Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Ik vind de stemmen op Henk ergens ook weird. Hij ging sws inactief stemmen wolven kunnen m makkelijk opgeofferd hebben om ander slechtje te redden.

noicreC

Vers na de nacht, even een samenvatting van de afgelopen stemming.

Er was snel een focus op Berber, 3 stemmen op hem van: TheLight288, Bloodwolf & JarJarBling
Hier en daar nog wat losse stemmen, toen Ingrid haar waterballon in het gezicht smeet van Berber.
TheLight ging van hem af, Bloodwolf en JarJarBling bleven op Berber.

Maar toen werd het interessant. Er kwamen snel stemmen op HenkusPatattekes. Van deze drie: Beulgemeester(Vlak voor de priesteractie), 123berber en Chaosimsystem_.
Vervolgens komen er ook drie stemmen op Chaos. EliasTheBest, Aintgotrhythm & LustigeWolf.

Henk is de lunch, bleek ketterwolf te zijn.

---

Dus.. Conducteur Lustigewolf.
Jij zet je stem vlak voordat de deadline er is. Je komt over alsof je heel weinig tijd hebt gehad vorige speldag, en daar heb ik respect voor. Maar toch blijven de feiten als volgt:
- Jouw stem kon Henk redden van de lunch. Bij gelijkspel moet de BM kiezen wie er gehangen word. Dus doordat jij Chaos de derde stem gaf(vlak voor de deadline), was er gelijkspel tussen haar en Henk. Je zegt dat het een volgstem van Elias is, maar wel een cruciale volgstem met potentieel aardig nare gevolgen.
- Je stemt nu meteen door op MG. Dat op zich vind ik niet heel raar, maar je reden vind ik wel een stukje vreemder: Hij zou gewelpt moeten zijn. Nu kan dit zijn omdat je nieuw bent, en de rollen nog niet zo goed kent, maar de welp kan alleen maar nacht 1, 2 en 3 welpen. Afgelopen nacht was nacht 4, dus de welp kon niet actief zijn.
- En dan je welp claim. Ik geloof dat je gewelpt bent, wat ik ook prive tegen je zei. Maar het is ook niet echt handig dat dit nu pas, een spel dag later, enkele minuten voor de deadline naar boven komt.

Ik kan dit allemaal verklaren met een 'te weinig' tijd. En daarom gooi ik ook niet meteen mijn stem op je. Maar er beginnen wel veel dingen je kant op te wijzen.

Ingrid1234

Citaat van: JarJarBling op 27 juli 2025, 20:22:28Euhm als we ook van uit gingen dat berber welp was werkt priester water toch zo ie zo niet? (Ale daar ging ik van uit met wat carnage over sprak.)

Dus ik vind een potensieel welp wateren ook niet echt handig.

Dat klopt, maar met 0 (gemelde) mislukte welppogingen ging ik er niet vanuit dat we die hadden...

Ingrid1234

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01🚂 Let op, dames en heren, reizigers op spoor 7...

Tekst tekst tekst...

Dan is er nog dat een spoor wat pas is ontdekt: Ingrid en 123berber. Een van die twee is ketter. Of 123berber is geen wolf. Maar er is net een ketter opgehangen,

Tekst tekst tekst...

🧠 Samengevat voor de reizigers in de stiltecoupé:

• Mijn stem ging mee met Elias: hij is m'n enige bevestigde passagier met een geldig vervoersbewijs.
  • De 3/3 stemming tussen Beulgemeester, 123berber en ChaosInSystem lijkt op adelstreek.
  • Ingrid en 123berber: eentje is ketter, of 123berber is geen wolf.
  • Er is een welp. En een lijk. We kunnen niet blijven wachten tot het buffet geopend wordt, tijd voor actie.
  • Moderators: als jullie kunnen regelen dat de volgende wolf "toevallig" even geen toegang heeft tot het forum, dank alvast namens de hele trein.

🚂 Volgende halte: Openbaring. Of Ontmaskering. Of allebei. Tot dan!

