Discussietopic - “De Wals der Wanhoop”

Gestart door Falsifica, 20 juni 2025, 11:06:34

Vorige topic - Volgende topic

Katz

Ik ga eerlijk zijn ja Ingrid haar post zegt weinig, maar aan de andere kant vind ik dat iedereen in het dt redelijk oppervlakkige berichten schrijft.
Dus om haar daar op aan te spreken vind ik een beetje ver gezocht. Gelijk de hele discussie over de twist was ook maar oppervlakkig.

Ik zou liever voor de eerste lynch altijd een meer inactieve eruit stemmen. Ik weet dat ik zelf daar ook onder hoor. Maar door op inactieven te pushen zullen we meer te weten komen volgens mij.

kddirval

Sorry voor mijn inactiviteit iedereen, maar ik sta altijd open voor te netwerken!

kddirval

Zelf gaat mijn stem naar Murphy. Omdat Hij als eerst op Fals stemde zonder daar iets over te zeggen in het dt. Voor de rest heb ik echt niets.

kddirval

Citaat van: kddirval op 24 juni 2025, 18:53:42Zelf gaat mijn stem naar Murphy. Omdat Zij*** als eerst op Fals stemde zonder daar iets over te zeggen in het dt. Voor de rest heb ik echt niets.

Murphy

Ik vind het interessant dat er twee spelers zijn die op een neutraaltje stemmen, met als reden dat ik op Fals stem. Dit ná ik al heb aangegeven dat het een stem was om reacties uit te lokken.
Wazigekip acht 1% kans dat dit niet zo is en er een kans was dat men blindelings zou volgen. Op de spelleider? You serious? :') Ik heb echt nog nooit gezien dat spelers zelfmoord plegen door op de spelleider te stemmen, heb je misschien een voorbeeld als je het al meerdere keren gezien hebt? En betekent dat dat je het een 0% kans acht dat elke willekeurige andere speler slecht is?

kddirval is vrijwel inactief, maar staat wel open om te netwerken. Waarom benader je zelf dan niet mensen? Je geeft aan dat je op mij stemt omdat ik op Fals stemde zonder iets te zeggen, ja als ik er iets bij had gezegd krijg je over het algemeen minder reacties. Verder heb je niks? Er zijn hier al meerdere mensen genoemd; wat vind je van Ingrid? Simile? Carnage? Roodhapje? Ik vind dat je er wat makkelijk vanaf probeert te komen.

Mijn eigen stem staat nog open, maar ik ga niet op Ingrid. Ik heb het idee dat zij nu ook veel wind vangt omdat ze iets actiever is en wil dat niet gelijk afstraffen. Voor nu krijgt ze dus het voordeel van de twijfel. Tenzij er iets veranderd ga ik dus wsl ook voor een iets minder actieve speler die wel al minpunten verzameld heeft.

Thelight288

Citaat van: RoodHapje op 23 juni 2025, 16:42:47Ik ben het met jullie eens, maar Luuk wat hij zegt is een schijnbare tegenstelling: het kon ook gewoon allebei tegelijk.

Dan nog ben ik benieuwd je zegt wel het kan beide tegelijk. heb ik je nog niet in dt gehoord over verdenkingen etc. wie verdenk je? dat je er zo tegen in gaat, terwijl het vrij duidelijk was wat ik bedoelde, maar verder niet op doorgaat vind ik wel beetje opvallend. Waterwork heb ik iets meer mee gepraat. en mn verdenking is iets teruggevallen op hem. ik kan me vinden in wat bas zegt. Neig op dit punt ook naar minder actieve als lynn, simile en roodhapje heb ik ook nog weinig gezien, buiten de twist discussie dus. Ingrid voelt ook oprecht in haar frustratie dat ze weer verdacht wordt terwijl ze actief probeert te zijn helemaal als bm. Lynn valt ww wel aan maar daar blijft het ook bij. je kan het makkelijk van waterwork noemen, maar deze bal terugkaatsen naar hem is net zo makkelijk. als laatste vind ik castiel opvallen. ja hij is op vakantie dus het kan zo zijn, maar het voelt niet helemaal oprecht zijn stem op zichzelf. maar voor nu wil ik wel zien of die beloofde activiteit gaat komen.

you-know

Ik denk dat Ingrid extra actief is, omdat ze blij is dat ik ook mee doe deze keer, en ze mij samenvattingen beloofd heeft als ik te druk was om bij te lezen.  ;)

Hoewel fijn, is het wel onhandig dat er nog niemand dood is, want dan heb ik helemaal niks om op af te gaan. Ik snap het voordeel van neutraal claimen nog niet zo. Is het niet beter om iemand die neutraal claimed eruit te werken, omdat je niet weet welke kant die op gaan vallen, dan om mogelijk een goedje eruit te stemmen? Liever een slechtje uiteraard, maar dan moet je wel info of geluk hebben. Misschien dat iemand met meer ervaring dat uit kan leggen.

