Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Ik vond Berrie ook al langer verdacht. Wat ook interessant was Carnage wilde geen verband met Berrie. Maar als slechtje wil je best dat andere denken dat je bij een goedje gelinkt ben. Dus dat doet me ook denken dat Berrie ook slecht is.

Zuna was trouwens mijn directe bron, ik had niet verwacht dat ze zelf ziener was. Ik moet erachter komen wie dit mogelijk verwachtte, want die stijgen op mn verdachte lijst

Ingrid1234

Voordat mensen conclusies gaan trekken wil ik alvast even laten weten dat de last minute stemwissel naar mij van carnage niet de dubbele bluf is die ik denk dat sommige mensen gaan denken dat het is.

Ik dacht namelijk zelf eerst, oh Nice hij heeft op mij gestemd dat is mooi want dan gaan mensen me niet verdenken als blijkt dat hij een slechtje is" maar then again, we all know dat op dit forum vaak dingen niet zo simpel zijn.

Dus dan gaan mensen vast denken dat hij het expres heeft gedaan zodat mensen gaan denken dat hij probeert mij vrij te spelen van verdenking door die stem (dubbel bluf) maar dat is dus niet zo. Dus hij heeft een enkele bluf, of een driedubbele bluf gegaan, depending on hoe je het bekijkt 🤣

Nu ik dit teruglees na het schrijven denk ik dat het niet uit maakt wat ik schrijf en dat mensen me toch wel gaan verdenken Maarja lol we zien wel, ik wil het toch graag gezegd hebben.

noicreC

Als je dat echt zo graag wilt, verdenk ik je met alle liefde Ingrid.

Ik denk dat de eerste orde van zaken even is dat jij even goed nagaat bij wie jij de naam Zuna hebt laten vallen TL. Maak dit lijstje niet openbaar, maar ga nu even goed na wie van deze mensen informatie heeft kunnen doorspelen aan de wolven.

BloodWolf14

@Master-Guy heb je nog een sterke onderbouwing?

BloodWolf14

Buj het teruglezen van alle posts van Carnage en Waterwork zie ik veel interacties met Beertje en Wesp op dag 1 die niet op s/s lijken. Frustraties hadden ze met die spelers evt ook op het wolvenboard kunnen bespreken, maar ik zie posts die oprecht overkomen voor mij. Ook heeft Carnage in post #134 een uithaal gedaan naar LW die ik vanuit een s/s oogpunt niet echt zou snappen.

Waterwork heeft met #192 ook een kleine interactie gehad met Henkpatat, maar Thelight meldde al dat Waterwork richting Henk aan het pushen was, dus ik denk ook niet dat daar een wolfje zit.

Falsifica wilde in post #209 al op Elias springen alleen omdat die de nacht overleefd had. Ik denk dat Falsifica normaal gesproken wel wat kritischer is naar dat soort redeneringen en dus hier heel snel Elias onder de bus wilde gooien.

Ook Waterwork pusht de pagina erna met #226 richting Elias en Henk.

Daarna kwam dus het hele verhaal van Thelight richting Waterwork. Carnage stelde hier direct vraagtekens bij en stemde pas heel laat mee. Ik heb al gezegd dat ik vanwege de Conversiewolf rol verwacht dat de slechtjes zo veel mogelijk geprobeerd hebben om tegen deze lynch in te gaan.

Zuna heeft tijdens deze discussie haar lijst gedropt in #262. Daarin zet ze Rythm en MG op lichtgroen op basis van gedrag. Ik vermoed dat een van deze twee spelers mogelijk haar 'fake bron' was vanuit nacht 1 die ze bekeken had.

Thelight en Elias staan hier als donkergroen in. Ik zie hen denk ik niet direct bekeken zijn.

Rythm was in eerste instantie ook hard op Thelight. @Aintgotrhythm wat denk jij van Falsifica? Die verdacht Elias ook en wilde hem lynchen. Op basis van je post #264 zou ik verwachten dat je Falsifica ook verdenkt, maar dat ben ik nergens tegengekomen?

Chaos in #283 gaat ook tegen Thelight in. Zei dat ze hem na het eerste bericht ook al verdacht, maar dat is nergens op het Dt te lezen.

