Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

JarJarBling

Citaat van: BloodWolf14 op  3 augustus 2025, 00:26:28Ik moet zeggen dat ik niet heel veel info haal uit de lynch op Rythm, behalve dat Berber kennelijk vrijbrief kreeg om mee te stemmen.

Zijn stem was namelijk de 5e. Noicre was die lynch de BM en had nog niet gestemd. Berber had daar kunnen beslissen om ook te wachten met stemmen tot Noicres keuze bekend werd en zich daar evt op kunnen aanpassen.

Uiteindelijk stemde Noicre namelijk op Beul. Stel Berber had daar meegestemd was Beulgemeester gewoon lynch geworden. Dan hadden ze nog een dagje kunnen rekken. Nu lijkt het erop dat Rythm het al op had gegeven en Berber heeft verteld gewoon mee te stemmen. Misschien in de hoop om hem zo vrij te krijgen van lynch.

Ik weet echter dat er rolinfo is die Berbers claim ontkrachtte, en daarom is die opgehangen.

Ik weet vanuit die rolinfo ook dat deze lynch gaat tussen LW en JarJar als twee mogelijke laatste wolven.

Dat, óf Wesp/Noicre/Beul zijn alledrie samen slecht/gekoppeld. Dit laatste is echter een stretch en moeilijkste geval. Meestal is de meest simpele uitleg de waarheid, dus ga ik ervan uit dat tussen JarJar/LW het laatste slechtje zit.

Nu ben ik van iedereen benieuwd wie van deze twee jullie zouden lynchen als je móést kiezen, en waarom die speler.

En is dit omdat (ik ga in mijn naam spreken) mijn rol niet bewezen is door een ander of kan worden door me zelf?

Probeer beetje inzicht te krijgen op welk vlak ik me moet bewijzen. Want als dat het gaval is kan ik me niet verder bewijzen dan men woord momenteel. (Als in men rol laat me niet bewijzen).

Ik wil graag wel laten bewijzen worden door andere! Heb niks te verbergen. Maar goed. Wil niet te veel in herhaling vallen!

Ik denk dat ik al veel eerder op berrie zat met men buikgevoel. Wat in mijn ogen mij goedheid moet helpen bewijzen. Als ik slecht was had ik niet zo vroeg al mensen zitten pushen op men berrie tunnel.

Ik snap wel dat men wild playstyle van al men gedachte droppen met verdenkingen kan komen. Maar ik heb liever alles eens gezecht zodat andere kunnen mee denken dan gewoon te zwijgen en als een schaapje te volgen.  (A)

Jullie Spaanse vertegenwoordiger,
Jarne.

LustigeWolf

Citaat van: noicreC op  3 augustus 2025, 09:57:01Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, zou ik voor LW gaan.

Er zijn een aantal zaken die me niet helemaal goed zitten rond hem. Allereerst zijn welp claim van nacht 2, die pas op nacht 3 naar buiten kwam. Het zit me echt nog dwars dat hij gewoon 'vergeten' was dat hij gewelpt was.
Ik heb, redelijk in het begin van het spel, ook met hem gesproken over de mogelijke wolvencompositie. Wij kwamen toen tot de conclusie dat Waterwork een risico had genomen om te 'verbergen' dat er meerdere conversiewolven waren. Met de info die we nu over het spel hebben lijkt mij dat ook  heel stug. Kan zijn dat hij mij toen op het verkeerde pad probeerde te helpen(wat goed gelukt was).
En zijn claim is moeilijk te testen. Hij claimde al vroeg bij mij dat hij iemand zonder acties was.

Mijn stem zet ik alvast neer, wederom erg druk vandaag. Mochten we willen versnellen kan dat in ieder geval :)

Grappenmaker, jij was degene die de theorie van meerdere conversie Wolven opperde! Voor mij is het dan ook duidelijk nu. Ik hoef het rad niet meer op te zoeken

noicreC

Nee, ik wilde met je praten over waarom WaterWork bij TL claimde dat hij WB was. Daarna kwam jij met de theorie over het conversiewolf zijn. Ik ging er uiteindelijk op door, maar jij zette dat balletje 'in motion'.

