Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Ik ben ook op vakantie nu, dus heb weinig tijd. Mijn gevoel vorige speldag zei al Beertje, dus daar ga ik weer op stemmen.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Thelight288

Citaat van: JarJarBling op 31 juli 2025, 15:11:26okay ik lees het even na voorbij, maar een van men laaste pm is: ik vraag je op wie wil je stemmen zetten vandaag. (sinds ik nu al wil stemmen):
je antwoord mij: goh ik weet het nog niet zeker, maar vertrouw niet helemaal beertje en burgemeesters. (ik snap dat je niet zeker weet maar van deze 2 namen ben ik verder gegaan.)

ik post hier nu een plan B (voor moest ik het vanavond niet meer helpen, en volg mijn intuïtie van vorige dag). krijg ik ik vertrouw beertje. ergens klopt het niet. waarom als ik je vraag op wie wil je miss stemmen noem je dan hun naam?

ik denk dat dit dus een een verwarring kan zijn van beiden kanten. maar vind het wel raar.

Ja klopt is een verwarring dan. Ik heb beertje ook wel als een van de 4 opties genoemd. Ik reageerde ook beetje heftig omdat de manier waarop je zei het klonk alsof ik alleen beertje tegen je hebt gezegd. Maar dat is niet zo

Wesp in Glas

Ik blijf het zeggen: die priesteractie van Ingrid voelt nog steeds wrang. Ja, er *was* onderbouwing—namelijk dat Berber mogelijk een welp zou zijn. Alleen... welpen sterven niet van een glaasje water. Dus wat bewijs je dan precies? Helemaal niks. Hoogstens dat je goed kunt mikken.

Ik ben vanavond niet meer online, dus ik zet alvast m'n stem neer. Mocht het nog tot een plotwending komen, dan lees ik dat morgen wel terug alsof ik naar de herhaling van een slecht geregisseerde soap zit.

Beertje

Laat ik mijn gedachten dan ook maar eens loslaten.

Ik denk dat dit lijstje van Fals nog eens belangrijk kan zijn:

Citaat van: Falsifica op 27 juli 2025, 10:16:08Oke,

Wat ik lees uit 2 pagina's discussie is dat jullie de conclusie hebben getrokken dat ik mij de afgelopen speldagen niet als een goedje heb gedragen.

Wauw :o
Ik had al globaal neutraal geclaimt he. Ik was toen geen goedje dus ik ben blij dat die neutrale houding jullie is opgevallen.
Nu de vraag of het slim is mij te outen als Grafdelver? Kun je doen, maar of dat 4 posts waardig was, Zuna zei me voor de nacht dat ze van 5 mensen gehoord had dat ik die Grafdelver was. Dus of dit 'outen' is weet ik niet als ik zo loslippig over mijn rol ben dit spel.

Hoi, ik ben Goede Grafdelver. Als BW en AGR mij willen lynchen, vind ik dat prima. Niet boos worden als je vervolgens ook sterft he.

Maar oke, laat ik nu ik gekozen heb ook even wat gedachten op een rij zetten over de overgebleven spelers. Mogen jullie mee doen wat jullie willen. Als je het er niet mee eens bent, dan zeker je niks hiervan aantrekken. Het mag immers geen verassing zijn dat ik het liefste iedereen dit spel dood zie. :3

Iemand roept hier dat Zuna welp moord was, als dat klopt, was er geen lunch. Just saying. :)
Ik weet even niet wie dat was, maar ik zou zeker benieuwd zijn naar hoe die speler dat lijkt te weten. Zelfs al ben je bengel, zou dat niet verklaren dat ze gewelpt is geworden. Immers hebben we een Yeti claim.

123berber: Je bent zo stil dit potje. Ik vind dat verdacht.
AGR: Ik vind je houding verdacht, maar ook je een tweetjes met BW zijn interessant.
Beertje: Ik heb het idee dat je gebruik maakt van deze situatie om weer op de achtergrond te blijven.
BW: Ik denk inmiddels dat je goed bent.
Chaos: Ik denk dat je goed bent.
Elias: Jij bent goed.
Henk: Jij bent wolf.
Ingrid: Jij bent goed.
JarJar: Ik heb geen idee wat jij bent, opvallend dat je zo veel contact had met Carnage.
Lustigewolf: Jij bent conducteur.
Master-guy: Jij kan de welp zijn.
Rampposi: Ik weet het nog niet, je maakt sterke posts tot nu toe. Complimenten.
Thelight: Goed en gekoppeld denk ik.
Wesp: Wolf in Glas.