Ik vind dat je hier aardig je best doet om mij verdacht over te laten komen... want ja, feitelijk is wat je zegt correct, maar niet echt compleet. Het kan ook gewoon nog zo zijn dat berber inderdaad geen wolf is, EN ik dus geen ketter maar gewoon een priester die het verkeerde slachtoffer heeft uitgekozen (mede doordat jij dus niet gemeld hebt dat je mislukt geweest bent.)

LustigeWolf

Citaat van: Ingrid1234 op 27 juli 2025, 22:54:15
Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01🚂 Let op, dames en heren, reizigers op spoor 7...

Tekst tekst tekst...

Dan is er nog dat een spoor wat pas is ontdekt: Ingrid en 123berber. Een van die twee is ketter. Of 123berber is geen wolf. Maar er is net een ketter opgehangen,

Tekst tekst tekst...

• Mijn stem ging mee met Elias: hij is m'n enige bevestigde passagier met een geldig vervoersbewijs.
  • De 3/3 stemming tussen Beulgemeester, 123berber en ChaosInSystem lijkt op adelstreek.
  • Er is een welp. En een lijk. We kunnen niet blijven wachten tot het buffet geopend wordt, tijd voor actie.
  • Moderators: als jullie kunnen regelen dat de volgende wolf "toevallig" even geen toegang heeft tot het forum, dank alvast namens de hele trein.

Ik vind dat je hier aardig je best doet om mij verdacht over te laten komen... want ja, feitelijk is wat je zegt correct, maar niet echt compleet. Het kan ook gewoon nog zo zijn dat berber inderdaad geen wolf is, EN ik dus geen ketter maar gewoon een priester die het verkeerde slachtoffer heeft uitgekozen (mede doordat jij dus niet gemeld hebt dat je mislukt geweest bent.)

Ik vind dat je hier aardig je best doet om mij verdacht over te laten komen... want ja, feitelijk is wat je zegt niet correct. Ik heb duidelijk 2x in mijn post staan dat de optie er is dat berber geen wolf is. Verder vond ik je verspreking best wel geinig, of bedoelde je daadwerkelijk dat ik mislukt ben  :"(

Dan even richting noicreC, die ook een paar punten noemt.

– Ja, mijn stem kwam laat. Ik had weinig tijd, dat gaf ik ook eerlijk aan. Waarom ik op Elias volgde? Omdat ik hem tot nu toe als enige echt volledig vertrouw, en in tijdsdruk vond ik dat het veiligste om te doen. Dat ik het daarmee gelijkspel maakte dat wist ik niet eens, dat zag ik pas na de nachtverwerking.
– Verder wist ik inderdaad niet dat de welp maar tot en met nacht 3 kan welpen. Ik dacht totdat ze opgroeiden

Rampposi

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik een lichtelijk gedemotiveerd ben geraakt de afgelopen uren. Ik probeer bij te dragen wanneer ik kan, dat is niet lang en mijn posts zijn daarom kort en lichtelijk outdated.
Maar nu lees ik hele overzichten van mensen waarin ik vaak wordt genoemd als 'ja geen mening' terwijl ik weldegelijk meerdere keren flink kleur heb bekend. Ik merk dat er ook weinig reacties op komen.

BW vond mijn bijdrage positief maar daar hield het ook bij op.

Is er dan echt niemand die ook maar een mening heeft over mij? Ik vind het niet zo heel chill als ik hier voor mijn gevoel beetje spek en bonen zit en een beetje dobber op het water met een beetje lokaas voor de vissen eraan.

Stel mij wat vragen, ik beantwoord ze morgenavond wanneer ik weer inlog. Dan zal ik nóg meer kleur bekennen als de meerderheid kennelijk denkt dat ik geen kleur heb bekend.

noicreC

In een spel van 20+ man, raak je snel verloren in de chaos als je niets zegt en bijdraagt. Vooral omdat je ook een interessante stem had toen er tussen WW en TL werd gestemd(jij en Berber zaten op TheLight). Berber is daarvoor aangevallen, jij niet. Ik kreeg een beetje het gevoel dat je medewolven je bewust niet wilde benoemen om je zo te beschermen.
Ik vind het daarom weer erg voor je spreken dat je dat nu wel dus jezelf in de spotlight probeert te zetten.