.. En heel leuk dat je alleen dat aanhaalt. De rest van de argumenten vind je niet de moeite waard om op in te gaan? ;)

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op  3 augustus 2025, 07:47:56Goede morgen!

Ik zie dat ik ineens door een paar mensen op hun lijstje sta. Maar niet echt een reden Warom? Ik vermoed door processe van elimination.

Maar ik denk dat ik zeer makkelijk testbaar ben door de rollen die ik gehoort ben nog over te zijn. Dus ik heb niks te vrezen om getest te worden ;D

De mensen die men rol weten dat ik niet buiten kom in de nacht.  (A)

Maar ik wil graag wel meer horen van wie mij op hun lijstje sta waarom dat is?

Het is inderdaad proces of elimination. Ik neig op dit punt meer naar lustige wolf. 

Waarom, jarjar wist dat ik beertje en beul als koppel zag waarom dan beertje lunchen? Of hoopte die op 2 doden.

Daarbij vind ik lustige wolf helemaal geen logisch welp doelwit nacht 2. Hij is nog niet definitief maar zet voor nu mn stem op lustige wolf

JarJarBling

Ik vind het wat stil wat vind de rest?

Wesp in Glas

Citaat van: BloodWolf14 op  3 augustus 2025, 00:26:28Ik moet zeggen dat ik niet heel veel info haal uit de lynch op Rythm, behalve dat Berber kennelijk vrijbrief kreeg om mee te stemmen.

Zijn stem was namelijk de 5e. Noicre was die lynch de BM en had nog niet gestemd. Berber had daar kunnen beslissen om ook te wachten met stemmen tot Noicres keuze bekend werd en zich daar evt op kunnen aanpassen.

Uiteindelijk stemde Noicre namelijk op Beul. Stel Berber had daar meegestemd was Beulgemeester gewoon lynch geworden. Dan hadden ze nog een dagje kunnen rekken. Nu lijkt het erop dat Rythm het al op had gegeven en Berber heeft verteld gewoon mee te stemmen. Misschien in de hoop om hem zo vrij te krijgen van lynch.

Ik weet echter dat er rolinfo is die Berbers claim ontkrachtte, en daarom is die opgehangen.

Ik weet vanuit die rolinfo ook dat deze lynch gaat tussen LW en JarJar als twee mogelijke laatste wolven.

Dat, óf Wesp/Noicre/Beul zijn alledrie samen slecht/gekoppeld. Dit laatste is echter een stretch en moeilijkste geval. Meestal is de meest simpele uitleg de waarheid, dus ga ik ervan uit dat tussen JarJar/LW het laatste slechtje zit.

Nu ben ik van iedereen benieuwd wie van deze twee jullie zouden lynchen als je móést kiezen, en waarom die speler.

Wat me vooral opvalt, is dat je jezelf alvast een zachte landingsbaan aan het bouwen bent voor het geval JarJar en Lustige géén wolven blijken te zijn. Een soort "Als het dit niet is, dan Wesp/Noicre/Beul misschien wel" vangnet. Slim — maar ook een tikje doorzichtig, vind je niet?

Want stel hè... stel dat beide wél goed zijn. Dan blijven er ineens niet zoveel opties over. En dan wordt het misschien tijd om eens te kijken naar jou en TheLight. Twee mensen die we al een tijdje zonder morren als goedjes accepteren. Maar wat als jullie helemaal geen breinkrakers zijn die knoopjes ontwarren, maar een slinks koppel dat rustig het einde nadert terwijl wij elkaar in de fik zetten?