Spoiler
Op volgorde: AGR, TheLight, Elias, Wesp in Glas
[close]

Want de dag ervoor postte JarJar onder andere dit (post #457 #458 #459):

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:45:51Dan plot twist nog een informatie post:

Ik ben gisteren in contact gekomen met Zuna, of alle sinds zei had mij gecontacteerd. (ik vermoed dat Carnage hier iets voor tussen zit) met de vraag om wat meer in contact te komen de komende dagen.

Ik had aan haar laten vallen wat ik in men vorige post heb gezegd dat ik jammer genoeg in een bondje met Carnage ben geraakt en met dat de claim van orc op hem lag daar nu spijt van had.

Zei had mij laten weten het zelfde gedaan te hebben. Een bondje aangegaan met Carnage en dus jammer genoeg een rol claim had gedaan naar Carnage.

ik heb @noicreC zien vragen aan de light wie in zijn antourage het heeft laten vallen dat er een ziener was:

het was dus zuna zelf die geclaimed had bij Carnage. Wat dus blijkt dat Carnage wist wie de welp is.

Hier is volgens mij het echte WELP verhaal losgekomen. Er was die nacht maar 1 kill, waardoor ook Fals de terechte vraag stelde: hoe wist JarJar dat er gewelpt is. Dit kan hij alleen weten als hij 1) wolf is of 2) gekoppeld is aan een wolf en info krijgt. JarJar geeft zelf aan dat hij de informatie ontfutseld zou hebben van Carnage. Hoe geloofwaardig is dit met zulke specifieke info?

Daarnaast (ik kan nog niet direct terugvinden hoe), komt BW hier tot de conclusie dat Fals de delver is en berber dus de wolf.

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 13:11:02Als ik deze info combineer met dat van JarJar kom ik uit bij Falsifica als mogelijke slechte Delver en Berber als Welp.

Carnage gaf aan dat Fals die Welp moest zijn, maar dan missen we ergens een Delver. De stilte nacht 2 door de Delver zou mij niets verbazen.

Wat dan weer DIRECT wordt verdedigd door AGR:

Citaat van: Aintgotrhythm op 26 juli 2025, 13:26:52
Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 13:11:02Als ik deze info combineer met dat van JarJar kom ik uit bij Falsifica als mogelijke slechte Delver en Berber als Welp.

Carnage gaf aan dat Fals die Welp moest zijn, maar dan missen we ergens een Delver. De stilte nacht 2 door de Delver zou mij niets verbazen.

Maar Carnage zei over Berber dat ie welp was, dus wilde hem dan juist laten vermoorden, dan is hij toch de mogelijke grafdelver of mis ik hier een puzzelstukje? Hij wilde mij van Fals af hebben op Berber... Is dat bij iemand anders dan andersom geweest?

We weten inmiddels wie de Delver is, niet berber.

Er zijn dus een aantal connecties ontstaan tussen Berber-AGR-JarJar. Die lijken meer te weten.
Waarbij JarJar wel info heeft over de welp maar wel bereid lijkt om Berber te hangen, die zet ik op koppel.

Tot slot: ik zoom ook uit en kijk ook graag nog wie er gevoelsmatig (mijn eigen gevoel) afwezig zijn in de discussies. Dit zijn óók Berber, AGR en noircec. Die maken sturende posts om iemand te dekken en verschijnen wel om te stemmen. Dit wordt gesterkt door het gevoel dat ik bij anderen heb, ik denk dat (te)veel discussies nu goed op goed zijn geweest.

Mijn stem gaat daarom naar JarJar, is die inderdaad wolf of gekoppeld met een wolf dan weten we ook iets over Berber en AGR. Zijn ze dat niet, dan zit ik in de verkeerde tunnel.
I love Elias

JarJarBling

Citaat van: Beertje op 31 juli 2025, 16:18:47Laat ik mijn gedachten dan ook maar eens loslaten.

Wat ik lees uit 2 pagina's discussie is dat jullie de conclusie hebben getrokken dat ik mij de afgelopen speldagen niet als een goedje heb gedragen.

