Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

JarJarBling

Citaat van: Rampposi op  3 augustus 2025, 20:09:07Ik stem op jarjar puur om de reden dat alleen Jarjar en LW nog wolf kunnen zijn op dit punt. Ik geen zin heb in een random lunch zodat iemand anders net niet meer wint en als jarjar echt jager is en LW als laatste wolf neerschiet, dan wint jarjar gewoon mee.

Ik zie niet in hoe dit fout kan gaan eigenlijk. Zouden mensen mij hierop kunnen attenderen als ik iets mis?

Dit een goeie zet is als je slechtje bent. Want als we alle twee niet slecht zijn dat je ineens 2 goedjes aant elimeneren. Pak daar bij je lunch. Is 3 goedjes door deze zet das alles. En dat is enkel van toepassing als we er van uit gaan van 1 extra slechtje niet 2.

Maar als jij er heel vertrouwt op voelt. Ga je gang, maar denk het enkel in je na deel gaat spelen. XD

BloodWolf14

Even ter info Jarne: Als een Jager het laatste slechtje neerschiet en het spel daardoor eindigt wint de Jager nog steeds mee.

Als we er vanuit gaan dat LW of jij de laatste speler zijn die we moeten lynchen om het spel te eindigen is wat Rampposi voorstelt de meest simpele oplossing voor goed.

Stel jij bent het en LW is goedje, dan winnen we niet direct als we LW lynchen. Maar stel LW is de wolf en jij niet, dan winnen we bij een lynch van zowel jou als LW. In dit geval is jou lynchen als Jager dus altijd de betere optie.

Echter, ik sluit het bestaan van een koppel oid niet uit dit spel. Maar zoals ik zei kan ik qua rolinfo eigenlijk iedereen op LW, jou en Ingrid uitsluiten van wolf zijn, míts Noicre én Wesp niet liegen. Twee spelers die liegen met hun rolinfo op dit stadium geloof ik echter niet. De enige reden dat die twee dit zouden doen is als ze samen met Beul slecht/koppel/whatever zijn. En dat geloof ik dus niet xD

So, ik ga er vanuit dat Ingrid echt Priester is en we alleen LW of jou moeten ophangen. Als Ingrid toch slecht is, is dat helaas lullig voor jullie :s

Rampposi

Citaat van: JarJarBling op  3 augustus 2025, 20:55:58
Citaat van: Rampposi op  3 augustus 2025, 20:09:07Ik stem op jarjar puur om de reden dat alleen Jarjar en LW nog wolf kunnen zijn op dit punt. Ik geen zin heb in een random lunch zodat iemand anders net niet meer wint en als jarjar echt jager is en LW als laatste wolf neerschiet, dan wint jarjar gewoon mee.

Ik zie niet in hoe dit fout kan gaan eigenlijk. Zouden mensen mij hierop kunnen attenderen als ik iets mis?

Dit een goeie zet is als je slechtje bent. Want als we alle twee niet slecht zijn dat je ineens 2 goedjes aant elimeneren. Pak daar bij je lunch. Is 3 goedjes door deze zet das alles. En dat is enkel van toepassing als we er van uit gaan van 1 extra slechtje niet 2.

Maar als jij er heel vertrouwt op voelt. Ga je gang, maar denk het enkel in je na deel gaat spelen. XD
Dit is de enige logische zet als het laatste slechtje tussen jullie zit. Stel jij bent het laatste slechtje, en we besluiten LW op te hangen, dan vermoord jij vannacht alsnog iemand (die dus niet meedeelt in de winst).
De laatste optie die dan slecht kan zijn, als jij het niet bent, is LW. Voor mij is het simpele wiskunde op basis van afstrepen, sorry.

Rampposi

Citaat van: JarJarBling op  3 augustus 2025, 20:55:58

Ik geloof niet dat er nog 2 of meer slechtjes zijn. Als we kijken naar wat slecht al heeft als doden, en hoevaak de lynch op een slechtje is gekomen, dan zou het heel krap worden.

JarJarBling

Okay ik ga even na kijken in men notities en kom er morgen mee terug!
Ik snap de redenering.  O0  ;)

JarJarBling

heey schatteboutje.
(ik ga dit vlug uit typen voor ik vertrek naar het strand binnen een paar minuten.)

grapje ik ben niet jager maar priester. dus vandaar men paniek om jullie plan niet te willen saboteren heb ik maar men actie utigevoert waar ik het nodig acht te vinden. (ik meot toegeven het was tussen Ramposi of wesp. maar ik heb de knoop doorgehakt omdati k door meot en niet weet of ik terug ben voor detlain.)

warom heb ik gelogen over mijn rol:
- ik zat al een tijdje in de rol van jager. en was bang als ik er uit kwam ik metteen als ketter gezien werd.
- ik een slechtje wou raken dat ik zeker wist (anders direct ketter)
- ik heb men power als fake jager kunnen gebruiken tegen slechtjes en potensiele lijken als waarborg niet te sterven. (berber en @thelight288)

Warom mijn stem niet op leugen wolf:
- ik vrees dat of er een sjamaan mij gezien heeft en dus wist dat ik geen jager was. (en dus daarmee de kans wouden achten een owlf vrij te stellen.
- of lustige wolf is geen wolfje en wou slecht 2 goedjes vermoorden in de theorie dat ik jager was.

