies trekt. Zijn stem op Light was hierin wat jammer denk ik.

Al bovenstaande gemixt met de stemmen op Waterwork/Light kom ik tot een lijstje van Berber, Rythm, Beul, Chaos en Falsifica waar ik verder zoek naar de wolven.

Ik hoor van dit lijstje graag wat zij over de anderen uit de lijst denken. En als jullie het niet eens zijn met dit lijstje voor wolven, waar moet ik dan zoeken?

@123berber @Aintgotrhythm @Beulgemeester @Chaosimsystem_ @Falsifica

@Bloodwolf ik zou hier zelf al mee komen vandaag maar moest even de tijd vinden. Net een hele post getikt, helaas viel mn internet weg tijdens het posten dus hier opnieuw:

Ik heb de afgelopen dagen contact gehad met Zuna. Ze zei me te tunnelen op Berber. Ik verdacht Fals en Chaos. Het is jammer dat ze het niet meer kan bevestigen.

@Chaosimsystem Verdenk ik nog steeds, ze houdt zich nu wat meer op de achtergrond, is dat om zich koest te houden na het pushen op TL? Of was dat een oprechte fout? Voor mij een twijfelgeval.

@Falsifica Verdenk ik vanwege een gesprek dat ik met hem had een paar dagen geleden. Hij gaf aan WB eruit voor goed een klap te vinden. Hij wilde zijn stem van BW niet veranderen naar Waterwork omdat hij dan zijn kansen bij slechtjes zou verspelen. Kans lijkt me groot dat hij voor slecht heeft gekozen. Ook omdat Carnage hem van hem af probeerde te pushen naar Berber.

@Berber123 Zuna verdacht Berber en is nu dood, maar haar verdenking kwam omdat Carnage zei dat hij welp zou zijn. Juist omdat Carnage haar op Berber pushte en mij van Fals probeerde te halen twijfel ik.

Over @Beulgemeester heb ik geen sterke mening eigenlijk. Ik krijg er weinig hoogte van.

Ik twijfel tussen Berber en Fals maar neig meer naar Fals vanwege de optelsom hierboven.

Voor mij valt het vooral op hoe subtiel het nu naar mij aan het gaan is XD

BW verdenkt me al van dag één dus hem begin ik nu meer aan de goede kant te vinden.

Alleen snap ik het steeds terug halen van TL terwijl ik alleen vroeg naar waarom zo spellen omdat die anders zo niet speelt dus wou ik zeker zijn want schat iemand opeens in die zijn speelstijl helemaal omgooit? Heb nooit geroepen stem TL (dat noem ik pushen).

Jarjar en Carnage hadden een groep al was ik er alleen lid van heb niets in die groep gepost, nu zeker niet na hij alleen contact met me zoekt voor mijn rol en openlijk in dt uitlegt dat die Zuna haar rol kent en ze gewelpt is al is er nog geen enkele reactie over een welp.

Als je op mij wilt stemmen dan zou ik ook is kijken naar:

-jarjar
-AGT

BloodWolf14

Waarom moeten wij naar hun kijken als jij ook verdacht bent?

JarJarBling

Heey Jarjar here!

Je mag zeker naar mij kijken. Heb ik ook aangeraden een ronde gelede of 2.

Maar over die groep die vind ik nog steeds inderdaad raar. Een groep waar ik via carnage aangeraden werd om mijn info te droppen en men theorieen over rollen moest droppen aan jouw (sinds jij de enigste daar was buiten leiding)

Kan natuurlijk zijn om mij in een slecht ligt bij jouw te zetten of wou hij dat ik percoonlijk jouw rol ideen aangaf. Het was carnage die ons samen zette niet ik.

En als ik me niet vergis is de angst van een welp kill nu voorbij na nacht 3 (als ik de regels wat goed begrijp). Dus ik wou wat hoogt van je krijgen. Want het enige wat ik van je weet is dat je een link met carnage (buiten jullie relatie  :P ) hebt via die groep. En dat hij heel graag wou dat ik mijn theorieen aan jouw moest delen.

Voor de rest verdenk ik je niet echt. (Ik vermoed moest je een welp zijn dat hij die info zonder het via men mond kon laten vallen krijgen.).

Vriendelijke groet,
Jarne!

Chaosimsystem_

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 18:30:28Waarom moeten wij naar hun kijken als jij ook verdacht bent?

Dan stem je op mij moet je zelf weten. Mag toch raar vinden dat ik in een groep niet eens gelezen heb of gereageerd dat ik dan als sturend wordt beschreven. Ja welp is misschien niet meer van de orde alleen slecht heeft nu iets aan informatie over rollen.

Jarjar zegt nu dat Carnage heeft gevraagd om informatie met me te delen al had ik er geen idee van. Maar als je dit in twijfel trekt mag ik toch ook mensen in twijfel trekken die andere op board gooien en zelf amper erop zijn gekomen met informatie.