Hoe Falsifica reageert vind ik bij het teruglezen eigenlijk wel bijzonder. Hij geeft in #309 aan dat hij zich eerst afzijdig wil houden in de discussie, maar neigt naar Light te geloven. Dan in #321 volgt een hele post waarin hij mij zwart aan het maken is terwijl hij Light in twijfel trekt. Het feit dat hij op mij blijft hangen terwijl het vrij duidelijk is dat er tussen Light/WW iemand zit die liegt en dus slecht moet zijn spreekt voor mij ook boekdelen. Dat legt hij in #326 uit als zijn verdenking niet willen laten ondersneeuwen. Het voelt echter aan als mij voor de dag erna alvast naar voren schoven. Precies hetgene waar Rythm Light van beschuldigd over Elias, maar again zie ik die verdenking van haar naar Falsifica niet.

Berber komt dan in #332 met een verdenking naar Light toe en dus een stem die Waterwork safer zette. Ook zwaar verdacht. Ik mis sowieso redelijk veel input van hem.

De stemming op Waterwork werd in principe bezegeld door Ingrid en Noicre. Die twee wil ik voor nu dus wel richting goed zetten. Ook hun gedrag lijkt prima tot zover.

JarJar is een naam die in dit alles een beetje mist, maar hij lijkt alles van beide kanten te willen bekijken en heeft niet zomaar een conclusie klaarstaan. Komt over als een goedje dat oprechte conclusies trekt. Zijn stem op Light was hierin wat jammer denk ik.

Al bovenstaande gemixt met de stemmen op Waterwork/Light kom ik tot een lijstje van Berber, Rythm, Beul, Chaos en Falsifica waar ik verder zoek naar de wolven.

Ik hoor van dit lijstje graag wat zij over de anderen uit de lijst denken. En als jullie het niet eens zijn met dit lijstje voor wolven, waar moet ik dan zoeken?

@123berber @Aintgotrhythm @Beulgemeester @Chaosimsystem_ @Falsifica

BloodWolf14

Misschien dat ik mijzelf doodtunnel, maar ik zie ook een random 'verband' tussen Berber en Carnage.

Dag 1 hebben we kort een discussie gehad over MG die rolclaims bij mensen deed. Carnage hapte daar hard op LW in #134. Letterlijk de post ervoor gooit Berber open dat MG Vriend bij hem had geclaimd, maar daar zie ik helemaal geen reactie van Carnage op?

In de uitleg erna zie ik ook dat MG zegt bij Noicre, Wesp, Beul en LW een claim gedaan te hebben.

Ik ben nu even in de war hoe Berber dan aan een claim kwam?

Master-Guy

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 03:29:46In de uitleg erna zie ik ook dat MG zegt bij Noicre, Wesp, Beul en LW een claim gedaan te hebben.

Ik ben nu even in de war hoe Berber dan aan een claim kwam?

Pagina 14:
Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 19:30:29Ik zal me maar even laten horen. Er wordt zonder context een rol van iemand gedropt, iets wat not done is met een naar aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid van een welp. Ik probeer enkel wat damage repair te doen daar door te laten blijken dat het onzin is wat er in die post staat. Dit doe ik door te roepen dat hij willekeurige rol x zou hebben. Dit was zonder overleg met Master-Guy. Ik heb hem nog niet privé gesproken voor dit moment.

Citaat van: BloodWolf14 op 26 juli 2025, 00:56:37@Master-Guy heb je nog een sterke onderbouwing?

Sterk? Nee..
Sterke vermoedens? Absoluut!

In mijn post voor de deadline geef ik het ook al aan:
Als je zoekt op 'welp' in dit topic, is er één naam die steeds naar boven komt: die van jou BloodWolf14.
Dat, samen met de constante berichten op mij gericht, en later ook op de Yeti rol, geeft mij het sterke gevoel dat je een eventuele welp aan het sturen bent om mij te welpen, en precies dat is dan ook de reden geweest voor mij om die post te maken: Omdat jij zo aan het sturen was.