Een tip: vraag niet of mensen iets aan je willen vragen. Neem juist contact met anderen op. Initiatief is waar het spel begint ;)

Wesp in Glas

Citaat van: Aintgotrhythm op 27 juli 2025, 20:25:33
Citaat van: Wesp in Glas op 27 juli 2025, 20:25:00Ik stem op AGR want ik vind baar push op Falsi verdacht

Lol als je gelezen hebt was ik daar al even vanaf?

Haha ja, klopt helemaal — maar dan moet ik je wel bekennen dat ik het ook inderdaad niet gelezen heb 😅

In post #468 had ik al aangegeven dat ik dit weekend weinig tijd heb om alles bij te houden, dus als ik iets gemist heb: schuldig.
Ik doe m'n best, maar sommige discussies groeien sneller dan m'n bloemen in het voorjaar.

Groetjes,
Kris Kraslot
(half afwezig, maar met goede bedoelingen)

Ingrid1234

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 23:20:35
Citaat van: Ingrid1234 op 27 juli 2025, 22:54:15

Tekst tekst tekst...

Tekst tekst tekst...

Ik vind dat je hier aardig je best doet om mij verdacht over te laten komen... want ja, feitelijk is wat je zegt niet correct. Ik heb duidelijk 2x in mijn post staan dat de optie er is dat berber geen wolf is. Verder vond ik je verspreking best wel geinig, of bedoelde je daadwerkelijk dat ik mislukt ben  :

Dan even richting noicreC, die ook een paar punten noemt.

– Ja, mijn stem kwam laat. Ik had weinig tijd, dat gaf ik ook eerlijk aan. Waarom ik op Elias volgde? Omdat ik hem tot nu toe als enige echt volledig vertrouw, en in tijdsdruk vond ik dat het veiligste om te doen. Dat ik het daarmee gelijkspel maakte dat wist ik niet eens, dat zag ik pas na de nachtverwerking.
– Verder wist ik inderdaad niet dat de welp maar tot en met nacht 3 kan welpen. Ik dacht totdat ze opgroeiden

Oh sorry ik bedoelde natuurlijk mislukt gewelpt haha  :P

Je zegt inderdaad dat Berber geen wolf is maar je noemt op geen enkel moment dat ik misschien ook onschuldig kan zijn, want ook als berber geen wolf is noem je mij dus niet geen ketter... Dat was mijn punt. (het is inderdaad niet veel maar ik heb mensen zien hangen voor minder op dit forum, dus ik wilde het toch zeggen)

JarJarBling

Heey schatteboutjes!

Eventjes hier wat plaatsen want ik ga eerlijk zijn ik ben bang dat ik het ook niet helemaal meer weet. Ik zit nog in wat minder diepe berber tunnel nog steeds maar met gisteren alles nog eens schuin te bekijken zie ik veel verschillende verdacht gesteld worden en ben ik niet echt helemaal van waar mijn stem naar toemoet. Dus denk dat ik wat mensen terug ga sturen met wat hun gedachten zijn. En ook eens mensen aanspreken waar ik miss nog niet mee geconverseerd mee heb.

Dan nog iets meer persoonlijke noot. ik ben een beetje een chaoot, een prater voor een denker. Dus ik merk dat mijn theorie die ik hier op smijt soms verkeerd begrepen worden. Al wat ik als theorieren zie is wat ik op dat moment denk. (Niet altijd weet).

Maar ik zie dat het voor verwarring zorgt dus ga proberen miss wat te minderen of enkel echt feiten te posten. (Of tot de ADHD me terug in een diepe tunnel visie stopt).

Dus als je een berichtje krijgt geen vrees je buurt vriebdelijke tin-hat verkoper komt nog eens een praatje maken.  :P

Master-Guy

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 20:52:32Henk had bij mij priester geclaimd, gelukkig voor ons kon hij niet meer inloggen anders had er nog meer chaos geweest. Ik vind het daarom nog steeds zwak een inactieve speler eruit te stemmen, sterker nog ik vind het verdacht. Is een makkelijk target waarvan je weet dat die er toch al uitging. Ik ga dit overdenken.
Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01Lieve moderators, als jullie meelezen: zouden jullie de volgende wolf alvast een IP-ban kunnen geven? Dan scheelt ons weer puzzelen voor de lynch. 😄

Heb ik wat gemist? Heeft hij een ban gekregen, of kwam dit voor hem in de planning niet uit?