Ik had al globaal neutraal geclaimt he. Ik was toen geen goedje dus ik ben blij dat die neutrale houding jullie is opgevallen.
Nu de vraag of het slim is mij te outen als Grafdelver? Kun je doen, maar of dat 4 posts waardig was, Zuna zei me voor de nacht dat ze van 5 mensen gehoord had dat ik die Grafdelver was. Dus of dit 'outen' is weet ik niet als ik zo loslippig over mijn rol ben dit spel.

Hoi, ik ben Goede Grafdelver. Als BW en AGR mij willen lynchen, vind ik dat prima. Niet boos worden als je vervolgens ook sterft he.

Maar oke, laat ik nu ik gekozen heb ook even wat gedachten op een rij zetten over de overgebleven spelers. Mogen jullie mee doen wat jullie willen. Als je het er niet mee eens bent, dan zeker je niks hiervan aantrekken. Het mag immers geen verassing zijn dat ik het liefste iedereen dit spel dood zie. :3

Iemand roept hier dat Zuna welp moord was, als dat klopt, was er geen lunch. Just saying. :)
Ik weet even niet wie dat was, maar ik zou zeker benieuwd zijn naar hoe die speler dat lijkt te weten. Zelfs al ben je bengel, zou dat niet verklaren dat ze gewelpt is geworden. Immers hebben we een Yeti claim.

AGR: Ik vind je houding verdacht, maar ook je een tweetjes met BW zijn interessant.
Beertje: Ik heb het idee dat je gebruik maakt van deze situatie om weer op de achtergrond te blijven.
JarJar: Ik heb geen idee wat jij bent, opvallend dat je zo veel contact had met Carnage.

Spoiler
[close]

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:45:51Dan plot twist nog een informatie post:

Ik ben gisteren in contact gekomen met Zuna, of alle sinds zei had mij gecontacteerd. (ik vermoed dat Carnage hier iets voor tussen zit) met de vraag om wat meer in contact te komen de komende dagen.

Ik had aan haar laten vallen wat ik in men vorige post heb gezegd dat ik jammer genoeg in een bondje met Carnage ben geraakt en met dat de claim van orc op hem lag daar nu spijt van had.

Zei had mij laten weten het zelfde gedaan te hebben. Een bondje aangegaan met Carnage en dus jammer genoeg een rol claim had gedaan naar Carnage.

ik heb @noicreC zien vragen aan de light wie in zijn antourage het heeft laten vallen dat er een ziener was:

het was dus zuna zelf die geclaimed had bij Carnage. Wat dus blijkt dat Carnage wist wie de welp is.

Hier is volgens mij het echte WELP verhaal losgekomen. Er was die nacht maar 1 kill, waardoor ook Fals de terechte vraag stelde: hoe wist JarJar dat er gewelpt is. Dit kan hij alleen weten als hij 1) wolf is of 2) gekoppeld is aan een wolf en info krijgt. JarJar geeft zelf aan dat hij de informatie ontfutseld zou hebben van Carnage. Hoe geloofwaardig is dit met zulke specifieke info?

Daarnaast (ik kan nog niet direct terugvinden hoe), komt BW hier tot de conclusie dat Fals de delver is en berber dus de wolf.

Maar Carnage zei over Berber dat ie welp was, dus wilde hem dan juist laten vermoorden, dan is hij toch de mogelijke grafdelver of mis ik hier een puzzelstukje? Hij wilde mij van Fals af hebben op Berber... Is dat bij iemand anders dan andersom geweest?

Er zijn dus een aantal connecties ontstaan tussen Berber-AGR-JarJar. Die lijken meer te weten.
Waarbij JarJar wel info heeft over de welp maar wel bereid lijkt om Berber te hangen, die zet ik op koppel.

Tot slot: ik zoom ook uit en kijk ook graag nog wie er gevoelsmatig (mijn eigen gevoel) afwezig zijn in de discussies. Dit zijn óók Berber, AGR en noircec. Die maken sturende posts om iemand te dekken en verschijnen wel om te stemmen. Dit wordt gesterkt door het gevoel dat ik bij anderen heb, ik denk dat (te)veel discussies nu goed op goed zijn geweest.