dat was maar 50/50 en wou ik dus verder kijken wie er verdacht was in de andere groep:
dat was of ramposi of wesp sinds ze allebij dezelfde rol claimde.

de engie reden warom wesp boven ramposie:
- wesp had me gesturud om op thelight te stemmen. en was dus al verder aant kijken buiten onze moord (lustige wolf en ik). hij beweerde thelight lijk te meoten zijn. met die gedachten dacht ik wesp sidns hij percies al wist dat er bij ons 2 geen wolfjes zou zitten.

dit is het een beetje in het kort. heb gistere en vandaag een wilde Holy mery (pun intended) onderzoek gedaan mezelf.
en vond wesp dan toch een beetje meer verdacht boven ramposi. heb daarnet ook Thelight even gecontacteerd met men wilde theorie. zo dat iemand het weet.

als het neit lukt, moord mij dan maar zeker. sidns ik neit kan bewijzen dat ik wel/niet priester of ketter ben.  O0

JarJarBling

OMG dat had ik niet zien aankomen.  :D  :D  :D

Verklaart wel waarom Rampozi van 1 moment naar het ander me niet meer vertrouwde.

JarJarBling

Trouwens er is nog eens kans dat wolf een slechtje is!

En het zelfde geld voor ingrid maar denkdat ze een priester is. Sinds er 2v2 zijn dan 2 priesters en 2 ketters.

Thelight288

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op  4 augustus 2025, 14:08:16Trouwens er is nog eens kans dat wolf een slechtje is!

En het zelfde geld voor ingrid maar denkdat ze een priester is. Sinds er 2v2 zijn dan 2 priesters en 2 ketters.

Rampposi sprak r vrij dus kan theoretisch nog wolf zijn nu liggen de kaarten anders. Maar ik blijf lustige wolf als optie zien. Ik weet niet of t nu nog gekoppeld hulpje kan zijn of nog n wolf want nog n volbloed wolf is wel veel toch?

JarJarBling

Ingrid miss dan toch ketter en wolf dan sjamaan miss?

Ma ik ga ook voor de zekerheid op lustige wolf, wou me vooral aan kaarten goed te zijn en dan de optie nog voor lynch te houden zoals het nu is. Of verder te denken. Maar voelde gewoon nattigheid in de grote groep. Dus heb daar de kans genomen. En blijkbaar zat er dus meer verteer in dan gedacht!  ;D

Ben stiekem wel beetje trots dat ik het gedaan heb. Dacht dood te zijn met iedereen die me ketter ging zien.

Thelight288

Wacht even nu wesp wolf was idd dan was beulgemeester ook sowieso niet laatste wolf en kan ook gewoon slecht zijn

BloodWolf14

Dan toch Wesp, Beul én Noicre slecht? :P

Thelight288

Citaat van: BloodWolf14 op  4 augustus 2025, 14:40:29Dan toch Wesp, Beul én Noicre slecht? :P

Of Rick had wel beulgemeester echt gestalkt. Dan kan noicrec nog gewoon zijn wat die zegt. Maar ik voel meer voor beulgemeester lynchen nu. Weet ook niet zeker wat we zoeken nog. Wolf, gekoppeld hulpje of toch ergens een lijk? Ik gok een van de eerste 2 wel

Thelight288

Citaat van: BloodWolf14 op  3 augustus 2025, 00:26:28Ik moet zeggen dat ik niet heel veel info haal uit de lynch op Rythm, behalve dat Berber kennelijk vrijbrief kreeg om mee te stemmen.

Zijn stem was namelijk de 5e. Noicre was die lynch de BM en had nog niet gestemd. Berber had daar kunnen beslissen om ook te wachten met stemmen tot Noicres keuze bekend werd en zich daar evt op kunnen aanpassen.

Uiteindelijk stemde Noicre namelijk op Beul. Stel Berber had daar meegestemd was Beulgemeester gewoon lynch geworden. Dan hadden ze nog een dagje kunnen rekken. Nu lijkt het erop dat Rythm het al op had gegeven en Berber heeft verteld gewoon mee te stemmen. Misschien in de hoop om hem zo vrij te krijgen van lynch.

Ik weet echter dat er rolinfo is die Berbers claim ontkrachtte, en daarom is die opgehangen.

Ik weet vanuit die rolinfo ook dat deze lynch gaat tussen LW en JarJar als twee mogelijke laatste wolven.

Dat, óf Wesp/Noicre/Beul zijn alledrie samen slecht/gekoppeld. Dit laatste is echter een stretch en moeilijkste geval. Meestal is de meest simpele uitleg de waarheid, dus ga ik ervan uit dat tussen JarJar/LW het laatste slechtje zit.

Nu ben ik van iedereen benieuwd wie van deze twee jullie zouden lynchen als je móést kiezen, en waarom die speler.

@BloodWolf14 deze analyse klopt toch niet helemaal. aint had zonder berrie al 3 stemmen en beul op dat moment 1. uiteindelijk had beul 2 stemmen en aint 5 waaronder van berrie dus als berrie op beul had gestemd was alsnog aint lynch geweest