Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Mijn stem gaat zoals eind vorige speeldag aangekondigd voor nu naar Henkpatat.
Reden: inhoudsloze posts maken en goedkeuren waardoor belangrijke info ondersneeuwd.

Stem kan uiteraard nog gewijzigd worden.

WCeend!! Zomerspelen 2014

123berber

Bloodwolf vanwaar je stem op Beertje, ga je die nog toelichten?

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

Ik blijf erbij dat Beertjes vroege reactie over de BM het meest verdacht is tot zover.

Verder is er een heleboel discussie geweest wat niet veel over mensen hun alliantie zegt. Die discussies kunnen vanuit meerdere oogpunten gevoerd worden.

Ik ben benieuwd wat de stemmen gaan doen vandaag.

Ik denk trouwens dat we op zoek zijn naar minimaal 4 wolven waarvan mogelijk een Conversiewolf. We hebben nu al een dode Heks, Orakel en een bekende Beul. Dat zijn allemaal sterke rollen. Ik vermoed dat slecht daarom ook sterke rollen hier tegenover heeft staan.

Daarnaast verwacht ik ergens wel een Welpje, want met sterke rollen maakt dat die rol ook nuttiger voor slecht. Het verbaasde mij dan ook wel dat we de BM-dag alweer rolclaims aan het rondgooien waren. Al moet ik zeggen dat dat hier best gewoon is geworden.

@Falsifica ik denk niet dat je Elias op basis van conversie kan gaan lynchen. Slecht weet ook dat hij direct in de spotlights staat en dus niet veilig is na een conversie. Zeker niet de meest handige speler om te kiezen. Helemaal omdat de twijfel over conversie blijft bestaan en dat weet slecht ook.

BloodWolf14

Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 23:34:36Bloodwolf vanwaar je stem op Beertje, ga je die nog toelichten?
Gun mij even xD

In principe al eerder toegelicht, maar zie bovenstaande post.

Falsifica

Bloodwolf, verwar je expres Orakel met Dorpsgek?

En jij staat overigens ook nog steeds in mijn lijstje met verdachten, vanwege deze eerdere post:
Citaat van: BloodWolf14 op 20 juli 2025, 14:34:46Wat hij wel heeft gedaan is zichzelf een groot doelwit maken voor zowel lunch, conversie als andere rolacties. In alle gevallen denk ik dat hij zijn eigen lot dit spel met deze actie al bezegeld heeft xD (Ps: Welpen op Beul kan niet meer, want de rol is openbaar bekend gemaakt)
Zo opvallend dat je de welp wil helpen.  ;)  Misschien moet ik maar gelijk wijzigen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

noicreC

Eh, ik vind de redenering dat Elias niet de lunch, dus conversie moet zijn, ook zwak. Vooral gezien er geroepen werd om geen claims te leggen bij Elias. Hem converteren gaat niets opleveren: Geen informatie, geen zekere goedje in een netwerk, geen potentieel sterke kracht die je van goed wegneemt(de beul is al gedaan)..

Tenzij alle wolven niet in het Dtopicje bijgelezen zijn, denk ik dat zelfs de meeste nieuwe spelers dit ook nog wel zullen beredeneren :)

Falsifica

Reverse psychology is ook een ding he. Juist als iedereen roept dat het niet zo is, zie ik de kans weer groeien.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Aintgotrhythm

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 23:39:15Bloodwolf, verwar je expres Orakel met Dorpsgek?

En jij staat overigens ook nog steeds in mijn lijstje met verdachten, vanwege deze eerdere post:
Citaat van: BloodWolf14 op 20 juli 2025, 14:34:46Wat hij wel heeft gedaan is zichzelf een groot doelwit maken voor zowel lunch, conversie als andere rolacties. In alle gevallen denk ik dat hij zijn eigen lot dit spel met deze actie al bezegeld heeft xD (Ps: Welpen op Beul kan niet meer, want de rol is openbaar bekend gemaakt)
Zo opvallend dat je de welp wil helpen.  ;)  Misschien moet ik maar gelijk wijzigen.

Maar een van de regels is ook dat je geen misbruik maakt van de onwetendheid van nieuwelingen. Ik vind het daarom niet meer dan fair dat BW dit meldt eigenlijk. Vind je mij dan nu ook verdacht?

Aintgotrhythm

Citaat van: noicreC op 21 juli 2025, 23:57:45Eh, ik vind de redenering dat Elias niet de lunch, dus conversie moet zijn, ook zwak. Vooral gezien er geroepen werd om geen claims te leggen bij Elias. Hem converteren gaat niets opleveren: Geen informatie, geen zekere goedje in een netwerk, geen potentieel sterke kracht die je van goed wegneemt(de beul is al gedaan)..

Tenzij alle wolven niet in het Dtopicje bijgelezen zijn, denk ik dat zelfs de meeste nieuwe spelers dit ook nog wel zullen beredeneren :)

Maar de kans dat hij met mensen netwerkt en deze mensen wel degelijk iets bij hem hebben geclaimd vind ik ook redelijk aanwezig. Dus wie zegt dat hij echt geen informatie heeft?

Master-Guy

Ben enorm aan het twijfelen tussen Beertje HenkPatat, beide puur op gevoel.
Puur kijkend naar de BM stemmen gaat voor nu mijn stem naar HenkPatat die een laatste poging doet en net te laat is om gelijk spel te maken in de BM stemming. Dit hoeft natuurlijk niets te zijn, maar je moet op basis van iets je keuze maken

EliasTheBest

Het verbaasd me echt helemaal niet dat er gewoon doorgegaan wordt op het verdacht maken van mij (het enige bewezen goedje), daar was dag 0 al een opzet voor gemaakt. Bepaalde mensen op het forum hebben blijkbaar een bepaalde macht waar grotendeels naar geluisterd wordt. Ik ben sinds mijn actie door niemand, en dan bedoel ik ook niemand ook mijn rl matties benaderd. Het is dus gelukt vanuit een bepaalde hoek om het opstarten van een Goedjesnetwerk tegen te gaan.