Niet om paranoïde te doen hoor — maar we missen nog steeds een lunch uit nacht twee. Wat als een van jullie lijk is? Een lijk dat expres níet moordt, om onzichtbaar te blijven?

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal pas relevant als JarJar en Lustige wél goed blijken te zijn. Alleen... dan zijn we twee nachten verder, en liggen er waarschijnlijk weer vier goedjes in de grond. En dan begint het pas écht nijpend te worden.

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op  3 augustus 2025, 15:01:48

Wat me vooral opvalt, is dat je jezelf alvast een zachte landingsbaan aan het bouwen bent voor het geval JarJar en Lustige géén wolven blijken te zijn. Een soort "Als het dit niet is, dan Wesp/Noicre/Beul misschien wel" vangnet. Slim — maar ook een tikje doorzichtig, vind je niet?

Want stel hè... stel dat beide wél goed zijn. Dan blijven er ineens niet zoveel opties over. En dan wordt het misschien tijd om eens te kijken naar jou en TheLight. Twee mensen die we al een tijdje zonder morren als goedjes accepteren. Maar wat als jullie helemaal geen breinkrakers zijn die knoopjes ontwarren, maar een slinks koppel dat rustig het einde nadert terwijl wij elkaar in de fik zetten?

Niet om paranoïde te doen hoor — maar we missen nog steeds een lunch uit nacht twee. Wat als een van jullie lijk is? Een lijk dat expres níet moordt, om onzichtbaar te blijven?

Maar goed, dat is natuurlijk allemaal pas relevant als JarJar en Lustige wél goed blijken te zijn. Alleen... dan zijn we twee nachten verder, en liggen er waarschijnlijk weer vier goedjes in de grond. En dan begint het pas écht nijpend te worden.

Jouw claim en noicrecs claim hebben nu elkaar beetje bevestigd dat is de reden. Ik snap vanuit jou dat bw en ik ook nog niet zuiver kan zijn. Ik denk ook niet dat dit laatste het geval is want er zijn bijna elke Lynch slechtjes dood gegaan dus verwacht er niet meer zoveel dat is bijna niet te doen geweest anders.

N1 niemand. Hij zei dat die niet wist dat nacht gelijk kwam na bm ronde
N2 mij
N3 Elias
N4 Ingrid
N5 masterGuy

dit zijn de bengel acties van beertje. N6 mogelijk weer mij beschermd dat weet ik niet zeker en nu weet ik dus ook niet want toen ging die zelf dood.

Dus ja miss kwam rustige nacht nacht 2 door beertje. Dacht slecht dat ik lijk was maar was ik gewoon beschermd was

Rampposi

Met wie heeft Beertje allemaal zijn beschermlijstje gedeeld? Weet jij dit ook @Chaosimsystem_ ?

Wesp in Glas

Door het hele potje heen zag ik mensen met lijstjes smijten alsof ze auditie deden voor een boekhoudersmusical — dus ja, ik dacht: laat ik de dans niet missen en gooi ook mijn overzicht in de strijd.

Beulgemeester
Was afgeschreven als potentieel wolf, maar nu ineens nergens meer verdacht? Heeft 'ie iets laten zien wat ik gemist heb? Of was het gewoon een kwestie van "we zijn 'm zat, laten we doorgaan"? In elk geval, de stilte rond zijn naam is opvallender dan z'n daden.

Bloodwolf
Blijkbaar bestempeld als goedje — geen idee waarop dat gebaseerd is. Heeft hij iets roltechnisch laten vallen of geloven we gewoon op gevoel? Voor mij blijft het tot dusver wat mistig.

Chaosimsystem
De enige die ik écht als bewezen goedje zie. Je zou verwachten dat ze daarmee wat richting geeft, een beetje de lijm tussen de losse flarden. Maar sinds haar goede status is bevestigd: radiostilte. Zit ze rustig te observeren of heeft ze gewoon haar handen er vanaf getrokken?