Je stuurt me een DM dat je gokt dat ik met welp naar jou wijs, en de gedachte dat er geen welp zou zijn, omdat er geen claims zijn van gefaalde welpacties en slecht met een Orc ook al extra moordkrachten zou hebben.
1) Nee, ik wijs naar jou als wolf die probeert om een welp te helpen
2) Waarom zou een welp dit bekend maken? Hoewel een welp misschien niet gemoord heeft, groeit deze alsnog op in nacht 5.
3) De goedjes hadden ook 2 Yeti's, dus het zou mij helemaal niets verbazen als team wolf wat meer moordkracht had.

Twee welpacties geblokkeerd door de Yeti? Ik denk ook niet dat dit het geval is, misschien eentje? Dat is dan ook waarom ik buiten kwam ^^ (en ja, ik weet dat ik de kracht niet kan "sturen" om bepaalde acties meer of minder kans te geven te mislukken)

JarJarBling

heey heey,

wat een tekst blokken schrijven jullie, sjeezus!  :o  :D
Ik kom eventjes mijn kant van het verhaal vertellen en miss zo dus wat meer info helpen. al hoewel ik niet 100% weet of het allemaal echt zo informatief is. (best nog veel speculatie.)

Eerst en vooral ben ik al sinds dag 1 in contact geraakt met CarnageRazor, hij had me ge PM sinds we belgjes zijn en zijn zo in een licht bondje geraakt. Waar hij gretig mij aan het beïnvloeden was (zie ik nu in.) of toch alle sinds alle foute inspiratie die ik had goed en grondig laten opwakkeren. zo dus ook mijn aanval op @thelight288.

wat ik geleerd heb uit het bondje met hem en met een beetje omgekeerde psychologie
  • hij had een obsessie met @HenkPatat zwart te maken. zonder echte reden. probeerde me sterk te overtuigen waarom hij slecht was. terwijl zijn redenering niet echt gigantisch sterk punt was. (dit voelde ook echte aan las of hij mij op hem wou doen stemmen. niet een slechtje die een  slechtje wilt beschermen.)
  • hij liet me helemaal los gaan op @thelight288 , bleef me gelijk geven op punten en bleef het vuur ook aanwakkeren om op thelight te blijven zelf al waren men ogen meer gevestigd op Berber
  • hij deed mij dus zeer hard gaan op thelight maar ging blijkbaar achter mijn rug weer naar thelight toe om mij zwart te maken. (wat thelight me had gezegd)
  • dag twee had hij mij een lijstje met rollen gevraagt wat ik zou doen (denk bescherm engel, beul, wolf, ...). hij heeft toen zelf ook geantwoord en wat ik hier uit haal is dat hij:
      - vertrouwen had in (of niet verdacht): Waterwork, @Ingrid1234 , @Chaosimsystem_
      - verdacht wou maken: @HenkPatat (zijn grote hoofdverdachten), @LustigeWolf , @BloodWolf14 
  • ben ik ook ineens in een groep apje gestopt door hem samen met @Chaosimsystem_ wat nu dus meer aanvoelt als een manier om een ander slechtje mij te laten beinvleoden of men vertrouwen op te wekken.
  • toen hij in het nou kwam (door zuna die hem hoogswaarschijnlijk zag als ziener) gebeurder een 2 tal zaken.
    • een zwart making naar zuna sinds ze verdacht deed in zijn ogen. (dus gewoon angst om gezien te zijn geweest denk ik, en dus mij op zuna te richten).
    • ineens een groot verhaal dat hij grafdelver zou geweest zijn en aan het proberen was om binnen te dringen in het slechte kamp en zo dus slechtjes wou doen spreken. dit zou volgens hem gebeuren via een contact percoon die een off board hulpje zou zijn geweest (welp) die al connectie had met de wolfjes. dit contact zou dus @Falsifica geweest zijn.

zo ver men contact met CarnageRazor, na men sobering van Thelight ben ik hem dus niet gaan geloven en hem dus dubbel gaan spelen. dat had hij door denk ik op het einde van vorige nacht. toen het ineens stil werd in onze conversatie. 

JarJarBling

Dan plot twist nog een informatie post:

Ik ben gisteren in contact gekomen met Zuna, of alle sinds zei had mij gecontacteerd. (ik vermoed dat Carnage hier iets voor tussen zit) met de vraag om wat meer in contact te komen de komende dagen.