Mijn stem gaat daarom naar JarJar, is die inderdaad wolf of gekoppeld met een wolf dan weten we ook iets over Berber en AGR. Zijn ze dat niet, dan zit ik in de verkeerde tunnel.

het eenigste wat ik gezegt heb, is wat ik toen verwachten: zuna vertelt aan een orc dat ie ziener is vroeg in het spel, en enkel nacht 3 sterft ze in de nacht. mijn vermoedens waren inderdaat dat moest wijzen op een welp moord en een lijk convektie. omdat in mijn ogen een ziener vroeg weten en pas nacht 3 moorden lijkt me risky bussiness voor wolfjes. maar was wat vergezocht. geef ik toe en heb ik ook al eerder gedaan heir op DT

zeg ik dat dit de waarheid is, tuurlijk niet. ik weet niks op dat punt (geen harde feiten). ik wist wel dat ik in een tunneltje zat. heb dit ook later in de DT vertelt dat dit een tunnel theorie was en geen waarheid moet zijn. maar natuurlijk dat haal je niet boven.

Kun je dit verdacht vinden. natuurlijk! vind het wel verdacht dat dit te spraken komt eenmaal mijn stem eerst op jouw staat en dan naar een percoon wie er een paar van ons verdenken met jouw een g/s koppeltje te zijn.

je hoeft me heus niet te vertrouwen maar vind wel grapje dat je hier mee nu pas komt en niet de vorige 2 dagen. enkel als er op jouw of je verdacht koppel partner gestemd word. maar zo ie zo goed dat je het opbrengt iedereen moet eens verdacht worden gemaakt.

Wesp in Glas

Citaat van: JarJarBling op 31 juli 2025, 16:46:50
Citaat van: Beertje op 31 juli 2025, 16:18:47Laat ik mijn gedachten dan ook maar eens loslaten.

Spoiler
[close]

het eenigste wat ik gezegt heb, is wat ik toen verwachten: zuna vertelt aan een orc dat ie ziener is vroeg in het spel, en enkel nacht 3 sterft ze in de nacht. mijn vermoedens waren inderdaat dat moest wijzen op een welp moord en een lijk convektie. omdat in mijn ogen een ziener vroeg weten en pas nacht 3 moorden lijkt me risky bussiness voor wolfjes. maar was wat vergezocht. geef ik toe en heb ik ook al eerder gedaan heir op DT

zeg ik dat dit de waarheid is, tuurlijk niet. ik weet niks op dat punt (geen harde feiten). ik wist wel dat ik in een tunneltje zat. heb dit ook later in de DT vertelt dat dit een tunnel theorie was en geen waarheid moet zijn. maar natuurlijk dat haal je niet boven.

Kun je dit verdacht vinden. natuurlijk! vind het wel verdacht dat dit te spraken komt eenmaal mijn stem eerst op jouw staat en dan naar een percoon wie er een paar van ons verdenken met jouw een g/s koppeltje te zijn.

je hoeft me heus niet te vertrouwen maar vind wel grapje dat je hier mee nu pas komt en niet de vorige 2 dagen. enkel als er op jouw of je verdacht koppel partner gestemd word. maar zo ie zo goed dat je het opbrengt iedereen moet eens verdacht worden gemaakt.

Dus jullie zijn allebei G/S-koppel? Top. Dan lynchen we er gewoon eentje, dan weten we snel genoeg hoe de vork in de steel zit. 🪓

Soms is het leven zo simpel als een dobbelsteen met maar twee kanten.

BloodWolf14

@Beertje je noemt Berber en AGR beiden 2x, maar stemt dan op JarJar die alleen maar 1x voorkomt.

Waarom niet meegaan op Rythm?

Rampposi

Kak die deadline is vanavond al.

Ik ben wat meer privé gaan babbelen, waardoor de weinige tijd die ik had niet op het DT komt. Dit is 100% mijn fout. Ik heb helaas zaalvoetbal vanavond, maar als ik thuis kom en nog leef zal ik wel even gaan mengen in deze haarfijne discussie.

Het gaat mij nu meer om het feit om z.s.m. de koppen dezelfde kant op te krijgen. Ik zie veel potentiële doelwitten op de lynch staan en de stemming is heel erg verspreid. We hebben nog 2.5u voor de deadline en ik heb geen zin in last minute wolf invloed.