Ingrid
Gooide water op een welp — of nou ja, op iemand waarvan ze toevallig wist dat die daar niets van zou merken. Goedje dus? Of een goed voorbereide zet die ons zand in de ogen strooit? Het feit dat er al twee ketters dood zijn helpt haar zaak, maar wie zegt dat het er niet gewoon drie zijn deze ronde?

JarJarBling
Kwam als eerste met het "Berber is welp" verhaal. En alsof het geregisseerd was: *ping*, daar komt Lustige met zijn welp-claim. Wist JarJar al eerder dat er een welp in zat? Hoe wist hij dat zonder dat er überhaupt gewelpt was?

LustigeWolf
Tja, deze is lastig. Zegt gewelpt te zijn, maar klopt dat? En als het klopt: waarom juist deze persoon? Is dat dan een toevalstreffer of een bewuste keuze?

NoicreC
Zwerft van post naar post, lijkt zijn eigen script te volgen. Blijkbaar is hij goedje, althans, dat is de consensus. Maar stel: LW en JarJar zijn geen wolven... Dan is er ineens een elegant driehoekje tussen Beul, Noicre en ondergetekende. Verrassend, toch?

Rampposi
Stil. Af en toe een post. Geen vuiltje aan de lucht blijkbaar, want niemand lijkt zich zorgen te maken. Maar waarom? Waarom zou deze persoon geen wolf zijn als LW en JarJar straks toch goodjes blijken?

TheLight288
Vanaf dag één op het schild gehesen als koning-goed. Heeft inderdaad aardig wat wolven richting het schavot geleid, dus op zich geen reden tot paniek. Maar — en hier komt 'ie — claimt een zielsverwant te hebben. Toch bekruipt me het gevoel dat we misschien naar een ander script zitten te kijken. Wat als die zielsverwant eigenlijk deel is van een stiekem G/S koppel? Een verborgen agenda is snel verstopt onder een laag goede bedoelingen.

Wesp in Glas
Blijkbaar goedje (natuurlijk). Maar als de theorie niet klopt en LW en JarJar blijken onschuldig, dan zijn Noicre, Beul en ik ineens een G/S koppel? Ik zie ons al zitten bij kaarslicht met rode wijn.

JarJarBling

Maar warom moet ik sterven als goedje om jullie punt te bewijzen. Ik vind het maar een grote omleiding eerst deze 2 dood en dan kunnen we de echte wolven jagen. Wie wilt het spel tot een klein potje maken? We willen wolven dood niet ik wil als laaste overblijven om als enigste de wolven te kunnen dood doeb. Het riekt hier naar een single overwinning en niet naar groep goed dat probeert het spel te winnen.

Sorry beetje gefrustreerd. Om geen goeie reden te horen warom ik slecht ben.

Waar heb ik gehoord dat er een welp was? Van carnage al vaker gemeld. Hij wou zig goed willen praten bij zijn eliminatie en heeft mij gezegt dat falsifica welp zou zijn en hij de grafdelver was om binnen bij de slechtjes te geraken via falcifica.

Dit is hoogwaarschijnlijk hoe carnage zijn rol is bekend geraakt! @thelight288 kan dit kloppen? Dus toen hij orc bleek te zijn was de link snel gelegt dat falcifica de grafdelver was.

Wat maakte dat er waardchijnlijk een welp rond liep. Mijn eigen theorie was dat het berrie was sinds ik hem al verdacht vond.

Je kunt het mij niet kwalijk nemen dat slecht het slecht gespeeld heeft. N. @Chaosimsystem_ heeft carnage miss tegen jou dezelfde claims gemaakt? Weet niet of jullie verder in convo waren? (Zo leek het wel)

Sorry als dit een beetje gefrustreert over komt maar voel me wel zo. Doe welp claim heb ik nu al 3 keer moeten verwoorden.