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01We hebben te maken met een ketter. Maar niet zomaar eentje, nee, eentje die is opgehangen bij een 3/3 stemming. Door wie? Juist: Beulgemeester, 123berber en ChaosInSystem.
Dat kán een adel zijn. Dat kan ook een leugenwolf zijn. Maar dat zou wel heel scheef aanvoelen, want wie haalt het in zijn harige hoofd om als leugenwolf een ketter op te hangen? Dan kun je net zo goed de trein achteruit laten rijden in z'n vijf.

Ben nog aan het bijlezen, maar ik kan me prima voorstellen dat de wolven een gespendeerde ketter opofferen om zelf beter uit de verf te komen, zeker nu de stemmen zo enorm verdeeld zijn..

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01Dan is er nog dat een spoor wat pas is ontdekt: Ingrid en 123berber. Een van die twee is ketter. Of 123berber is geen wolf. Maar er is net een ketter opgehangen,
Ketter opgehangen, dus grote(re) kans dat Ingrid inderdaad priester is, dus grote(re) kans dat 123berber goed is/was.

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01Dan, we hebben waarschijnlijk een lijk in het spel die nu kan gaan moorden.

En er is dus een welp (sorry dat ik dit niet eerder had gemeld). Maar dat betekent dat er ergens nog een jonge wolf over het perron dwaalt, waarschijnlijk op zoek naar een identiteitskaart en een (volgend) slachtoffer. En eerlijk is eerlijk, als we dat jong niet snel vinden, gaat hij straks met een retourtje chaos rijden.
We hebben nu dus 1 claim van een mislukte welp actie, maar nog geen 3, en de welp had 3 kansen.. Dus waar zijn die andere 2 pogingen gebleven?

Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:43:01🧠 Samengevat voor de reizigers in de stiltecoupé:

• Ingrid en 123berber: eentje is ketter, of 123berber is geen (volgroeide) wolf.

Even iets specifieker: Ingrid is ketter, of 123berber is geen wolf
Er is mogelijk een welp - ik zou het vreemd vinden als je nu als wolf gaat claimen dat er een welp actie is gefaalt op je, helemaal als dat in de nacht is waarop er geen sterfgeval zou zijn, maar alles kan natuurlijk
Er is mogelijk een lijk, en als die er is is de kans groot dat er de komende spelnacht (nacht 5) twee personen sterven.

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 22:11:05
Citaat van: Master-GuyNiet in het openbaar, wel bij mij en tenminste één andere speler.
Heb hier voor haar dood al een hint voor gedropt, kan deze wel aanwijzen als het nodig is.

Check, jij wist haar rol dus.
Nee, ik wist haar rol niet helaas. Ze claimde bij mij dat ze jager of weerhamster zou zijn en dat haar contact (wat later thelight bleek te zijn) de ziener was. Ik had dan ook niet het gevoel dat Zuna doelwit zou zijn van de wolven, en mede daarom mijn post voorbereid zodat zij wat steviger zou staan nadat ik gewelpt zou zijn:

Mijn post voor nacht 3 bevat twee verborgen berichten. Pak de eerste letter van iedere zin, en je krijgt twee zinnen:
1) Zuna kent grafdelver
2) MG verdenkt BloodWolf

Helaas heeft Zuna hier geen gebruik van kunnen maken omdat ze zelf stierf die nacht..

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 22:11:05
Citaat van: LustigeWolf op 27 juli 2025, 21:49:33Ik denk dat ik voor nu ga stemmen op master-guy. Waarom is hij niet gewelpt afgelopen nacht? Klopte zijn claim misschien niet?

Welp kan tot nacht 3 welpen, het kostte mij ook een paar keer de rolomschrijving lezen voor ik dit goed snapte, en dat de welp pas in nacht 5 (de komende spelnacht) opgroeit.

Dit dus, de welp kon ik nacht 4 niet welpen, dat is dan ook deel van de reden dat ik mijn volledige informatie heb gedeeld vlak voor de deadline van nacht 3.