Thelight288

Citaat van: you-know op 24 juni 2025, 19:42:39Ik denk dat Ingrid extra actief is, omdat ze blij is dat ik ook mee doe deze keer, en ze mij samenvattingen beloofd heeft als ik te druk was om bij te lezen.  ;)

Hoewel fijn, is het wel onhandig dat er nog niemand dood is, want dan heb ik helemaal niks om op af te gaan. Ik snap het voordeel van neutraal claimen nog niet zo. Is het niet beter om iemand die neutraal claimed eruit te werken, omdat je niet weet welke kant die op gaan vallen, dan om mogelijk een goedje eruit te stemmen? Liever een slechtje uiteraard, maar dan moet je wel info of geluk hebben. Misschien dat iemand met meer ervaring dat uit kan leggen.

neutraal kan slecht of goed kiezen er is niet perse een voordeel aan, maar als goedje kan je ook fake neutraal claimen om meerdere reden, misschien om minder snel lunch te worden of hoop juist een slechtje je gaat benaderen om zo te outen. als slechtje kan je neutraal claimen om je hulpjes te vinden of andere neutralen over te halen uiteindelijk. en er zijn vast nog veel andere reden. en een echt neutraaltje claimt vaak ook neutraal natuurlijk. ik ben zelf niet zo'n voorstander van dag 1 neutraaltje te lynchen tenzij die gewoon echt verdachte dingen doet. want ja ze kunnen slecht kiezen, maar ze kunnen ook krachtige krachten voor goed hebben. de heks is hier het beste voorbeeld van imo. een van haar krachten is al niet echt voor slecht nuttig in te zetten. ook een neutraal die slecht kiest is slechts een hulpje. en ik stem liever een goedje eruit met kans op wolf dat info opleverd dan een neutraaltje. slecht vind het ook geen ramp als neutraaltje sterft en uit die lynches zijn gewoon minder info te halen in het algemeen. ja een wolf kan ook neutraal claimer zijn maar dan nog neutraaltje stemmen even voor mij weinig meer voordeel dan ieder ander

Katz

Ik denk dat ik op Castiel ga stemmen. Ik vind het raar dat je op jezelf zou stemmen zelf al ben je inactief. Dat geeft goed juist minder info in het spel. Doordat jezelf geen kleur moet bekennen op deze manier. Zelf een random stem op iemand anders heb ik liever dan een stem op jezelf.

CarnageRazor

Ik ga denk ik Ingrid hierin het voordeel van de twijfel gunnen.

Ik vind de snelle kaatstem van Lynn opvallender.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar heb de indruk dat Lynn dan wel vaak vergeet dat ze meedoet.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

you-know

Ik ga op Chaosimsystem_ stemmen. Geen echte reden, enigzins random. Ik heb nog niet zoveel van haar gezien, dus kan niet echt een beeld krijgen.

Chaosimsystem_

Ben zelf niet de actiefste, moet er terug inkomen. Maar om dan mensen aan te vallen omdat ze liever op iemand minder actief stemmen vind ik vrij opmerkelijk daarom mijn stem naar Lynn.

Rampposi

Ik heb even gestemd op basis wat mij is bijgebleven. Daardoor twijfelde ik tussen murphy en carnage. Toch op carnage gestemd omdaf hij wel makkelijk meeging op ZD zonder aanwijzing. TL wist dat ik hier nog iets van vond en kan dus mijn gedachten bevestigen

Rampposi

Citaat van: Rampposi op 24 juni 2025, 20:42:46Ik heb even gestemd op basis wat mij is bijgebleven. Daardoor twijfelde ik tussen murphy en carnage. Toch op carnage gestemd omdaf hij wel makkelijk meeging op ZD zonder aanwijzing. TL wist dat ik hier nog iets van vond en kan dus mijn gedachten bevestigen
Dit kan dus outfdated zijn pls whatsapp mij als ik iets mis forum heeft er bij mij 20 minuten over gedaan om dit te laden en ik weet niet waarom

kddirval

Citaat van: Chaosimsystem_ op 24 juni 2025, 20:33:55Ben zelf niet de actiefste, moet er terug inkomen. Maar om dan mensen aan te vallen omdat ze liever op iemand minder actief stemmen vind ik vrij opmerkelijk daarom mijn stem naar Lynn.

Er werd btw op lynn gewezen niet alleen om ze niet actief is maar "omdat ze dat wel vaker doet als ze slecht is" dus dit heeft dan niets te maken met inactiviteit, maar met iemand verdenken van slecht zijn. Dus lynn haar verdediging vind ik meer dan prima. Er zijn redelijk wat mensen die wat minder actief zijn onder ander ik. Mijn naam is dan niet genoemt raar. Maar het is wel weeral Lynn 🤨