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op  3 augustus 2025, 16:52:59Maar warom moet ik sterven als goedje om jullie punt te bewijzen. Ik vind het maar een grote omleiding eerst deze 2 dood en dan kunnen we de echte wolven jagen. Wie wilt het spel tot een klein potje maken? We willen wolven dood niet ik wil als laaste overblijven om als enigste de wolven te kunnen dood doeb. Het riekt hier naar een single overwinning en niet naar groep goed dat probeert het spel te winnen.

Waar heb ik gehoord dat er een welp was? Van carnage al vaker gemeld. Hij wou zig goed willen praten bij zijn eliminatie en heeft mij gezegt dat falsifica welp zou zijn en hij de grafdelver was om binnen bij de slechtjes te geraken via falcifica.

Dit is hoogwaarschijnlijk hoe carnage zijn rol is bekend geraakt! @thelight288 kan dit kloppen? Dus toen hij orc bleek te zijn was de link snel gelegt dat falcifica de grafdelver was.

Wat maakte dat er waardchijnlijk een welp rond liep. Mijn eigen theorie was dat het berrie was sinds ik hem al verdacht vond.

Je kunt het mij niet kwalijk nemen dat slecht het slecht gespeeld heeft. N. @Chaosimsystem_ heeft carnage miss tegen jou dezelfde claims gemaakt? Weet niet of jullie verder in convo waren? (Zo leek het wel)

Sorry als dit een beetje gefrustreert over komt maar voel me wel zo. Doe welp claim heb ik nu al 3 keer moeten verwoorden.

Je hoeft ook niet dood. Alleen met de info die er nu is blijven jij en lustige wolf over. Er wordt toch gevraagd waarom jullie t niet zijn. Ja de welp claim snap ik intussen.

En nee fals heeft gewoon bij best n aantal gewoon delver geclaimd waaronder mij en zuna. En zuna had Carnage gewoon gezien met rol

JarJarBling

Citaat van: thelight288 op  3 augustus 2025, 17:11:17
Citaat van: JarJarBling op  3 augustus 2025, 16:52:59Maar warom moet ik sterven als goedje om jullie punt te bewijzen. Ik vind het maar een grote omleiding eerst deze 2 dood en dan kunnen we de echte wolven jagen. Wie wilt het spel tot een klein potje maken? We willen wolven dood niet ik wil als laaste overblijven om als enigste de wolven te kunnen dood doeb. Het riekt hier naar een single overwinning en niet naar groep goed dat probeert het spel te winnen.

Je hoeft ook niet dood. Alleen met de info die er nu is blijven jij en lustige wolf over. Er wordt toch gevraagd waarom jullie t niet zijn. Ja de welp claim snap ik intussen.

En nee fals heeft gewoon bij best n aantal gewoon delver geclaimd waaronder mij en zuna. En zuna had Carnage gewoon gezien met rol

Ja ik snap het ook wel. Maar het is frustrerend om als goedje niet bewezen te kunnen worden en dus machteloos op dat vlak zijn.

Rampposi

Ik stem op jarjar puur om de reden dat alleen Jarjar en LW nog wolf kunnen zijn op dit punt. Ik geen zin heb in een random lunch zodat iemand anders net niet meer wint en als jarjar echt jager is en LW als laatste wolf neerschiet, dan wint jarjar gewoon mee.

Ik zie niet in hoe dit fout kan gaan eigenlijk. Zouden mensen mij hierop kunnen attenderen als ik iets mis?

Chaosimsystem_

Citaat van: Rampposi op  3 augustus 2025, 15:26:40Met wie heeft Beertje allemaal zijn beschermlijstje gedeeld? Weet jij dit ook @Chaosimsystem_ ?

Nee heeft me nooit niet gedeeld wie die beschermt heeft wel dat die bengel was en geloofde dat wel.

Thelight288

Ik had het ook specifiek aan hem gevraagd. Idk of die hetet beulgemeester ofzo had gedeeld. Volgens mij wisten die elkaars claim al langer