Ik had aan haar laten vallen wat ik in men vorige post heb gezegd dat ik jammer genoeg in een bondje met Carnage ben geraakt en met dat de claim van orc op hem lag daar nu spijt van had.

Zei had mij laten weten het zelfde gedaan te hebben. Een bondje aangegaan met Carnage en dus jammer genoeg een rol claim had gedaan naar Carnage.

ik heb @noicreC zien vragen aan de light wie in zijn antourage het heeft laten vallen dat er een ziener was:

het was dus zuna zelf die geclaimed had bij Carnage. Wat dus blijkt dat Carnage wist wie de welp is.

Falsifica

Voordat ik op de rest reageer, even een korte reactie op je post hierboven.

Je stelt dat Zuna geclaimt had bij Carnage, en daarom gewelpt zou zijn. Hoe weet jij zo zeker dat ze niet lunch was?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

JarJarBling

Citaat van: Falsifica op 26 juli 2025, 09:49:11Voordat ik op de rest reageer, even een korte reactie op je post hierboven.

Je stelt dat Zuna geclaimt had bij Carnage, en daarom gewelpt zou zijn. Hoe weet jij zo zeker dat ze niet lunch was?

dat is grotendeels door informatie te linken dat ik via Zuna  en Carnage samen leg. maar heel goed dus niet zo kan zijn.

ik linkte zijn claim van een welp te kennen met haar claim angst te hebben van gewelpt te worden.

Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Maar vermoed wel dat deze naar voor gaat komen hier na. daar heb ik men tin hat niet voor nodig.

JarJarBling

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:59:56
Citaat van: Falsifica op 26 juli 2025, 09:49:11Voordat ik op de rest reageer, even een korte reactie op je post hierboven.

dat is grotendeels door informatie te linken dat ik via Zuna  en Carnage samen leg. maar heel goed dus niet zo kan zijn.

ik linkte zijn claim van een welp te kennen met haar claim angst te hebben van gewelpt te worden.

Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Maar vermoed wel dat deze naar voor gaat komen hier na. daar heb ik men tin hat niet voor nodig.

en spel vraag: moet de grafdelver een kant kiezen? goed/slecht of is die automatisch gewoon een team apart met het lijk?

Master-Guy

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:59:56Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Er zijn tenminste twee andere spelers die ook een naam van de (potentiele?) grafdelver hebben ontvangen van Zuna. Wel ben ik benieuwd naar waarom je denkt dat de grafdelver niet op nacht 2 zijn actie heeft uitgevoerd, toen er geen Yeti was om de acties te laten mislukken, en er door de wolven (en welp?) niet is gemoord?

Master-Guy

Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 10:08:37en spel vraag: moet de grafdelver een kant kiezen? goed/slecht of is die automatisch gewoon een team apart met het lijk?

Uit de regels:

CiteerIndien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning.

JarJarBling

Citaat van: Master-Guy op 26 juli 2025, 10:09:11
Citaat van: JarJarBling op 26 juli 2025, 09:59:56Daarbij heb ik oor gekregen van een Grafdelver dus vermoed ik dat deze persoon deze nacht heeft gegrafdelft. (is dit het werkwoord??  :D ) maar ik wacht nog op conversatie via PM met deze persoon. dus wil daar nog niet te veel over laten vallen. ivb met of ik geen hoogte heb of deze goed of slecht heeft gekozen.

Er zijn tenminste twee andere spelers die ook een naam van de (potentiele?) grafdelver hebben ontvangen van Zuna. Wel ben ik benieuwd naar waarom je denkt dat de grafdelver niet op nacht 2 zijn actie heeft uitgevoerd, toen er geen Yeti was om de acties te laten mislukken, en er door de wolven (en welp?) niet is gemoord?

ik er dus sterk vanuit ga dat Zuna een welp moord is. (maar dat hoeft dus niet zo te betekenen. maar wel het eerste waar ik aan dacht. en dus typte. zoals al eerder kunnen merken ik ben een doen dan denken en niet een denker en dan doener. (nogmaals sorry @thelight288  :-[ ))