Citaat van: EliasTheBest op 27 juli 2025, 22:11:05Zoals Lustige al aangaf is het of adel of Falsifica die Henk heeft opgehangen. In het tweede geval vraag ik me dan af waarom Fals een inactieve zou ophangen. Zou het dan zijn dat chaos... Laten we uitgaan van het positieve.
Falsifica kon als grafdelver niemand ophangen, de grafdelver laat het juist lijken alsof er geen moord is gepleegd.

Omdat ik zelf geen informatie heb en ook niets meer binnen krijg, laat ik eens een paar complottheorieën plaatsen, om te kijken of deze ontkracht kunnen worden door anderen, zodat we een beter beeld kunnen krijgen van de mogelijkheden:

1) Master-Guy is geen Yeti:
Laten we maar met mezelf beginnen, het is natuurlijk mogelijk dat ik geen Yeti ben, dan hebben we dat ook maar gehad.. Zou wel een goede manier zijn om de welp te lokken, maar had ik die post dan niet op een ander tijdstip gemaakt dan vlak voor de laatste deadline van de welp?

2) LustigeWolf is het lijk:
In nacht 2 is er niet in de nacht niemand gestorven. Dit zou natuurlijk een actie van een beschermengel kunnen zijn geweest, of de wolven die (per ongelijk?) niemand hebben ingestuurd, maar zo ver ik weet was het geen Yeti actie, in ieder geval niet van mij. LustigeWolf claimt dat er in nacht 2 een gefaalde welpactie is geweest, al zie ik een (relatief) nieuwe speler nog wel de fout maken om dit te claimen om zo onder het lijk-zijn uit te komen.

3) Elias is het lijk:
Na de beulactie dag 1 zou ik (even redenerend alsof ik team wolf ben) het ook niet wagen om de beul nacht 1 aan te vallen, maar nacht 2 zou dit al een heel stuk aantrekkelijker worden. Opnieuw samen met het feit dat er niemand is gestorven zou dit bijna perfect passen, en ook verklaren waarom een bevestigd goedje er na 4 nachten nog niet uit ligt.

4) Wesp in Glas is wolf:
Ik weet echt niet meer waarom, maar in mijn notities heb ik een rolclaim van Wesp in Glas staan van priester, al kan ik nergens meer terugvinden waarom.. Net al mijn DM's en de bijdragen van Wesp nog teruggezocht, maar ik kan het gewoon niet meer vinden :S Nu met Ingrid die priester lijkt te zijn zou dit wel opvallend zijn.

5) NoicreC is wolf:
Sinds Waterwork heeft het burgemeesterschap nog geen goedje gevonden. De laatste was Falsifica, en als neutraal weet hij mogelijk niet zeker wie de wolven zijn, maar wie weet wat voor informatie Falsifica heeft gehad van het wolventeam als ze overtuigd waren dat Falsifica voor slecht had gekozen. Zijn de wolven nog steeds in de overtuiging dat het burgemeesterschap hun redding is?

6) Ingrid is een 2e ketter:
Met een welp en een lijk zou een niet-moordende slechte rol in het wolventeam me ook niet vreemd lijken. Dit zou het spel mogelijk wat meer balanceren tegen de twee Yeti's?

Omdat ik nog steeds te weinig informatie heb om op basis van feiten mijn stem uit te brengen, moet ik het puur doen op gevoel. Mijn gevoel zegt al sinds dag 2 dat ik BloodWolf niet vertrouw, maar ook LustigeWolf lijkt daar meer naartoe te gaan. Ook Rampposi heeft bij mij een tijdje een negatief gevoel opgewekt, al kan ik die niet onderbouwen.

In mijn notities heb ik nog 8 spelers waarbij ik alleen een gevoel heb staan en geen informatie:
- Aintgotrhythm
- Beertje
- Beulgemeester (alleen een alliantieclaim)
- Bloodwolf
- Chaosimsystem
- LustigeWolf
- NoicreC
- Rampposi

Mocht ik vergeten zijn wat te noteren in deze bijna 40 pagina's aan discussie, dan hoor ik mijzelf graag gecorrigeerd worden zodat ik mijn plaatje compleet kan maken ^^

Thelight288

ik wil nog wat onduidelijkheden de wereld uit helpen.