Wat mij opvalt is dat er vanuit wordt gegaan dat fannie de lunch is en dat het vreemd is dat ik de lunch niet was. Hoe weten we dit eigenlijk? Het is helemaal niet bekend dat fannie specifiek de lunch was. Ze werd vertrouwt, op basis van gebakken lucht. Tenzij dat was vanwege haar claim. De kans is ook gewoon aanwezig dat ze gewelpt is. Dit is allemaal theorie en niet te bewijzen. Heel gek zou het niet zijn dat een beschermengel op mij zou gaan zitten aangezien je geen beter target hebt. Wat dat betreft zou fannie dan ook gewoon weer lunch kunnen zijn als de wolven daar ook vanuit gaan.

Ik neig op dit moment te gaan stemmen op Falsifica, niet omdat hij op mij stemt(dat boeit me niet zo), maar vooral omdat hij als neutraal goed het meest tegenwerkt van allemaal. Als goedje snap ik dat je sceptisch bent, maar als neutraaltje goed zo tegenwerken vind ik uiterst verdacht.

Falsifica

Citaat van: EliasTheBest op 22 juli 2025, 07:50:38Wat mij opvalt is dat er vanuit wordt gegaan dat fannie de lunch is en dat het vreemd is dat ik de lunch niet was. Hoe weten we dit eigenlijk? Het is helemaal niet bekend dat fannie specifiek de lunch was.

Ik ga uit van de meest plausibele situatie. Want meestal is dat de logischte. Na een oproep voor Yeti, zie ik geen orc buiten komen. Fannie verwacht ik ook niet van gewelpt te worden, zeker niet met de rol die ze had.
1 Heks is al dood, dus doodsdrankje is ook niet logisch. En het was nacht 1, dus jager constructies kunnen ook niet.

Dus ervan uitgaan dat ze lunch was, vind ik niet gek. Jij wel dus?

Citaat van: EliasTheBest op 22 juli 2025, 07:50:38Ik neig op dit moment te gaan stemmen op Falsifica, niet omdat hij op mij stemt(dat boeit me niet zo), maar vooral omdat hij als neutraal goed het meest tegenwerkt van allemaal. Als goedje snap ik dat je sceptisch bent, maar als neutraaltje goed zo tegenwerken vind ik uiterst verdacht.

In welk opzicht werk ik goed precies tegen? Dat je wil kaatsen na een stem mag je, maar ik wil graag argumenten zien waarom. Je roept hier iets, maar geeft geen argumenten.
- Captain Jack Sparrow

Beertje

Zijn er eigenlijk nog mensen die helemaal niet hebben gepost?

Overigens vind ik het zeer bijzonder dat we nu de hele strategie bepalen en laten leiden door iemand die ervan uit gaat dat er wel een conversiewolf moet zijn. Waar is dat op gebaseerd?

I love Elias

Falsifica

Citaat van: Beertje op 22 juli 2025, 08:12:26Overigens vind ik het zeer bijzonder dat we nu de hele strategie bepalen en laten leiden door iemand die ervan uit gaat dat er wel een conversiewolf moet zijn. Waar is dat op gebaseerd?

Dat laten leiden was niet mijn bedoeling, ik wil dat we erover discussieren. Als dat is wat je hieruit opmaakt wil ik je graag alvast daarvan afhelpen.

Dat terzijde, ik ga uit van een spel met 23 spelers basis verdeling, dat de kans aanwezig is dat we een conversiewolf hebben. Maar 100% zeker ben ik uiteraard niet.
- Captain Jack Sparrow

Beertje

Citaat van: BloodWolf14 op 21 juli 2025, 23:36:36Ik blijf erbij dat Beertjes vroege reactie over de BM het meest verdacht is tot zover.

Verder is er een heleboel discussie geweest wat niet veel over mensen hun alliantie zegt. Die discussies kunnen vanuit meerdere oogpunten gevoerd worden.

Ik ben benieuwd wat de stemmen gaan doen vandaag.

Ik denk trouwens dat we op zoek zijn naar minimaal 4 wolven waarvan mogelijk een Conversiewolf. We hebben nu al een dode Heks, Orakel en een bekende Beul. Dat zijn allemaal sterke rollen. Ik vermoed dat slecht daarom ook sterke rollen hier tegenover heeft staan.

Daarnaast verwacht ik ergens wel een Welpje, want met sterke rollen maakt dat die rol ook nuttiger voor slecht. Het verbaasde mij dan ook wel dat we de BM-dag alweer rolclaims aan het rondgooien waren. Al moet ik zeggen dat dat hier best gewoon is geworden.

@Falsifica ik denk niet dat je Elias op basis van conversie kan gaan lynchen. Slecht weet ook dat hij direct in de spotlights staat en dus niet veilig is na een conversie. Zeker niet de meest handige speler om te kiezen. Helemaal omdat de twijfel over conversie blijft bestaan en dat weet slecht ook.

Ook jij baseert je spel op het mogelijk al dan niet aanwezig zijn van een conversiewolf. Misschien is die er helemaal niet en is Elias echt nog steeds beul. Waarom zoveel twijfel zaaien?

Dat je mij verdacht vindt bleek ook wel uit je DM. Je vroeg vooral of ik rollen van anderen wist. Ben dan wel nieuw maar niet achterlijk
I love Elias