Er gaat deze lynch een wolf eruit. Punt. Die wolf is Ingrid. Volg mij en je zal het zien. Ik kan het niet uitleggen maar als ik fout zit dan mag je mij maar gwn ophangen want dan ben ik echt wasted.

Ik ben er heilig van overtuigd dag het ingrid/berber/LW is. Ingrid is hier de bevestigende factor in.

Rampposi

Ik zie dat wesp hem ook doorheeft. Of was jouw redenering anders?

Master-Guy

Citaat van: Rampposi op 31 juli 2025, 17:55:28Ik ben er heilig van overtuigd dag het ingrid/berber/LW is. Ingrid is hier de bevestigende factor in.

Ik ga er stiekem vanuit dat LW vanavond sterft aan inactiviteit.
Wat zal er dan volgens jouw theorie gebeuren? Berber die ook sterft als koppel?

Thelight288

Citaat van: Master-Guy op 31 juli 2025, 18:08:16
Citaat van: Rampposi op 31 juli 2025, 17:55:28Ik ben er heilig van overtuigd dag het ingrid/berber/LW is. Ingrid is hier de bevestigende factor in.

Ik ga er stiekem vanuit dat LW vanavond sterft aan inactiviteit.
Wat zal er dan volgens jouw theorie gebeuren? Berber die ook sterft als koppel?

is die al eerder inactief geweest? anders niet bij 2x inactief sterf je iig

Thelight288

LW en Berrie zie ik nog wel slecht zijn. maar ik denk zelf dat Ingrid echt priester is

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 31 juli 2025, 18:15:07is die al eerder inactief geweest? anders niet bij 2x inactief sterf je iig

Fijn dat je de door jouw gevraagde berichten zo goed leest :P

Citaat van: Master-Guy op 30 juli 2025, 20:06:04LustigeWolf: 54 berichten sinds het begin van het spel (inclusief speltopic), lijkt vooral bezig met het tegen elkaar op zetten van spelers. Is sinds de dood van Waterwork opeens veel analytischer gaan spelen en probeert spelers achter zich te krijgen. Heeft echter sinds 27 juli niets gepost, ook niet in het speltopic. Er is echter geen melding van inactiviteit van @redeast - Activiteit achter de schermen, of gemist door onze spelleider?

De (schijnbare) inactiviteit van LustigeWolf valt me enorm op, en als ik deze spelers onderling vergelijk springt JarJarBling eruit als "afwijkend" t.o.v. de rest.

Thelight288

Citaat van: Master-Guy op 31 juli 2025, 18:22:20
Citaat van: thelight288 op 31 juli 2025, 18:15:07is die al eerder inactief geweest? anders niet bij 2x inactief sterf je iig

Fijn dat je de door jouw gevraagde berichten zo goed leest :P

Citaat van: Master-Guy op 30 juli 2025, 20:06:04Hij had nog wel gestemd vorige Lynch op jou. Alleen verder weinig actief. Als er wel gestemd is is het aan de spelleider of die genoeg input ziet. Dus ik ga uit van niet dus dat die sws nog niet inactief kan sterven
LustigeWolf: 54 berichten sinds het begin van het spel (inclusief speltopic), lijkt vooral bezig met het tegen elkaar op zetten van spelers. Is sinds de dood van Waterwork opeens veel analytischer gaan spelen en probeert spelers achter zich te krijgen. Heeft echter sinds 27 juli niets gepost, ook niet in het speltopic. Er is echter geen melding van inactiviteit van @redeast - Activiteit achter de schermen, of gemist door onze spelleider?

De (schijnbare) inactiviteit van LustigeWolf valt me enorm op, en als ik deze spelers onderling vergelijk springt JarJarBling eruit als "afwijkend" t.o.v. de rest.

Master-Guy

Citaat van: thelight288 op 31 juli 2025, 18:28:53Hij had nog wel gestemd vorige Lynch op jou. Alleen verder weinig actief. Als er wel gestemd is is het aan de spelleider of die genoeg input ziet. Dus ik ga uit van niet dus dat die sws nog niet inactief kan sterven

Ah, ik zie de stem inderdaad van de 27e om 21:50.. Had niet door dat die nog mee telde
We gaan de berichten vanavond wel zien