Zuna heeft falsifica niet gezien, ze begon tegen mij ook dat ze een delver claim had. daarbij had ze het tegen mij juist over dat zij nacht 1 gezien zou zijn en de ziener iemand anders was. ze hinte naar yeti. ik wist dat MG yeti claimde dus dacht eigenlijk dat ze claim hadden omgewisseld. waaruit ik ook denk dat nacht 1 haar actie mislukt was. is dat ze het over mislukte acties had en dat yeti belangrijke rollen had tegen gehouden. nu ze zelf ziener bleek haal ik hieruit dat ze het over haar eigen actie had. tegen mij heeft ze in ieder geval nooit gehad dat falsifica gezien zou zijn. 

aangezien zuna vgm mislukte actie had nacht een gok ik dat yeti claim wel klopt van MG. teminste ik denk niet dat kid iets heeft ingestuurd tenzij er nog een slotenmaker zou zijn is MG voor mij semi bewezen.

Master-Guy

Wat een plotselinge stilte aan alle kanten.. Zit iedereen behalve ik in een privé-trein met vertrouwelingen?

Wesp in Glas

Citaat van: Master-Guy op 28 juli 2025, 18:08:034) Wesp in Glas is wolf:
Ik weet echt niet meer waarom, maar in mijn notities heb ik een rolclaim van Wesp in Glas staan van priester, al kan ik nergens meer terugvinden waarom.. Net al mijn DM's en de bijdragen van Wesp nog teruggezocht, maar ik kan het gewoon niet meer vinden :S Nu met Ingrid die priester lijkt te zijn zou dit wel opvallend zijn.

Haha, leuke complottheorie hoor — dat ik stiekem een wolf zou zijn 😄
Maar even voor de duidelijkheid: ik heb *alleen* bij Elias geclaimd dat ik Priester was, tijdens de burgemeesterronde. Dus dan weet ik ook weer precies hoe de lijntjes lopen.

Wat me verder opvalt is dat iedereen behoorlijk terughoudend is op het moment. Alsof niemand echt durft door te pakken. En ja, logisch in dit spel — maar het wantrouwen spat er van af, gegrond of niet. Iedereen lijkt wel te denken dat iedereen liegt.

Het voelt een beetje alsof we met z'n allen aan een potje weerwolven meedoen, maar vergeten zijn dat er ook gewoon dorpsbewoners zijn 😅

123berber

Ik heb een paar mensen die voor mij op goed staan. Ik vertrouw Master-Guy.
Ik snap niet dat jullie voor zijn yeti claim vallen, bovendien wordt hij ook door Thelight vertrouwd.
Een andere reden waarom ik hem goed vind is vanwege zijn vrij snelle tweede stem op henkpatat lynch 1. Uiteindelijk kwam natuurlijk de informatie wb Waterwork/Thelight naar buiten.

Een vergelijkbaar iets geld in mijn ogen voor Beulgemeester die dag 3 vrij snel een derde stem gaf op Henkpatat, nog voordat de informatie over Orc Carnage naar buiten kwam.

Verder vertrouw ik Chaosimsystem, niet alleen vanwege haar stem op Henkpatat, maar ook omdat ze het initiatief nam contact met mij op te zoeken. Ik was begin vorige speeldag vrij inactief en kreeg stemmen. Ze wilde volgen, maar niet zonder mij eerst gehoord te hebben. Een wolfje had daar gewoon makkelijk gevolgd op mij vermoed ik.

Natuurlijk verder de obvious; Thelight en Eliasthebest.

Qua stem overweeg ik nu voor Beertje te gaan. Hij zegt een hoop maar zegt eigenlijk vrij weinig. Ook zijn initiatief om Falsifica te lynchen. En het feit dat hij nu snachts dood is gegaan doet me vermoeden dat hij als slecht dan Falsifica maar geluncht heeft. Dit om de hele simpele reden: slecht staat er slecht voor, dus dan maar een actief lijk die de boel wat kan opschudden.

WCeend!! Zomerspelen 2014